Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
  1. #31
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Jos vetäsis hiomapaperilla putsaamisen jälkeen?

    Ja mietin että mitä kumi tykkää bräkleenistä? Sillä lähtis ainakin.
    Koitin bräkleeniä siellä varikolla mutta siihen jää silti sellainen selkeästi tumma pinta.

    Hiekkapaperia en oo vielä koittanu.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #32
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ainakin sormista moottoriöljy lähtee saippualla. Mä tekisin niin että käyttäisin tota lidlistä parilla eurolla ostamaani "heavy duty" hand cleaneria (toki sitä harvoin siellä on) mikä on tehty tuoteselosteen mukaan mm. sahanpurusta.. mitä siinä taitaa olla ns. raapivana ainesosana, ja sitä siinä "tahnassa" tuntuu reilusti olevankin, hyvin sillä tallirasvat on sormista lähteny. Miksei siis renkaastakin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #33
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ei hirveesti tee mieli sutia 55 asteen kulmassa että koko renkaan reuna tulis puhtaaksi.
    Kas. Takasella voi kaivaa kuopan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #34
    Suosittelen johonkin suihkupulloon kuten tällaiseen jo aiemminkin mainittua ipaa 50/50 sekotuksena veden kanssa. Tuo on hyvin yleispätevä puhdistusaine moneen paikkaan.
    Rengas puhtaaksi siis rätillä ja tuolla seoksella. Muutaman kerran pyöräyttäen ja pyyhkien. Tuon jälkeen kannattaa ensimmäiset kanttaukset tehdä silti varovaisesti tai sutaista pari kertaa pinta tuoreeksi.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  5. #35
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #36
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen johonkin suihkupulloon kuten tällaiseen jo aiemminkin mainittua ipaa 50/50 sekotuksena veden kanssa. Tuo on hyvin yleispätevä puhdistusaine moneen paikkaan.
    Rengas puhtaaksi siis rätillä ja tuolla seoksella. Muutaman kerran pyöräyttäen ja pyyhkien. Tuon jälkeen kannattaa ensimmäiset kanttaukset tehdä silti varovaisesti tai sutaista pari kertaa pinta tuoreeksi.
    Jäänestoaineen + veden sekoituksella pestään öljyinen rengas????

    Tuliko nyt varmasti oikea tuote linkin taakse?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  7. #37
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Moottori kusahti tossa viikonloppuna ja räkäisi öljyt siten että puolet takarenkaan pinnasta on öljyisen pinnan peitossa.

    Vinkkejä renkaan pinnan putsaamiseen? En nimittäin halua kaatua sen takia että pinnassa on öljyä, enkä halua myöskää heittää rengasta roskiin ku sillä on ajettu vasta 40 kierrosta.
    Toimiskohan ihan perus fairi tms. Fairilla ainaki lähti hydrauliöljyt citikan kyljestä nollakelissä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #38
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Jäänestoaineen + veden sekoituksella pestään öljyinen rengas????

    Tuliko nyt varmasti oikea tuote linkin taakse?
    Oiskohan toi jäänestoaine ihan vaan etanolia?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #39
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Toimiskohan ihan perus fairi tms. Fairilla ainaki lähti hydrauliöljyt citikan kyljestä nollakelissä.
    Tätä pitää huomenna kokeilla.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  10. #40
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Jäänestoaineen + veden sekoituksella pestään öljyinen rengas????

    Tuliko nyt varmasti oikea tuote linkin taakse?
    Kyllä tuli. Jäänestoaine on 99% ipaa eli isopropyylialkoholia.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  11. #41
    Uskaltaakohan tuota turtlen rain repellenttiä pyyhkäistä peilivisiiriin? Aattelin että vois näkyvyyttä parantaa sateella huomattavasti, kun ne pisarat ei leviäs siihen eikä välttämättä itikatkaan tarttuis niin helposti... Näin ainakin auton tuulilasissa
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6025...pellent-300-ml
  12. #42
    Lainaa Mika245 kirjoitti Katso viesti
    Uskaltaakohan tuota turtlen rain repellenttiä pyyhkäistä peilivisiiriin?
    Eiköhän, itse viitsinyt hankkia mitään erillistä ainetta visiiriin vaan käyttäny tuota : https://www.motonet.fi/fi/tuote/6024...-Wet-markavaha
    Ei se tosin siinä kauan pysy, muutama itikka kun iskeytyy visiiriin ja käy sen jälken pyyhkäsemässä ne pois märällä rätillä niin eipä tuosta vahasta ole juurikaan mitään jäljellä.
  13. #43
    Go-pro ongelma, ei tallenna ääntä. Kokeilin huudella kameran vieressä niin tallentui vaimeana, ajossa ei tallenna pihaustakaan. Olen käynyt asetukset läpi mutta ei vaan keksi mikä on pielessä. Vinkit on tervetulleita, su Alastarolla pääsee räpläämään jos uskoo tietävänsä mikä vialla. Ilmeisesti jonkin päivityksen yhteydessä tää ongelma alkoi.
    K8-1000
  14. #44
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mika245 kirjoitti Katso viesti
    Uskaltaakohan tuota turtlen rain repellenttiä pyyhkäistä peilivisiiriin? Aattelin että vois näkyvyyttä parantaa sateella huomattavasti, kun ne pisarat ei leviäs siihen eikä välttämättä itikatkaan tarttuis niin helposti... Näin ainakin auton tuulilasissa
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6025...pellent-300-ml
    Oon käyttäny, ja just peilivisiiris, eikä ole ollu mitään haittavaikutuksia. Hyvin on toiminu
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  15. #45
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Oon käyttäny, ja just peilivisiiris, eikä ole ollu mitään haittavaikutuksia. Hyvin on toiminu
    Noni, pitääpi laittaa testiin
  16. #46
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tuli. Jäänestoaine on 99% ipaa eli isopropyylialkoholia.
    Lennokkihommissa juurikin ip:llä pyyhittiin kaksitahtiöljyt pois lennokeista ja hyvin lähti. Aika moni pissapoikanestekin on isopropanolia suurimmaksi osaksi.

    -Kähmy
  17. #47
    2-pyttynen kompura. Kiukutteloo.

    Laiskasti lähtee pyörittämään kunnes ihan kuin loppuis potku. Ääni on "plop plop plop - grrrrnnnngg" ja sulakkeet paukkuu jos ei masiinan tappokatkasimesta paina virtoja pois. Katkasijaa renkatessa tyyliin 20 kertaa päälle/ pois, niin että pyöräyttää muutaman kerran "moottoria", lähteekin yhtäkkiä kunnolla pyörittämään. Ekan startin jälkeen toimii normisti mutta jos esim. tunnin on käyttämäti, alkaa koko rumba uudestaan.

    Ei olis vinkkejä heittää mikä mättää?
    04 Buell xb12s

  18. #48
    Lainaa Inkku kirjoitti Katso viesti
    2-pyttynen kompura. Kiukutteloo.

    Laiskasti lähtee pyörittämään kunnes ihan kuin loppuis potku. Ääni on "plop plop plop - grrrrnnnngg" ja sulakkeet paukkuu jos ei masiinan tappokatkasimesta paina virtoja pois. Katkasijaa renkatessa tyyliin 20 kertaa päälle/ pois, niin että pyöräyttää muutaman kerran "moottoria", lähteekin yhtäkkiä kunnolla pyörittämään. Ekan startin jälkeen toimii normisti mutta jos esim. tunnin on käyttämäti, alkaa koko rumba uudestaan.

    Ei olis vinkkejä heittää mikä mättää?
    Tämä on sitten pelkkää arvailuja kun enempää lähtötietoja ei ole :

    Onko liitetty ihan normaalin pistorasiaan , ei 3-vaiherasiaan ? Voisi olla moottorin kyljessä käyntikondensaattori ( jos on 3v moottiri) ja se on irti tai rikki. Joku johto irti jostain liitoksesta niin 3v moottori ei lähde pyörimään luotettavasti. Sitten joskus ottaa kiinni ja toimii. Voihan se katkaisijakin olla rikki niin että yksi vaihe jää kytkeytymättä.

    Tarkkaa tutkimista ja vika löytynee, jollei löydy niin tarkemmat tiedot tänne ja koetetaan miettiä.

    ismo
  19. #49
    Omalla johdollaan normi pistorasiassa kiinne. Kuten aina ollut. Täytyypä ottaa ja purkaa konkka esiin. Kiitos vinkeistä
    04 Buell xb12s

