Sivu: 9 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 508:sta
  1. #241
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa DPerdrosa kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tolla Niki Tuulella surkea prätkä alla?Vai onko se todellisessa testissä tuolla Moto2:sessa nyt..tuskin on tyytyväinen noihin häntäsijoihin,kun ottaa huomioon et nuorukainen on jonkunlainen lahjakkuus..
    Taitaa tuossa sarjassa muutkin olla "jonkunlaisia lahjakkuuksia". Eikös se justiin sanonut että pitää olla kärsivällinen ja opetella pyörän niksit rauhassa. On ilmeisesti niin eri vehje tuo moto 2.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  2. #242
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa DPerdrosa kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tolla Niki Tuulella surkea prätkä alla?Vai onko se todellisessa testissä tuolla Moto2:sessa nyt..tuskin on tyytyväinen noihin häntäsijoihin,kun ottaa huomioon et nuorukainen on jonkunlainen lahjakkuus..
    Erot on vaan tosi piemet ja sarja todella kovatasonen eikä Nikillä ole hirveesti ollut aikaa testata.
    Superbike #7
  3. #243
    Radatkin ovat uusia. Muut höylänneet samoilla radoilla ja pyörillä pitkään.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  4. #244
    Juuri näin. Pilotti katsoo omaa kehittymistään viikonlopun aikana hänelle uudella radalla ja laitteella. Bike.fi -sivuilla kohtuu hyvin Nikin omia ajatuksia tai ns. fan club postituslistalle.
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  5. #245
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Olipa jumankauta jännä Moto2 kisa !!
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  6. #246
    Jännäks meni tuo loppu, kovaa yrittämistä
    Testi
  7. #247
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Erot on vaan tosi piemet ja sarja todella kovatasonen eikä Nikillä ole hirveesti ollut aikaa testata.
    Mites se Kallio aikoinaan?Voittiko se MM-hopeaa Moto2:sessa??
  8. #248
    Kallio oli parhaalla kaudella 2., jolloin rabat vei mestaruuden. Dominoivat kahdestaa kyseistä kautta, jolloin sarjan kuskien taso oli nykyistä kovempi.
    Jos oikein muistan niin otti se myös yhden 4. Sijan moto2.




    Isossa luokassa Lorenzo näytti ducatilla mitä tarkoittaa sana ”consistency” olosuhteissa, joissa kaikki muut kilpakumppanit sulivat matkan varrella. Helvetin kova kisa vanhalta mestarilta. Nyt riitti potku, kuskin energia ja renaat loppuun asti. Lorenzon suosikkiratoja toki kyseessä ja saanut tuloksesta päätelleen myös riittävästi apuja jaksamiseen uudesta tankista, joka antaa paremmin tukea.

    Taitaa olla ducatilla kunnon kupin kallistusta luvassa tänään ja todennäköisesti hetkeksi menee tallikavarin, petruchin ja millerin turvat tukkoon Lorenzoa koskien
  9. #249
    Lainaa Jääkone kirjoitti Katso viesti
    Kallio oli parhaalla kaudella 2., jolloin rabat vei mestaruuden. Dominoivat kahdestaa kyseistä kautta, jolloin sarjan kuskien taso oli nykyistä kovempi.
    Jos oikein muistan niin otti se myös yhden 4. Sijan moto2.




    Isossa luokassa Lorenzo näytti ducatilla mitä tarkoittaa sana ”consistency” olosuhteissa, joissa kaikki muut kilpakumppanit sulivat matkan varrella. Helvetin kova kisa vanhalta mestarilta. Nyt riitti potku, kuskin energia ja renaat loppuun asti. Lorenzon suosikkiratoja toki kyseessä ja saanut tuloksesta päätelleen myös riittävästi apuja jaksamiseen uudesta tankista, joka antaa paremmin tukea.

