Tuohon sigun kotariin tuli mukana tämmöiset :https://www.24mx.fi/nastarenkaat-mic...nal-brand-1#?p. Renkaat näyttävät kokolailla ajamattomilta.
Meinasin vääntää vanteille ja käydä vähän testailemassa jäätiellä ja lumiteillä ennen kevättä.
Onko noissa vannelukko pakollinen? Kotarissa on kyllä sangen väkevä moottori. Samoin millaisia paineita on ihmiset pitäneet tuollaisissa?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Vannelukko ois hyvä, kun paine on jotain 0,7-0,9. Valkkaa siitä jokin lämpötilan ja tähtien asennon perusteella.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hymyilyttää ooveehoohinnat noissa. Noista MX24 nastarenkaista on monenlaisia kokemuksia tutuilla, mutta mikään ei taida olla hyvä-erinomainen. Osta mieluummin täältä: http://www.kisarengas.fi/talvihinnasto.html tai Satapiikiltä.
Samalla piikkimäärällä ovat samassa hinnassa. Ja selkeästi hyvät. Rungosta riippuen painetta taakse 0,6-0,8bar, eteen 0,8. Vannelukko pakollinen jos meinaa ajaa pidemmälle kuin ekaan kiihdytykseen/jarrutukseen.
Muoks: ahups, ne olikin jo tulleet mukana.
vuoristoatleetti
Motonetista löytyisi tuollaisia rengaslukkoja, muuten menee tilaushommiksi, eikä siihen ole oikein aikaa. Viikonlopuksi pitäisi saada radalle. Onko noilla käytännön eroa? Hintaeroa ei ole. http://www.motonet.fi/fi/kategoria/1...68/Rengaslukot
Äkkiseltään en löydä mistään vanteen leveyttä, mutta ilmeisesti takana 2.15"?
Vähänhän nuo ovat karkeat raatelurenkaat, mutta onneksi lumelle pääsee meiltä helposti, eikä jäällekään pitkä matka.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Noita halvempia olen käyttänyt ja toimii hyvin. Kannattaa jälkiristää kun on ajanut vähän matkaa. Niillä Kotarin Dirtstareilla ei jumalattoman helposti rengas pyöri, kovemmilla paineilla menee myös ilman lukkoa. Vaan laita mieluummin lukot ja pikku paine.
Edit: Katos vanteesta, niisä pitäisi leveys lukea jossain kohti.
Ohjekirjassa ei ollut, mutta netissä tehtaan sivuilla varaosaluettelossa front rim 1.85” ja taka 2.5” eli läskipyörät sen mukaan. Pittää väikäillä vanteestakin kunhan tallille vääntäydyn.
Edit: Joo lukee vanteessa vasemmalla puolella koko. Etu siis 1.85" ja taka 2.5".
Viimeksi muokannut: B12; 15.03.2018 klo 15:44.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Olisi ylimääräisenä 625sxc:n 18" ja 21" käytetyt enduropiikkirenkaat, paljonkohan noista kehtaisi pyytää? Piikit on tallella, eikä näytä mielestäni kovin kuluneilta.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Noista motonetin lukoista ottaisin noi kalliimmat, omien kokemusten perusteella noista toisen mallisista irtoaa tuo kiinnityspultti rungon valusta ennemmin tai myöhemmin...
Ja tasapainotus tarpeita tarpeeks, pompottaa aika rajusti ilman...
Kalastusosastolta löytyviä "oliivipainoja" on tullut itse käytettyä.
Semmoiset tuli hommattua. Tuo olivvipaino on hyvä idea. Taidan punnita tuon lukon ja kylmästi vaan saman verran punttia tai aavistus ylöspäin pyöristäen vastapuolelle. Eiköhan se sillä asetu sen minkä tarvitsee.
Näkyypi olevan etupyörään 90g ja takapyörään 140g, joten epätasapainoa todellakin odotettavissa melko reippaasti, jos ei kompensoi.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Mä laitoin rengaslukkojen kanssa vastapuolelle vanteeseen vannenauhan alle lukon painon verran 1mm paksua lyijylevyä ja pari kierrosta jesaria vanteen ympäri. Ihan samalla tavalla homma hoituu pinnapainoilla mutta turhamainen esteettisyys meni käytännöllisyyden edelle kun ei tarvinut laittaa lyijymöykkyjä pinnoihin
Mä käytin muovisia lukkoja koska ovat noin puolet kevyempiä, sitä en muista löytyykö niitä 2.5" vanteelle. https://www.storm-motor.fi/renkaat-j...215-vanteelle/
Kylätason kurapyöräilijä.
Tartteeko painoja kun lumi ja jääpolkuja vetelet pienellä paineella. Noi piikit ei oikeen maantielle sovi kuitenkaan, mikä kaiketi vaatis isommat paineet ja vauhti olis kovempi. BTW noi AC10 on aikas yleisesti käytettyjä renkaita ja suht hyviksi havaittu ainakin harrastelijoille.
Mettäenskassa ei kyl tartte tasapainottaa; tai ainakaan en ite oo tasapainottanut.
Laitoin ihan huvikseen tän maantieajon nastoista, eiks ne oo samat systeemit kuin autossa?
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030408
Viimeksi muokannut: W-P; 14.03.2018 klo 20:39.
T7
Metsäenskassa vauhtia on niin vähän että siinä normaalisti tasapainotus ei vaikuta. Jääradalla tuli kokeiltua joskus ja pelkkä renkaiden tasapainotus vaikutti huippuihin 20kmh. Talvirenkaassa on muutoinkin niin paljon massaa kehällä, että huomaaminen on vaikeata, varsinkin kun nopeus muuttuu koko ajan. Mutta siitä huolimatta kyllä se vaikuttaa.
Helppo kokeilla vaikka pukilla. Kolmonen pesään ja puolikaasu, luultavasti jumputtaa jo. Vitosella tai kutosella pitäs huomata jo aika hyvin.
vuoristoatleetti
Äkkiä 690:llä vauhdit nousee polanne teillä ja pompottava rengas ei pidä niin hyvin kun painoitettu, eikä alusta tykkää jatkuvasta ravistamisesta. Spoorissa ei sitä samalla tavalla huomaa, jos ollenkaan, mutta ei siitä likiarvoon puntittamisesta sielläkään haittaa ole.
Kylätason kurapyöräilijä.