Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Morjens! Ensimmäinen ison prätkän osto voisi olla ensi kesänä edessä. Kevareita ja mopoja on aina ollut, A2 kortin oon ajanut pari vuotta sitten mutta siihen luokkaan sopivaa pyörää ei ole tullut hankittua. Eli sinäänsä kyse ei ole aloittelevasta harrastajasta.

    Otsikonmukaista pyörää pidän yhtenä vaihtoehtona, minkälaisia kokemuksia noista? Mitä kannattaa ottaa huomioon kun selailee nettimotoa? Onko jotain tyyppivikoja? Kyykkymallin prätkällä en ole edes koskaan ajanut, eli pitää jokatapauksessa käydä vähän kokeilemassa minkälainen tommosella on ajaa.
  2. #2
    Thundercat on aikakautensa vehkeistä vähiten kyykky. Cliparit ovat kohtalaisen korkealla. Esim. isoveljensä Thunderace oli huomattavasti kyykympi. Perinteinen vika noissa on kakkosvaihteen vikaantuminen. Muut sitten peruskauraa ja pyörän arvo tai pikemminkin ostettavuus riippuu huoltotilanteesta ja tarpeesta.
    ...
  3. #3
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Pyörä ihan hyvä valinta. Valitettavasti ne ovat vanhoja ja väsyneitä.

    Lahdessa näytti olevan yksi myynnissä 1200:lla.

    Jos se toimii, niin osta. Yhtä paskassa hapessa on ne kalliimmatkin. Tuolla ei korkealta putoa, ja on vähän varaa laittaa jotain palikkaakin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Niin joo... jos päädyt tunturikissaan, niin mulla on pdf:nä Haynesin manuaali tuohon. Tyhjää parempi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Pyörä ihan hyvä valinta. Valitettavasti ne ovat vanhoja ja väsyneitä.

    Lahdessa näytti olevan yksi myynnissä 1200:lla.

    Jos se toimii, niin osta. Yhtä paskassa hapessa on ne kalliimmatkin. Tuolla ei korkealta putoa, ja on vähän varaa laittaa jotain palikkaakin.
    Älä ny, mun T-cat on vielä hyvässä vedossa ikäisekseen, kun on säännöllisesti huollettu ja hyvin pidetty.
    Suzuki GSX-R 600 K8
    Yamaha YZF 600R -99
    --------------------------------------------------
    Honda CB 125K -76
  6. #6
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TommyRock kirjoitti Katso viesti
    Älä ny, mun T-cat on vielä hyvässä vedossa ikäisekseen, kun on säännöllisesti huollettu ja hyvin pidetty.
    Millon viimeks alusta huollettu, swingin, linkun ja ohjauksen laakerit vaihdettu?

    Omasta 2002 vuosimallin kissasta oli vuonna 2011 58 tuhannen kilometrin kohdalla esimerkiksi takaiskarista vaimennukset hävinneet täysin. Ostin uuden.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  8. #8
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Iskarin, urpo
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #9
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Millon viimeks alusta huollettu, swingin, linkun ja ohjauksen laakerit vaihdettu?

    Omasta 2002 vuosimallin kissasta oli vuonna 2011 58 tuhannen kilometrin kohdalla esimerkiksi takaiskarista vaimennukset hävinneet täysin. Ostin uuden.
    Vuonna 2015 tehty alusta huollot, kaikki pyöränlaakerit 2015, sytytystulpat 2016, venttiilivälykset 2016 , 2017 syyskuussa täysin läpikäyty huollossa huoltoliikkeesä ja tehty mm. nesteiden vaihdot, nokkaketjun kiristimen vaihto, ketjut ja rattaat, yms..tosin tässä kohtaa vanhan pyörän huoltoihin sijoitetut rahat meni hukkaan varsinkin kun hommasin uudemman pyörän ensi kesäksi..
    Suzuki GSX-R 600 K8
    Yamaha YZF 600R -99
    --------------------------------------------------
    Honda CB 125K -76
  10. #10
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TommyRock kirjoitti Katso viesti
    Vuonna 2015 tehty alusta huollot, kaikki pyöränlaakerit 2015, sytytystulpat 2016, venttiilivälykset 2016 , 2017 syyskuussa täysin läpikäyty huollossa huoltoliikkeesä ja tehty mm. nesteiden vaihdot, nokkaketjun kiristimen vaihto, ketjut ja rattaat, yms..tosin tässä kohtaa vanhan pyörän huoltoihin sijoitetut rahat meni hukkaan varsinkin kun hommasin uudemman pyörän ensi kesäksi..
    No niin. Myy kyselijälle toi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #11
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    No niin. Myy kyselijälle toi.
    Se huono puoli että ei se paljon nosta vanhan pyörän rahallista arvoa vaikka olis laittanut rahaa huoltoihin yms.. mutta ajattelin yrittää vaihtaa crossipyörään pojalleni jos nettimoton kautta onnistuisi..
    Suzuki GSX-R 600 K8
    Yamaha YZF 600R -99
    --------------------------------------------------
    Honda CB 125K -76
  12. #12
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TommyRock kirjoitti Katso viesti
    Se huono puoli että ei se paljon nosta vanhan pyörän rahallista arvoa vaikka olis laittanut rahaa huoltoihin yms.. mutta ajattelin yrittää vaihtaa crossipyörään pojalleni jos nettimoton kautta onnistuisi..
    Näin se menee. Omani myin aikanaan 1900 eurolla. Halusin eroon nopeasti ja onnistuin. Ekana päivänä viis tai kuus soitti.

    Onnea krossin vaihtoon. Luulen, että nopeammin menee, jos välillä kääntää rahaksi, mutta toivotaan parasta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #13
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Näin se menee. Omani myin aikanaan 1900 eurolla. Halusin eroon nopeasti ja onnistuin. Ekana päivänä viis tai kuus soitti.

    Onnea krossin vaihtoon. Luulen, että nopeammin menee, jos välillä kääntää rahaksi, mutta toivotaan parasta.
    Joo, eikä tässä edes yritetä päästä plus miinus nollaan, mutta yritän funtsia iiseintä ratkaisua ettei tarvis hirveästi veivata..persnetolla menee joka tapauksessa mutta turhaa se tallissakaan lojuu käyttämättömänä..
    Suzuki GSX-R 600 K8
    Yamaha YZF 600R -99
    --------------------------------------------------
    Honda CB 125K -76
  14. #14
    Mulla oli thundercat eka pyörä.
    Alusta on katuajoon suunnittelu (vähän löysä, eikä oikein säätöjä). Välityksiä saa aavistuksen tihentää, kun se kulkee vakiona rapiat 200. Jarrut muistaakseni ihan mukiinmenevät.

    Perushelppo huoltaa kaikin puolin.
    Ja kun ajelee pienillä vaihteilla rajoittimen tuntumassa, niin ihan hyvin kiipee vauhtia. Maantieohituksessa siis 3-4 pykälää pienempi sisään ja tuppi nurin, niin pääsee lentämällä ohi ja saippualaatikkoa ajava mahtavat r4-soundit.

    Radallakin kurvailin, eikä se nyt ihan täydellinen siellä ole, mutta ei paskinkaan. Kallistusvarat loppuu ekana, kun jalkatappi ottaa ekana kiinni.
    Tässä koitan muistella, mutta sanoisin, että sillä ajelin jopa nopeessa ryhmässä .orgin päivillä, kunnes ostin kilpa-kawasakin.

    edit. Pannaas kuvakin vielä Alastarolta Kenkien kärkilaahauspaloja sai vaihtaa ahkeraan.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 24.03.2018 klo 08:55.
    Braaaaap
  15. #15
    Kiitos runsaista vastauksista! Tosiaan tässä vaiheessa ideana ei ole etsiä pyörää mikä olisi hirveen tehokas, vaan perus pyörää minkä sais max. muutamalla tonnilla, joka ei kuitenkaan olis A2-korttiluokan mopo. Ei myöskään haittaa vaikka ois vähän huollettavaakin, saa vähän puuhasteltavaa
  16.  
  17. #16
    2. vaihteen katoaminenhan näissä taitaa olla tyyppivikana, siinä yksi tarkastuksen paikka koeajolle..

    Itse tykkäsin kovasti ko. pyörästä, oli myöskin ensipyöränä itsellä
    KTM 1090 Adventure R '17

    Exät:
    - Aprilia Tuono 1000R '07
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start