Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Onko kukaan ehtinyt tutustua koeajolla? Tuusmotor näyttää markkinoivat Suomessa.
    https://www.tuusmotor.fi/moottoripyorat/mash
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  2. #2
    Mitä tarkoittaa "lainattu moottori"? Kiinalainen kopio?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  3. #3
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Mitä tarkoittaa "lainattu moottori"? Kiinalainen kopio?

    kai se tarkottaa et se pitäää palauttaa
    tai sit sitä et eivät ole tehnyt omaa moottoria vaan käyttää toisen valmistamaa moottoria
  4. #4
    Mie oon aina vähän epäillyt noita uusia merkkejä, ellei merkin takana ole voimaa, kuten esim. Indian (Polaris).

    On melkoinen homma saavuttaa näkyvyyttä, tunnettavuutta ja varsinkin saada tuotteita myytyä.
    Ennen kuin tuotteita voi myydä, niin pitäisi olla kunnon jälkimarkkinointi.

    Vaikka takuu on kaksi vuotta, niin mitä se meinaa, jos ei ole huoltopaikkaa 300km säteellä, varaosia ei ole hyllyssä, ei koulutettuja asentajia, tuotteen merkkikohtaiset temput vasta opettelussa.

    Kun uusi merkki tulee markkinoille, niin menee monta vuotta, kun asiakkaat osallistuu tuotekehitykseen ja "vikojen ulosajamiseen". Joten silloin tarvitaan sitä kunnollista jälkimarkkinointia ja kun sitä ei ole, niin...

    Vaikka ko. rätkät on kommeen näköisiä, niin kuinka kauan kannattaa pitää organisaatiota suomessa yllä, jos myytyjä pyöriä on vaikkapa vain 20kpl.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  5. #5
    Who is Mash?

    The bike is made in China, but Mash was dreamt up in France by Sima, once the French Ducati and Husqvarna importer and now seller of Gas Gas trials bikes and the Hyosung range.

    “The name is taken from the MASH TV series of the 1970s,” says Richard Johnstone, boss of UK importer TGB Sport and Leisure. “The founders were all fans, and wanted something that suggested that era.”

    The Mash brand was launched in France three years ago, offering Chinese-made 125s and 250s with a more retro look. And it’s succeeded, topping the French market in geared 125s.

    https://www.morebikes.co.uk/14822/ma...ar-400-review/
    Honda CBR 1100 XX
    --------------------
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  6. #6
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mie oon aina vähän epäillyt noita uusia merkkejä, ellei merkin takana ole voimaa, kuten esim. Indian (Polaris).

    On melkoinen homma saavuttaa näkyvyyttä, tunnettavuutta ja varsinkin saada tuotteita myytyä.
    Ennen kuin tuotteita voi myydä, niin pitäisi olla kunnon jälkimarkkinointi.

    Vaikka takuu on kaksi vuotta, niin mitä se meinaa, jos ei ole huoltopaikkaa 300km säteellä, varaosia ei ole hyllyssä, ei koulutettuja asentajia, tuotteen merkkikohtaiset temput vasta opettelussa.

    Kun uusi merkki tulee markkinoille, niin menee monta vuotta, kun asiakkaat osallistuu tuotekehitykseen ja "vikojen ulosajamiseen". Joten silloin tarvitaan sitä kunnollista jälkimarkkinointia ja kun sitä ei ole, niin...

    Vaikka ko. rätkät on kommeen näköisiä, niin kuinka kauan kannattaa pitää organisaatiota suomessa yllä, jos myytyjä pyöriä on vaikkapa vain 20kpl.

    Tuanoi.... sanois....

    KOHDERYHMÄ - VOLYYMIT 😉.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #7
    125-kuutioisen näin mp-messuilla. Tyylikäs piikkiseksi. Mut tuskin saa suosiota, teinit ostaa pyörän kavereilleen eikä ittelle, eli pitää olla rispektiä. Sitä parempi mitä kireempi. Ei haittaa vaikka ajat tunnin ja korjaat pari päivää.

