Moro,
Onko kokemuksia takarattaan vaihdosta 2 piikkiä isompaan - pitäisi toimia paremmin kuin vakiorattaalla...
Eli antakaa vinkkiä, mistä saan tilattua laadukkaat rattaat - kun maahantuoja ei pysty asiassa auttamaan kuin vakiokokoisilla rattailla. Nopea apua tarpeen nyt, kun ajokausi käynnissä.
Kesti muuten 27tkm rattaat ja ketjut - mitä olette mieltä kestävyydestä?
Yt. Hanski
Hanski
Hanski
Ducatiforum uk voisi parhaiten ehkä aitaa. eBaysta saattaisi löytyä. Mulla 23000km ajettu ja alkaa vaihto olla kohta edessä. 27tkm orggis ketjuilla on kunnioitettava suoritus![]()
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Hei
Katsoppas tuolta http://www.carpimoto.it/en-FI/Bike_D...ic/Search.aspx
ja sitten tietysti jo sanotusta Ebaystä löytyy...
Yamaha XTZ 660 -11 2011-2013
Ktm 1190 Adventure -13 2013-2015
Ducati Multistrada 1200S -15 2015-2020
KTM 690 Enduro R -17 2017-
Mulla kesti alkuperäinen ketju vajaa 20.000 km, siinä oli 2 liitospalaa, eli tehtaalla käytetty jämä palat![]()
Nyt on paikallaan uudet alkuperäiset rattaat ja DID zvmx ketjut
Yamaha XTZ 660 -11 2011-2013
Ktm 1190 Adventure -13 2013-2015
Ducati Multistrada 1200S -15 2015-2020
KTM 690 Enduro R -17 2017-
Joo, kyllä olen tyytyväinen. Sitten kun vaihdat rattaat ja ketjut, kannattaa taka akseli ja se perämurikka irottaa ja puhdistaa kunnolla, sinne swingin ja perämurikan väliin pääse likaa aika paljon.
Yamaha XTZ 660 -11 2011-2013
Ktm 1190 Adventure -13 2013-2015
Ducati Multistrada 1200S -15 2015-2020
KTM 690 Enduro R -17 2017-
SF 1098S
MTS V4S Sport
MoRjens,
Kiireellistä apua/vinkkiä kaipaisi nyt kun pyörä seisoo - syystä että
Työkalut loppu kesken enkä tiedä, mistä niitä saisi hankittua - ???
Nyt tuli ihmeellinen pulma???
Ollaan siis vaihtamassa rattaita ja ketjuja - mutta ...
Mistä hiivatista saa avaimen takapyörän pultin avaamiseen
siis koitettiin ensin (mitattiin että se on 60mm hylsy), mutta eikös mitä,
ei käy sinnepäinkään... eli mistä saa ton avaimen tilattua/ostettua, tää alkoi
mennä jo ihan utopian puolelle koko homma... on tehty mopo sellaiseksi, että halutaan
hoitaa kaikki huoltoon liittyvät
Vain ja ainoastaan Ducatin merkkihuollossa???
Yt. Hanski
Hanski
Hanski
Google kertoo, että se on 55mm 12-kulmainen hylsy kuten monessa muussakin Ducatissa. Isoin ongelma on se, että noin isoja hylsyjä on todella harvassa 12-kulmaisina, vaan Biltemoisssa ym Motoneteissä kaikki ovat 6-kanttisia.
Itse löysin tuurilla konepajan romulootasta Gedoren hylsyn, josta sai sorvissa lyhentämällä ihan oivallisen. On niitä ihan Ducatin erikoisavaiminakin myynnissä, mutta siis normi 12 kanttinen käy, jos jostain sellaisen saa hommattua/lainattua.
https://www.protools.fi/heyco-100-12...kulmaiset.html
http://www.linnax.fi/tuoteluettelo/3...%22-12PT-AmPro
http://www.tyokaluja24.fi/hylsy-kirk...pt-p-3239.html
Hintaahan noilla sitten jo on, mutta kyse on jo melkoisen isosta hylsystä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Varmaan Ducatilla on jokin oma erikoisavain myytävänä ja sitten ihan mistä vaan työkalukaupasta, mistä kyseisen tyyppinen hylsy sattuu löytymään. 6-kulmaisia löytyy halvalla joka paikasta.
Varmista nyt kuitenkin, että se todellakin on 55mm 12-kulmainen, mutta tuo koko on monessa Ducatissa ja niin se sanoi google multiinkin. Vastuuta en ota, että on 100% varmasti oikea. Streetfighteriin ainakin käy.
Erikoisavaimet ovat sitten tämän näköisiä:
https://www.amazon.com/Ducati-1098-5.../dp/B00I9IC9ZY
http://www.motomfg.com/Steel_Ducati_...ket_p/wh-4.htm
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Mulla olis toi hylsy,mutta se on Jämsässä..
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
Kyllähän tuo joutaa. Hetki vaan niin käyn tallilla tsekkaamassa mitat. Mutta 1098 superbikeen käy, niin veikkaan että Multiinkin.
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
Hieno homma
Soitan aamulla vielä rengasliikkeeseen ja
kysyn saavatko tuon hylsyn, mistä voisin sitä
kysyä lainaan, mutta jos ei tuo onnistu, niin
Kyllä voisin ajella hakemaan!
Mitattiin siis Multin pultti:
uran pohjasta 57mm ja
uran päältä suurin mitta 63mm -
Perskeles, kun on ihmeellinen jotenkin
mitatakin pulttia, että tulisi oikein???
Yt. Hanski
Hanski
Hanski
Multiin ja streetfighteriin käy sama 55millinen 12-kulmainen hylsy. Itse tilasin ton kombohylsyn ja pidän sitä satulan alla aina mukana. Rengasliikkeitä löytyy joka kylästä mutta noita hylsyjä ei.
SF 1098S
MTS V4S Sport
12-kulmaisen mutterin mittaaminen voi tosiaan olla vähän konstikasta. Oikea mittauskohta löytynee helpoimmin, kun ajattelee että siinä on kaksi 6-kulmaista mutteria päällekkäin niin että sakarat ovat toistensa puolivälissä. Kun etsii sen sakaroiden muodostaman linjan mikä olisi toisessa 6-kulmaisessa mutterissa kylkinä, tulee oikea millimäärä.
Omat on 2009 ja 2012. Samaa hylsyä olen lainannut Diavelia ja uutta Monsteria varten. Tuskin noita vuosimalleittain vaihdetaan. Jos ostat kombohylsyn niin ota teräksinen, alumiini ei kuulosta hyvältä vaihtoehdolta. Reuna varmaan kestäisi mutta vääntimen neliöreikä joutuu koville. Momenttia on sentään 240Nm, ja se voi heittää jonkin verran kun mutterin kiertää asentoon jossa sokka menee paikalleen.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 07.08.2017 klo 10:45.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Alumiinisen hylsyn suhteen on ihan samat ajatukset, en ostaisi.
Tuossa hommassa on muutenkin vähän epäjatkuvuuskohtia. Erikoishylsyt ovat 1/2" neliökannalla ja sen kokoisissa momenttiavaimissa asteikko loppuu yleensä 200-220Nm kohdalla. 55mm hylsyt taasen ovat 3/4" ja niin isoa momenttiavainta harvalla löytyy omasta tallista plus 3/4" momenttiavain maksaa "500€".
Omaan hylsyyn on upotettu pajalla 1/2" hylsy adapteriksi ja vedän sen omalla momenttiavaimella 220Nm sen enempää stressiä ottamatta. käytännössä kierrän avainta vähän asteikon yli suunnilleen sinne 230Nm tms paikkeille. Ei se ole niin pilkulleen.
Mutterin avaaminen vaatii käytännössä voimavarren, eli nivelvääntimen. Räikkä ja putkijatko on huono idea. Tuossa halpa ja toimiva:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/76706...nnin-12-600-mm
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Nonnii,
Sain tilattua hylsyn 55mm/12kulmanen,
T.T. Tools Vantaa, Ducatin huolto auttoi
miestä "hädässä".
Ompahan kohta oma hylsy, mitä käyttää
myös rengaspajalla😊😊😊
Hanski
Hanski