Kiitokset vinkistä, rouvan kammioista löysinkin jotain patapataa ja viis minuuttia niin puhdasta. Pääsee pikkuhiljaa kohta kokoamaan.
Patapataa ei välttämättä kannata käyttää vaan esim hammasharjaa tai tiskiharjaa, tms muovista harjaa.
Jarrucleaneri ei ole tarkoitettu satuloiden puhdistukseen vaan rasvanpoistoon, siksi se ei toimi puhdistusaineena kovinkaan hyvin.
Esim jarrunestekkin on aika vahva puhdistusaine, sillä mä oon putsannu jarrusatulat.
Kaasarinpuhdistus-spray on kans erittäin tehokasta myrkkyä.
Verhoilunpuhdistusvaahdolla lähtee orgaaniset skeidat aika hyvin irti.
Eli älä hankaa tai käytä voimaa, vaan vaihda ainetta jos aine ei toimi.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Vaihtelimpa eilen teräspunos jarruletkut eteen ja herkistelin satuloitten männät jarrunesteellä ja hammasharjalla,sintteriset palatkin vaihdoin,myös jarrulevyjen niitit herkistelin.
Homma eteni hyvin siihen asti kunnes piti alkaa uutta jarrunestettä lisäämään järjestelmään,ei mitään tuntumaa jarruvipuun vaikka joku puol tuntii sitä pumppailin:/
Jostain muistan lukeneeni että jätä jarruvipu pohjaan yöksi vaikkapa nippusiteellä että tämän pitäis tepsiä,näkee kun pääsee töistä,mutta jottei koko aurinkoinen ajopäivä menis odotteluun niin mitäs kikkaa seuraavaks kokeillaan,auttaako ilmausruuvien aukaisu satuloista tippuisiko se neste sieltä säilöstä paremmin alas??
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Eipä neste satulalle mene jos ilmaruuvit on kiinni. Ihan normaalisti teet koko ilmaushomman.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Ne on pakko avata, sillä muutoin ilma satulan ja jarrukahvan välillä on "lukossa". Vaikka kuinka pumppaat nestettä ylhäältä alaspäin, niin ilmalla ei ole mitään tietä ulos järjestelmästä - ei ilmaudu. ja nuo ilmausruuvit on avattava molemmilta puolilta, mutta ei samanaikaisesti, vaan ensin toinen ja sitten toinen.
Katso vaikka Youtubesta video kuinka jarrut ilmataan, niin onnistuu varmasti.
Toinen vaihtoehto on työntää jarruneste alakautta säiliöön, mutta se vaatii sitten lisävälineitä, kuten pätkän jarruletkua sekä lääkeruiskun jne. Mutta se lienee nopeampi tapa, jos ei paineilmakäyttöistä ilmauslaitetta ole käytössä.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Ok jatketaan ilmausta.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Joskus ilmalukkojen takia satulat ja/tai pääsylkkä pitää virittää.
Tapahtuu lääkeruiskulla ja letkulla, joilla työnnetään letkulla nestettä nipasta sisään.
Oliko tossa vehkeessä muuten pääsylkässä ilmausnippa? Jos on, niin pitää saada siitä ensin ilmaa pihalle, että siinä alkupätkässä on nestettä työntämässä ilmaa järjestelmessä edellä, jolloin saat satuloiden nipoista sitä ilmaa tiristeltyä.
Sitten on se vaihtoehto kompura+biltsun ilmauslaite. Ei ehdi edes röökiä sytyttämään, kun homma on valmis.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aihetta sivuten...
Sintteripalat, onko missään 2000-luvun katupyörässä vakiona EI sintteripaloja? Tuskin?
Tää on joku ihme harha. "Asiantunteva" Pomper lehtikin usein ihmettelee jonkun RR kyykyn
koeajossa, "et oliskohan ihan S-palat ku o nii hyvät jarrut"? Täh??
Mullon vanhassa Kiinalaisessa rossimopossakin sinttipalat, vakiona![]()
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Tällänen ilmalukko siellä ny varmaan on ja löytyy sylkästä ilmausruuvi,ilmaan sen nyt ekana ku pääsen taas pyörän kimppuun,sit satuloista vuoron perään ilmausta,kai siihen jarruvipuun jossain vaiheessa alkaa vaatusta tulee.
Ei tää eka kerta oojoskus ilmatessa päässy säiliö tyhjäks ja ilmaa väliin ja sai sen jälkeen ilmailla hetken et jarrut jälleen löyty.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Tappelin saman aiheen kanssa taannoin.
Homma ratkesi niinkin helposti, että ilmausruuvi satulasta auki ja odottaa että painovoima valuttaa nesteen läpi. Meni yllättävän kauan. Sitten normaali nippa kiinni kahva pohjaan nippa auki ....