    Taitaa olla ducatilla kunnon kupin kallistusta luvassa tänään ja todennäköisesti hetkeksi menee tallikavarin, petruchin ja millerin turvat tukkoon Lorenzoa koskien
    Jaa Lorenzo voitti?Vaisua ollu silläkin Ducatilla tätä ennen (remember Rossin Ducati-ura)..
  10. #250
    Lainaa DPerdrosa kirjoitti Katso viesti
    Jaa Lorenzo voitti?Vaisua ollu silläkin Ducatilla tätä ennen (remember Rossin Ducati-ura)..
    Mutta aikaisemmin aika monessa kisassa kuitenkin pitkään kärjessä tai ihan sen tuntumassa loppua lukuunottamatta, jolloin tuloksissa putoaa alaspäin. Tänään tahti pysy loppuun saakka. Näytti aika virheettömältä suoritukselta. Lähdössä kärkeen ja johdossa koko ajan.

    Kärjessä tietty parempi ajaa jos kukaan ei ole sotkemassa rytmiä. Lorella vaan näyttää olevan yleensä laajempi linja kaarteiden sisääntulossa, joissa takaa voi joku koittaa sukeltaa sisälinjaa pitkin eteen ja ohi. Nyt ei muut päässy ihan niin lähelle että tommoseen ois ollu mahkuja.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  11. #251
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Mutta aikaisemmin aika monessa kisassa kuitenkin pitkään kärjessä tai ihan sen tuntumassa loppua lukuunottamatta, jolloin tuloksissa putoaa alaspäin. Tänään tahti pysy loppuun saakka. Näytti aika virheettömältä suoritukselta. Lähdössä kärkeen ja johdossa koko ajan.

    Kärjessä tietty parempi ajaa jos kukaan ei ole sotkemassa rytmiä. Lorella vaan näyttää olevan yleensä laajempi linja kaarteiden sisääntulossa, joissa takaa voi joku koittaa sukeltaa sisälinjaa pitkin eteen ja ohi. Nyt ei muut päässy ihan niin lähelle että tommoseen ois ollu mahkuja.
    Hieno voitto Lorelta, vaan edelleenkään varma, että kannattaako sen jäädä Ducatille vai ei. Mennyt puoltoista vuotta, että saavat pyörän hänelle voittokuosiin.

    Viime kausi oli osittain (Dovi oli siis tietty hyvä) hieman hämäävä, kun tehdasjampit oli poissa pelissä, ja Hondalla alkukaudesta pakka sekaisin.

    Pytty edelleen menossa Markulle. Eiköhän se ton kaadon jälkeen vie taas kolme putkeen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #252
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Pytty edelleen menossa Markulle. Eiköhän se ton kaadon jälkeen vie taas kolme putkeen.
    Pytyn meno Markulle ois varma, jos sillä lanttu kestäis sitä, että kaikkia kisoja ei tarvii voittaa minuutilla. Joka kisasta pisteitä top 5:stä, ei edes podiumille, niin sen mestaruus ois ollut taputeltu. Mutta kun pitää olla kaikkien aikojen paras...

    Mutta olihan taas Makelta sellaisia pelastuksia, että voi huh huuh… Sen jätkän päätä ei kylmää lainkaan. Ei voi muuta kuin nostaa hattua, ja odottaa seuraavaa kisaa
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  13. #253
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hieno voitto Lorelta, vaan edelleenkään varma, että kannattaako sen jäädä Ducatille vai ei. Mennyt puoltoista vuotta, että saavat pyörän hänelle voittokuosiin.

    Viime kausi oli osittain (Dovi oli siis tietty hyvä) hieman hämäävä, kun tehdasjampit oli poissa pelissä, ja Hondalla alkukaudesta pakka sekaisin.

    Pytty edelleen menossa Markulle. Eiköhän se ton kaadon jälkeen vie taas kolme putkeen.

    Huhut ja lorenzon kisan jälkeiset kommentit vahvasti puhuvat sen puolesta, että Ducatin puolelta ei haluttaisi enää lorenzon palveluksia, vaan tilalle haluttaan halvempi (ja hitaampi) toinen kaveri.
    Aika näyttää mihin lorenzo seuraavalla kaudella suuntaa, kun huhmylly vienyt suitsalle, nyt taas viedään vahviten yamahan satelliittitiimiin monster/öljyrahojen turvin. Lorenzon alkukauden kommenteista päätelleen taas itse haluaisi jatkaa Ducatilla.

    Ja tuohon viime kaiden Ducati kommenttiin liittyen. Ducatilla oli viime vuonna mestaruusluokan paras pyörä, mutta siitä huolimatta eivät saaneet pyttyä kotiin. On niillä tälläkin kaudella mestaruuteen riittävä pyörä, mutta hondan parannettua pyöräänsä merkittävästi Ducati tarvis sellaisen kuskin, joka niille pystyy homman voittamaan kotiin. Dovizioso voi joskus voittaa mestaruuden jos ducati saa tehtyä vajaa puol sekkaa muita nopeamman pyörän, mutta sitä tuskin tapahtuu. Lorenzo usean vuoden hinkkauksella tai joku muut timanttinen kärkikuski sen pytyn saattaisi tuoda kotiin. Doviziososta vaikea kuvitella mestaruuden ottajaa, vaikka Ducati onkin täydellisesti tehty Dovin ajotyylille, eli runttaa jarrut myöhään pohjaan, pyörä pystyy ja torvi auki.

    Edellä olevasta kritiikistä huolimatta Dovi ajaa mun mielestä todella hyvin aikaisempiin kausiin verrattuna. Mestaruuteen asti vaikea vaan kuvitella rahkeiden riittävän ellei tosiaa saa sitä Ducatin pyöräetua taakseen sekä apuja muilta kuskeilta (kaadot tai loukkaa tumisten takia kisoja väliin).
  14. #254
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Dear George ei pettänyt taaskaan

    https://www.bikeme.tv/index.php/yes-...irming-bodies/

    Just as I violated everyone on the track. Especially the filthy yellow Puta. I violated him and every one of his legs very much. Stupid fossilised centipede. I did not even see him standing on Position Number Three on the podium because it was so far below me I would have needed a telescope.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #255
    Olipa jännä kisa isossa luokassa. Ei taistelun vuoksi niinkään, vaan kestääkö 99 pystyssä loppuun. Toisaalta vauhdin säilyminen ennakoi hyvää tulosta, joka saatiinkin. Markun kaato jätti pienen kysymysmerkin, eli mitä jos ei olisi kaatanut. Luultavasti voitto olisi jäänyt silti nykyiselle omistajalleen, mutta muita ukkoja olisi tiputettu alaspäin.
  16. #256
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Olipa jännä kisa isossa luokassa. Ei taistelun vuoksi niinkään, vaan kestääkö 99 pystyssä loppuun. Toisaalta vauhdin säilyminen ennakoi hyvää tulosta, joka saatiinkin. Markun kaato jätti pienen kysymysmerkin, eli mitä jos ei olisi kaatanut. Luultavasti voitto olisi jäänyt silti nykyiselle omistajalleen, mutta muita ukkoja olisi tiputettu alaspäin.
    Aika harvoin Markku on turvallaan kisassa ottaen huomioon, että kuinka paljon sille tulee tilanteita. Joskushan sen on osuttava.

    Samaa mieltä, että tää oli kaikissa skenaarioissa Jorgen kisa, ja oli jännää seurata kuinka paketti kestää. Veti kuin parhaina yamaha-aikoina.

    Mielenkiintoinen homma muuten se, että tehdas yamahat nyt Zarcon edellä reilusti. Onko siellä jokin kampitus jo menossa, kun lusikoita pakataan pikkuhiljaa eri laatikoihin. Ei yllättäis, ja tavallaa kuuluu pelin henkeen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #257
    Kovaa skabaa oli.

    Tässä lainaus Nikin postauksesta:
    Moto2-kausi jatkui kuluvana viikonloppuna Italian Mugellossa, joka oli LeMansin tapaan meikäläiselle uusi tuttavuus. Telkkarin ja ratavideoiden perusteella oletettavaa oli että kyseessä on hieno ja nopea rata, eikä mennyt tuo epäilys pieleen. Alla yhteenvetoa viikonlopusta.

    Perjantain harjoituksista lähdettiin hakemaan edellisen viikonlopun tapaan ennen kaikkea oppia uudesta radasta, pyörästä, renkaista ja tiimin kanssa työskentelystä. Mugellon radalla on paljon korkeuseroja ja myös se osaltaan tekee siitä todella mahtavan sekä samalla vaikean ajettavan. Oikeiden ja sujuvien linjojen löytäminen otti oman aikansa, mutta toisessa treenissä linjat alkoivat löytymään niin että ajaminen lähti jouhenemaan. Hyvällä fiiliksellä lähdettiin aika-ajopäivään parantamaan aikaa ja sijoitusta.

    Lauantai laitettiin käyntiin kolmostreenillä ja siinä saatiin pudotettua sekunti perjantain ajoista. Ajaminen tuntui hyvältä, mutta edelleen yhden nopean kierroksen ajaminen yksin tuottaa pientä probleemaa. Aamun treenissä kärkeen jäi eroa +1.3 -sekuntia mikä oli hyvä steppi eteenpäin.

    Aika-ajoon voitiin olla ihan ok-tyytyväisiä. Hieman jäi hampaankoloon, ettei sopivaa vetoapua osunut aika-ajossa kohdalle ja vaikka lopussa ajettiin ryhmässä niin siinä ei enää aikoja paranneltu. Lopputuloksena +1.8 -sekuntia kärkeen ja 27. lähtöruutu kisaan.

    Kisaan lähdettiin luottavaisin mielin hakemaan nousujohteista ja ehjää suoritusta. Siinä myös onnistuttiin. Pääsin kisan kuluessa mukaan kamppailuun pistesijoista ja ilman Vinàlesin kanssa käynyttä hänen ohituksensa jälkeistä leveäksi karkaamista oltaisiin oltu pistekamppailussa loppuun asti. Lopputuloksena kuitenkin 17. sija ja siihen voidaan olla tosi tyytyväisiä.

    Kärkeen eroa kertyi kisan kuluessa 15 sek. LeMansia vähemmän ja senkin osalta ollaan menossa oikeaan suuntaan. Myös tiimi oli tyytyväinen lopputulokseen ja se lämmittää kovasti mieltä. Motivaatio oppia lisää ja parantaa ei voisi olla korkeampi, tässä eletään todella omaa unelmaa ja ollaan siellä mistä on aina haaveillut.

    Taso Moto2:ssa on kyllä vähintäänkin oletetun kova, sekunnin sisään mahtuu 20 kuskia ja sinne väleihin puserretaan. Täytyy myös nostaa erikseen esiin Mugellon tunnelma, meininki oli rata-alueella viikonloppuna kohdillaan. Mahtavaa että myös suomalaisia oli saapunut paikalle, kiitos kaikille kannustuksesta!

    Kiitos myös kaikille tukijoille, tiimille ja vauhdissa mukana oleville. Tästä on hyvä jatkaa kahden viikon päästä Barcelonassa, palataan silloin asiaan!

    Niki #66


    Löydät kuvia viikonlopulta seuraavan linkin kautta: https://www.flickr.com/photos/sicracingteam/


    Ja tiimin kommentit:
    In only his second Moto2 race of the year, SIC Racing Team rider Niki Tuuli, showed outstanding improvement as he battled for the points in today’s Italian Grand Prix.
    Just missing out on the fight for fourteenth, Niki crossed the line in a respectable 16th place.

    Johan Stigefelt – Team Manager

    “Niki did a very good race here today. He has closed the gap to the front a lot since Le Mans and in only his second race with the team, is very good. He’s getting better and better and we can see that he is really taking on board everything we tell him and what we change on the bike; he is improving his times every session. Today he had a few good fights with the riders around him battling for the points; this was great to see. We were very close to the points; he was fighting for fourteenth place. That would have been great but still we are very satisfied with Niki’s performance. The gap to the front is a lot better. We will keep working. Tomorrow we have a test here with him, so for Barcelona, hopefully we can take another step forward.”
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  18. #258
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä, että tää oli kaikissa skenaarioissa Jorgen kisa, ja oli jännää seurata kuinka paketti kestää. Veti kuin parhaina yamaha-aikoina.
    Vaikka enteitä olikin, en mä jaksa uskoa, että kukaan etukäteen laittoi pennejä likoon Jorgelle, ellei ole näyttää kuittia vedonlyöntivoitosta. Suorituksena JL veti 10/10, ykkösrivistä rakettina lähtöön ja rumpukone tikittämään kierrosaikoja. Toki ei niin katsojaystävällistä kuin monet kisat parina viime vuotena, mutta el clasico tuo oli, tuntui kuin olisi vuosia mennyt ajassa taaksepäin. Nuo uskomattomat lähtökiihdytykset ovat jääneet melko vähälle huomiolle, mutta kyllä minua ihmetyttää miten niin kovalla prosentilla sijoitus paranee ykkösmutkaan säännönmukaisesti sijatolkulla.

    Marquez on vähän vähemmän muita karussa, mutta saapa nähdä alkaako kasetti rakoilemaan vai oliko Hondan huonompi rata ja ilmeisen heille heikosti sopiva rengasvalikoima (Michelin-salaliitto!?) syynä pahaan päivään. Kakkospaikasta on toistaiseksi kova vääntö, kun kaikille sattuu ja tapahtuu. Lorenzon kannalta harmi, että Jerezin kolari ja Qatarin tekniikkamurheet veivät jotakin 20 ja 30 pisteen väliltä, niin tiukkaa on että 30 pisteellä enemmän olisi tällä hetkellä liki kakkospaikalla. Motorsportissa sattuu kaikille, mutta jossittelu kuuluu lajiin kuin silli sunnuntaiaamun voileivälle. 13 kisaa vielä jäljellä, joten penkkiurheilijana toivotaan että säpinää piisaa.

    Viikonlopun epäonnistujiin puolestaan lukeutuvat Pedrosa, huonoin aika-ajo ikinä ja kippi ekalla kierroksella, Vinales joka aina ennen kisaa "löytää jotakin joka toimii" ja sitten kisan jälkeen kiroaa että mikä on kun ei kulje, sekä Aprilia tiiminä, joka kyntää aika syvällä, Aleix jälleen tekniikan kiroissa ties monettako kertaa ja Redding hiekkakakkuja tekemässä.

    Kukaan ei tainnut mainita viikonlopun onnekkainta, epäonnessaankin sen on pakko olla Pirro, jonka 300km/h+ ilmalento oli kammottavan näköistä, onneksi tuli jalat edellä alas.

    https://youtu.be/hgDDV2jMWk4?t=9s
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  19. #259
    Onkohan Lorenzo päässy sisälle Ducatiin,et miten sitä ajetaan?

    Dovisizio lienee yhä Ducatin ykköskuski..
  20. #260
    Onkohan ne tuolla motogp:n puolella jotenkin ymmärtäneet väärin mitä urheilussa tarkoittaa kun tuodaan jänis radalle?
    No se siitä, joka luokassa oli aika hyvää kisaa, motogp:ssäkin viimeisestä podium-paikasta.
    Mielenkiintoisesti vaihteli kisan aikana vauhti eestaas, Petrucci oli jo hyvässä podium-vauhdissa mutta hyytyi lopussa seiskaksi, Suzukin kuskeilla tuntui vuoron perään kulkevan ja sitten taas ei, samoin Rossilla.
    Ilmeisen erilaisia rengasvalintoja jotka tuo vaihtelua kisavauhtiin, Dovi sanoikin että jälkiviisaasti olisi pitänyt ottaa se pehmeämpi etunen.
  21. #261
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Onkohan ne tuolla motogp:n puolella jotenkin ymmärtäneet väärin mitä urheilussa tarkoittaa kun tuodaan jänis radalle?
    No se siitä, joka luokassa oli aika hyvää kisaa, motogp:ssäkin viimeisestä podium-paikasta.
    Mielenkiintoisesti vaihteli kisan aikana vauhti eestaas, Petrucci oli jo hyvässä podium-vauhdissa mutta hyytyi lopussa seiskaksi, Suzukin kuskeilla tuntui vuoron perään kulkevan ja sitten taas ei, samoin Rossilla.
    Ilmeisen erilaisia rengasvalintoja jotka tuo vaihtelua kisavauhtiin, Dovi sanoikin että jälkiviisaasti olisi pitänyt ottaa se pehmeämpi etunen.
    No mitä alan juttuja luin, Petrux valitti että meinasi aluksi säästellä että vauhti pysyisi, mutta se homma meni puihin kun Marc tönäisi pois radalta (tai miten kukin tilanteen näkikin) ja putosi kympin tienoille, ja oli pakko nousta väkisin takaisin kärjen tuntumaan, sitten loppui pito. Joten tiedossa oli jo etukäteen, että alusta loppuun täysillä ei kestä.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  22. #262
    Kuskit valitteli eturenkaan ylikuumenemista, ja kuulemma toisen takana ajaminen vaikeutti koska ilma edessä oli kuumempaa kuin että ajaisi yksin puhtaassa ilmassa.

    Alkaa olemaan jo pienten marginaalien touhua. Ois kiva nähdä tuosta joku laskelma paljonko ne edellä menevät pyörät kuumentaa sun eturengasta. Toisaalta kyllähän sen huomaa että koneen lämpö nousee toisen takana.
  23. #263
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Kuskit valitteli eturenkaan ylikuumenemista, ja kuulemma toisen takana ajaminen vaikeutti koska ilma edessä oli kuumempaa kuin että ajaisi yksin puhtaassa ilmassa.

    Alkaa olemaan jo pienten marginaalien touhua. Ois kiva nähdä tuosta joku laskelma paljonko ne edellä menevät pyörät kuumentaa sun eturengasta. Toisaalta kyllähän sen huomaa että koneen lämpö nousee toisen takana.
    Ja onhan siinä imu/pyörre joka vähentää huomattavasti ilman (laminaaria)virtausta takana tulevan osalta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  24. #264
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Vaikka enteitä olikin, en mä jaksa uskoa, että kukaan etukäteen laittoi pennejä likoon Jorgelle, ellei ole näyttää kuittia vedonlyöntivoitosta. Suorituksena JL veti 10/10, ykkösrivistä rakettina lähtöön ja rumpukone tikittämään kierrosaikoja. Toki ei niin katsojaystävällistä kuin monet kisat parina viime vuotena, mutta el clasico tuo oli, tuntui kuin olisi vuosia mennyt ajassa taaksepäin. Nuo uskomattomat lähtökiihdytykset ovat jääneet melko vähälle huomiolle, mutta kyllä minua ihmetyttää miten niin kovalla prosentilla sijoitus paranee ykkösmutkaan säännönmukaisesti sijatolkulla.

    Marquez on vähän vähemmän muita karussa, mutta saapa nähdä alkaako kasetti rakoilemaan vai oliko Hondan huonompi rata ja ilmeisen heille heikosti sopiva rengasvalikoima (Michelin-salaliitto!?) syynä pahaan päivään. Kakkospaikasta on toistaiseksi kova vääntö, kun kaikille sattuu ja tapahtuu. Lorenzon kannalta harmi, että Jerezin kolari ja Qatarin tekniikkamurheet veivät jotakin 20 ja 30 pisteen väliltä, niin tiukkaa on että 30 pisteellä enemmän olisi tällä hetkellä liki kakkospaikalla. Motorsportissa sattuu kaikille, mutta jossittelu kuuluu lajiin kuin silli sunnuntaiaamun voileivälle. 13 kisaa vielä jäljellä, joten penkkiurheilijana toivotaan että säpinää piisaa.

    Viikonlopun epäonnistujiin puolestaan lukeutuvat Pedrosa, huonoin aika-ajo ikinä ja kippi ekalla kierroksella, Vinales joka aina ennen kisaa "löytää jotakin joka toimii" ja sitten kisan jälkeen kiroaa että mikä on kun ei kulje, sekä Aprilia tiiminä, joka kyntää aika syvällä, Aleix jälleen tekniikan kiroissa ties monettako kertaa ja Redding hiekkakakkuja tekemässä.

    Kukaan ei tainnut mainita viikonlopun onnekkainta, epäonnessaankin sen on pakko olla Pirro, jonka 300km/h+ ilmalento oli kammottavan näköistä, onneksi tuli jalat edellä alas.

    https://youtu.be/hgDDV2jMWk4?t=9s
    Hep!

    Pistin pennit likoon Lorenzon ja Vinalesin voittojen puolesta. Molempien vauhti näytti läpi viikonlopun siltä, että voittoon hyvät saumat ja toiselle sellainen napsahtikin. Marquelle jätin lantit laittamatta, kun olin varma että eturengas ei kestä helteessä (sanoi itsekkin ekan päivän jälkeen että mugellossa kovimmatkin eturenkaat liian pehmeitä sille)
    Nyt kisa näytti suht jokerilta, että karkkirahoilla pelatessa sai ainoastaa mökkiviikonlopun ruuat ja juomat kuitattua


    Gigi:n haastattelusta hyvin aistittavissa, että Jorgen kanssa homma vedetty puihin. Tulee sen verran vaivaannuttavaa kiertelyä ja kaartelua, kun kysytään Lorenzon voiton jälkeen jatkomahdollisuudesta ducatilla. Joko tilanne on tällä hetkellä se, että eivät ole tarjonneet lorenzolle lappua ollenkaan. Tai sitten niin huonolla liksalla, että homma mennyt jäihin sen takia.

    Ihan sarjan mielenkiinnon kannalta olisi hieno nähdä Lorenzo yrittämässä vielä parin kauden verran Ducatilla ajamista. Sen verran lahjakas kaveri kyseessä, että ei yllättäisi itseäni vaikka kolmannella kaudella jättäisi jo Dovin taaksensa. Budjettiratkaaisujen kuskiparit Dovi ja Petruchi tai Dovi ja Miller, ei kuulosta kyllä sellaiselta parivaljakolta millä väännetään talli tai henk koht mestaruudesta ilman puol sekkaa nopeampaa fillaria.
  25. #265
  26. #266
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    George Hondalle, pliiiiis.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #267
    Pääsiskö kaverinsa kanssa samaan tiimiin.
    http://www.gpuutiset.fi/motogp/nyt-m...aha-vai-honda/
    Ei taidolla vaan tuurilla.
  28. #268
    Jos lajin seuraaminen kiinnostaa GP viikonloppuja laajemmassa mittakaavassa, niin ohessa kaikkien aikojen nopeimman ja lahjakkaimman kuskin haastattelu. Haastattelussa Caseyn mietteitä ajankohtaisista motogp uutisista/kuskimarkkinoista:

    https://www.crash.net/motogp/feature...8-bikes-riders
  29. #269
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jääkone kirjoitti Katso viesti
    Jos lajin seuraaminen kiinnostaa GP viikonloppuja laajemmassa mittakaavassa, niin ohessa kaikkien aikojen nopeimman ja lahjakkaimman kuskin haastattelu. Haastattelussa Caseyn mietteitä ajankohtaisista motogp uutisista/kuskimarkkinoista:

    https://www.crash.net/motogp/feature...8-bikes-riders
    Minusta titteli menee Jarno Saariselle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #270
    Oho...horge markin tallikaveriksi...

    https://www.motorsport.com/motogp/ne...drosa-1044691/
    Viva la figa
Sivu: 9 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen