eli "unohdin"defan laturin johdot kiinni uuteen yasan akkuun nyt piti mennä lataamaan akkua
laturissa vilkkuu punainen kolmio ja b-kingi virraton mitähän voisi koettaa vai suosiolla uusi akku muutaman kuukauden käytössä olleen tilalle![]()
b-king -08
Juuri noin. Sitten takuuseen, jos ei ala toimia.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Noin niitä on elvytetty täälläkin. Typerä laturi akkuun kiinni että fiksu laturi tajuaa että akku on 12v eikä 6v. Fiksut laturit on aina pelastanut![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
jos ei ole tyhmää laturia käsillä, niin vaikka taskulampusta 1.5 V patteri sarjaan piuhan kanssa niin herää, jos vaan voltista on kiinni. Joko pitelee käsillä piuhoja muutaman minuutin tai teippaa kytkennän
Ja toinen Defan ominaisuus on että kuittaantuu irti pienestäkin sähkökatkoksesta, mitä taas c-tekki ei osaa.
Kunhan lidlin motoristi kausi alkaa niin kipaskaa sieltä laturit.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
olisipa vielä laturi tallissa,no huomenna katsomaan jos vanha matti löytyisi![]()
b-king -08
Vanhassa 530d:ssä oli viallinen osa joka silloin tällöin tyhjensi akun. Kun akun jännite nousee, prossut käynnistyvät, ne syövät ehkä 5-10A, joten jännite putosi, ctekki kun antaa vain 3,6A. Prossut sammui ja hetken päästä sama toistui. Tökkäsin ctekin rinnalle toisen, 12A antavan laturin, ja nyt jännite pysyi riittävänä sen 8 minsaa että prossut menee lepotilaan. Pihtivirtamittarilla totesin että molemmat laturit antaa maksimivirtansa. Ton 8 minuutin jälkeen yksikin laturi riitti jatkamaan latausta.
Eli siis latureita voi myös kytkeä rinnan ja siten käynnistää tyhjän akun latauksen älylaturilla. Tai sitten voi kytkeä toisen akun rinnalle ja kun lataus käynnistyy, voi sen ottaa irti. Eli laturiakin voi auttaa apukäynnistinkaapeleilla.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Voitko kertoa mikä tuo viallinen osa oli? Kaverilla akku tyhjenee, eikä tiedetä mikä syö virtaa, saattaa päivässä olla virta loppu.
Usein vika löytyy myös vaikkapa ovien tai penkieen moduleista,
esim jos on MB niin yllä olevat on yleisiä samon navi
mikä tahansa vialinen moduli voi "herättää/pitää hereillä" samassa väylässä oevat muutkin modulit tai
koko systeemin ja virtaa menee A tolkulla
vikaa voi koittaa haarukoida vaikka niin että irrotta modulilta kerrallan virrat tai sitten pihtimittarilla
hankalaksi homman tekee monesti että se moduli mikä on rikki voi olla rikki niin että heräilee omiaaikojaan vasta vaikapa 15min päästä tai vaikapa jänitten tipahdettu hiukan useeman tunnin jälkeen
tulkitsee sen sitten käskyksi herätä ja herättä kaveritkin
Mikähän äly on että jos akussa on jännitte alhalla niin älylaturi ei sitä lataa... sillonhan sitä pitäisi ladata
vai pitääkö laturin suunitelijat käytäjää niin tyhmänä että yrittäisi ladat 12v laturilla jotain muuta kuin 12v
akkuja jos niin voisivat lisät jonkun nappullaan millä kuitattan että oletko varma että tämä akku missä on 9v
on 12v tyhjentynyt akku
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili