Jaahas.
Näyttää olevan tämä trendi-pelleille tehty uus retro-monkey niin tehokas retro monessa mielessä, että forum jutustelukin vajoaa -70 luvun mopotaapero tasolle
Itse laitteesta:
Retro on muotia ja sille on markkinoita. Trendi-pellet on se ihmisryhmä jolla on varaa ja lompakko löysällä. Ei tehtaita oikein siitä voi syyttää, että keksivät tuotteita jotka herättävät ostohalun. Vaikka itse tuote olis mitä on.
Ostasinko itelle? Miks, ku oikeitakin kulkuneuvoja on olemassa...
Viimeksi muokannut: Havis; 23.09.2018 klo 10:41.
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Tirskuntaa
Tää on _just_ niin ihana retrokampe ku mitä hypetetään. Moottoripyöräily on laaja harrastus, mutta monesti ihmisen käsityskyky riittää siihen oman kykloopin silmän etäisyydelle. Joskus ei riitä siihenkään ja kyetään lähinnä ihmettelemään muita.
Pärriä on nyt 10 kilvissä (paskarottelot päälle). Kilpilaivueen ikä 29,9V ja iskutilavuus 677cc keskimäärin.
Apina vetää keulilla.
Liikaa moottoripyöriä.
Taitaa vain kateelliset PV kuskit huudella![]()
Omasta mielestäni se on nimenomaan hienoa että tämä peli on niin hauska ja helposti muokattavissa, että aikuisten ihmisten keskustelu vajoaa mopotaaperoiden tasolle. Hienoa että on peli joka saa innostumaan tällä tavalla
Itselläkin jos jonkinnäköistä pyörää ollut, mutta silti ottaisin silmänräpäyksessä tämmöisen talliin viikonloppu-/ hupikulkineeksi, jos antaisi lompakko myöten.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Moottoripyöräilijät on monesti konservatiisia miehiä. Tämä ei ole väärin, mutta se johtaa turvallisuuskeskeisiin ratkaisuihin. Maailmassa pitää olla roti ja järjestys. Pitää harrastaa oikein. Tredipelleily, väärin harrastaminen, virittäminen ja kaikki mitä ego tai kokemusperäinen maailmankuva ei kykene sulattamaan on paha. Pussihousut kasvaa jalkaan iha huomaamatta ja lopulta ollaan museomoottoripyöräilijöitä. Jeesus minua tältä varjelkoon. 50 on kohta mittarissa, niin tarvii jo olla tarkkana.
Tänään oli aamulla miinuslukema ku apinalla töihin lähdin. Se kate kävi taas mielessä. Ei käy niillä jotka ei aja. Mutta kysellään että apinaan kate - oikeesti häh?
Anteeksi - ei ole tarkoitus loukata aketään. Tunnistan käytöskuvion itessänikin, mutta yritän kamppailla sitä vastaan.
Liikaa moottoripyöriä.
https://www.ebay.co.uk/itm/132608644769?ul_noapp=true
Tuommosen oli joku Facebookin Monkey 125 UK -ryhmässä asentanu (useampi kuva siellä) ja taitaa olla pikkasen isompi jo ku se aikasemmin linkkaamani, hiukan jäi iso rako etulamppuun mut saattais saada alemmaksikin asennettua.
Tämmösessä tuulipussissa mikä vaan on parannus.
Aamulla ku kone naksutti lämpöö paikallaan niin hokasin että katissa on reikä
Ihmettelin että miten putki nyt nuin vuotaa, kylmässä aamussa alla näky selvä vuoto. Siinä kyykkiessä sitten hokasin että alimmassa kohdassa kattia oli pieni reikä mistä kondenssi tms pääsee pois lirahtaan pois. Pikkase se siitäki puksee pakokaasua, mutta vaan sen verran että just keksi.
Ajon kamppeen jumiin Sunnuntaina. Lähdin ajeleen polkua mistä enskalla olin menny muutaman vuos sitte. Maastopyöräilijät pitäneet sen auki. Aluksi oli helppoo istuskeluu. Sitte saiki nousta jo tapeille ja lopuksi kampe jytkäkti sammuksiin turppaan ja kannon väliin ku tila loppu tapeista ja polkimista. Enskalla tätä ei tapahtunu maavarasta johtuen
Mietin josko siinä sattu, mutta iha tehdastekoselle reikä vaikutti.
Liikaa moottoripyöriä.
Kannattaisikoha vaihtaa jo rupulirenkaat alle.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kai tää tehtaan "keksintö" on jos löytyy useesta Hondasta ja iha kätevä. Siitä alimmassa kohdassa olevasta parin millin reijästä kondenssi pääsee pois, mutta ääneen tai tuoksuun ei havaittavaa vaikutusta.
Liikaa moottoripyöriä.
Top Gear löysi myös uuden Monkeyn:
https://www.topgear.com/car-news/tgs...se-icon-ridden
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
dotmanki.jpg
Jenkki mallin DOT valot on kyllä kauheet, parani kummasti nykyset ku näki mitä ne olis voinu olla.
Toivotaan ettei niille tuu tommosia. Niillä ku on jo Trump.
Liikaa moottoripyöriä.
eilen kävin ajelemassa hieman. samalla kävin katsastusasemalla ja kysymässä mersuun osia tarvikeliikkeestä. kummankin pihaan jumittauduin pitemmäksi aikaa, kun porukka tuli ihmettelemään. pitäis ottaa tunnit ylös ja laittaa lasku maahantuojalle mainostamisesta.
reilu 1400km ajettu nyt ilman ongelmia. toisaalta ei noilla kilometreillä vielä ongelmia saakaan tulla. öljyn pintaan vilkaisin jossain vaiheessa kylmänä, eipä tuo ole laskenut mihinkään.
martta meinasi, että hänen tämän kauden ajot ajettu, pittää katsoa miten kelit etenee. pakkasia jo öisin mukavasti. jos ei kuitenkaan nastoja hankkis alle..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Jos martta meinaa luovuttaa näin aikaisin, niin kai hän aloittaa ensi kauden myös aikaisin?
Ai että olisi hienoa päästellä menemään jäisiä hiekkateitä pitkin maaliskuisena sunnuntaiaamupäivänä, -10 asteen pakkasella. Lumi narskuu kenkien alla ja puut on kuurassa. Aurinko paistaa ja edessä on vapaapäivä. Talvimotoristin mieltä lämmittää puhtaat ajotiet ja kotona odottava nakkikeitto.
(kuva esimerkkinä)
![]()
Braaaaap
Ei kevyt nastoitus toiseen sarjaan mitään haittaisi, mutta hauskuuskertoimeen saat kummasti uutta
kulmaa kun hommaat lätkäpolvarit, pitkät kyynärsuojat ja rullan jesaria.
Kun ensimmäiset lumiliukkaat koittaa, niin suojat tiukasti pintaan ja ottamaan ihan "uutta kulmaa"
minimotoiluun.
Ihan vitun hauskaa touhua..... noin ytimekkäästi ilmaistuna.
Saa samalla vähän tuntumaa siihen, kun lipsuu hieman isommin.
Aika äkkiä tulee sama fiilis kuin mutkamäessä "balettisuksilla".... mukkelis-makkelis.....
mutta jos ei vauhti tökkää, kampeaa vaan pystyyn ennen vahdin loppumista ja nenää menosuuntaan.
Suosittelen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ajattelin laittaa Monkeyn säilytykseen kylmään (en tosin vielä) ja kuivaan varastoon, joka menee siis pakkasen puolelle. Kun ei itsellä ole kokemusta, niin kysyn teiltä kokeneemmilta. Kannattaako akku irroittaa ja säilyttää lämpimässä ? Pitääkö sitä kenties ladata ennen kevään ensistartteja ? Oliko jotain muuta oleellista mikä pitäisi huomioida talvisäilytyksessä.
Nappaa akusta miinusnapa irti ja jos jaksat, ni voi sen koko akunkin ottaa ja säilyttää lämpimässä. Akkua ei ole pakko ladata talven aikana, mutta lataillessa se pysyy paremmassa kunnossa ja keväällä toimii varmemmin.
Tarkista, että syylärissä on pakkasen kestävää nestettä.
Empä tiiä onko pyörä ruiskupeli vai kaasari. Jos on kaasari, niin pistä bensahana kiinni ja ajele pihapiirissä pari minuuttia, jotta kaasari tyhjenee. Sitten työnnät sen vajaan. Ja viimeisellä tankkauksella laittaisin pienkonebensaa sisään. Jos on ruisku, niin sitten vaan pienkonebensaa.
Jos saat nostettua pyörää säilytyksen ajaksi niin, että molemmat renkaat ovat irti maasta, niin hyvä. Muussa tapauksessa laittaisin laudanpätkät tai mielummin styroksin palat renkaiden alle. Kun pyörää ei liikutella, niin eipä niistä erityistä hyötyä ole, mutta ainakaan kylmyys ei ole lattian kautta renkaiden kanssa kosketuksissa.
Keväällä vaihtaisin öljyt ja tankissa olevan bensan sekaan heittäisin tuoretta bensaa koko tankin täyteen.
Braaaaap
kaip se kylmässä vajassa rengas jäätyy kuitenkin...
totta. ruiskupeli eikä mitään turhia nesteitä löydy..
tuli tuossa mieleen, ettei ole maahantuojalta kuulunut vielä, mitä sen eturenkaan kanssa tehdään.. biken testissä luki, ettei ole säädettävää iskunvaimennusta, brandt edelleen väittää että sellainen löytyy..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Apinanhan voi nostaa sisälle olkkariin aika helposti kahdestaan, tai jonnekin muuhun huoneeseen jos haluaa.
Meillä oli 80-luvun alussa aina Daxi mun huoneessa sisällä kerrostalossa, kun asuttiin ekassa kerroksessa. Ei haissut. Joskus oli parvekkeellakin.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.