Terve,
Onkos täällä moni voorumilainen lisännyt noita Kawaansa? http://vulcan.saunavihta.net/tee-se-...hain-extender/
Itselläni alkaisi olla taaimmaisen pytyn kiristin tapissaan Mean Streakissa. Ameriikan poijjaat ainakin lisäävät noilla ketjun vaihtoväliä tuplaksi foorumeittensa mukaan. Aika nopeastihan tuo kiristäjä menee tappiin Väinöissä, liekö syynä sitten vääntävä kone vai mikä. Ilmeisesti tuo kiristäjä on ainakin mitoitettu liian lyhyeksi.
Kawasaki VN1500 mean streak -02.
Suurimmaksi syyksi veikkaisin nokkaketjun liian nopean venymisen syyksi liian pieniä joutokäynti kierroksia. Amerikan väinökuskeilla tuntuu olevan lähes aina joutokäynti säädetty niin pienelle kuin mahdollista ehkä maukkaan papatuksen takia. Silloin nokkaketjuun kohdistuu ylimääräisiä edestakaisia rasituksia ja venyvät varmasti ennen aikojaan. Yllättävänkin pienillä mailimäärillä niillä noita tahtoo mennä työn alle. Tosi on sekin asia että nokkaketjun kiristimen käyttöalue loppuu ennen kuin ketjut ovat edes mitatessa ulos tehtaan limitistä. Noilla jatkeilla saa kyllä kiristimille tuntuvasti lisää pelivaraa. Helppo ja halpa tapa korjata syntyvä vamma verrattuna nokkaketjujen ja tykötarpeiden hintaan verrattuna.
Jossain vaiheessa ehkä omaankin Mean Streakiin joutuu nuo laittamaan, tosin ei vielä kun on vasta 35000 km lasissa.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Jeps mulla on nyt kilometrejä 45tkm ja yksi kliksu oli jäljellä. Nyt on tyhjäkäyntikierrokset 900 kierr./min. Mutta ennen koneremottia nuo olivat aiemmalla hulivili-omistajalla huomattavasti alemmat.
Pahus kun tuo tuttu ei tajunnut katsoa noita kirististimiä viime talvella rempan yhteydessä. Taidan tilata nuo jatkeet, tosin voisin kyllä ottaa mitat tuosta kiristimestä ja teettää noita ison läjän duunissa, mutta pelaan varman päälle niin tulee sitten turvallisen mittainen pala. Tosin tuosta voisi ottaa mitat ja teettää noita, koska tuo hinta tuolta Kanadasta on kuitenkin melko tyyris tuollaiseksi sorvatuksi holkiksi.
Kawasaki VN1500 mean streak -02.
Mä laitoin just noi samat. Sillä sai yhden kesän verran ajoaikaa. Ihan hyvin toimi, ei ongelmaa.
Seuraavana talvena vaihdatin ketjut ja otin noi pois. Nyt kun on syksy niin tuntuisi että kannattaisi talven aikana vaihtaa ketjut.
Vaihdossa ainut ongelma oli vasemman puolen kiristäjän paikalleen laittaminen, välillä meinasi luulla ettei sitä voi saada jatkopalan kanssa paikalleen ilman pystyn irroitusta.
Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
heh... olette mun blogin löytänyt
mulla on vielä tallessa "pidennetyt" tapit jotka tuli uusittua toissa talven isommassa ketjurempassa originaaleihin taas... jos joku vaikka tarttis?
sytytyksen säätö pitää tehdä jos tapit laittaa, huomasin että menee vähän pieleen pidennyksillä. mutta tämä tietty aika normaali efekti
on tuo väinön nokkaketju aika pientä piuhaa... fillariketjua pienempää tai samankokoista about ehkä, ja pituutta on
-aki-
niinjuu, teillä on noita uusia pelejä ... mulla tämä peruskaasaripeli jossa bensaa kaadetaan ämpäristä sisään, eikä mitään turhia hienouksia
itse huomasin vaan ajaessa sen että ei ollut ihan iskussa sytkä tuon jälkeen, kai sen käytännössä huomaa.. fiksummat ecut varmaan osaa säätää kyllä lennossa tuota
Ajeilin ihan ilman mitaan prikkaa, varmaan se jostain syysta on siihen jalkikateen laitettu. Toi ohjuri vaikutti melko pehmealta kumilta eli luultavasti on hiukan painanut jalkea siihen kun pinta-ala on pienempi. Pianhan ton voisi tarkastaa kun ajokelit alkaa loppumaan.
Noi jatkot on mulla poydalla ja laitan ne sinne paikalleem kun mahtuvat.
Mulla on kanssa ruiskukone ja ton takia en huomannut mitaan saatotarvetta.
Varmasti oikea paatos.
Huomasin omalta kohdalta ton asian kevaalla niin ei ajokautta voinut lyhentaa.
Fiksumpi huomata asia syksylla![]()
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
Lainataanpas vanhaa topiccia.Paljonkos noi jatkopalat kasvattaa kiristimen mittaa?Mitäköhän materiaalia se tappi on,eli onnistuisikohan sopivan paksusta terästangosta tehdä sorvissa sopiva jatke ja hitsata jatkoksi?
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81