Ainakin sormista moottoriöljy lähtee saippualla. Mä tekisin niin että käyttäisin tota lidlistä parilla eurolla ostamaani "heavy duty" hand cleaneria (toki sitä harvoin siellä on) mikä on tehty tuoteselosteen mukaan mm. sahanpurusta.. mitä siinä taitaa olla ns. raapivana ainesosana, ja sitä siinä "tahnassa" tuntuu reilusti olevankin, hyvin sillä tallirasvat on sormista lähteny. Miksei siis renkaastakin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Suosittelen johonkin suihkupulloon kuten tällaiseen jo aiemminkin mainittua ipaa 50/50 sekotuksena veden kanssa. Tuo on hyvin yleispätevä puhdistusaine moneen paikkaan.
Rengas puhtaaksi siis rätillä ja tuolla seoksella. Muutaman kerran pyöräyttäen ja pyyhkien. Tuon jälkeen kannattaa ensimmäiset kanttaukset tehdä silti varovaisesti tai sutaista pari kertaa pinta tuoreeksi.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Ennemmin kannattaa panostaa noihin, vaikka porukalla, kilohinta huomattavasti inhimillisempi:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3848...-Tiptop-100kpl
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3848...-Tiptop-100kpl
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3848...g-Tiptop-50kpl
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Uskaltaakohan tuota turtlen rain repellenttiä pyyhkäistä peilivisiiriin? Aattelin että vois näkyvyyttä parantaa sateella huomattavasti, kun ne pisarat ei leviäs siihen eikä välttämättä itikatkaan tarttuis niin helposti... Näin ainakin auton tuulilasissa
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6025...pellent-300-ml
Eiköhän, itse viitsinyt hankkia mitään erillistä ainetta visiiriin vaan käyttäny tuota : https://www.motonet.fi/fi/tuote/6024...-Wet-markavaha
Ei se tosin siinä kauan pysy, muutama itikka kun iskeytyy visiiriin ja käy sen jälken pyyhkäsemässä ne pois märällä rätillä niin eipä tuosta vahasta ole juurikaan mitään jäljellä.
Go-pro ongelma, ei tallenna ääntä. Kokeilin huudella kameran vieressä niin tallentui vaimeana, ajossa ei tallenna pihaustakaan. Olen käynyt asetukset läpi mutta ei vaan keksi mikä on pielessä. Vinkit on tervetulleita, su Alastarolla pääsee räpläämään jos uskoo tietävänsä mikä vialla. Ilmeisesti jonkin päivityksen yhteydessä tää ongelma alkoi.
K8-1000
2-pyttynen kompura. Kiukutteloo.
Laiskasti lähtee pyörittämään kunnes ihan kuin loppuis potku. Ääni on "plop plop plop - grrrrnnnngg" ja sulakkeet paukkuu jos ei masiinan tappokatkasimesta paina virtoja pois. Katkasijaa renkatessa tyyliin 20 kertaa päälle/ pois, niin että pyöräyttää muutaman kerran "moottoria", lähteekin yhtäkkiä kunnolla pyörittämään. Ekan startin jälkeen toimii normisti mutta jos esim. tunnin on käyttämäti, alkaa koko rumba uudestaan.
Ei olis vinkkejä heittää mikä mättää?
04 Buell xb12s
Tämä on sitten pelkkää arvailuja kun enempää lähtötietoja ei ole :
Onko liitetty ihan normaalin pistorasiaan , ei 3-vaiherasiaan ? Voisi olla moottorin kyljessä käyntikondensaattori ( jos on 3v moottiri) ja se on irti tai rikki. Joku johto irti jostain liitoksesta niin 3v moottori ei lähde pyörimään luotettavasti. Sitten joskus ottaa kiinni ja toimii. Voihan se katkaisijakin olla rikki niin että yksi vaihe jää kytkeytymättä.
Tarkkaa tutkimista ja vika löytynee, jollei löydy niin tarkemmat tiedot tänne ja koetetaan miettiä.
ismo
Omalla johdollaan normi pistorasiassa kiinne. Kuten aina ollut. Täytyypä ottaa ja purkaa konkka esiin. Kiitos vinkeistä![]()
04 Buell xb12s
Tarkasta ja vaihda öljyt jos ei oo ikinä vaihdettu.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Ihan arvaus myös. Onko siinä vehkeessä automaaginen puolipuristin ? Jos se oikuttelee eikä yksivaihekone jaksa vääntää käyntiin painetta vasten. Laske paineet pois kun kone oikuttelee ja koita sitten...
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Tiedä puolipuristimesta mutta yleensä niissä on venttiili joka päästää kompuralohkolta paineet pois kun sammuu. Mulla joskus sitä jumitti, wd40 auttoi siihen vaivaan. Toinen juttu että onko pitkät jatkoroikat? Pitkissä piuhoissa saattaa jännite laskea liikaa niin ei jaksa.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Oma pyörä on myynnissä ja vaihtanee omistajaa tulevana viikonloppuna niin heräsi kysymys että miten tuo omistajan vaihdos nykyään tapahtuu? Vieläkö REK. Otteen kakkos osalla vai onko pakko tehdä netissä? Ja miten tuo nettihässäkkä käytännössä tapahtuu?
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Onnistuu toki vielä myös paperilla kakkososan kautta.
Netin kautta prosessi meni about siten että myyjä luo varmenteen Trafin sivuilla ja kertoo siitä syntyvän numero/kirjain -koodin ostajalle joka syöttää saman koodin Trafin palveluun ja näin on omistajan vaihto tehty. Aikaa tähän meni kahdella ensimmäistä kertaa palvelua käyttävällä alle 10min (suurin osa ohjeiden lukemiseen) että mistään kauhean monimutkaisesta prosessista ei ole kyse.
Tässä vielä linkki Trafin ohjeisiin: https://asiointi.trafi.fi/web/asioin...istajanvaihdos
Kakkososalla konttorin kautta tai netistä Trafin sivuilta luot ostajalle sähköisen varmenteen tohon malliin.
www.ridenuviz.com
Trafin sivuille kirjaudut esim. verkkopankkitunnuksilla. Sivuilta löytyy (olikohan omistajanvaihdos) välilehti, ja sieltä valitsemaan ajoneuvo jonka myit. Tarvit ostajan tiedot jotka sivulle täytetään. Sitten muistaakseni ostaja hyväksyy ko tapahtuman käyttäen omia pankkitunnuksiaan.
Sivusto on suhteellisen selkeä ja neuvoo asian etenemiseen. Tai sitten menette katsastuskonttorille, joka hoitaa homman teille ja veloittaa siitä maksun.
.
Ok kiitos vastauksista! Mitenkäs muuten vakuutuksen kanssa? Siirtyyköhän tuosta bonukset automaattisesti tulevaan uuteen pyörään joka on vielä haun alla vai pitääkö bonusten keräys aloittaa alusta? LähiTapiolassa sopimus.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Yleensä noista hajoaa painekytkin (jousi kuoleentuu tai on voitelun tarpeessa). Toi katkaisimen rukaaminen päälleja pois viittaa siihen vaivaan.
Ensi voit avata kytkimen muovin ja esim. wd40 voidella jousen ja liikkuvat osat.
Siellä on kaksi ruuvia toinen säätää yläpaineen ja toinen paine-eron. Niitä ei kannata ruuvata ellei ole varma mitä tekee.
Ducati Diavel
Kannattaa tosiaan siellä Trafin nettipalvelussa siirtää se omistus suoraan sille vastaanottajan henkilötunnukselle. Näin kohdehenkilön on ”pakko” rekisteröidä se omiin nimiinsä ennen eteenpäinmyyntiä. Ehkä tämä on ongelma enemmän halpojen autojen kaupassa, mutta toisaalta se helpottaa myös rehellisen ostajan hommia, kun ei tarvi leikkiä varmenteella vaan voi yhdellä klikkauksella kuitata ”vastaanottamisen”.
Bonusten siirtyminen on melkein automaattista, mutta uutta vakuutusta tehdessä yleensä voi ilmoittaa vanhan rekkarin missä olleet bonukset haluaa pyörään.