Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
    Niin nyt tarvis vinkkejä mistä saa bimmeriin sopivat nastarenkaat?
    Ei mitään tuumaisia piikkejä, vaan normi nastat.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa AN71 kirjoitti Katso viesti
    Niin nyt tarvis vinkkejä mistä saa bimmeriin sopivat nastarenkaat?
    Ei mitään tuumaisia piikkejä, vaan normi nastat.
    Voi ristus sua!

Kyl mä ite aloittaisin soittamalla satapiikille ja konsultoisin sieltä alkuun. Marko teki sillain, että osti Superdukeen TKC 80:t ja ruuvaili niihin ite nastat, muttei ne ruuvinastatkaan kovin halpoja ole.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Voi ristus sua!

Kyl mä ite aloittaisin soittamalla satapiikille ja konsultoisin sieltä alkuun. Marko teki sillain, että osti Superdukeen TKC 80:t ja ruuvaili niihin ite nastat, muttei ne ruuvinastatkaan kovin halpoja ole.
    Kenen tekeleet noi tkc 80:t on?
    Saakohan siitä sellasta leveyttä mikä menis takavanteelle?
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017

Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kenen tekeleet noi tkc 80:t on?
    Saakohan siitä sellasta leveyttä mikä menis takavanteelle?
    Continental. 180/55 varmaan menee. Luulis, että pampersfoorumilla noita olis kyykkyihin laiteltu enemmänkin
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Continental. 180/55 varmaan menee. Luulis, että pampersfoorumilla noita olis kyykkyihin laiteltu enemmänkin
    Siellä on vaan pulttirengas touhua...
    Mä yritän löytää renkaat jolla selviää myös asfaltilla
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017

Suomi Tyres Lieksassa huhujen mukaan nastoittanut aina työkoneiden niin kuin fillareidenkin renkaita. Kysästä kannattanee myös sieltä.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Noilla ruuvinastoilla/ satapiikin liimanastoilla asfaltilla ajo onnistuu.
    02 Mille R
    Satapiikkiin ottaisin myös yhteyttä. Ovat universumin parhaita prätkärenkaiden nastoituksessa.
    Ymmärtääkseni voivat nastoittaa mitä renkaita vaan, kunhan on tarpeeksi kumilla paksuutta, mihin nasta asennetaan.

Tässä nyt yksi esimerkki, mitä löyty suoraan nettisivuilta.
    https://www.satapiikki.fi/epages/sat...cts/17KEBB150A
    Välikelin nasta. 5 mm korkeena.
    Muista sitten noita nastarenkaita asentaessa, että jää tarpeeksi tilaa renkaan ja takaswingin väliin. Noi nastat kun painaa aika paljon ja kun rengas pyörii kovaa, niin keskipakoisvoima laajentaa kehää aika paljon. Ettei vaan nappaa kiinni swingiin ja syö alumiinilastua irti.

Mulla on enskassa välikelinrenkaat 8 mm nastalla. Kyllä ne pitää ihan älyttömän hyvin! Mutta jos jäisellä-/lumisella autotiellä haluaa ajella, niin silloin normi piikkirengas on parempi. Siinä taitaa olla 16(?) mm piikit. Näillä pitkillä piikeillä ei kumi sitten tapaa yhtään asfalttia. On aivan älyttömän liukkaat, kun aina välillä ajelen siirtymiä asfaltilla.

Eturenkaitakin löytyy niiden nettisivuilta.
    Braaaaap
    Mulla on dukessa TKC80 150 takana ja 120 edessä. Se rengas venyy yllättävän paljon, eli saa kyllä vanteelle vaikka 120lev taakse. Suosittelen mahd kapeaa eteen, toimii paremmin. Ruuvinastoja on sitten vaikka minkä mittaisia, mulla on keskellä 4,5mm ja reunoilla 7mm. Jos kumiprofiili on turhan karkea, ota vaikka 70:set. Ainoa ongelma on että renkaassa pitää olla riittävästi kumiainesta, ettei kantaosa mene läpi. Suosittelen myös tarkastamaan swingin ja etuhaarukan vapaan tilan, se rengasprofiili nousee aika paljon. Mutta ei siitä mitään jääratapyörää saa vaikka kuin yrittää, meno on aika hillittyä kurveissa
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ja sisäkumi on varmaan paikallaan.
    02 Mille R
    Ja sisäkumi on varmaan paikallaan.
    Noup. Ei mitään ongelmia paineiden kanssa.
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Mulla on enskassa välikelinrenkaat 8 mm nastalla. Kyllä ne pitää ihan älyttömän hyvin! Mutta jos jäisellä-/lumisella autotiellä haluaa ajella, niin silloin normi piikkirengas on parempi. Siinä taitaa olla 16(?) mm piikit. Näillä pitkillä piikeillä ei kumi sitten tapaa yhtään asfalttia. On aivan älyttömän liukkaat, kun aina välillä ajelen siirtymiä asfaltilla.
    Taitaa olla saman tyyppiset nuo kuin Kisarenkaan nastoittamat ns. välikausirenkaat, rallinastoilla. Aika kauheat on nekin ajaa paljaalla asfaltilla, mutta nyt kun on lunta kertynyt kiitettävästi isoillekin teille, niin on kyllä tautinen pito ja hauskaa hommaa
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Mulla on dukessa TKC80 150 takana ja 120 edessä. Se rengas venyy yllättävän paljon, eli saa kyllä vanteelle vaikka 120lev taakse.
    Joku 140-150 levee saattaa kuuden tuuman vanteelle nousta. 120 levee ei nouse kyllä millään.
    Superbike #7
    Joo satapiikki näyttää olevan paras vaihtoehto muutoin, mutta kaveri telonut olkapäätänsä eikä osannut sanoa milloin voi renkaat toimittaa.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017

Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Joo satapiikki näyttää olevan paras vaihtoehto muutoin, mutta kaveri telonut olkapäätänsä eikä osannut sanoa milloin voi renkaat toimittaa.
    http://www.kisarengas.fi/talvihinnasto.html

Tuolta vois saada myös.
    Superbike #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Täällä tyrmättiin koko idea kertalaakista.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017

Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Täällä tyrmättiin koko idea kertalaakista.
    Ihmeen nihkeetä.
    Superbike #7
    Kisarenkaan 130-140/80-17 MITAS saiskohan nämä venytettyä vaikka starttipilotilla
    [QUOTE=JMH;6555186]Voi ristus sua!

Ehtii tilata kesäksi uuden rr:n tuolla menolla
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    [QUOTE=jonijii;6555215]
    Voi ristus sua!

Ehtii tilata kesäksi uuden rr:n tuolla menolla
    Mä alan olla sen metrisen ratakiskon kannalla.
    02 Mille R
    [QUOTE=JMH;6555218]
    Lainaa jonijii kirjoitti Katso viesti

Mä alan olla sen metrisen ratakiskon kannalla.
    Tässä mopossahan on kaikki talviajo varusteet.
    Mun mielestä tässä pitäisi olla mukana myös nastarenkaat. Eikös luistonesto ja ABS ole pääasiassa talvea varten kehitetty.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017

Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    [QUOTE=AN71;6555221]

Mun mielestä tässä pitäisi olla mukana myös nastarenkaat. Eikös luistonesto ja ABS ole pääasiassa talvea varten kehitetty.
    Niin, eikös tossa ole kahvalämppäritkin ja vakkari vakiona?

Kunnon touring papatin kuten muutkin bemarit.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    [QUOTE=AN71;6555221]

Niin, ja kahvalämppärit kanssa. Lisätään nastarenkaiden lisäksi listaan vielä veteraanipussit.

Tuuppa kahville sitten, kun on valmista.
    02 Mille R
    Nyt mä tiedän mitä olit hakemassa sieltä messujen vaateosastolta: Toppahousuja

Nuo välikelin nastatkin voi olla aika mielenkiintoiset asfaltilla, mutta eipä tuohon teikäläisen vessaan voi tavallisia pakun teräsnastojakaan suositella ilman liimoja. Kerran käyttää rajottajalla ja alkaa tulla nastaa kaverin visiiristä läpi

Mutta tuo TKC80 voisi olla pätevän näköinen siinä joka tapauksessa...
    www.ridenuviz.com
    Ei muuten selviä... Ainakaan ilman jatkuvaa sivuluisua ja renkaiden totaalituhoutumista ennätysajassa.

On se niin tautisen hauskaa touhua syöttää nastoilla assulla että nautiskelijoilla mopo on nurin ja monasti. Itse laittaisin bimmeriin talveksi kunnon kaatumaraudat ja crossistongan koska nastoilla joutuu ohjaamaan luisulla eikä eturengasta kärsi paljoa kallistaa. Eli käytännössä se 17" nastoitettu etunen on hieman konstikas ajossa. Takasen kanssa kyllä pärjää, se joutaa jauhaa perässä minkä jauhaa.
    Supermoto
    Voittajan ratkaisu on BestGrip-ruuvinastat + TKC80-kumit. Mulla oli supermotossa ja Africa Twinissä 3,2-3,4mm ulkonemalla olevat, ne oli aika hyvät, suunnilleen sama pito asfaltilla ja jäällä ja sulallakin tiellä pystyi ajamaan ihan hyvin. Paljon pitempiä en uskaltaisi laittaa, noillakin alkoi olemaan kovissa nopeuksissa jo vähän leijailua ja tasakaasulla sutimista havaittavissa
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Voittajan ratkaisu on BestGrip-ruuvinastat + TKC80-kumit. Mulla oli supermotossa ja Africa Twinissä 3,2-3,4mm ulkonemalla olevat, ne oli aika hyvät, suunnilleen sama pito asfaltilla ja jäällä ja sulallakin tiellä pystyi ajamaan ihan hyvin. Paljon pitempiä en uskaltaisi laittaa, noillakin alkoi olemaan kovissa nopeuksissa jo vähän leijailua ja tasakaasulla sutimista havaittavissa
    Juurikin tällaisia suunnittelin. Katsotaan ehdinkö saada ne vielä luminen aikaan tuosta renkaasta löytyy 180 leveä jonka saa vanteelle helposti.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017

Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ei muuten selviä... Ainakaan ilman jatkuvaa sivuluisua ja renkaiden totaalituhoutumista ennätysajassa.

On se niin tautisen hauskaa touhua syöttää nastoilla assulla että nautiskelijoilla mopo on nurin ja monasti. Itse laittaisin bimmeriin talveksi kunnon kaatumaraudat ja crossistongan koska nastoilla joutuu ohjaamaan luisulla eikä eturengasta kärsi paljoa kallistaa. Eli käytännössä se 17" nastoitettu etunen on hieman konstikas ajossa. Takasen kanssa kyllä pärjää, se joutaa jauhaa perässä minkä jauhaa.
    Renkaiden tuhoutuminen kuuluu asiaan
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017

29.  
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Juurikin tällaisia suunnittelin. Katsotaan ehdinkö saada ne vielä luminen aikaan tuosta renkaasta löytyy 180 leveä jonka saa vanteelle helposti.
    Sdr 1290 mulla oli nuo renkaat ja siihen bestgripin nastat. Ole sitten tarkkana kuinka syvälle kierrät nastat. Nimimerkillä 4 reikää etusessa ja 6 reikää takasessa. Vartti kierros liian syvälle
    Tänä talvena en ole laittanut alle kun enska tähtäimessä. Mulla on noita nastoja hyllyssä varmaan 2 sataa jos kiinnostaa.
    Elämä on onneksi mutkikasta