Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Muutaman kerran eilen teki sen, että ei lopettanut starttaamista mutta ei kyllä käynnistynytkään. Tappokytkimellä ei saanut starttaamista loppumaan mutta avaimella virrat katkaisten ymmärsi lopettaa. Virrat takaisin päälle ja taas toimi normaalisti. Osaisko joku kertoa mistä ratkaisua ongelmaan kannattaisi lähteä etsimään?
  2. #2
    Startin solenoidista/releestä aloittaisin
    RSV4 Factory
  3. #3
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Ja lohdutuksena, että parinkympin osa ebaysta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #4
    Kiitos vastauksista! Pitääpä lähteä noista liikkeelle. Ehkä entisten omistajien erkkarivirityksillä oli jokin funktio kun oikuttelu alkoi heti niiden poiston jälkeen ;)
  5. #5
    Ei se muuten relevika noiden oireiden perusteella taida olla. Jos rele ei irrota, vetää startti kunnes akku on tyhjä, virtalukko ei vaikuta. Rele saanee plussan järjestyksessä: akku,virtalukko, starttinappi,rele. Ekana ehkä kurkkaisin starttinapin sisään. Mistä poistit niitä erkkarivirityksiä? Tappokatkaisin katkaisee kipunan, ei vaikuta starttimoottorin toimintaan.
  6. #6
    Poistin erkkaa solenoidin mutterien alle tulevien liittimien ympäriltä. Tuskinpa poistolla oli muuta kuin esteettistä vaikutusta. Oireet vaan sattuivat sopivasti samalle päivälle.
    Pitänee talvella käydä sähköt kunnolla läpi, herkistellä kytkimet ja vaihtaa huonokuntoiset piuhat.
  7. #7
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Rele saanee plussan järjestyksessä: akku,virtalukko, starttinappi,rele.
    Vaan ei Monster 620:ssa. Starttinappi maadottaa ohjausyksiköltä tulevan linjan, jolloin ohjausyksikkö puolestaan maadottaa startin releen. Releelle tulee plussa virtalukolta sulakkeen kautta.
  8. #8
    Olenette oikeassa. Siitä huolimatta jos virtojen katkaisu lopettaa starttaamisen, vika on luultavimmin solenoidin ohjauksessa, ei ison virran puolella.
  9. #9
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Olenette oikeassa. Siitä huolimatta jos virtojen katkaisu lopettaa starttaamisen, vika on luultavimmin solenoidin ohjauksessa, ei ison virran puolella.
    Näin on. Mahdollisia vikakohteita ovat siis:
    - Maakontakti ohjausyksikön ja starttinapin välisessä linjassa
    - Maakontakti ohjausyksikön ja releen välisessä linjassa
    - Starttinappi
    - Ohjausyksikkö
  10.  
  11. #10
    Avasin ja putsasin starttinapin eikä oireita ole sen jälkeen ilmennyt.