Olisko 2012 ostettu CTEK MXS 5.0 Polar, ollut kovassa käytössä ja toimii moitteetta. Useampi pakkasessa hyytynyt auton akku elvytetty paikallaan pakkasessa tuolla. Maksoi kyllä maltaita, 60,- euroa mätänestissä alennuksineen, nyt näyttäisi normihinta olevan 89,-.
RC8
Don't call me stupid, I'm insane!
Saksalaisen kansanauton huoltoneuvoja väitti näin tapahtuvan, jos vaikka 23kk ikäiseen autoon vaihdetaan joku osa, niin osalle tulisi normaali varaosatakuu, vaikka ei itse maksaisi mitään. Kysyin ohimennen mitä led-ajovalo maksaa ja tuli puheeksi.
Toinen tapaus on varma; södertäljestä tulevat kuorma-autot.
Elektroniikassa taitaa huolletulla laitteella olla oma takuu. Olen useamman iPhonen vaihtanut uuteen (käytännössä tehdaskunnostettuun) ihan takuun (tai EU:n virhevastuun eli 24kk) viimeisinä päivinä ja niille annetaan itsenäinen 3 kk:n takuu - vaikka alkuperäinen takuu (tai vastuu) päättyykin. Näin siis Applen virallisessa huollossa, esim. mCare täällä Helsinskissä.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Ymmärsin rivien välistä ,että nykyinen käytäntö olisi juurikin kaikenmaailman laatuongelmien takia tullut.
Ctekin laturien rikkoutuva mode-nappi on 50 sentin osa:
http://www.spelektroniikka.fi/p14448...koinen-fi.html
Osaava vaihtaa itsekin, eli laturia ei kannata tuon vian takia heittää pois vaikka takuu olisikin loppu.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
^Irrotin aikanaan takakannen Ctekistä. Täytyypä katsella huomenna tarkemmin koska en huiskinut sitä mäkeen. Mulla meni sen mode-näppylä siis aivan mykäksi.
toimii se, mutta joutuu lataamaan vappuun saakka.
80Ah / 0.8A = 100h
Ctekistä minimi ostos on se Polar versio. sekin on vasta 5amppeerinen. ja siinä on kyllä mp asento.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Vuosi sitten laitoin jostain löytämäni napin kiinni. Eipä pariinkymmeneen vuoteen ole ollutkaan kolvia kädessä
Taas toimii..mutta kaunis se ei ole
Husqvarna 701LR
Näppäräsorminen purkaa sen Ctekin kytkimen ja pyyhkäisee pinnat vesihiomapaperilla. Säästyy reissulta elektroniikkakauppaan ja aika menee se puoli tuntia.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Mulla on täysin sama kuin TiuSolla ja väkersin juuri pirilevyn mode näppäimen pään rakoselleen. Kun painan piirilevyssä olevaa näppylää niin kuuluu naks-naks ääni. Kun systeemi on kasassa niin tuota ääntä ei kuulu eli mode-näppylän painallus ei välity perille, aionkin liimata tuohon väliin jonkin fyllin niin eiköhän taas toimi.