Piilarit? (Riippuu tietty, millaiset vahvuudet).
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Lisätään tuohon omaan kaasukahvan puristusongelmaan vielä pari muuta niskakipujen aiheuttajaa: Minulle riittää, että selkään laittaa ihan pienenkin repun, niin parin tunnin kävely tuntuu näissä kevyestä tavarasta tehdyissä hartioissa tai lähinnä niskassa. Vaimon maastopyörän ajoasentoa on taasen joutunut rukkaamaan monet kerrat - tangon asentoa ja stemmin korkeutta. Niska kipuilee staattisessa ajossa, mutta metsäpolulla ongelma ei ilmenen niin nopeasti. Tässä juurikin syynä pään asento ajaessa.
Itsellä oli tämä sama vaiva vuosia. Onko fyssari katsonut koskaan oisko sulla olkapäät kaatunut ryhdistä eteenpäin?
Aiheutuu usein ylivahvoista sisäkiertäjälihaksista, eli olkapäät kiertyy eteen koska ulkokiertäjät/lavan lähentäjät ei jaksa vetää vastaan tarpeeksi kovaa. Yleensä toi aiheuttaa myös ongelmia lapaluiden välin alueella jomotuksena työn tekemisen jälkeen, mutta myös silloin kun laitetaan reppu selkään kun ne olkaimet haluaa vetää olkapäitä taaksepäin, ja olkapäät siis ovat koko ajan olleet edessä. Näin ollen se tekee kipeää niihin lihaksiin kun niitä aletaan vetämään oikealle kohdalle.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Itse suosittelen kyykyn korvikkeeksi superbikea suoralla stongalla tai isoa Supermotoa. (tai niiden sekoitusta eli 1290 SD). Ei tarvi tehdä kyykystä haaveilevan niin isoa kompromissia kuin noiden Adventure-möhköjen kanssa, joissa on tuo karsea pappahabitus joka saa ne vaikuttamaan paljon paskemmilta pyöriltä mitä edes ajossa ovat.
Supermoto
samoista syistä vanhat miehet käyttää pitkiä aluskalsareita, karvahattuja jne. Järkisyyt ovat nousseet ulkonäköpaineiden yläpuolelle.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kokonaisuudessaan hämmentävä tietopaketti tämäkin keskustelu
Mutta aivan totta koko homma. Naisilla on ihmeellinen hinku päivittää ne kalsarit just tommosiin laastarin värisiin Tanskan kokoisiin ilmestyksiin viimeistään puolenvuoden seurustelun jälkeen. Ja jos tämän jälkeen alkaa Victorias secrettiä ilmestymään kaappiin, niin se on merkki uuden miehen hakuprosessin aloituksesta, josta sulle ilmoitetaan viimeisenä
Ja mitä tohon niskajumiin tulee, niin itse joudun muistuttelemaan itselleni Että olkapäät alas ja rentoudu. Matka-ajossaTylsillä suorilla jotenkin vahingossa tulee jännitettyä.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Näyttäisi olevan niin, että jollain tzr-Yamahalla, Derbillä, KTM sx:llä tms voi vetää 16 tuntia ilman, että mikään paikka jumii. Sitten kun siirrytään kalliimpiin laitteisiin, esim uudemmat HD:t, kilokyykyt, Bemarin matkapelit tms, niin alkavat niska- ja eturauhasvaivat ilmetä. Tuo on ihan tilastollinen fakta ja siitä voidaan päätellä, että kalliit pyörät ovat paskoja.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
^jep. Eikä kustomia (etenkään hooreetä) nyt ainakaan kannata ostaa. Se lihottaa tavattomasti.
SF 1098S
MTS V4S Sport
no onhan ne noloja, älä nyt yritä puolustella yhtään
joskus oli juttua että mopot on niinkun naisia - niitä on kahta tyyppiä - on täytekakkunaisia ja voileipäkakkunaisia.
Voileipäkakkunaiset ovat järkeviä ja huolehtivat että kun meet pakkasella ulos niin sulla on hanskat mukana ja pitkät kalsarit alla. Täytekakkunainen taas ei sovellu käytännön elämään mutta on parempi viihdekäytössä. Molemille on kysyntää, mutta niiden yhdistäminen samaan pakettiin melko mahdoton yhtälö.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Niitä yleensä nolottaa jotka harrastavat toisille ja on tärkeää minkälaisen mielikun antaa ulospäin. Ne taas jotka harrastavat itselleen, eivät tuollaisia turhuuksia mieti ja ajelevat hymyssä suin![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
^just näin - paitsi ei se tarvii punainen olla. Vihree käy kans
Talveksi piikit alle ja murulle vastaavasti alle piikkikorkoo...
Back to topic: Kun 40 tulee liikunnallisellakin miehellä täyteen, kremppojen määrä kasvaa eksponentiaalisesti. Mikään ei koskaan parane, uusia vaan tulee. Kun pääsee paappaikään niin aina särkee jotain joskus rikki mennyttä paikkaa.
Liike on paras lääke. Itse olen saanut jatkoaikaa kyykyn selkään vain ja ainoastaan lisäämällä liikuntaa koko ajan mitä enemmän vuosia on 40 päälle tullut. Kohta 20 on tullut.
Niskakipujen vuoksi oli harkinnassa joskus jopa pyörätyypin vaihto ADVtms. "hullutuksiin". Ortopedit kehottivat leikkauksiin. En mennyt.
Onneksi lihastreenillä ja liikkuvuuden ylläpitoharjoitteilla pysyy sarvissa edelleen ja pitkätkin siivut menee heittämällä. Ja jos särkee ni sitten kärsitään tai otetaan särkylääkettä jos matka-aikataulut ei anna myötä taukoiluun. Joka tapauksessa jotain paikkaa särkee aina nii et se on ihan se ja sama. Hanaa vaan niin adrenaliini vie kivut pois
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Todellakin, liike on se paras lääke ja kilometrien karttuessa siihen on panostettava aina vaan enemmän ja laadukkaammin. Niiden kipujen ja kolotusten kanssa on paljon helpompi elää kuin sen vaihtoehdon, eli paskan toimintakyvyn ja kipujen kanssa... Ja kuten tämä Batmanninjan kirjoitus osoittaa niin vaikutus on erittäin suuri myös pääkopan hyvinvoinnille.
Ikä tai vaivat ei todellakaan tarkoita että täytyisi tyytyä mummokalsareihin ja pappapyörään jos niitä ei todella tahdo. Tuo omien kompromissien hehkutus ja ylistys (jolla haetaan vaan hyväksyntää itselle) on lähes yhtä noloa kuin se aiemmin mainittu poseeraus ja muita varten harrastaminen.
Jokainen on moottoripyörän sarvissa yksin ja moottoripyöräily on erittäin henkilökohtainen juttu, mutta silti moni näistä omien "ratkaisujen" hehkuttamisista foorumilla haisee pelkälle hyväksynän tavoittelulle, eli epävarmuudelle omista ratkaisuista ja kyvyistä. Onneksi on merkkifoorumit ja niiden uskovaiset, siellä löytyy lähes poikkeuksetta selkääntaputuksia ja onnitteluja jos niitä kovin kaipaa. Kun oikeasti tekee sitä mitä haluaa niin harvoin on tarvetta sitä todistella tai puolustella.
Toisaalta onhan se lystiä jos joku kysyy että minkä kyykkymallin sitä laittaisi, niin jokainen tarjoaa sitä oman mallista customia tai matkaenskaa oikeana "järki ratkaisuna", aivan kuten itsekin ehdotin superbikeä suoralla stongalla tai isoa supermotoa...![]()
Supermoto
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Jotenkin vaikuttaa että tämä foorumi tulee pappaikään ? Täällä ainakin. Mutta viime syksynä piti taas prätkä ostaa viiden vuoden tauon jälkeen![]()
Kun tämä näyttää jo muutenkin menneen liikuntaketjuksi, niin lyödään löylyä: Hyvä testi niskalle on käydä kokeilmassa hiihtämistä. Pari sataa metriä tasatyöntöä kertoo hyvin niskan kunnon. Jos menee kivutta, on asiat kunnossa. Jos niskaa kivistää, kannattaa aloittaa jumppa. Jos näkyy tähtiä, kannattaa laittaa kyykky nettimotoon heti uutena vuotena, jos ei vielä ole myyty.
Moto Morini 9 1/2
Kawasaki zx12r (lunariin x2)
Kawasaki ZRX 1100 (löytyy vielä tallista)
Honda cbx 650 Nighthawk
Ehkä vielä astetta helpompi on mennä sängyn reunalle makuulle pää reunan ulkopuolelle. Siitä pää suoraan ryhdin mukaiseen suuntaan ja pidä se siinä 2 minuuttia. Ei ole ihan helpoin tehtävä.
Edit. eli siis riippuen kumminpäin makaa, niin
- jos makaat naama lattiaan päin, ni 5min
- jos makaat naama kattoon päin, ni 2min
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Näis kokkareis on vähän sama homma kun Rock & Roooooul & Blues... But No Fuckin Jazz
Toiset "Sedät jaksaa heilua"... mut lievää nelikymppistä viedään jo nahkurin orsille.
Keith Richards..... Se ei lentele helikoptereilla.
Eikä oikeesti osaa soittaa kitaraa.... kuten ei Remuliinin Pappakaan rumpuloita.... mut se asenne.
Se "Anteeks Nieminen".... se oli jostai Vorssasta päinRest in palasissa
.
....Ehkä säälittävintä genreä mp- skenessä kuvaa erilaiset "MC Olt Farts" jutut.
.... Wuittu, hypätkää jostain korkeelta.... johonkin todella kovaan.... ja mieluusti pää edellä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Johonkin ne vanhat pyörät siirtyy kun ukot poistuu keskimaan suuntaan nummiaravaan. En tiedä löytyykö niille enää harrastajia siinä määrin kun nykyinen harrastajakunta poistuu. Arvokkaimmat menee johonkin eurooppaan tai itse asiassa se on jo tainnut alkaa ja jäljelle jää kilopulttikama, jawat ja japsitöhnä jolle ei ottajia taida löytyä Suomesta. VMPK:n jäsenmäärä on toistaiseksi ollut kasvussa mutta nuoria on ilmeisen vaikea saada mukaan, ehkä sitten kun ruuhkavuodet hellittää osa tulee mukaan omilla suosikeillaan.
Minä olen jättänyt mustat tiet pakonomaisille siirtymille jo vuosia sitten ja vaihtanut soralle, sitä laatua vielä riittää yllinkyllin koettavaksi ja tutkittavaksi. Muutaman kaverin pienellä porukalla pitemmätkin pätkät korvessa menee hauskemmin ja turvallisemmin.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Mulla meinasi olla huimausta ja tosi lievää tasapaino-ongelmaa, mutta kyllä se silti häiritsi ajamista ja elämistä. En tiedä mikä lopulta oli vikana, mutta olen yrittänyt liikkua enemmän mm. sauvakävelyä ja muuta typerää .Päässä oli korvista takaraivoon päin n. 5 cm lihasten päät aina kipeät tai arat (kuulemma ne on lihasten päät, mutta kaikki varmaan tunnistaa ne pisteet). Nyt on kaikki hyvin, mutta silloin kun vika oli päällä niin olihan se kamalaa.
Viimeksi muokannut: mikkoyli; 31.12.2017 klo 23:43.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
meijän porukasta yks päätti realisoida jawarivistöstään muutaman pyörän "eläkekassaan" ja ne menivätkin ,mielestäni kovalla hinnalla tsekkeihin
kaverille jäi vielä sellainen olo että pyysi liian vähän...
täälläpäin on alkanut joku ihmeellinen pappamopovillitys ja se porukka tuntuu vain kasvavan.
ei kuulemma väsy niska parissa tunnissa![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Mulla kun pyörä vaihtu jyrkempään etukenoon niin tuli niska kipeäksi nopeasti. Vika oli kypärässä jossa oli paksuhko niskatoppaus ja jotenkin esti päätä menemästä tarpeeksi taakse ja joutui haraamaan vastaan. Erimallinen kypärä vei tuskan pois. Nyt siis SHOEI XR-1100 (31 poskipaloilla).
"I don't like the alcohol but the alcohol like me"
helpompi vaihtaa pyörä kuin niska.
lääkäri sanoi joskus kaverille joka ranteita valitti, että kai se on helpompi vaihtaa pyörä kuin ranteet.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050