Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 146:sta
  1. #1
    Rupesin vaihtamaan etujarrupaloja ja nesteitä, niin tuli pari ylläriä matkaan. Toinen levyjä paikallaan pitävä tappi katkes kun oli niin hapettunut ja väkisinpihdeillä revittynä kävi niin.
    Toinen mitä ihmettelen on että jarrumäntä satulassa ei liiku mihinkään. Kuuluuko tuon olla nuin jäykkä, kun toimi kuitenkin ennenkun avasin?. Palat oli vaan lähes loppu.
    Tuntuu ihan käsittämättömältä miten tuo vois millään toimia, kun ei papukaijjapihdeillä liiku mihinkään suuntaan suht kovaakaan painaessa tai vetäessä...


    You make me sick i make music
  2. #2
    Pojan mopon (siis mopedin) kanssa tuli usein vastaan tuo, että jarrumäntää ei saanut pihdeillä takaisin sisään. Jarru sinällään varmasti toimi, koska teinit käyttävät pelkästään takajarrua. Pitkällä rengasraudalla ja itseäni hirvittävällä voimankäytöllä mäntää sai puristettua sisään päin.

    Mutta minusta tuollainen tilanne ei ole terve. Levyjarrunhan pitäisi palautua tiivistekumin venymän verran sisään päin aina kun jarrua höllätään.
  3. #3
    Mäntää vielä ulommas jarrulla ilman paloja vaikka puupalaa vastaan ja putsaat männän liasta ja hapettumista ja sit puristat ruuvipuristimella kohtisuoraan suojien kera.
    Muutamia kertoja edestakas jos lähtee järjellisellä voimalla liikkeelle.
    Melkein pullauttaisin männän pihalle ja putsaisin kunnolla ja uudet tiivisteet samalla.
    www.ridenuviz.com
  4. #4
    ...tässätapauksessa vika saattaa löytyä pääsylinteristäkin. Jarruneste ei pääse palaamaan takaisin, ja tämä tila kuluttaakin paloja reilusti nopeammin. Löysää päsylinteristä ihan hitusen verran jarruletkun banjoa (jotta Jarruneste pääsee vuotamaan ulos kun painat mäntää)ja koita puristaa uudelleen.
    Jos tämä auttoi niin edessä on joko pääsylinterin huolto tai jarru voi myös olla säädetty väärin jolloin nesteen paluu estyy!
    ...itsellä oli juuri enskassa näin!
  5. #5
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Sen jarrumännän pitäisi liikkua sormivoimin. Pumppaat vaan männän ulos, putsaat sen kunnolla ja vaihdat tiivisteet ja takas nippuun
    Superbike #7
  6. #6
    Jarruvaseliinia pyöräyttää vielä mäntään ja tiivisteeseen ohuesti, liikkuu herkästi ihan sormivoimalla.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  7. #7
    Jarruletku voi olla tukossa ja pitää vaihtaa.
    Avaa jarrusatulan ilmaruuvi.
    Jos mäntä liikkuu nyt hyvin, on letku tukossa.
    Pekka
  8. #8
    Vai olisko niin, että kysyjä kampeaa mäntää sisään toispuoleisesti, eli mäntä on aavistuksen vinossa? Silloin se ei mene ja pitää ensin saada suoraan. Virallisten jarrumäntätyökalujenkin kanssa tuohon tilanteeseen päätyy usein.

    Männän ulospullauttaminen tietää hiukan enemmän hommia kuin palojen vaihdossa on tarpeen, koska työlistalle tuli myös ilmaus ja ehkä nesteen lisäyskin.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 10.03.2018 klo 11:50.
  9. #9
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Tuntuu ihan käsittämättömältä miten tuo vois millään toimia, kun ei papukaijjapihdeillä liiku mihinkään suuntaan suht kovaakaan painaessa tai vetäessä...
    Tuota ei kannata tehdä, eli naarmuttaa männän ulkopintaa, viimeistään siinä vaiheessa se on entinen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #10
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Pitkällä rengasraudalla ja itseäni hirvittävällä voimankäytöllä mäntää sai puristettua sisään päin.
    Tuota ei kannata tehdä, ennen kuin on pumpannut männän osittain tai kokonaan ulos, ja putsannut sen männän pinnan.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #11
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Jarruvaseliinia pyöräyttää vielä mäntään ja tiivisteeseen ohuesti, liikkuu herkästi ihan sormivoimalla.
    Jarruvaseliinia ei kannata käyttää, kerää vain paskaa. Jarruneste riittää liukkariksi asennusvaiheessa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #12
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Männän ulospullauttaminen tietää hiukan enemmän hommia kuin palojen vaihdossa on tarpeen, koska työlistalle tuli myös ilmaus ja ehkä nesteen lisäyskin.
    Todennäköisesti ihan järkevääkin tehdä koko hoito, koska jos mäntä on jumissa, ja kyseessä on nelimäntäiset satulat, niin alemmat männät on tod näk täynä tummaa puuroo.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #13
    Eihän kyseessä ole kelluva jarrusatula, ja nyt yritetään kammeta kiinteän puolen olemattomia mäntiä sisään.

