Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Tervehdys

    Selailin aiempia viestiketjuja mutta en sopivaa niin aloitin uuen.

    Tuli tossa hommattua tuommonen Cbr vanhus ja nyt on tullut todettua että startin kytkin luistaa.
    Saako tuohon enään osia mistään? Onko kokemuksia?
    Kaikenlaiset nicetonow- tipsit esim. Vaihtoa koskien otetaan mielellään vastaan.

    Arvelin huomenna viel öljyt ja suodattimen vaihtaa, jos vähän tekohengitystä sais, kytkin ottaa ottaa kyl välillä kiinni ja moottori pyörii normaalisti mutta suurimmaks osaks luistaa.

    Pyörä on tosiaan cbr1000f sc24 vm 1991
  2. #2
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sisunnostoteli kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys

    Selailin aiempia viestiketjuja mutta en sopivaa niin aloitin uuen.

    Tuli tossa hommattua tuommonen Cbr vanhus ja nyt on tullut todettua että startin kytkin luistaa.
    Saako tuohon enään osia mistään? Onko kokemuksia?
    Kaikenlaiset nicetonow- tipsit esim. Vaihtoa koskien otetaan mielellään vastaan.

    Arvelin huomenna viel öljyt ja suodattimen vaihtaa, jos vähän tekohengitystä sais, kytkin ottaa ottaa kyl välillä kiinni ja moottori pyörii normaalisti mutta suurimmaks osaks luistaa.

    Pyörä on tosiaan cbr1000f sc24 vm 1991
    Tyyppivika ja alkusarjan pyöriin vaihdettiin starttikytkin. Brandtilla kehitettiin työkalu jolla saatiin osa vaihdettua konetta purkamatta. Tämä 30 vuotta sitten, joten tieto taitoa tuskin enää olemassa.....

    Saksata ainakin löytyy starttikytkin ( Dämpfer Lichtmaschine 28130-MS2-610 ) hintaan 214,26.

    Starttikytkimen voi varmaan korjatakin elvyttämällä kitkapinnat ja simmaamalla kytkin uudestaan. Liian "kireän" kytkimen rakentaminen taas voi rikkoa starttiketjun kiristäjän.

    Vaihda alkuun koneeseen Delvac mx 15-40 öljy, josta kytkin tykkää ( ei ole mikään vitsi) ja katso auttaako luistamiseen.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  3. #3
    Kiitos paljon tiedosta

    Täytyy harkita jos laittais kytkimen tilaukseen, on kyllä suht suolainen hinta mielestäni. Täytyy vielä katsoa josko muualta löytyis, nyt oli ajatuksena tekohengittää tuota kytkintä et pärjäis ajokauden loppuun, talvella sit purkaa konetta ja kattoo mitä se on syöny.


    Kerkesin jo hätäpäissäni ostamaan Motulin 5000 tonkan, sitä kun jotkut on kehuneet. En tiiä sit onko siinä noita kytkintä hiveleviä entsyymejä
  4. #4
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kovin merkittäviä satsauksia pyörään ei kannata tehdä. Käytetyn koneenkin saa n. 250 €.

    Itse avaisin koneen ja tuunaisin nykyisen starttikytkimen. Kytkin penkkiin ja mittaisin momenttiavaimella luistomomentin. Kytkinpakka kireämmäksi muutamalla simmiprikalla, niin että luistomomentti ehkä 30% suurempi. Samalla uusi starttiketju paikoilleen. Kustannukset oma työ ja ketjun hinta.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  5. #5
    Aivan totta puhut. Tosissaan pyörän hankita hinta oli 3- numeroinen niin turha siihen on suuria summia laittaa osiin, ei sen kultaisempaa lusikkaa siitä saa.

    Kiitos hyvistä neuvoista, talvella alan purkamaan ja ihmettelemään pyörää enemmän. Nyt täytyy ajella kun kerran vetokelejä on
  6. #6
    Lainaanpa tätä ketjua kun en uutta kehtaa pikkujutun takia tehdä.. mistä 1000f sc24 käypäinen jakoketjun kiristin ja avonainen ketju järkihintaan? Vai pystyykö tuota kiristintä järkevästi muuttamaan mekaaniseksi?
  7. #7
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kiristin on mekaaninen, mutta käytössä, joskus vain muutaman tuhannen km jälkeen "öljyvaimennin kuppi" tyhjenee liian nopeasti. Ehkä öljykuppia voisi jotenkin modata.

    Anna käydä rauhassa tyhjäkäyntiä, niin rallatus loppuu.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  8. #8
    Tuo tuntuu rallattavan lämpimänäkin liekkö sitten surullisen kuuluisa laturin ketju.?
  9.  
  10. #9
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Sekin on mahdollista. Irroita startti ja pyöritä ratasta sormella. Jos joustaa, niin kiristäjä hajonnut.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.