    Vaikea arvioida kohderyhmää tolle nelisataselle. Mutta onnea vaan yritykselle.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  8. #8
    Kohderyhmä voisi olla ne,joita kiinnostavat retro-mp:t kuten esim. Triumphin Bonneville ja Thruxton. Sentään noin kolme kertaa halvempia.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  9. #9
    Komian näköisiä retropyöriä ja (melkein) kaikkihan tehdään Kiinassa nykyisin, joten jos saavat jo tässäkin ketjussa mainitut asiat suurinpiirtein kondikseen, niin miksipä ei?!?!?

    Onhan nuo pyörät vähän pieniä mun makuun, mutta mä en olekaan se suuri yleisö, jota merkki tarvitsee selviytyäkseen, heh.
    Triumph Rocket 3 Touring
    Suzuki DR 650RS (SolluSuitsa ilman Sollua)
  10. #10
    Lainaa luke76 kirjoitti Katso viesti
    kai se tarkottaa et se pitäää palauttaa
    tai sit sitä et eivät ole tehnyt omaa moottoria vaan käyttää toisen valmistamaa moottoria
    Kyllä, mutta tuskin Hondan tai Suzukin valmistamia moottoreita. Jos olisi niin sanamuodot olisi ihan jotain muuta kun "lainattu", kuten lisenssimoottori tai Hondan/Suzukin moottorilla. Taitaa olla aitoja kiinalaisia moottoreita joiden esikuvat on joskus lainattu jostain pyörästä ja sen jälkeen kopioinssit hommiin.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #11
    Mä voisin ostaa tuollaisen ihan piruuttaanikin. Jos hinnasta päästään sopuun. Sääli ettei noi Tuusmotorin hemmot ole ottaneet Scrambleria mallistoonsa. Se kun olisi kaikkein fiksuin noista...
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
  12. #12
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Kyllä, mutta tuskin Hondan tai Suzukin valmistamia moottoreita. Jos olisi niin sanamuodot olisi ihan jotain muuta kun "lainattu", kuten lisenssimoottori tai Hondan/Suzukin moottorilla. Taitaa olla aitoja kiinalaisia moottoreita joiden esikuvat on joskus lainattu jostain pyörästä ja sen jälkeen kopioinssit hommiin.
    Mash 400 versio näyttäisi perustuvan alla olevan jutun mukaan XBR500 koneeseen, Kiinassa toki tehty.

    https://www.morebikes.co.uk/14822/ma...ar-400-review/

    If the engine looks familiar, and your memory stretches back as far as 1985, that’s because it’s Honda’s old XBR unit; an air-cooled overhead-cam four-valve single with contra-rotating balance shaft. Even in the ’80s, it was a bit of a retro, powering the XBR500, which Honda hoped would be a modern equivalent to the Gold Star or Velocette, especially to misty-eyed Brits. It didn’t quite turn out like that, but still, with those lovely alloy cooling fins and compact size, it suits the retro Roadstar to a tee.

    Of course, it isn’t the same engine Honda dealers were trying to sell us 30 years ago. For a start, it’s not made by Honda any more, but by Shineray in China, that builds the whole bike. It’s smaller than the original, down to 398cc from 498cc, and has acquired Siemens fuel injection. To thoroughly clean the emissions up, small catalysts are hidden inside the ’60s style silencers, of which there are two, with twin pipes sprouting out of the twin-port head.
    Mash 250cc moottori taas muistuttaa ulkoisesti aikalailla Suzuki GN250 konetta.
  13. #13
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mie oon aina vähän epäillyt noita uusia merkkejä, ellei merkin takana ole voimaa, kuten esim. Indian (Polaris).

    On melkoinen homma saavuttaa näkyvyyttä, tunnettavuutta ja varsinkin saada tuotteita myytyä.
    Ennen kuin tuotteita voi myydä, niin pitäisi olla kunnon jälkimarkkinointi.

