02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ja Ducati teki hetipian odotetun oman liikkeensä.
https://www.autosport.com/motogp/new...eplace-lorenzo
Lorenzolle HRC Honda näytti maistuvan oikein hyvin. Zarcolle ei, ja hän valkkasi KTM:n alleen. Saas nähdä miten hyvä päätös tuo loppuviimein oli.
.
Aamun MotoGP-uutisissa oli myös vahvistus sille, että toinenkin Tech3 KTM-paikka on nyt täytetty. Syahrin jatkaa tiimissä, joten Kalliolle ei irtoa tuolta kisakuskin pestiä vaikka gpuutiset.fi-sivusto on pitänyt tuota mahdollisuutta pinnalla vielä hiljattain.
http://www.motogp.com/en/news/2018/0...in-2019/261627
Yamaha FZ6-S '07 --> Yamaha R6R '07 --> Triumph Street Triple R '11
Toisaalta eipä Jorge ole pelännyt mennä pahan tallikaverin tiimiin. Ensin Yamahalle, jossa Rossi, sitten Ducatille jossa Dovi hyvässä vauhdissa ja nyt Marcin kaveriksi Hondalle. Kaikissa tulee vähän altavastaajana ja ei se nyt niin huonosti ole mennyt, toki ehkä Ducati-ajalta odotettiin enemmän (kuten jokaiselta muultakin Ducatille menneeltä kuskilta).
Cojones putas!
Mielenkiintoista nähdä mitä tuosta tulee, varsinkin jos vauhti on molemmilla samaa luokkaa.
Jos muistelee vuotta 13 kun Marcci tuli Motogp:hen niin ei ne ainakaan mitään sydänystäviä silloin olleet.
Zarcolla ei sitten ehkä ollut kuitenkaan niin paljon vaihtoehtoja kuin oletetaan, itsellä on sellainen kutina että Yamaha siirtää jossain vaiheessa VDM:n superbikesta motogp:hen.
Kaveri on ilmeisen lahjakas ja mikä Yamahan kannalta hyvä, nuori.
Zarco on kuitenkin jo löhelle kolmekymppinen joten ehkä ei niin haluttu enää tässä vaiheessa tehdasteamiin.
Realla on vähän sama tilanne, lahjakas mutta sen ikäinen että ei varmaan lähde enää jonkun satelliittiteamin kautta hakemaan tehdaskuskin paikkaa.
Kun Zarco päätti tulevan tallipaikan niin ei tainnut olla HRC.llä vielä tilaa.
Pedrosa oli silloin vielä HRC:n kuski.
18 vuotta Hondalla niin aika vaikea luottaa siihen että Danin penkin sais itselleen.
Nyt kun kävi paska mäihä ja Pedrosa teloi itsensä heti alkukaudesta ja ei saumaa mestaruuteen niin Honda ilmoitti ettei soppari jatku.
Eikä Pedrosan soppari ollut alunperin vielä 2019 kauteen myös ?
Zarcon on vähän vaikea sinne siiryä kun silloin ei ollut paikkaa tallissa.
Aina mutkia matkassa.
Tuon/noiden uutisten mukaan Honda HRC tallissa olisi ollut tilaa/sitä olisi tehty Zarcolle, ja Honda olisi asiaa myöa ehdottanut. Zarco kuitenkin valitsi KTM:n.
https://www.crash.net/motogp/news/89...zarco-explains
https://www.motorsport.com/motogp/ne...-2019-1029476/
Viimeksi muokannut: vma; 06.06.2018 klo 15:25.
.
Joo, Dani vois istua hienosti Hondan SBK-tiimiin, sehän on ollut viime aikoina vähän matalamman profiilin kuljettajien miehittämä, en tiedä onko vika kalustossa vai miehissä, mutta eihän ne sijoitukset Hondalle varmaan kelpaa.
Ja komppaan tuossa muutamaa postausta edellä, VdM varmaan siirtynee MotoGP:n puolelle jossain välillä sinisen sarviin.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Jos kuskit vaihtuu, niin vaihtuu myös tallipäälliköt:
http://www.marcvds.com/motogp/news/s...m#.WxgW0vZuI2x
Itselle ainakin tuli yllätyksenä.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Niin se vaan Lore päätti lähtee jäähdyttelemään kakkoskuskin rooliin eläkepäiviä kohti. Noh, eiköhän siitä ihan hyvä apuri tule Marqille, muutama kilkkausliike vaan pitää opetella niin ei tartte Markun yksin leikkiä keilapalloa radalla.![]()
Superbike #7
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Aktiivinen viikko kuljettajamarkkinoilla.
Jorgen olisi mielenkiinnosta nähnyt jatkavan Ducatilla. Hieno ja rohkea veto lähteä kokeilemaan kyytiä myös HRC kyytiin. Todennäköisesti sopeutuu pyörään nopeammin kuin yamahalta ducatille siirtyessä, mutta aika näyttää pääseekö samalle tasolle kuin dani terveenä vai vetääkö paljon paremmaksi ja tasaisemmaksi tulostason. Jorge on Todennäköisesti tuskastunut myös omalta puolelta pieneen luottamuksen puutteeseen Ducatin puolelta, mitä tulee pyörän kehityskohteiden saamiseen käyttöön (sepangin testeistä asti asti pyytänyt tiettyjä asioita, jotka sai jereziin ja viimeiset mugelloon). Avasi aika paljon sanaista arkkuaan siitä, miten ollut tuskastuttavaa sekä kuskille että tallille kun haluttujen tulosten saavuttaminen kestänyt paljon toivottua pidempään. Noh on se Ducatinkin kehitystahti silti parempi kuin Stonerin aikana, jolloin talvitesteistä valenciaan mennessä vaihtui uusiin osiin ainoastaan renkaat ja kaatokilkkeet 😁
Jos Suzuki on huhuja vastaavasti lukittautunut Moto2 Mir, niin siinä tapauksessa Danin jäljellä olevat vaihtoehdot ovat todella huonot. Suzukille danin ajotyyli ja taidot varmasti sopisivat erittäin hyvin, mutta Vinalesin Jackpotin jälkeen ovat syystä tai toisesta yrittäneet läytää toista vastaavaa lahjakkuutta, tuloksetta. Danin Ainoa jokeri on enää huhuttu Yamahan uusi satelliittitalli, jossa takana Petronas rahaa (ja ehkä Monster) tai ehkä nykyinen nieton tiimi yamahalla varustettuna.
Petruchi+Dovi pari ducatilla, noh pohjoismaisin silmin katsottuna yhtä kiinnostava kuskiduo kuin sateinen lokakuun päivä suomessa. Enää puuttuu puol sekkaa muita nopeampi pyörä niin hyvä sauma viedä mestaruus
Kallion järkevätkin saumat tälläkin kertaa taidettu kadottaa täysin. KTM oli paras sauma, mutta se ladattiin täyteen Zarcon, one lap wonderin, tulevaisuuden lupauksen sekä sepangin radan+ktm aasian markkinan markkinointikasvon toimesta.
Syahrin päässyt lähtökohtiin nähden ok sisälle Yamahan skootteriin. Siitä huolimatta tässäkin tapauksessa vaan näkee kylmästi, miten ns tehdastallien ulkopuolella paikat helposti ajautuvat markkinointi/budjettinäkökulmasta sopiviin kuskeihin, nopeimpien vaihtoehtojen sijaan.
Valitettavasti Kallion tech3 sauman täydellinen umpeutuminen ei tullut yllätyksen. Muut kuskit määrännyt kotari niin jätettiin Hervellekkin yksi paikka täytettäväksi. Ja tunnetusti Herve on tunteellinen kaveri joka tekee päätökset fiilispohjalta. Tunneside syahriniin on siis syntynyt kun nöyrä ja leveästi hymyilevä kaveri ollut puol vuotta Yamahan selässä. (vrt Smith jota valtaosin vajaasuoritustenkin jälkeen kaipas takaisin ktm kun näytti et käteen jäin ”vaan” Zarco ja Folger)
Kalliolle realistisin vaihtoehto on jatkaa nykyisellä diilillä, vaikka Mikan toivoisinkin täyttä kautta ajavan. Ducatille se ei mene. MVDS sitä ei otetattaisi vaikka talli jatkaisikin toimintaa (jonossa morbidelli tai marques yhden nuoren jokerin lisäksi, homma kävi selväksi jo MVDS aikaan, että Mikaa ei Motogp luokkaan nosteta, taas tunteellisen kenkää saaneen bartholomeyn ja kaljakeisarin toimesta). Suzuki ottaa Mir tai Danin. Sitten se Yamahan uus satelliitti on sellainen viritys, että sponssi/markkinointinäkökulmasta tuskin ottavat suomalaista vaikka nopeudeltaan top 10 kuski onkin. Toivon todella, että viimeisen kappaleen arvailuissa olisin väärässä ja saatais Kallio muutamaks kaudeks täysipäiväisesti puikkoihin.![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Koneen muutokset olivat lievästi sanottuna maltillisia. Itse odotin, että hyppäävät Kawan, Bemarin yms tasolle ja ylikin, mutta mitä vielä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Iannone Aprilialle.
https://sport.sky.it/motogp/2018/06/...e-aprilia.html
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pistän pennit jonoon, että Suzukilla ajaa Pedrosa eikä Mir ensi kaudella.
Pennejä ei ole montaakaan, toki.
HRC ei ole koskaan tykännyt siitä, jos ukot luulevat olevansa korvaamattomia. Tulee jännä kausi samalla kun IMU-vakiointi saa varmasti porukat ihan liemeen elektroniikan ja moottoreiden kanssa. Jäähdyttelijöitä ei sarjasta nähdäkseni löydy kuin korkeintaan yksi, mutta henkilöllisyyden jätän salaisuudeksi.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Valitettavia uutisia:
https://www.motorcyclenews.com/sport...ng-conviction/
![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Peliliike Gamestopin hyllyille on ilmestyny uusin MotoGP 18-peli,PS4 Xbox ym..
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.