    .
  14. #14
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Jarruvaseliinia ei kannata käyttää, kerää vain paskaa. Jarruneste riittää liukkariksi asennusvaiheessa.
    Jaa, oma kokemus niin moottoripyöristä kuin autoistakin on että jarruneste on huono liukkari. Siinä on kuitenkin suojakumi vielä päällä. Kuinka se lika sen alle muka pääsee?
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  15. #15
    Joo koitin laittaa viilapenkkiin ja suoraan painaessa meni ihan kevyesti sisään tuo. Oli aika ulkona ja putsasin männän sen minkä näkyi crcllä.
    Vaihdoin mäntää suojaavan tiivisteen. Onko sisälläkin vielä joku? En ehkä tota ny avaa tälläkertaa enempää jos toimii nuin...siis jos toimii.
    Purin siis irti pyörästä ja otin nesteet myös pois. Yritän tänään saada alakautta nipasta ruutalla ja letkulla sisään, kun sitä monet kehuu helpoksi .
    näemmä. Saapa nähdä mikä jumppa siitä sitten


    You make me sick i make music
  16. #16
    Nonii nyt paketti taas kasassa. Ilmaus meinas tuottaa päänvaivaa ja kirosanoja, mutta jonkun tänne vinkkaama konsti laittaa ilmausnipasta letku suoraan kahvan säiliöön ja pumppailla toimi tosi hyvin ja sillä sain ilmattua. Nyt pelaa!
    Kiitos vinkeistä taas kaikille!!


    You make me sick i make music
  17. #17
    Sanokaas mikä on nipan halkaisija ni tietää letkua ostaa,pyörä on 500km pääs ni ei pääse mittaa
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  18. #18
    Jos sopii, niin lainaan topiccia ihan vähän.

    Mistä olette ostaneet jarrumäntien tiivisteet? Rakennan faitteria 93 vuoden CBR900 RR:stä, jonka jarrut ajattelin huoltaa perusteellisesti.

    Kivijalasta ei tunnu löytyvän laisinkaan ja jos löytyy verkosta, niin ovat hämmästyttävän hintaiset ihan
    perustiivisteiksi?? Vai olenko väärässä?

    Nakkila, Npm.fi keskihinta 8,1€ (kahta männän kokoa) kertaa 8, yhteensä 64,80 + posti.
    Bike-parts-honda.com (UK) saman hintaiset 9,10£ siis 72,80£ + postit.
    e-bay.uk/de/us tai jotakin on sitten vielä vaihtoehtona.

    Satku tiivisteisiin? Ihanan kallista, vai olenko vain pa??
    2008 GSX1300BK B-King, Projektipyörä 1993 Honda CBR900 RR Fireblade

    Vanhat:BMW K1200R, BMW R1200GS, Honda Shadow VT-750
  19. #19
    Jarrujen ilmausta helpottaa erittäin paljon myös takaiskuventtiilillä varustetut ilmausnipat - suosittelen
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  20. #20
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Sanokaas mikä on nipan halkaisija ni tietää letkua ostaa,pyörä on 500km pääs ni ei pääse mittaa
    Mikä mopo?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #21
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mikä mopo?
    Suzuki gsxr1000 L0
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  22. #22
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Sanokaas mikä on nipan halkaisija ni tietää letkua ostaa,pyörä on 500km pääs ni ei pääse mittaa
    Mä ostin tuurilla biltemasta 4mm sisähalkaisijaa. Muutaman metrin rulla 2,90.Jos on liian pieni ni lämmittää sytkärillä vähän. Mitään takaiskuventtiileitä tai muitakaan apuvälineitä ei näköjää tarvii, muutakuin tuon letkun vaan. Nipasta avonaiseen yläsäiliöön ja niin kauan kierrättää ympäri litkua puristelemalla kahvaa, ettei yhtään kuplaa tuu.. Mä ainakin sain kaikki ilmat pois tuollein. Oon ny käyny moneen otteeseen puristelemassa ja toimii hyvin!


    You make me sick i make music
  23. #23
    Muistaakseni 8 mm lenkillä aukeaa se nippa ja 6 mm letkua.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  24. #24
    https://www.motorcyclespareparts.eu/...er-715180.aspx

    Näköjään tulee hintaa...

    Lainaa JoeSixpack kirjoitti Katso viesti
    Jos sopii, niin lainaan topiccia ihan vähän.

    Mistä olette ostaneet jarrumäntien tiivisteet? Rakennan faitteria 93 vuoden CBR900 RR:stä, jonka jarrut ajattelin huoltaa perusteellisesti.

    Kivijalasta ei tunnu löytyvän laisinkaan ja jos löytyy verkosta, niin ovat hämmästyttävän hintaiset ihan
    perustiivisteiksi?? Vai olenko väärässä?