    Vaikka takuu on kaksi vuotta, niin mitä se meinaa, jos ei ole huoltopaikkaa 300km säteellä, varaosia ei ole hyllyssä, ei koulutettuja asentajia, tuotteen merkkikohtaiset temput vasta opettelussa.

    Kun uusi merkki tulee markkinoille, niin menee monta vuotta, kun asiakkaat osallistuu tuotekehitykseen ja "vikojen ulosajamiseen". Joten silloin tarvitaan sitä kunnollista jälkimarkkinointia ja kun sitä ei ole, niin...

    Vaikka ko. rätkät on kommeen näköisiä, niin kuinka kauan kannattaa pitää organisaatiota suomessa yllä, jos myytyjä pyöriä on vaikkapa vain 20kpl.
    Menee nyt vähän vittuiluksi (jollekin...) mutta aina löytyy niitä ketkä haluaa ostaa vaikka oksaisen ja pihkaisen anustapin siksi ettei niitä ole muilla eikä niitä näy joka aapeeseen parkkipaikalla. Miten muuten näitä kaikenmaailman scramblereita, customeita ja cs -bemareita edes saataisiin myytyä?
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  14. #14
    Scrambler-henkinen mopo kiinnostaisi mökkimopoksi jolla voisi poiketa Esson baarissa. Pidemmille matkoille on muut kulkupelit. Neljä tonnia näyttäisi olevan hintapyyntö.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  15. #15
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Mä voisin ostaa tuollaisen ihan piruuttaanikin. Jos hinnasta päästään sopuun. Sääli ettei noi Tuusmotorin hemmot ole ottaneet Scrambleria mallistoonsa. Se kun olisi kaikkein fiksuin noista...
    Eikös two fifty ole juuri tuo mainitsemasi scrambler? Hinnoiteltu mielestäni kohtuullisesti...
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  16. #16
    Rämpylän idea vaan menee harakoille lussulla 250 koneella kun ei saa soraa lentämään ja peliä vinoon mutkissa kaasun kanssa
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17. #17
    Scramblerista on myös 400cc versio olemassa.

    http://mashmotors.lv/en/produkts/mash-scrambler/
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
  18. #18
    Jos olisi hieman löysää rahaa ja ennen kaikkea aikaa, niin voisin hyvin ostaa tuollaisen kaupunki- ja lähialuekruisailuun. Olen monesti miettinyt, että pitäisin tuon nykyisen sveitsinlinkkarin (jolla voi ajaa "rataa", matkaa ja työmatkaa) ja hankkisin toisen pyörän, joka olisi pelkästään kaunis ja cool. Suurin ongelma on, ettei oikein ole aikaa ajaa edes tällä yhdellä pyörällä, joten ei kannata hankkia toista pyörää seisomaan parkkikselle.
  19. #19
    Itse asiassa tuo Mash Caferacer TT40 on ihan hyvän näköinen tehdastekoiseksi.
    Se maksaa 6200€ ja siihen hintaan ei ehkä kannata ihan nollasta lähteä vastaavaa itse rakentamaan.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  20. #20
    Miksi kukaan ostaisi tuollaisen (suhteellisen) tuntemattoman merkkisen pyörän, jos samalla rahalla saa esim. KTM Duke 400:n muutaman vuoden ikäisenä? Ymmärtäisin, jos hintaeroa olisi tonni tai pari, mutta kun ei ole....
    BMW K1200LT
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  21. #21
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Miksi kukaan ostaisi tuollaisen (suhteellisen) tuntemattoman merkkisen pyörän, jos samalla rahalla saa esim. KTM Duke 400:n muutaman vuoden ikäisenä? Ymmärtäisin, jos hintaeroa olisi tonni tai pari, mutta kun ei ole....
    Jos pitää kysyä et ymmärtäisi alunperinkään vai miten se meni. Ei vaan. Ei kai tuota Mashia voi verrata johonkin KTM:n tuotteeseen. Yhtälailla voisi kysyä miksei sitten vaikka käytetty 1250 bandit. Enemmän tehoa, mukavampi, tunnettu merkki jne jne.

    Tuollainen pyörä ostetaan ulkonäön ja fiiliksen takia. En usko että kukaan tosissaan hyvää ja monipuolista moottoripyörää etsimässä oleva päätyisi järkisyin juuri näihin pyöriin.
  22. #22
    Miksi ostaa kaikkien tuntema KTM, kun voisi olla rohkea ja hankkia jotain erilaista. Sitten kyllä ymmärrän, jos viimeisiä rahojaan on pyörään laittamassa. Täytyy käydä kokeilemassa. Tuollainen vois olla todella hauska.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
  23. #23
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Miksi ostaa kaikkien tuntema KTM, kun voisi olla rohkea ja hankkia jotain erilaista. Sitten kyllä ymmärrän, jos viimeisiä rahojaan on pyörään laittamassa. Täytyy käydä kokeilemassa. Tuollainen vois olla todella hauska.
    Miksi ostaa tunnettu ja laadukas laite jos samalla rahalla voi saada potenttiaalisen ongelmapesän?
  24. #24
    Neljällä tonnilla ostaisin vaikka MT03/XT660? ja huristelisin naama näkkärillä ilman huolia luotettavuudesta. Ai niin, mullahan on jo sellainen

    Kun on saavuttanut tämän iän niin sille matkalle mahtuu monta "ostan tuon kun en halua kulkea valtavirrassa ja olen erilainen". Kalliiksi on välillä tullut. Tuon tyyppisten kamppeiden ongelma on jälleenmyyntiarvo joka romahtaa välittömästi kun kirjoitat nimet papereihin. Vastaavasti käytetty neljäntonnin pyörä pitää hintansa yllättävän hyvin pitkän aikaa ja merkkipyörään saa myös osia tulevaisuudessa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  25. #25
    tommosen ostamisen motiivina voi esim. olla unelma ajaa yhden kerran kesässä mökiltä kaupunkiin kahvilan rantaan. Koville tehoille ei tarvetta ja toisaalta esim. KTM:n muotoilu ei toimi tuollaisessa käytössä. Ja jos laite menee rikki, niin sitten se korjataan.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  26. #26
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    tommosen ostamisen motiivina voi esim. olla unelma ajaa yhden kerran kesässä mökiltä kaupunkiin kahvilan rantaan. Koville tehoille ei tarvetta ja toisaalta esim. KTM:n muotoilu ei toimi tuollaisessa käytössä. Ja jos laite menee rikki, niin sitten se korjataan.
    Vähän tuohon suuntaan. Jos pyörä maksaa 5k€, ei sen jälleenmyyntiarvo voi tippua yli 5k€. Tuollainen vois olla todella hauska fiilistelylaite. 2v takuukin näyttää olevan. Täytyy käydä kokeilemassa. Ainoaksi pyöräksi tai sijoituskohteeksi tuollaisesta ei tietenkään ole.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
  27. #27
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti

    KTM

    tunnettu ja laadukas laite
    Hauska kompa
    Yamaha MT-01 vm.2008

    Ex: Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  28. #28
    50cc versiossa on kaunis moottori. Yhden johdon katkaisemalla siitä saa kierrosrajoittimen pois.
  29. #29
    Samaa Kiinan paskaa noi on, erehdyin aikoinaan ostamaan pojalle Kiinan tuotantoa olleen " Solifer" mopon, ensimmäinen ja viimeinen ostos sieltä suunnalta. En osta sieltä enää edes 5w parkkilamppua !
  30.  
  31. #30
    Puhutaan unelmista ja fiilistelyistä, lopulta huomaa että jäi aika paskat fiilikset kiinalaisesta unelmasta ja on neljä tonnia köyhempi. Mielummin neljällä tonnilla vanhempi aito japsi.
    Kylätason kurapyöräilijä.