Karrikoidusti voi sanoa, että asfaltin pito ei vaikuta jarrumerkkeihin. Radan pinnan tasaisuuskin vain aavistuksen.
Keulan kantokyky on se mikä on ratkaiseva tekijä, ja jonka mukaan kuski oppii jarruttamaan.
Eli älä siirrä jarrumerkkejäsi, ellei mopo keulassa ole lisää kantavuutta.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Eikös Vahvajussi aka Pennmann manaillu kesällä alastaron mökillä saunassa, että olivat kaataneet palmasin neulansilmästä jotain puita minkä varjosta se oli aina kattonu jarrumerkin. Jotain tommosta se manaili. Nyt on vähän sama muillakin.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Mutuveikkauslaskelmaesimerkki: Jos kierrosaika tippuu 1:23.8 -> 1:22.8 (eli keskinopeus muuttuu noin 1.445 kmh, niin oisko suoranopeuden muutos esim tuplaten?), nopeus jarrumerkillä 150 kmh, jarrun alotus 1.2G, niin jarrumerkkiä pitää siirtää noin 0.024 sekunttia.
Veikkaisin että hukkuu kohinaan, ja jarrutat kummiskin aina liian aikasin, oli jarrumerkki mitä tahansa.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ihme riehumista taas, eihän tohon kierrosaikaan tartte edes 1g jarruja.Muutenkin ihmettelen noita sun g-lukemia kun pääsääntösesti tuut perä edellä jarruissa vastaan vaikka mun jarrut on sitä 0.7-1g lussuttelua. Toisaalta ei mulle ole niin väliä, että paljonko se jarrumerkki oikeesti siirtyy, kun ajossa sen huomaa joka tapauksessa. Esim. pääsuoran jarruun toi 0.024s tarkottaa edetyssä matkassa n. 1,5m eli noin pyörän mitan.
Mun veikkaus on, että uusi pinta vaikuttaa omaan kierrosaikaan n. 2s.
Superbike #7
Mun kierrosaikaan vaikuttaa 4s. Pääsen ehkä alle 2min.
https://www.lauttakyla.fi/uutinen/15...at-alastarolla
Ratayrittäjää ei käy kyllä kateeksi..
Suzuki gsx-r K6 rata
Suzuki Hayabusa katu
Näin tapettiin tämäkin motorsportti Suomesta. Ei mitkään pienet karnevaalit ole olleet.
Haistakaa vittu!
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nykyisin Suomi on kiihdytysajon johtava maa Euroopassa osin hyvän ratatilanteen takia.
Kokonaisuudessaan tuolla.
https://www.fhra.fi/drag-racing/
Kaksi sanaa: "katu" ja "kisat"
EDIT: toisaalta, niinku muualle hetki sitten kirjoitan, en ollut huomaavinani tällaista kieltoa ympäristöluvassa. eiks siinä sallittu kaikki kestopäällystekilpailut?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Juu kiva nähdä miten käy Alastaron moottoriradan toiminnan ylipäätään ku vuoden merkittävin tulonlähde vedetään alta pois, kiitos jonku vitun korkeimman oikeuden sankareiden jossa päättäjät ei todennäköisesti tajua moottoriurheilusta yhtään mitään.
Samanlaista se on kuunnella noita MMA touhuja ku ovat kongressin edessä... Kongressin päättäjistä valtaosa on koko vitun lajista täysin kujalla ja silti niillä on päätösvalta asiaan....
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Fhran tiedote asiasta.
Huolestuttava uutinen Huittisten suunnalta koskien Alastaron moottoriradan toimintaa. Huittisten ympäristö- ja rakennuslautakunta esittää lausunnossaan kiihdytyskisojen lopettamista Alastarossa kauden 2018 jälkeen mikäli oheiseen uutiseen on uskominen.
Uutisen paikkaansapitävyyttä on drag race -piireissä tuoreeltaan epäilty, mutta asiasta löytyy mustaa valkoisella Huittisten kaupungin ympäristö- ja rakennuslautakunnan kokouspöytäkirjasta 13.12.2017, jossa lautakunta on yksimielisesti hyväksynyt Etelä-Suomen Aluehallintovirastolle annettavan lausunnon, jossa todetaan seuraavaa:
"Selvitys osoittaa, että mainittavaa vaaraa pohjavesille aiheuttavat kiihdytyskilpailut suurimpien poltto- ja voiteluainemäärien sekä kitkantorjuntaan käytettävän kemikaalin johdosta. Lautakunta katsoo, että kiihdytysajojen lopettaminen on erittäin tehokas tapa vähentää pohjavedelle aiheutuvaa pilaantumisen vaaraa."
Aluehallintovirasto tekee päätöksen moottoriradan ympäristölupa-asiassa saamiensa lausuntojen perusteella ensi vuoden puolella. Huittisten ympäristö- ja rakennuslautakunnan päätösesityksen perusteluista ja taustatiedoista käy ilmi ettei korkein hallinto-oikeus suoraan edellytä kiihdytyskisojen lopettamista kokonaan, vaan ympäristövaikutusten vähentämistä.
Ratkaisuesitys ja Huittisten kaupungin ympäristö- ja rakennuslautakunnan kanta on kuitenkin vähentää ympäristövaikutuksia juurikin kiihdytyskisojen lopettamisella.
Suzuki gsx-r K6 rata
Suzuki Hayabusa katu
Mites tota Tupalaa vois auttaa?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
taitaa tulla ratakisoistakin tasanopeuskilpailuja jos ei ollenkaan saa kiihdyttää..
mites lähtö? hinauslähtönä pece carin perästä tiettyyn vauhtiin?
miten tästä maasta on tullut tällainen
yhden virkamiehen sana painaa niin paljon että se voi pysäyttää kaiken, riippumatta siitä että kaikki on tehty viimeisen päälle sääntöjen ja vaatimusten mukaan ,ja ylikin...
mutta sitten sillä samalla virkamiehellä ei ole vastuuta sanomisistaankoska virkamies ei tee virheitä
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kuinka nämä kitkantorjunta aineet voivat kulkeutua ensiksi paksun bitumi kerroksen läpi ja jatkaa matkaansa 2 km sora moreeni kerroksen kautta pohjavesi alueelle..?...ja jos voisivatkin niin eiköhän haitalliset raskasmetallit yms. ovat jo suodattuneet sillä matkalla...
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
kitkantorjunta-aineet
sekin vielä![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
http://212.146.61.96/ktwebbin/dbisa....cr/epj_tek.htm
Kaippa ne tuolla on kun jaksaa selata... on tää ahterista kyllä Tupalaa kohtaan joka pistänyt puitteet Suomen
Parhaaseen kuntoon.
Suzuki gsx-r K6 rata
Suzuki Hayabusa katu
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
"Havaintoputkissa (PE1 ja 567), jotka sijaitsevat pohjaveden
virtaussuunnassa moottoriradan alapuolella, ei ole analyysihistorian
aikana vuosina 2015 – 2017 havaittu kertaakaan tutkittuja haittaaineita."
"Huittisten kaupungin Lohensuon vedenottamo on noin 1 600 metrin
etäisyydellä moottoriradasta koilliseen ja Vampulan vesihuollon
Nuijamaan vedenottamo noin 2 000 metrin etäisyydellä itäkoilliseen.
Selvitysten mukaan moottoriradan alueen pohjavesien
virtaussuunta on mainituista ottamoista poispäin, mutta pohjavesien
ja orsivesien tason muuttuessa tilanne saattaa muuttua."
Vetäkää nyt käteen.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ja harvemmin vedet sisämaahan virtaa. Pitääpä olla yhteydessä tuohon ympäristöinsinööriin, joka muuten on Matti Forsman, rakennusvalvonta- ja ympäristöpalvelut, puh. 044 560 4350.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Vittu mitä paskaa oikeasti, toihan on sama kuin että jokaiselle rekisteröidyn moottoripyörän omistajalle annettaisiin sakko törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, "Koska sillä moottoripyörällä on todennäköisesti mahdollista ajaa huomattavaa ylinopeutta, tai ainakin riski siihen on olemassa jos moottoripyörää viritetään."
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
https://youtu.be/yGis6Mjf-V8
Tää heebo tuli mieleen..
Suzuki gsx-r K6 rata
Suzuki Hayabusa katu