Morjens! Ensimmäinen ison prätkän osto voisi olla ensi kesänä edessä. Kevareita ja mopoja on aina ollut, A2 kortin oon ajanut pari vuotta sitten mutta siihen luokkaan sopivaa pyörää ei ole tullut hankittua. Eli sinäänsä kyse ei ole aloittelevasta harrastajasta.
Otsikonmukaista pyörää pidän yhtenä vaihtoehtona, minkälaisia kokemuksia noista? Mitä kannattaa ottaa huomioon kun selailee nettimotoa? Onko jotain tyyppivikoja? Kyykkymallin prätkällä en ole edes koskaan ajanut, eli pitää jokatapauksessa käydä vähän kokeilemassa minkälainen tommosella on ajaa.
Thundercat on aikakautensa vehkeistä vähiten kyykky. Cliparit ovat kohtalaisen korkealla. Esim. isoveljensä Thunderace oli huomattavasti kyykympi. Perinteinen vika noissa on kakkosvaihteen vikaantuminen. Muut sitten peruskauraa ja pyörän arvo tai pikemminkin ostettavuus riippuu huoltotilanteesta ja tarpeesta.
...
Pyörä ihan hyvä valinta. Valitettavasti ne ovat vanhoja ja väsyneitä.
Lahdessa näytti olevan yksi myynnissä 1200:lla.
Jos se toimii, niin osta. Yhtä paskassa hapessa on ne kalliimmatkin. Tuolla ei korkealta putoa, ja on vähän varaa laittaa jotain palikkaakin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niin joo... jos päädyt tunturikissaan, niin mulla on pdf:nä Haynesin manuaali tuohon. Tyhjää parempi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
^
Iskarin, urpo![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vuonna 2015 tehty alusta huollot, kaikki pyöränlaakerit 2015, sytytystulpat 2016, venttiilivälykset 2016 , 2017 syyskuussa täysin läpikäyty huollossa huoltoliikkeesä ja tehty mm. nesteiden vaihdot, nokkaketjun kiristimen vaihto, ketjut ja rattaat, yms..tosin tässä kohtaa vanhan pyörän huoltoihin sijoitetut rahat meni hukkaan varsinkin kun hommasin uudemman pyörän ensi kesäksi..
Suzuki GSX-R 600 K8
Yamaha YZF 600R -99
--------------------------------------------------
Honda CB 125K -76
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Suzuki GSX-R 600 K8
Yamaha YZF 600R -99
--------------------------------------------------
Honda CB 125K -76
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Suzuki GSX-R 600 K8
Yamaha YZF 600R -99
--------------------------------------------------
Honda CB 125K -76
Mulla oli thundercat eka pyörä.
Alusta on katuajoon suunnittelu (vähän löysä, eikä oikein säätöjä). Välityksiä saa aavistuksen tihentää, kun se kulkee vakiona rapiat 200. Jarrut muistaakseni ihan mukiinmenevät.
Perushelppo huoltaa kaikin puolin.
Ja kun ajelee pienillä vaihteilla rajoittimen tuntumassa, niin ihan hyvin kiipee vauhtia. Maantieohituksessa siis 3-4 pykälää pienempi sisään ja tuppi nurin, niin pääsee lentämällä ohi ja saippualaatikkoa ajava mahtavat r4-soundit.
Radallakin kurvailin, eikä se nyt ihan täydellinen siellä ole, mutta ei paskinkaan. Kallistusvarat loppuu ekana, kun jalkatappi ottaa ekana kiinni.
Tässä koitan muistella, mutta sanoisin, että sillä ajelin jopa nopeessa ryhmässä .orgin päivillä, kunnes ostin kilpa-kawasakin.
edit. Pannaas kuvakin vielä AlastaroltaKenkien kärkilaahauspaloja sai vaihtaa ahkeraan.
Viimeksi muokannut: T1mppa; 24.03.2018 klo 08:55.
Braaaaap
Kiitos runsaista vastauksista! Tosiaan tässä vaiheessa ideana ei ole etsiä pyörää mikä olisi hirveen tehokas, vaan perus pyörää minkä sais max. muutamalla tonnilla, joka ei kuitenkaan olis A2-korttiluokan mopo. Ei myöskään haittaa vaikka ois vähän huollettavaakin, saa vähän puuhasteltavaa![]()
2. vaihteen katoaminenhan näissä taitaa olla tyyppivikana, siinä yksi tarkastuksen paikka koeajolle..
Itse tykkäsin kovasti ko. pyörästä, oli myöskin ensipyöränä itsellä![]()
KTM 1090 Adventure R '17
Exät:
- Aprilia Tuono 1000R '07
- Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
- Yamaha FZ1-S '07
- Yamaha YZF600R Thundercat
- KTM 640 LC4 (palveluksessa)
- Yamaha DT 125
- Tunturi Start