Tankkia irroitellessa huomasin, että nuo kaasarien päällä olevat kumikurkut ovat puoliksi irti, eli pyörivät paikallaan vaikka niissä on kiristäjät. No kireemmälle, mutta kiristimet ovat jo tapissa eivätkä kiristä oikeastaan olleenkaan. Onko tää normaalia? Eli onko tuo kumi jotenkin kutistunut aikojen saatossa?
Jos näin on, varmaan uusi sarja paikalleen (stormilta 39€) ja menoks? Kone käy ja kukkuu muuten oikein kivasti.
-Kähis
Viimeksi muokannut: Kähis; 18.05.2018 klo 11:07.
Ne kutistuu ja kovettuu ajan myötä. Kannattaa vaihtaa uusiin. Ei ole näköjään pahan hintainen sarja, itse muistelin maksaneeni niistä joskus huomattavasti enemmän.
Edit: Vaihdoinkin ne kaasarin ja putsarikotelon väliset suppilot. Nuo stormin kumit näyttäisi olevan kaasarin ja imusarjan välille.
Viimeksi muokannut: Banned; 24.04.2018 klo 14:32.
KTM 990 Adventure
Kurkuksi sanotaan "imusarjaa", kiihdytyssuppiloksi tai imusuppiloksi tms noita ruiskurunkojen ja kaasarien päällä olevia avonaisia tötteröitä.
Toki kurkuksi voi sano vihannesta ja kaulaa, sekä imusarjaksi sarjaa imuja...![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Millä nimellä noi kulkee in english? Täytyynee itsekin uusia kun imuvuotoa tuntuu pukkaavan
Yamahan varaosasivujen mukaan joint carburetor laitan mukaan pari linkkiä.
Ebayn linkissä näkyy olevan hiukan muillakin nimillä.
https://www.storm-motor.fi/osat/moot...kumikurkut-28/
https://www.ebay.com/bhp/fzr-1000-carb
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
EI! Nuo ekan linkin kumit on juurikin ne mitkä mulla on ja ne eivät ole ilmanputsarin ja kaasarin väliset kumit. Minä etsin siis juuri niitä, en niitä mitkä tulee sinne kaasarin sisään.
Eli itse etsin niitä käyriä "torvia", jotka tulee kaasarin ja putsarin väliin.
Keesto, jos haluat noi ekan linkin kumit, saat ne multa halvalalla...tilattu stormista.
EDIT: tässä on ne putket mitä etsin:
https://www.ebay.com/itm/Intake-Carb...paz6EI&vxp=mtr
-Kähmy
Tuli mieleen, että tuosta ongelmastahan pääsis kun tilais tämmöiset. Näähän tulee kiinni suoraan noihin kaasareihin? Hinta on vaan kuin marmoritiskillä..
https://www.ebay.com/itm/RU-3092-K-N...UAAOSwgVBamFMC
-Kähmy
Kähmy: Ei ole käyttöä, koska fillari on eri kuin aloittajalla, thunderace, kiitos kuitenkin! Mun ongelma oli vaan sen verran likellä et tulin lurkkimaan ketjuun
En ole mikään tekniikan asiantuntija, mut tuo kaasareihin kiinni tuleva K&N ilmaboxin korvike(?) näyttäisi omaan maalaisjärkeen siltä, että ainakin seokset joutuisi säätämään uusiksi kun ilmavirtaus muuttuu radikaalisti. Samantyyppistä ratkaisua mietin viime talven rakentelujen aikana omaani, mutta netin karikkoinen forumimaailma sai vakuuttuneeksi, että ilmaboxi on ihan syystä laitettu eikä suoraan kiinni olevilla suodattimilla saisi mitään hyötyä, päin vastoin vaikuttaisi heikentävästi suorituskykyyn. Tämä päti nimenomaan aceen, varmasti riippuu mallista kuinka toimii.
Juuri se välikumijuttu kaasarin ja ilmaboksin välissä oli haussa, mut tate66:n avustuksella pääsin jäljille, millä lähtis metsästää kansainvälisiltä vesiltä.