Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 49:een 49:sta
  1. #31
    ^joo, hinteliä on nykyiset kattotuolit. Mökkitalliin ruuvasin kuitenkin kahteen vierekkäiseen kuuskytsenttiset kulmaraudat monella ruuvilla, keskelle 12mm pultti. Näiden väliin sitten orsi jonka puoliväliin sähkötalja. Kuormitus jakautuu kahdelle, eikä noi mun mopot paina kuin parisataa kiloo, eikä yleensä tarvi koko pyörää nostaa. Sittenhän sen näkee miten kestää. Isompaa painoa en lähtis kokeileen.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  2. #32
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    ^joo, hinteliä on nykyiset kattotuolit. Mökkitalliin ruuvasin kuitenkin kahteen vierekkäiseen kuuskytsenttiset kulmaraudat monella ruuvilla, keskelle 12mm pultti. Näiden väliin sitten orsi jonka puoliväliin sähkötalja. Kuormitus jakautuu kahdelle, eikä noi mun mopot paina kuin parisataa kiloo, eikä yleensä tarvi koko pyörää nostaa. Sittenhän sen näkee miten kestää. Isompaa painoa en lähtis kokeileen.
    Joo... tätä varten meitä rakennesuunnittelijoita on olemassa, jotka osaa suunnittelussa ottaa huomioon myös asiakkaiden erilaiset toiveet.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  3. #33
    Ilman yhtään sarvea tai hammasta, toisen kaupunkilaisen näkökulma asiaan. Tällaisella kerrostaloasujalla kun ei ole mahdollisuutta edes siihen pienimpäänkään talliin, ratkaisin ongelman ostamalla Talliosakkeen. 50m2 + 24m2 parvi 20min fillarimatkan päässä himasta oli parasta mitä löysin, ja täytyy sanoa että tyytyväinen olen. Eli tämä vaan vihjeeksi jos oikeasti asut kaupungissa... jos käyttäisitkin ne rakennusoikeusneliöt asumiseen ja katsoisit jotain tuollaista vaihtoehtoa?talli2.jpg
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  4. #34
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Aikaisemmin oli vaatimuksena tuo öljynerotus, nykyisin ei enää vaadita. Voi tietty riippua kunnasta en muista mihin perustui. Öljynerotuskaivo on paljon kalliimpi kuin normikaivo ja täytyy olla paljon syvempi, joten vaikuttaa mm. viemärikaatoihin. Laita talliin se peltilavuaarilla varustettu vesipistekin jos suinkin on vain tilaa.
    Moottoriajoneuvo- suojassa, joka lienee oikea nimitys, ei tarvinnut ainakaan Tampereella olla viemäröintiä (n. 2010), enkä ole sitä myöskään kaibvannut. Pesun jälkeen jos konepyörä seisoo hetken ulkona ei vettä tipu enää suojan lattialle. Mikäli suojassa pitää autoa tai ajaa kura-ajoa talvella (pesupaikka) on tilanne tietysti eri. Itselle tuon viemäröinnin ja veden saanti olisi ollut sen verran haastava ja tyyristä, kun talolta on matkaa 20m suojalle niin ei ollut järkevää tehdä.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  5. #35
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Ilman yhtään sarvea tai hammasta, toisen kaupunkilaisen näkökulma asiaan. Tällaisella kerrostaloasujalla kun ei ole mahdollisuutta edes siihen pienimpäänkään talliin, ratkaisin ongelman ostamalla Talliosakkeen. 50m2 + 24m2 parvi 20min fillarimatkan päässä himasta oli parasta mitä löysin, ja täytyy sanoa että tyytyväinen olen. Eli tämä vaan vihjeeksi jos oikeasti asut kaupungissa... jos käyttäisitkin ne rakennusoikeusneliöt asumiseen ja katsoisit jotain tuollaista vaihtoehtoa?talli2.jpg
    Pistä seinät täyteen hyllyjä, ennen kun romun määrä kasvaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #36
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Talliosakkeen. 50m2 + 24m2 parvi 20min fillarimatkan päässä himasta
    Olenhan mä tuotakin harkinnut. Hintaa noilla vain on paljon, ja näyttää kuukausikulutkin olevan korkeat. Suurin murhe vain on tuo 20min matka, josta tulee 40min edestakaisin. Kyllä, lähimmät talliosakkeet olisivat juurikin tuollaisen matkan päässä. Tuossa 40 minuutissa meinaan propaa aikalailla, ja tämänhetkinen suurin ongelma on krooninen ajan puute.

    Talon pohjia pyöritellessä on muutenkin tullut selväksi, että siirrämme tallin neliöistä oikeutta talon neliöihin. Muuten tulee rakennettua ahdas koppi.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  7. #37
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Olenhan mä tuotakin harkinnut. Hintaa noilla vain on paljon, ja näyttää kuukausikulutkin olevan korkeat. Suurin murhe vain on tuo 20min matka, josta tulee 40min edestakaisin. Kyllä, lähimmät talliosakkeet olisivat juurikin tuollaisen matkan päässä. Tuossa 40 minuutissa meinaan propaa aikalailla, ja tämänhetkinen suurin ongelma on krooninen ajan puute.

    Talon pohjia pyöritellessä on muutenkin tullut selväksi, että siirrämme tallin neliöistä oikeutta talon neliöihin. Muuten tulee rakennettua ahdas koppi.
    Onhan tuollaisen hankintahinta aika kova, mutta toisaalta tuosta saa aina omansa pois. Kuukausikuluja en nyt muista, mutta mun mielestä vastike oli sangen edullinen.
    Tuo ajankäyttö on tietysti ihan totta, toisaalta olen huomannut että tuolla tallilla tulee touhuttua paljon tehokkaammin kuin aikoinaan omakotitalon tallissa, jossa tuli vähän väliä jotain muuta mietittävä; perhe, jääkaappi, naapuri etc. Mutta tuonne kun pitää erikseen "lähteä", tulee käytettävissä oleva aika käytettyä selvästi tehokkaammin hyväksi.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  8. #38
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Parkkiruuduissa on koneremontteja tehty tähän asti, ja ihan kohtalaisesti mahduttu. Mitä ne nyt on, 1,9 kertaa neljä metriä? Kantaa ne työkalut mitä aina tarvitsee pakissa sinne. Öljynvaihdot ovat ainoa vähän hankala juttu, tulee helposti sotkua. Kyllä täällä kaupungissa parkkiruudun itselleen saa aika helposti. Eihän sen kanssa samaa yksityisyyttä ole kuin omassa tallissa, mutta pärjää. Parkkiruuturemontissa keskitytään tehokkaasti siihen remppaan, ei nautita juomia eikä huudateta stereoita. Kivahan se talli olisi.
    Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  9. #39
    Lainaa Mrvexin kirjoitti Katso viesti
    Moottoriajoneuvo- suojassa, joka lienee oikea nimitys, ei tarvinnut ainakaan Tampereella olla viemäröintiä (n. 2010), enkä ole sitä myöskään kaibvannut. Pesun jälkeen jos konepyörä seisoo hetken ulkona ei vettä tipu enää suojan lattialle. Mikäli suojassa pitää autoa tai ajaa kura-ajoa talvella (pesupaikka) on tilanne tietysti eri. Itselle tuon viemäröinnin ja veden saanti olisi ollut sen verran haastava ja tyyristä, kun talolta on matkaa 20m suojalle niin ei ollut järkevää tehdä.
    Jos tilassa on sähköt niin kosteudenpoistaja kuivaa sen tehokkaasti. Pienet lammikot saa lattialta märkäimurilla. Imureita saa muutamalla kympillä ja kosteudenpoistajan parilla sadalla. Jos seinän ja lattian sauma ei päästä kosteutta seinärakenteisiin, selviää näillä eväin vaikka lattialle läikyttäisi pari-kolkyt litraa vettäkin. Oleellista on poistaa vesi heti.

    Itse kyllä tykkään että tila on lähellä. Voi tehdä hommaa vähän kerrallaan, monesti ongelmat ratkeaa paremmin kun tekee hetken jotain muuta. Jos matkaan menee aikaa, joutuu suunnittelemaan työn ja tarvikkeet paljon tarkempaan, en jaksa (enää) asettaa itselleni tehokkuusvaatimuksia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #40
    olishan se kunnon talli mukava olla ja omistaa.. ite touhunnu viimeisen kuukauden ajan nykyisessä, joka uppoaa hiljalleen maahan, puulattia ja seinät homeessa. mut kun muuta ei ole..

    hyvin tullu toimeen ku nollan lähellä ollu ulkona lämpötila ja ku ovet auki niin ei edes home haise nokkaan..

    ja jos sormia palelee, niin ottaa jallutömpsyn, niin alkaa veri kiertämään hieman paremmin..

    oman tallin suunnitelmat edelleen pyörii vaan päässä.. piirustukset pitäis piirtää ja päättää tuleeko siihen yläkerta vaiko ei..

    niistä kattotuoleista.. ei ne tosiaan mitään kestäviä ole nykyisin. omaani kyselin tuoleja ja hintoja, jos tulee kunnon vinttihuone päälle, niin kertopuusta kuulemma tulee alapaarre kokonaan ja yläpuolisen huoneen kohdalla samaa tavaraa vielä molemmin puolin tukemaan lattiaa, koska keskellä ei ole kantavaa tukea. elämä on.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #41
    Kyllä lämmin talli samassa talossa on vaan niin mukava. Alkuun mietin että tarvitseeko sen lämmin olla. Nyt tuntuu siltä että mitä niillä olohuoneneliöillä tekee, mieluummin suurempi talli. Ehkä seuraavaksi mietin että mitä sitä olohuoneella tekee kun on se talli .

    Niin, jos talli olisi 20 minuutin päässä niin sitähän olisi jo toisessa kaupungissa. Pienen kaupungin etuja; halpaa, kaikki lähellä ja neliöt halpoja. Arjen luksusta sanoisin.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  12. #42
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Joo... tätä varten meitä rakennesuunnittelijoita on olemassa, jotka osaa suunnittelussa ottaa huomioon myös asiakkaiden erilaiset toiveet.
    Mut arvaa vaan osaako muuttovalmista tilatessa ottaa kaikkia finessejä huomioon. Ja kun tilaus on tehty niin kaikki on lisätyötä lisähintaan (ja kovaan).
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #43
    oleellinen kysymyshän on mitä siinä mopotilassa olisi tarkoitus tehdä

    jos ajateltu maksimisuorite on laajahko mutta kuitenkin normihuolloksi katsottava juttu kuten takaiskarin vaihto, niin sen tekee parin viikonlopun nimiin kun vaan speksaa ittelleen joitain tunteja la-su. jolloin kysymys että onko mesta omassa pihapiirissä vai ajomatkan päässä menettää merkittävyyttään.

    jos taas on niin että useana iltana viikossa pitäisi päästä räpläämään vaikka tunnin kerrallaan, niin silloin välimatkalla on merkitystä. Mutta siinäkin ajatusmallissa voi syyllistyä itsepetokseen. Jos arki on että klo 18 tulee kotiin kustannupaikalta, sit safkaa, seurustelua, tunti nettiä yms, niin miten usein tulee valuttua talliin vaikka oliskin ihan seinän takana, oikeasti? Ja vaikka meniskin talliin, niin saisko projektia kuitenkaan puskettua yhtään eteenpäin kuin pitäis jo lopettaa että ei myöhästy puol ysin uutisilta? toki mopon rakentelussa ns. tuijotus on myös hyvin tärkeää.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  14. #44
    Tuossa sijainnissa omalla tontilla on vielä se puoli, että muutkin työkalut joita on "hieman" kertynyt tulisivat siihen talliin / verstaaseen. Jotta jos tarttee viilata Brion junaradan turvonneita kiskon päitä, vaihtaa fillariin rengasta tai vaikka vaan saada palloon ilmaa, löytyvät kaikki romppeet siitä vierestä eikä "voi rähmä, kompura on puolen tunnin edestakaisen matkan päässä".
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  15. #45
    Täälä Oulusa halavimmat talliosakkeet maksaa vähän reilut 30 kEUR. Tuo minun tallini maksoi kesällä 2013 reilut 23 kEUR. Sähkäri ja lattiantasoittaja kävi, muut tein kaikki itse.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  16. #46
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Tuossa sijainnissa omalla tontilla on vielä se puoli, että muutkin työkalut joita on "hieman" kertynyt tulisivat siihen talliin / verstaaseen. Jotta jos tarttee viilata Brion junaradan turvonneita kiskon päitä, vaihtaa fillariin rengasta tai vaikka vaan saada palloon ilmaa, löytyvät kaikki romppeet siitä vierestä eikä "voi rähmä, kompura on puolen tunnin edestakaisen matkan päässä".
    Aivan, mutta tuollaista se kaupunkilaiselämä vaan on. Mulla on himassa 2 pakillista tarpeellisimpia kaluja ja joku vanha akkuporakone; niillä pitää himassa pärjätä ja sitten kun ei pärjää, siirrytään pajan puolelle. Eikä se oikeasti NIIN kaukana ole (vaikka onkin muuten naapurikunnassa), 20min fillarilla tai vajaa 10min autolla ruuhka-aikojen ulkopuolella. Mutta totta mitä kirjoitit, valintoja vaan joutuu tekemään.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  17. #47
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    #
    Talon pohjia pyöritellessä on muutenkin tullut selväksi, että siirrämme tallin neliöistä oikeutta talon neliöihin. Muuten tulee rakennettua ahdas koppi.
    Jos se pahin jarru on rakennusoikeus, niin onko tontilla yhtään rinnettä, voisiko moponrapaustallin rakentaa talon tai autokatoksen kellarikerrokseen? Kunnalta kannattaa varmistaa, miten mahdollinen kellarikerros vaikuttaa rakennusoikeuteen.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  18. #48
    Millähän käänteisellä puolalaisella logiikalla on perusteltu se, että kansalainen joutuu maksamaan kalliin hinnan hankkimastaan kiinteästä omaisuudesta, mutta ei saa päättää omaisuutensa käytöstä?
    Ehkä asiaa ei ole epähuomiossa muistettu maksajalta lainkaan tiedustella.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19.  
  20. #49
    Kato eihän täällä maalikylillä edes saa ostettua tontteja. Vuokraus on homman nimi. Toki, eihän se omakaan tontti ole oma jos kunta päättää pakkolunastaa sen... Kumminkin 180 ynnä 30 rakennusoikeutta 490m2 tontille on sekin senverran paljon että tontti on ns. melko täynnä. Eli todellinen vika on liian pienet tontit. Kauemmas pitäisi lähteä jos väljyyttä haluaisi mutta sattuneesta syystä nyt mennään näin.

    Tontilla on rinnettä. Mutta vain senverran vähän että ei siihen saa ajoramppia olemassa olevaan tilaan. Sen verran kumminkin että ylärinteen puolelle tulevaa autokatosta joutuu porrastamaan ja alarinteen puolen korkean sokkelin naamioimaan terassilla. Suht helpolla pääsee kumminkin.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12