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Homma alko toimii kun ilmas ensin sitä sylkän nippaa ja sit alhaalta,vähä jäi vielä pehmoseks vaikka muutaman ringin tein,oli kiire ajoo
Pitää tänään vielä ilmausrinki tehdä.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Liian aikaisin ilakoin:/
Kunnolla kun painelee jarrukahvaa niin menee pehmeeks ja yläpään banjon välist vuotaa nestettä silleen et sormen päässä vähä näkyy ku pyyhkäsee.
Siit lähtee kaks jarruletkuu ja uudet kupariprikat joka välis,ei oikein uskalla enempää kiriikkään ettei jengat mee.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuota kuparin pehmennystä sanotaa löijaykseksi. Eipä tässä nyt ole metallurgian oppikirjoja enää käsillä, joten piti googlettaa. Tossa alla nyt on yksi esimerkki pikaisesti googlettamalla.
https://www.youtube.com/watch?v=2HWM9ov29zM
Edit: en ole testannut itse olisiko eroa jäähdyttää ilmalla vai vedellä. Nojasin vain "koulutietoon"
Edit2: siis olen käyttänyt tätä tapaa että jäähdytän veteen/lumeen tms, mutta vertailevaa tietoa ei ole ilman suhteen
Viimeksi muokannut: ajvaara; 22.04.2018 klo 02:15.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Ja jos sattuu olemaan kikseri vakio tokicoilla ja vieläpä vakio puristimella niin ei sitä ikinä "jämptiksi" saa
Eikä saanut vaikka vaihto pääsylinterinki, toki parani kummasti. Nyt kun laitto R6 satulat siihen pakettiin niin voi sanoo et kahvasta ku puristelee niin tuntuu kuin, että vehkeessä voisi mahdollisesti olla jarrut.
s1000rr 2011
Ihan uudet kupariprikat mitkä goodbridge setin mukana tuli,eikä oo banjoo avattu vaan kerralla kirein paikalleen koska tiesin niitten menevän lyttyyn kiriessä,kirein eilen vielä joku puoli kiekkaa ja pyyhein banjon paprulla kuivaks pitää tänään testailla vieläkö banjon välit kostuu,vähän voi vielä kirraa pitemmällä avaimella jos tarttee.
Alumiiniprikat näytti olevan alkuperäisenä.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Siellä on jotain roskaa välissä jos joutuu hampaat irvessä kirraamaan. Älä ainakaan sillä pitkällä varrella kiristä jos et vielä oo rikkonu mitään. Toinen vaihtoehto on, että letkujen banjot on sen verran kapeat, että banjopultti pohjaa kiristäessä. Näin käy esim. Brembon RCS19 kahvalla tietyillä banjoilla. Sillon lisäkiristämisellä saa vain pääsylkän rikki.
Superbike #7
Perskeles,ebaystä tulleissa Nissinin toisessa satulassa banjopultti ei kiertynyt kuin puoliväliin kun alkoi kinnaamaan kiertämistä vastaan!
kai tuo oli ok temppu, kun kävin ostamassa kierretappisarjan ja kiersin sillä jengan "takaisin". Ainakin banjo menee nyt nätisti sisään niin mahtaako se kestää banjon kirraamista tarpeeksi. Ei se paljoa vastustanut.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Isot oli odotukset uusista jarruista,mutta paskemmat tuli kuin alkuperäiset,pehmee kahva,yläpään banjo vuotaa ja kaiken huipuks jyristää ja täristää kun kovemmin jarruttaa en tiä johtuuko uusista paloista vai antaako peräks ku ilmaa hormii yläpäästä,huntti meni iha hukkaan:/
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Mistähän niitä alumiiniprikkoja saa ostaa jos vaihtais orkkikset takas tai koittas vielä ottaa uusiks sen yläpään.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kaikki hydrauliikkaliikkeet, motonet, biltema, autojen varaosaliikkeet, pulttikaupat jne. jne.
Ja kun otat sen yläpään auki niin tutki, että onko ne banjojen pinnat sileet, ettei siellä ole mitään naarmua, josta vuotaa. Sit katot, että se banjopultti ei ole liian pitkä ja pohjaa ennen kuin kiristää liitokset kunnolla. Ja ennen kuin kasaat niin varmista, että pinnat on puhtaat roskista.
Superbike #7
Juurikin noin ku Nitrous sanoo. Pyörittelee käsin sen banjopultin ja sen pitäisi kyllä mennä kapeemmaksi kuin banjo ja tiivisteet on. Joskus oli liian pitkä banjo ja piti saada jarrut äkkiä kasaan. Taisi olla 8 kupariprikkaa siinä konkurssissa, 2 banjoa. Ihan hyvin se piti.![]()