Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Niin se vuosi vierähti, kun taas oltiin syyskokouksessa Sellosalissa. Vastahan siellä oltiin…

    Vuosi on loppujen lopuksi melko lyhyt aika, tai ainakin välillä siltä tuntuu. Mutta sitten kun tarkastelin, mitä tuon kuluneen vuoden aikana olen saanut nähdä tai kokea tässä tehtävässä, niin loppujen lopuksi vuoteen mahtuu melko paljon.

    Hallitukseen valintani jälkeen ensimmäinen kokous oli järjestymiskokous tammikuussa. Tuolloin jaettiin tehtävät hallitukseen valittujen ja siellä toisen vuoden jatkavien välillä. Itse kokous oli kohtalaisen helppo, mutta intiaanipokeriin en itse uskaltanut, vaikka avanto ja kylmä vesi olivatkin entuudestaan tuttuja.
    Kevätpäivän tai Superpäivän jälkeen suunniteltiin kesän tapahtumia, missä sitten sainkin tavata aivan uudessa roolissa vanhoja ja uusia tuttuja. Imatranajojen reissu on aivan legendaarinen, josta kerron todennäköisesti tarinoita vielä lasten lapsillekin. Radallakin tuli käytyä, vaikkei ihan niin montaa kertaa, kuin olisin halunnut. Mutta asiat piti laittaa tärkeysjärjestykseen, sillä tuleva työtehtävä oli määrätty, ja työpaikan sijainti oli Tukholma.

    Mutta niin se vaan täältäkin käsin onnistui sihteerin tehtävien hoitaminen, vaikka 2.sihteeriin jouduttiinkin välillä turvautumaan. Mutta siinä tämän hallituksen hienous onkin. Jokainen on hoitanut oman pestinsä niin hyvin kuin vain on kyennyt, ja joskus kun on ollut esteitä, niin muut ovat tukeneet. Ja siinä on se keskeinen syy, miksi lähdin uudelleen ehdolle hallitukseen. Toisten tukeminen ja auttaminen. Ei vaan hallituksen sisällä, vaan koko jäsenistön välillä. On tää vaan niin huikea porukka!

    Ja sitten itse aiheeseen eli vuoden 2017 syyskokoukseen. Sellosalissa oli taas reipas joukko kuulemassa vuoden 2018 toimintasuunnitelmasta. Kysymyksiä asetettiin hallituksen vastuullisille, ja vastaukset tuntuivat tyydyttävän yleisöä. Vuoden 2017 tulos taloudellisesti oli erittäin hyvä, mutta tehdystä tuloksesta huolimatta hallitus esitti melko tarkkaa +/- 0 budjettia myös vuodelle 2018. Toiminnallisesti mitään suurta mullistusta ei ole odotettavissa vuodelle 2018. Yhdistys järjestää edelleen koulutuksia ratapäivien yhteydessä sekä AT I:n, jos vain soveltuva paikka löytyy sekä lisäksi soralla ajamiseen tähtäävän koulutuksen mahdollisuutta tarkastellaan ennen uuden ajokauden alkua. Tapahtumia järjestetään eri puolella kotimaata, ja isoimpana lienee edelleen Imatranajot myös ensi kesänä. Tavoitteena on, että yhdistys on näkyvillä eri Mp-tapahtumissa myös vuonna 2018, kuten se oli Alastarolla SM-kilpailujen yhteydessä.

    Illan ylivoimaisesti informatiivisin tai ainakin mielenkiitoisin esitys tuli KymiRing Oy:n Timo Pohjolalta, joka piti lyhyen esityksen yhdistyksen jäsenistölle yhtiön toiminnasta ja tulevaisuuden näkymistä. Timo onnistui ainakin oikaisemaan itselläni olleet väärät käsitykset siitä, mikä KymiRing Oy oikeasti on, ja millaista toimintaa se tulee tarjoamaan jatkossa. Luonnollisesti tällaiselle Wanna Be -rataraketille merkittävin uutinen oli, että ensi kesänä siellä päästään ajamaan, eikä yhdistyksen ratavastaavat varmasti ole vielä viimeisiä uutisia asian suhteen kertoneet.

    Timon esityksen aikana ääntenlaskenta oli käynnissä hallitusvaalin osalta. Erovuorolaisten paikalle oli asettunut jo ennen kokousta komea joukko ehdokkaita, ja vielä kokouksessakin saatiin uusi ehdokas hallitukseen. Hallitukseen valittiin allekirjoittaneen lisäksi Verneri Kohonen, joka on ansiokkaasti vastannut ratapäivien kokonaisuudesta viimeiset vuodet, Jaakko Linnosaari, jota ilman ette tätäkään tekstiä pääsisi lukemaan, Ilkka Rantasaari, jota on kiittäminen taloudellisesta tarkkuudesta ja yhdistyksen vakavaraisuudesta sekä Rauno Rautalin, jonka työpanos ei suoraan näy yhdistyksen jäsenistölle, mutta ensi vuonna konkretisoituu todennäköisesti erittäin näkyvällä tavalla.

    Uusina hallitukseen valittiin Esa Tirkkonen sekä Tiina Matikainen, jotka omalta osaltaan vahvistavat erittäin hyvää joukkoa. Tämä kohortti on valmis palvelemaan yhdistyksen jäsenistöä ja edistämään yhdistyksen perustehtävää eli moottoripyöräilyharrastuksen edistämistä kotimaassa ja Euroopassa. Tehtävät jaetaan hallituksen jäsenten välillä joulukuussa, kun uusi hallitus kokoontuu järjestymiskokoukseen.

    Hallitus esitti 2017 puheenjohtajana toiminutta Vesa Halmetojaa yksimielisesti puheenjohtajaksi myös vuodelle 2018. Vesalle ei löytynyt vastaehdokasta, vaikka hetken näin luulimmekin, joten Vesan johdolla mennään tulevaan kauteen ja uusiin haasteisiin. Kiitos kaikille yhdistyksen aktiivisille ja eri tapahtumiin osallistuneille, ja koittakaa jaksaa. Ei tätä pimeää aikaa niin pitkään ole. Talvi on hyvää aikaa liikkua ja rakentaa peruskuntoa, tai vaan laittaa ajokkia entistä ehompaan kuntoon. Kevät ja uusi ajokausi ovat ihan kohta täällä. Nähdään tienpäällä tai radalla.

    Ja paikallisen radion (Bandit Rock) juontajan sanoja lainaten: ”Ride on!”

    Ps. massajaskalla on edelleen pallo seuraavasta tekstistä
    Viimeksi muokannut: Knaku; 06.11.2017 klo 23:41.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  2. #2
    Ehdotan edelleen että jos (ja toivottavasti myös kun...) nämä "hallituksen kuulumisia" postaukset jatkuvat niin laitettaisiin aina samaan ketjuun (Esim. "Hallituksen kuulumisia 2018"). Näin niitä olisi helpompi etsiä & lukea ja niissä olisi edes jonkinlainen jatkuvuus.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  3.  
  4. #3
    Kun järjestäytymiskokouksessa päätettiin tämä kiertokirjekäytäntö aloittaa, niin silloin pohdittiin molempia vaihtoehtoja. Jokainen omana topiccina tai sitten yksi ketju.
    Omiin topicceihin päädyttiin, koska odotettiin avauksen perään syntyvän keskustelua, joka olisi sitten luontevasti avauksen alla. Keskustelu on jäänyt vähäiseksi, joten tämän puolesta pointti ei näytä validilta.
    Näitä tullaan kyllä jatkamaan ja malli mietitään järjestäytymiskokouksen yhteydessä.
    Yhdistysasioissa käytä sähköpostia tiggeri (at) moottoripyora.org, kiitos.

    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--