Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kaimaani kirjoitti Katso viesti
    Liittyen löyhästi otsikkoon, yleistieto kysymys:
    Mikä on suurin ero 520 ja 530 ketjuissa käytössä? Rattaiden nopeampi kuluminen kenties kun kapeampi, mikä?
    Miksi kannattaisi laittaa 530?
    Tämän voi muuten tarvittaessa siirtää myös otsikon "tyhmiä kysymyksiä moottoripyöräilystä" alle...
    Ketjun leveys, paino ja rullaavuus.

    530 ketju kestää katuajossa sen 3-5 kertaa pidempään kuin 520. On sen verta järeetä kamaa.

    Ja rattaat tulee ketjun koon mukaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #32
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ja myös ketjusta suurin osa on jousittamatonta massaa, eli haastaa iskunvaimennuksen toimintaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #33
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ketjun leveys, paino ja rullaavuus.

    530 ketju kestää katuajossa sen 3-5 kertaa pidempään kuin 520. On sen verta järeetä kamaa.

    Ja rattaat tulee ketjun koon mukaan.
    Voitko kertoa yksityiskohtia mittojen eroista?

    Pyrin ymmärtämään miksi 530 kestää sen 3-5 krt pidemmälle...

    Rattaisiin kohdistuva pintapaine ero tulee ensimmäisenä mieleen.
  4. #34
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #35
    Kiitokset, havainnollinen kuva. Tuosta saa käsityksen ettei lenkkien materiaalien paksuudella ole eroja.
  6. #36
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kaimaani kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset, havainnollinen kuva. Tuosta saa käsityksen ettei lenkkien materiaalien paksuudella ole eroja.
    Tässä lisää detaljia:

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #37
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti

    530 ketju kestää katuajossa sen 3-5 kertaa pidempään kuin 520. On sen verta järeetä kamaa.
    Kokemuksest väittäisin, et 530:n kestää n. 1½-2 kertaa pidempään katukäytössä kun 520

    edit: epätieteelline testitulos/kokemus kilo-kyykyl
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  8. #38
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Kokemuksest väittäisin, et 530:n kestää n. 1½-2 kertaa pidempään katukäytössä kun 520
    Asia kunnossa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #39
    Joskus RK:lla oli hieno taulukko, jossa oli kuvattuna ketjujen vetolujuuksia ym. Harmittavasti sitä ei enää näyttänyt nettisivuilta löytyvän, oli ihan mielenkiintoisia juttuja.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  10. #40
    Köyhä insinööri voisi heittää hypoteesin ettei 520 ketju ehkä sinällään veny enempää, mutta rattaat kuluu enemmän. Kannattaisikohan hankkia itselle 520 sarja ja pari ylimääräistä eturatasta vuosittaisiin vaihtoihin.

    Optimoiva Laihialainen miettisi ehkä eturattaan kääntämistä... ;-)
  11. #41
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Joskus RK:lla oli hieno taulukko, jossa oli kuvattuna ketjujen vetolujuuksia ym. Harmittavasti sitä ei enää näyttänyt nettisivuilta löytyvän, oli ihan mielenkiintoisia juttuja.
    Olisko tommonen:
    http://www.rkexcelamerica.com/rk-chains.html
    ZH2 2020
  12. #42
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tässä lisää detaljia:

    Tuossa taulukossa olevissa 520/530 ketjuissa on identtiset sivulevyjen ja pinnien paksuudet, joten vetolujuuskin on sama. Vetolujuudet eivät kuitenkaan kaikissa tapauksissa ole ollenkaan samat, joten sivulevyt ovat kevytversioissa sirommat sen lisäksi että materiaalin ominaispainossakin voi olla pieni ero.

    Eli pelkkä 520/530 ei riitä vertailuperusteeksi lujuudessa yms.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 14.03.2018 klo 15:44.
  13. #43
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Tuossa taulukossa olevissa 520/530 ketjuissa on identtiset sivulevyjen ja pinnien paksuudet, joten vetolujuuskin on sama. Vetolujuudet eivät kuitenkaan kaikissa tapauksissa ole ollenkaan samat, joten sivulevyt ovat kevytversioissa sirommat sen lisäksi että materiaalin ominaispainossakin voi olla pieni ero.

    Eli pelkkä 520/530 ei riitä vertailuperusteeksi lujuudessa yms.
    Varmasti näin. Lisää taulukoita netin syövereistä löytynee.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14.  
  15. #44
    Lainaa Attitude kirjoitti Katso viesti
    Presiis! Enpä hoksannut katsoa jenkkisivulta.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12