Kiitokset palautteesta.
Hiilikellarissa lapiot heiluu ja konehuoneessa ruuvataan, mutta maanpinnalle kieltämättä liian vähän tietoa tuodaan. Meillä on tuossa parantamisen varaa, otetaan koppia.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Hienoa että herra puheenjohtajakin on huomannut tuskamme, joka päättynee lähitulevaisuudessa.
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Nyt iideeteen hätäapukorvaushoitopsättikin kaatui, eikä alkuperäinen ole vieläkään pystyssä. Yhyhyhyy!
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Kauan sitten, kun olin vielä nuori, kaadoin lasiin valkovenäläisen teko mielessä votkan ja kahviliköörin. Sitten menin jääkaapille, mutta maito olikin loppu. Piimää siellä oli. Tein valkovenäläisen kokeellisesti siitä. Kyllä sen alas sai, ja päähän se meni, mutta ei se vaan jotenkin ollut sama asia.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
On juhlan aika!
![]()
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Ja vuosi täynnä \o/
Kuten jo aiemmin sanottua, oli psätti minulle se viimeinen jäsenetu, jonka vuoksi tästä huvista jaksoi maksaa. Nyt kun sitä ei ole, ei ole oikein intoa lystistä mitään kustantaakaan. Sori. Tiedän kyllä, etten ole sitä niinsanottua ydinkäyttäjäryhmää, mutta on tämän sivuston ylläpitäminen mielestäni vähän hassulla tolalla. Esimerkkinä minä noista reilun puolen vuoden takaisista viesteistä sain sellaisen kuvan, ettei psättiä tulla koskaan palauttamaan sivuston ominaisuuksiin. Piste. Silti koko tämän ajan linkki on ollut tuolla yläpalkissa. Noh, jatkanen edelleen ei-niin-kovin-aktiivisena foorumin käyttäjänä kuitenkin. Mielenkiinnolla seuraan, mihin homma kehittyy...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Viimestä päivää sitte jäsenenä. 9 maksettua vuotta takan ja täs ny sit tais olla. Eipä sillä että mielelläni
olisin orgissa jatkanu pitempääkin, mutta tuntuu että ei oo enää mun yhdistys.
Itse aikoinaan liittynyt juurikin foorumin tukemiseksi. Tullu käytyä myös ajokoulutuksessa,
lukemattomilla risteilyillä, posareilla ja sun muilla.
Hienoa että on monenlaista toimintaa, vaikka esim. ratailu on itseltä jäänyt välistä.
Mutta mielestäni yhdistykseltä on unohtunut alkuperäinen tarkoitus, eli sivuston ylläpito.
Itse muistan vielä edellisen sivustouudistuksen, joka oikeasti tapahtui ja sitä edeltävän
sivuston. Moni sen aikainen jäsen taisi maksaa jäsenyydestä siitä ilosta, että pääsi
näkemään etusivun reaaliaikaisen sadekartan. Se oli siihen aikaan palvelu, jota ei saanut
ilmaiseksi, ja orgin jäsenyys oli halvin vaihtoehto saada k.o. palvelu. Nykyäänhän vastaavasta
ei mitään tarvitse maksaa, maailma muuttuu.
Maailma muuttuu myös nykyään. Sen takia jo vitsiksi muodostunut sivustouudistus olisi pitänyt
tehdä aikaa sitten. Rahaa sitä varten varattiin vuosia. En sitten tiiä mihin kaikki on menny,
vai makaako vielä tilillä. Mutta nykyisellään alusta on jo vanhentunut. Tietoturvaongelmat ovat
asia sinänsä. Mutta nykyinen sivusto ei vastaa nykyaikaa muutenkaan, kun ihmiset käyttävät
sivustoa ties minkälaisilla päätteillä.
Nii, ja sit 'rikki' mennyt psätti (chat), joka oli osalle meistä jäsenistä tärkeä kohtaamispaikka.
En tiedä mitä tarkalleen tapahtui, mutta 27.2.2018 k.o. palvelu kaatu ja sitä ei ilmeisesti
osata/pystytä nostamaan takaisin. Aluksi pitkä vaikeneminen, sitten vähättely. Nurin on edelleen
tällä päivällä. Itse toisaalla lupauduin heti suorittaan jäsenmaksun, jahka k.o. palvelu
on jälleen ylhäällä, sitä odotellessa.
Kiitokset kaikesta. Kaikkea hyvää. Jään seuraileen sivusta, ilman siipiä.
br, cXlari
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Kiitoksia palautteesta, se on aina tärkeää.
Alun pitkä hiljaisuus vuonna 2018 johtuu varmaan ettei chatin kaatumista huomattu hallituksessa tai ylläpidossa.
Sitä tosiaan ei ole ylläpito saanut palautettua, ilmeisesti ei ole mitenkään helppo juttu.
Yritetty toki on, muttei onnistuttu.
Foorumi uudistuksia on käyty läpi suullisesti kevätkokouksen yhteydessä ja rahan käytöstäkin on dokumentit ihan kunnossa.
Olemme vaan hallituksen parissa miettineet että nykyisin on niin 100 eri pikaviestintä palvelua jota ihmiset seuraa ettei chatin pystyttämisen yrittämisellä liikaa puukotettaisi foorumia enempää.
Uusi foorumi olisi helppo perustaa kuulemma, mutta haluaisimme säilyttää vanhan historian, rekisteröitymiset ja muut asiat jotka ovat tästä tehneet suurimman MP-foorumin.
Ajat muuttuu siinä olette oikeassa, itsekkin sitä sääpalvelua kovasti käytin. Nykyään meillä on noin 3 ihmistä jotka käyttää vapaa-aikaansa foorumin ylläpidossa, opiskelujen tai töiden ohella aikaa on jäänyt vähän kehittämiseen.
Emme vaan ymmärtäneet että psätti on moottoripyöräilyn tukitoimissa niin oleellinen jäsenistölle.
Olkoon tämä herätys meille hallituksessa ja nostamme sivuston uudistamisen taas korkeammalle, hihat ylös ja keräämään talkoolaisia ja tarjouspyyntöjä ohjelmistotoimistoille.
Hallitus varaPj.
Mikko Kallio
BANDIT-R
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
Tämä pointti on varsin todellinen uhka foorumeille kautta internetin. Whatsapp/Discord/SnapChat jne. on monessa isossa kommuunissa jossa oon jäsenenä aiheuttanut sen, että foorumin käyttö vain yhtäkkiä kuihtuu pois lähes kokonaan.
Tässä kommuunissa sen tapahtuminen olisi vähintäänkin 100% paskaa mun mielestäni. Tästä syystä en näe minkään sortin syytä hajottaa kommuunia eri palveluihin.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Muutos lienee väistämätöntä, ennemmin tai myöhemmin, vaikka kuinka haluttaisiin säilyttää kaikki vanha.
Eri asia on, että tehdäänkö asiat suunnitellusti ja hallitusti, vai pakon edessä.
En tosiaankaan toivo että joku päivä o koko höskä lopullisesti kyykyssä, minkä jälkeen alettaisiin vasta miettimään tulevaa.
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
cXlari on oikeassa. Koko motorg toiminta ja siihen liittyvät palvelut on yhdistyksen hengissä pitävä asia. Läheskään kaikki foorumilla vierailevat eivät käy ratapäivillä eikä välttämättä osallistu tapahtumiin, mutta pitävät foorumin elossa kirjoittamalla asiaa ja asian vierestä.
Sivuston uudistus tulee välttämättömäksi lähitulevaisuudessa. Ehkä mietintä on paikallaan mitä kannattaa tehdä.
Ducati Diavel
Kyllä tämä postaus sai keskustelun heti vilkkaaksi hallituksessa.
Toivottasti saisime jotain fiksua sanottavaa asiaan jo vaikka kevätkokoukseen, edes suunnitelma saataisiin julki.
Viimeisin vuosien aikana on ollut työryhmiä/edustajia/henkilöitä jotka ovat vakuuttaneet hallituksen suunnitelmillaan että uudistus olisi piakkoin ajankohtainen. Henkilöitä on poistunut takavasemmalle ja työryhmät ovat hiljaa hiljentyneet. Suurin osa nykyisistä hallituslaisista eivät omaa koodaajan taitoja joten olemme keskittyneet enemmän osaamisalueisiimme.
Vielä muutama vuosi sitten haaveilimme uudesta foorumista pelkällä talkoovoimalla koska rahavarantoja ei ollut siihen laittaa kovinkaan paljoa. Nyt tilanne on toinen ja olemme viimeiset 4 vuotta saaneet rahavarannot jo sellaisikse että niistä voisi jotain hankintojakin tehdä.
Kumminkin täytyy muistaa ettei tilejämme voi tyhjentää koska pitää olla varastossa varaa jos tulee kovin sateinen kesä tai muita isoja hankintoja ilmaantuu äkillisesti.
Isoin osa rahavarannoistamme on kertynyt ajoharjoitteluista ja hyvänä kakkosena on foorumin marrkinointitulot. Näinpä onkin ajateltu sijoittaa näitä varantoja takaisin sinne suuntaan mistä niitä on tullutkin.
Esimerkiksi Omistusosuuksia moottoriradoista ja Motorgbike.
Ps. Hallitukseen mahtuu aina niitä joita kutsutaan "joku tekee" tyypeiksi, tekijöille on tilaa ja myös hallituksen ulkopuolelta saa nostaa kättä pystyyn jos aikaansa haluaa käyttää foorumin ja muiden motoristien hyväksi.
Kyllä me vielä näytetään... parastamme?
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
Hallituksen tulisi edustaa aina jäsenistöään/sivuston käyttäjiä. Pistäkää siis tänne palstalle nyt pian äänestys chat- aiheesta. Pitäkää äänestys yksinkertaisena niin se antaa selkeän viitteen asian suhteen.
Esim: tulisiko moottoripyora.org- sivustolla olla käytössä chat- keskustelupalsta?
-kyllä
-ei
Näin saadaan tahtotila selville, ja sen jälkeen on hallituksen helpompi päättää paljonko/josko yhtään asiaan kannattaa panostaa aikaa ja rahaa.
.
Hyvä! Tee kysely, me varmasti reagoidaan tulokseen.
Ps. Ei pahalla mutta samalla kun kirjoitit tämän oisit jo tehnyt sen kyselyn, on aina helppoa pyytää/kehoittaa muita tekemään, kun taas edelleen tilaa aktiiveissa on niille tyypeille jotka tekee asioita itse.
Hallituson luvannut avustaa makkaranpaisto/kahvittelu/pikkujoulu tai muissa asioissa jäseniään ja siltikin taitaa Oulun porukka olla ainoana joka avustusta anoaa(ja aina on saanut)
Ei tämä hallitusta työllistämällä parana vaan sillä .ORG! hengellä jossa jokainen on valmis vähän omaa panostaan laittamaan.
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
Perinteinen webchatti on voittamaton helppoudessaan. Luonteeltaan irc kanava olisi muuten täydellinen mutta aivan liian vaikea asentaa. Toisaalta allekirjoittanut ei ymmärrä miten Discordit ja Whatsupit mitenkään liittyvät asiaan, muutoin kuin olemalla toisia esimerkkejä liian vaikeista ohjelmista käyttää.
![]()
Testi
Nii, tää taitaa mennä tosiaan offtopic...
Itse en pidä psätin katoamista pahimpana ongelmana, vaan olisiko kyse ennemmin oireesta kuin itse sairaudesta?
Hallitus on yhdistyksessä sitä varten että se tekee päätökset. Voidaan me täällä vaikka äänestää ratapäivien hinnoista sun muista. Mutta sellainen 'demokratia' ei johda mihinkään, eikä kukaan halua olla vastuussa sellaisesta.
Ymmärrän että strategiana voi sivuston suhteen olla, jotta säilytetään status quo ja toivotaan parasta. Ratkotaan
ongelmia sitä mukaan kun niitä tulee. Tällä hetkellä varmasti kustannus- ja muutoinkin resurssitehokkain malli.
Sitten kun tulee se ratkaisematon ongelma ni viimenen sulkee valot ja sivuston.
Omasta mielestä pitäisi olla suunnitelma sivuston ylläpidosta ja kehittämisestä. Vääjämätön tosiasia kun on että
ohjelmistot, koodit jne. muuttuvat vähitellen vanhanaikaisiksi ja toimimattomiksi.
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Ihan turha pistää. Tulos on suuruusluokkaa 6-600. Ehkä psätin aika on ohi. Kuten ylempänä sanottua, maailma muuttuu. Mikään rajallisilla resursseilla pyörivä taho ei voi antaa kaikille sitä, mitä ne haluaa. Minulle psätti oli tärkeä. Ja noin viidelle muulle jäsenelle. Jos sen ylläpitäminen ottaa liikaa muutenkin olemattomista resursseista, niin on ihan oikein, että moinen turhake pistetään sileäksi. Koko maailmankaikkeudessa ei ole mitään muuta pysyvää kuin muutos.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Kiitos hieno juttu.
Psätti kysely on hyvä askel kohti aktiivista toimintaa.
Ducati Diavel