  20. #50
    Tarkasta ja vaihda öljyt jos ei oo ikinä vaihdettu.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  21. #51
    Ihan arvaus myös. Onko siinä vehkeessä automaaginen puolipuristin ? Jos se oikuttelee eikä yksivaihekone jaksa vääntää käyntiin painetta vasten. Laske paineet pois kun kone oikuttelee ja koita sitten...
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  22. #52
    Tiedä puolipuristimesta mutta yleensä niissä on venttiili joka päästää kompuralohkolta paineet pois kun sammuu. Mulla joskus sitä jumitti, wd40 auttoi siihen vaivaan. Toinen juttu että onko pitkät jatkoroikat? Pitkissä piuhoissa saattaa jännite laskea liikaa niin ei jaksa.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  23. #53
    Oma pyörä on myynnissä ja vaihtanee omistajaa tulevana viikonloppuna niin heräsi kysymys että miten tuo omistajan vaihdos nykyään tapahtuu? Vieläkö REK. Otteen kakkos osalla vai onko pakko tehdä netissä? Ja miten tuo nettihässäkkä käytännössä tapahtuu?
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  24. #54
    Lainaa tomppan kirjoitti Katso viesti
    Oma pyörä on myynnissä ja vaihtanee omistajaa tulevana viikonloppuna niin heräsi kysymys että miten tuo omistajan vaihdos nykyään tapahtuu? Vieläkö REK. Otteen kakkos osalla vai onko pakko tehdä netissä? Ja miten tuo nettihässäkkä käytännössä tapahtuu?
    Onnistuu toki vielä myös paperilla kakkososan kautta.

    Netin kautta prosessi meni about siten että myyjä luo varmenteen Trafin sivuilla ja kertoo siitä syntyvän numero/kirjain -koodin ostajalle joka syöttää saman koodin Trafin palveluun ja näin on omistajan vaihto tehty. Aikaa tähän meni kahdella ensimmäistä kertaa palvelua käyttävällä alle 10min (suurin osa ohjeiden lukemiseen) että mistään kauhean monimutkaisesta prosessista ei ole kyse.

    Tässä vielä linkki Trafin ohjeisiin: https://asiointi.trafi.fi/web/asioin...istajanvaihdos
  25. #55
    Kakkososalla konttorin kautta tai netistä Trafin sivuilta luot ostajalle sähköisen varmenteen tohon malliin.
    www.ridenuviz.com
  26. #56
    Trafin sivuille kirjaudut esim. verkkopankkitunnuksilla. Sivuilta löytyy (olikohan omistajanvaihdos) välilehti, ja sieltä valitsemaan ajoneuvo jonka myit. Tarvit ostajan tiedot jotka sivulle täytetään. Sitten muistaakseni ostaja hyväksyy ko tapahtuman käyttäen omia pankkitunnuksiaan.

    Sivusto on suhteellisen selkeä ja neuvoo asian etenemiseen. Tai sitten menette katsastuskonttorille, joka hoitaa homman teille ja veloittaa siitä maksun.
    .
  27. #57
    Ok kiitos vastauksista! Mitenkäs muuten vakuutuksen kanssa? Siirtyyköhän tuosta bonukset automaattisesti tulevaan uuteen pyörään joka on vielä haun alla vai pitääkö bonusten keräys aloittaa alusta? LähiTapiolassa sopimus.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  28. #58
    Lainaa Inkku kirjoitti Katso viesti
    Omalla johdollaan normi pistorasiassa kiinne. Kuten aina ollut. Täytyypä ottaa ja purkaa konkka esiin. Kiitos vinkeistä
    Yleensä noista hajoaa painekytkin (jousi kuoleentuu tai on voitelun tarpeessa). Toi katkaisimen rukaaminen päälleja pois viittaa siihen vaivaan.
    Ensi voit avata kytkimen muovin ja esim. wd40 voidella jousen ja liikkuvat osat.
    Siellä on kaksi ruuvia toinen säätää yläpaineen ja toinen paine-eron. Niitä ei kannata ruuvata ellei ole varma mitä tekee.
    Ducati Diavel
  29.  
  30. #59
    Kannattaa tosiaan siellä Trafin nettipalvelussa siirtää se omistus suoraan sille vastaanottajan henkilötunnukselle. Näin kohdehenkilön on ”pakko” rekisteröidä se omiin nimiinsä ennen eteenpäinmyyntiä. Ehkä tämä on ongelma enemmän halpojen autojen kaupassa, mutta toisaalta se helpottaa myös rehellisen ostajan hommia, kun ei tarvi leikkiä varmenteella vaan voi yhdellä klikkauksella kuitata ”vastaanottamisen”.

    Bonusten siirtyminen on melkein automaattista, mutta uutta vakuutusta tehdessä yleensä voi ilmoittaa vanhan rekkarin missä olleet bonukset haluaa pyörään.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12