    Nakkila, Npm.fi keskihinta 8,1€ (kahta männän kokoa) kertaa 8, yhteensä 64,80 + posti.
    Bike-parts-honda.com (UK) saman hintaiset 9,10£ siis 72,80£ + postit.
    e-bay.uk/de/us tai jotakin on sitten vielä vaihtoehtona.

    Satku tiivisteisiin? Ihanan kallista, vai olenko vain pa??
    DR 650 + XF 650
  25. #25
    Kädetön kääntyilijä
    Liittyi Sep 2008
    Varsinais-suomi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JoeSixpack kirjoitti Katso viesti
    Jos sopii, niin lainaan topiccia ihan vähän.

    Mistä olette ostaneet jarrumäntien tiivisteet? Rakennan faitteria 93 vuoden CBR900 RR:stä, jonka jarrut ajattelin huoltaa perusteellisesti.

    Kivijalasta ei tunnu löytyvän laisinkaan ja jos löytyy verkosta, niin ovat hämmästyttävän hintaiset ihan
    perustiivisteiksi?? Vai olenko väärässä?

    Nakkila, Npm.fi keskihinta 8,1€ (kahta männän kokoa) kertaa 8, yhteensä 64,80 + posti.
    Bike-parts-honda.com (UK) saman hintaiset 9,10£ siis 72,80£ + postit.
    e-bay.uk/de/us tai jotakin on sitten vielä vaihtoehtona.

    Satku tiivisteisiin? Ihanan kallista, vai olenko vain pa??
    https://www.ebay.com/itm/Honda-CBR90...item2582051a59
    Tuolta löytyis 64€ posteineen
    Husqvarna Norden 901 -22
    ex. Ducati 749 -06
    ex. CBR 900RR -01
    ex. CBR 900RR -96
    ex. GSX750F -02
  26. #26
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Saksan ebaystä löytyy sarja 20€ ylöspäin.

    https://www.ebay.de/sch/i.html?_from...900rr&_sacat=0

    Jarrujen suhteen pelaisin itse varman päälle ja hankkisin alkuperäiset tiivisteet. Vanhat pölytiivisteethan voisi vaikka vain puhdistaa ja tarkastaa, että ehjät.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  27. #27
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onko kellään muuten ikinä paukahtanut nesteet pihalle satuloiden tiivisteistä?

    Tai edes selvästi noissa ollut vikaa/ilmavuotoa/pehmeyttä tms? Mitä oon RF900:n satuloita purkanu 3 kpl niin ihan uuden näkösiä ovat olleet ja 3 koppasen golfinkin tiiviste oli ihan ok:n näköinen vaikka pölykumia ei ollukaan... enää paljoa jäljellä...

    Just paukautin eBayn nappia ja käytettyä satulaa tulis, mutta en viittis alkaa purkamaan ja ostamaan tiivistesettiä, kun kuvissa männätkin näytti siisteiltä. Jotenki vaan niin kyllästyny pullauttelemaan mäntiä ja puljaamaan sen jarrunesteen kanssa
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #28
    4mm letkuu ostin kai se toimii
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  29. #29
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Onko kellään muuten ikinä paukahtanut nesteet pihalle satuloiden tiivisteistä?
    Kahesta syystä on pitänyt männänkumit vaihtaa.
    - Mäntä ollut niin ruosteessa ja silti painettu sisään ja ajettu, jolloin ruosteinen männänpinta on repinyt kumen kappaleiksi.
    -Mäntä ollut niin jumissa, että ulos tullessaan on repinyt kumin riekaleiksi.

    Muuten on aina kasattu alkuperäisellä männänkumella.
    Pölysuojakumi on sitten erikseen, rikkinäinen vaihdetaan aina uuteen.

    Toki poikkeus vahvistaa säännön, mutta aika surkeen näkösissä satuloissa on ollut hyvät männänkumet.
  30.  
  31. #30
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kahesta syystä on pitänyt männänkumit vaihtaa.
    - Mäntä ollut niin ruosteessa ja silti painettu sisään ja ajettu, jolloin ruosteinen männänpinta on repinyt kumen kappaleiksi.
    -Mäntä ollut niin jumissa, että ulos tullessaan on repinyt kumin riekaleiksi.

    Muuten on aina kasattu alkuperäisellä männänkumella.
    Pölysuojakumi on sitten erikseen, rikkinäinen vaihdetaan aina uuteen.

    Toki poikkeus vahvistaa säännön, mutta aika surkeen näkösissä satuloissa on ollut hyvät männänkumet.
    Vanhin Bladeni on nyt 25v, enkä ole jarrusatula huoltojen yhteydessä vaihtanut kertaakaan tiivisteitä. Tiivisteiden pesu jarrunesteellä on riittänyt. Tiivisteitä ei turhaan tule uittaa jarrunesteessä, koska turpoavat aivan muodottomiksi. Kuivaus normaali tilaan toki tapahtuu.

    Eli, tiivisteet ja männät puhtaiksi ja satuloiden kasaus, ei se sen kummenpaa ole.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen