Minäkin fontsin tota ysiviis-ysikasi eroa. Vioisko olla että kone oli pikkasen rikkaalla jolloin ysiviis toimis paremminkun se alkoholin takia takia tarvii enempi soppaa tai vähempi happea.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Eiks tollasen koneen voi vaan uusilla bensoilla töräyttää tulille? Eka ihan hetkeksi ja sit uusiks.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Tuolla mainittiinkin tulpat irti,öljyä vaan sylintereihin ja startilla pyöritystä että öljy lähtee kiertämään,toki pitää kokeilla ettei kone ole jumissa. Jos ei noin onnaa ni sökö lienee.
95-98 juttuihin,mulla on 406 pösö,kakslitranen voimakone. Makso 150,-.
Kesällä laitan suhteella 50 litraa re 85 ja 20 ltr bensaa. Ei oo kumiosat hapantunu ja maailma pelastuu
Talvella 85 alle puolet että saa hyvin käyntiin. Reippaassa matka-ajossa eli pikkunen sakkojen mahis ja ohitellakkin pitää sillontällön vie 8 ltr 100 km.
Pyörälleni en kyllä tuota syötä enkä juota
Eikä ole muutossarjoja,hyvin menee ilmankin ja hyvälle haisee![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ei tuo Iltalehden/TM:n artikkeli liity noilta osin moottorin käytökseen mitenkään.
Jos seoksesta ei takaisinkytkentää ole, muuttaa alkoholipitoisuus ainakin teoriassa seosta vähän. Voisiko joku moottori jossain tilanteessa reagoida noin pieneen muutokseen, en pidä mahdottomana.
Pienkonebensa ja moottorisaha-kombosta muistelen että sai ruuvata vähän paksummalle huttua kun 98:sta vaihtoi. Jos on vähän paksulla seos, voi syntyä kokemus että pienkonebensa on "parempaa", käytännössä saman muutoksen saisi säätämällä. En siis sitä huonommaksikaan sano, mutta muutos johtunee haihtuvuudesta.
Ompas tullut vastauksia suuntaa jos toiseen
Tankki tuli irroitettu kun korkin alta jo näki että on vetänyt kivasti ruosteeseen paikat. Pumppu oli telineineen aika paskanen ja pumppu tietenkin jumissa... parin koputtelun jälkeen lähti taas hurisemaan ja odottaa asennusta takaisin tankkiin, joka onkin tällä hetkellä 10% sitruunahappo käsittelyssä
Kun tuon sitruunahappoa täynnä olevan tankin tyhjentää ja kuumailmapuhaltimella kuivaa NIIN riittääkö pelkkä bensan pyörittely tankin sisällä suojaavaksi kerrokseksi?
En ole laittamassa enää fosforihappoa tai muita vastaavia aineita!
Sen verran vielä noilla eri litkuilla omituisesti pykiviin koneisiin, että "ongelma" kulminoituu usein
monen eri tekijän yhteisvaikutuksesta.
Pelkästään seossuhde ei välttämättä aina selitä asiaa yksinään, vaikka perinteinen "säädöt päin persettä"
kamppaileekin sitkeästi ykköspaikasta.
Jos asiaan liittyy lukuisia "palikoita", mitä ne milloin ovatkaan, ratkaisu ei välttämättä löydy vain
yhtä niistä tanakasti tuijottaen.
"Perusasioita" on hankala ohittaa ongelmia ratkottaessa.
Parhaimmillaan meillä on käsissä esim. uusi, kaikilta eri komponenteiltaan ja asetuksiltaan toleransseissa
oleva, tunnetun valmistajan moderni versio...... joka kuitenkin pykii.
Eli tuttu juttu muualtakin kuin TV:stä.
Mikään ei ole "rikki", mutta ei vittu vaan toimi kunnolla.
Eikä asiassa ole oikeasti edes mitään ihmeellistä. Lopputulema on osiensa summa.
Riittävä määrä lopputulemaan vaikuttavia erilaisia komponentteja, kaikki omissa "toleransseissaan",
ehjinä ja toimivina...... mutta "sopivasti" yhteen kasattuna tuottavat kuitenkin käytännön ongelman.
Kyse ei siis näissä tapauksissa ole viasta...... vaan ominaisuudesta.
Onko tuttu juttu..... jostain muualtakin kuin TV:stä ?![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY