Facebook alastaro circuitingilta:
Arvoisat moottoriurheilukeskuksen asiakkaat. Ensinnäkin on aika taas kiittää erittäin hyvästä yhteistyöstä ja vuodesta 2017. Vuosi on ollut haastava, säiden johdosta, mutta olemme siitä selviytyneet. Ilman teitä ei tälläistä toimintaa ja paikkaa ei olisi. On ollut suuri kunnia ja ilo toimia kanssanne. Haluan kiittää omasta ja mailman parhaan henkilökunnan puolesta kaikkia asiakkaita ja alueen palveluita käyttäneitä.... sitten asiaa... kun vuonna 2007 keväällä olin ostamassa aluetta, toimintaa, kukaan ei uskonut, että saisimme edes lupaa toimia alueella, kaikki oli tyhjän päällä... vuosien, useiden oikeuskäsittelyjen jälkeen, näkyi valoa tunnelin päässä, ja kaikki valtava työ, riskit, edes vähän palkittiin. Hyvässä yhteistyössä viranomaisten kanssa, olemme saaneet luvan aluella toimia. Tie ei ole ollut helpoin, eikä tule olemaan. Minulla aina ollut haave toteuttaa 80 luvulla piirretty moottoriurheilu keskus... Nyt otamme askeleen kohti tuota. Ensi viikolla alkaa historiamme suurin investointi. Pinnoitamme koko moottoriradan uudelleen, samalla pinnoitamme myös tulotiet, paluutiet jne... investointi todella suuri, ja ilman valtion, opetus ja kulttuuriministeriön tukea, paikkallisten päättäjien ja rahoituslaitosten luottoa, luottamusta hankeeseen en olisi siihen pystynyt. Haluan kiittää jo etukäteen tuesta ja luottamukskesta. Tulevalla kaudella 2018 toiminta alkaa täysin uudella radalla. Suomessa käynnissä paljon alan hankkeita, halusin ensin tehdä tämän salassa, mutta päätin kuitenkin kertoa teille jo etukäteen, kun tiedän, että työt käynnistyy maanantai aamulla. Tulen kertomaan lisää kun hanke käynnissä ja sen etenemisestä. Tehdään yhdessä hyvä tulevaisuus, ilman teitä en tätä tekisi. Kiitos luottamuksesta. Tero
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Loistavaa Terppa!!
2017 R1200GS Rallye
Vittu... jäi hapsut vanhalta radalta
... ja tuuheemmat tulossa uudelta päällysteeltä heti keväällä.
Vaan hyvä homma!![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kiitos Tero![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Tähän sellanen amerikkalainen hehkutus suomalaisella vilpittömyydellä.
![]()
Testi
pppppPPPPRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ...vvvtttuuuuuuu... missä se jarrumerkkiiiii... taivasmaataivasmaaataivasmaaa...
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Se on sit 3-4s nopeempi rata ens kesänä. Eli pitäskö tässä nyt samoin tein ottaa tavotteeksi 1:19?
Vai tuleekohan tonne samalla lisää mutkia?
Superbike #7
Tämähän on ihan mieletön juttu. Ensikaudella uskalta ryntäyttää sitten ihan surutta![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Eikös se ratapohja ollu jo aikalailla kaivettu valmiiks kesän lopussa? Voisin kuvitella että kun kerta ruvetaan asfalttia vääntämään koko kompleksiin ni ne asfaltoi samalla koko radan.
Tai ei nyt ainakaan pikaiseltaan tuu mieleen mitään järkevää syytä miksi ruvettais asfaltoimaan vanhaa rataa + varikoita + tulo- ja menoteitä uudestaan, mutta ei koskettais uuteen ratapohjaan laisinkaan.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Vanhan osan asfaltointi liittyy tukieuroihin. Ne on käytettävä vuoden loppuun mennessä. Syntyykö samalla jotain muuta on ? Näin ymmärsin "kenttähenkilökunnan" puheen viimeisen Alastaron reissun aikana. Eihän siellä ole uuden radan osalta mitään tehty vielä. Pohjaveden suojaukset, kerrokset... Ei sitä asfalttia siihen soralle vedetä.
Edit* TTn komentti FBssa.
Ja lisää tulee 👍 asfaltti tehdään ilman saumoja, ja "kanttarit" vaihdetaan uusiin !! Pinnoitus tehdään päälle, kokonaan uutta, ei remix... ja ei ihan perus piha/tie massaa.
KL Service kx250x -23
Melkoisen kiva yllätys tähän sateiseen syksyyn.![]()
![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jättäisivät edes jarrupatit, ettei mene alustan hierominen ihan hukkaan. Oma arvaus on, että nopeutuu noin 1-1,5s.
Hienoa, jos toteutuu oikeasti!
---
Voisivat myydä ens kesäks vapaille kausikorttia.
Mahtavaa.![]()
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
se ois sitten uus pinta koko vanhan radan ympäri asti.
lemminkäisen ukkelit neljän levittäjän ja 15 kuorma-auton voimin teki 3 päivää töitä ja päällystivät koko hienon radan pienikivisellä massalla reunasta reunaan.
se on hyvä ny
5 poikittaissaumaa koko radassa.
saas nähdä millanen pito siin on keväällä![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Helveti hyvä juttu!
Ykkösee tultaes ja varsinki Palmasi jälkene nopee vasuri on suoraa sanottuna aiva hirvees kunnos... jos tätä uutta pinnotet ei ois tullu ni ois pitäny hommata/rakentaa etuvetone Yammu ni ois kierros ajat parantunu paljo ku takapää pomppii misä sattuu...
Pieni toive kuitenkin,älä telo itseäsi heti uudella pinnalla....,vaikkapa liian hyvän pidon vuoksi..,heh...
Elikkä ehjä kausi....t.kim
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Ei se ole renkaille rankka, mutta tuo kyllä heti esiin jos paineet/ seos/ vaimennukset eivät ole tontilla.
Mun veikkaus on että varsinkin vakiotakaiskareilla ratarenkailla ajelevilla on ongelmia.
Jos taasen paineet/ seos/ vaimennukset on tontilla, niin rengas on ihan sileä.
Eli samanlaista odotettavissa kuin botnialla.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mun mielestä se ykkösmutka oli oikein hyvässä kunnossa. Ainut, että siinä apeksin jälkeen oli pieni monttu siinä ajouran kohdalla. Mutta itse jarrupaikassa tai sisäänmenossa ei mitään ongelmia.
Ja vauhtivasuri oli aika haasteellisessa kunnossa, mutta se on ollut jo useamman vuoden samanlainen. Siinä sisäkanttarin vieressä oli ~50 cm kaistale, josta pääsi painelemaan. Jos ajoi kauempaa, niin sitten oli röykkyistä. Ja tietysti se mutkaan ajokohta oli aika vaikee, kun ainakin itse sitä isoa paikkaa varoin.
Mutta näitä on turha enää murehtia. Odotan innolla uudelle pinnoitteelle pääsyä.![]()
Braaaaap
Eiks se monttu oo linjan ulkopuolella vai onko sinne tullu joku uus viime kesänä? Se pääsuoran jarru on vähän pomppunen, mutta ei mitenkään paha esim. motoparkin takasuoraan verrattuna.
Ja röykyistä veto päällä yli niin menee paljon nätimmin.
Sama. Pitänee tosin varata pari eri seoksen takasta ekoille kerroille mukaan, ettei turhaan tuhoo seosta, joka ei tykkää kelistä/pinnasta.
Superbike #7
Vanhan Alastaron röykyt tuntu varmasti, jos on löysät jouset ja siihen vielä päälle vaimennukset oikein tiukalle. Motoparkissa menee pari kohtaa osittain tapeilta.. ei sekään totuttelun jälkeen niin paha ole. Enemmän haastetta ajamiseen, kun ei ole ihan yhtä kiitotietä kaikki radat. Ajamista helpottaa myös, kun ei itse hytky niin paljoa mukana, vaan antaa sen pyörän elää ihan rauhassa omaa elämää.
---
Sitä samaa tarkotin, joka ollut monta vuotta. Ja kyllä se on just mun linjalla
Tuo on totta. Vielä harjottelen tuon kanssa.
Mun viimeaikaisissa ajokeissa on ollut huippualustat, niin ei oo röykkyjä huomannut. On tuntunut tasaiselta kuin marmorilattia![]()
Braaaaap
Uusi pinta radalle on aina tervetullut, mutta omalta osalta Alastarossa radalla olleet paikat/läikät/yms oli joissain paikoissa jarrumerkkejä. Nyt saa hakea uudet jarrumerkit jostain muualta, kun rata on yksvärinen...
Mutta en valita.![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Toi on kyllä ihan totta. Nyt oli hyvin saumoja ja paikkalätkiä siellä sun täällä, mistä hakee ajolinjamerkkejä. Tosin pito tuolla uudella asvaltilla lienee sen verran parempi, että ainakin jarrumerkit menis uusiksi joka tapauksessa. Onneksi tuolla sentäs on etäisyystauluja yms. aika hyvin ripoteltu, että niistä saa jotain osviittaa ajolinjamerkeille. Onko muuten kukaan käyny tuolla asvaltoinnin jälkeen, että onko kanttarit tehty samalla uusiksi? Levetä yliajettavat kanttarit olis ihan luksusta.
Superbike #7