Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tervehdys

    Selailin aiempia viestiketjuja mutta en sopivaa niin aloitin uuen.

    Tuli tossa hommattua tuommonen Cbr vanhus ja nyt on tullut todettua että startin kytkin luistaa.
    Saako tuohon enään osia mistään? Onko kokemuksia?
    Kaikenlaiset nicetonow- tipsit esim. Vaihtoa koskien otetaan mielellään vastaan.

    Arvelin huomenna viel öljyt ja suodattimen vaihtaa, jos vähän tekohengitystä sais, kytkin ottaa ottaa kyl välillä kiinni ja moottori pyörii normaalisti mutta suurimmaks osaks luistaa.

    Pyörä on tosiaan cbr1000f sc24 vm 1991
  2. #2
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sisunnostoteli kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys

    Selailin aiempia viestiketjuja mutta en sopivaa niin aloitin uuen.

    Tuli tossa hommattua tuommonen Cbr vanhus ja nyt on tullut todettua että startin kytkin luistaa.
    Saako tuohon enään osia mistään? Onko kokemuksia?
    Kaikenlaiset nicetonow- tipsit esim. Vaihtoa koskien otetaan mielellään vastaan.

    Arvelin huomenna viel öljyt ja suodattimen vaihtaa, jos vähän tekohengitystä sais, kytkin ottaa ottaa kyl välillä kiinni ja moottori pyörii normaalisti mutta suurimmaks osaks luistaa.

    Pyörä on tosiaan cbr1000f sc24 vm 1991
    Tyyppivika ja alkusarjan pyöriin vaihdettiin starttikytkin. Brandtilla kehitettiin työkalu jolla saatiin osa vaihdettua konetta purkamatta. Tämä 30 vuotta sitten, joten tieto taitoa tuskin enää olemassa.....

    Saksata ainakin löytyy starttikytkin ( Dämpfer Lichtmaschine 28130-MS2-610 ) hintaan 214,26.

    Starttikytkimen voi varmaan korjatakin elvyttämällä kitkapinnat ja simmaamalla kytkin uudestaan. Liian "kireän" kytkimen rakentaminen taas voi rikkoa starttiketjun kiristäjän.

    Vaihda alkuun koneeseen Delvac mx 15-40 öljy, josta kytkin tykkää ( ei ole mikään vitsi) ja katso auttaako luistamiseen.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  3. #3
    Kiitos paljon tiedosta

    Täytyy harkita jos laittais kytkimen tilaukseen, on kyllä suht suolainen hinta mielestäni. Täytyy vielä katsoa josko muualta löytyis, nyt oli ajatuksena tekohengittää tuota kytkintä et pärjäis ajokauden loppuun, talvella sit purkaa konetta ja kattoo mitä se on syöny.


    Kerkesin jo hätäpäissäni ostamaan Motulin 5000 tonkan, sitä kun jotkut on kehuneet. En tiiä sit onko siinä noita kytkintä hiveleviä entsyymejä
  4. #4
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kovin merkittäviä satsauksia pyörään ei kannata tehdä. Käytetyn koneenkin saa n. 250 €.

    Itse avaisin koneen ja tuunaisin nykyisen starttikytkimen. Kytkin penkkiin ja mittaisin momenttiavaimella luistomomentin. Kytkinpakka kireämmäksi muutamalla simmiprikalla, niin että luistomomentti ehkä 30% suurempi. Samalla uusi starttiketju paikoilleen. Kustannukset oma työ ja ketjun hinta.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  5. #5
    Aivan totta puhut. Tosissaan pyörän hankita hinta oli 3- numeroinen niin turha siihen on suuria summia laittaa osiin, ei sen kultaisempaa lusikkaa siitä saa.

    Kiitos hyvistä neuvoista, talvella alan purkamaan ja ihmettelemään pyörää enemmän. Nyt täytyy ajella kun kerran vetokelejä on
  6. #6
    Lainaanpa tätä ketjua kun en uutta kehtaa pikkujutun takia tehdä.. mistä 1000f sc24 käypäinen jakoketjun kiristin ja avonainen ketju järkihintaan? Vai pystyykö tuota kiristintä järkevästi muuttamaan mekaaniseksi?
  7. #7
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kiristin on mekaaninen, mutta käytössä, joskus vain muutaman tuhannen km jälkeen "öljyvaimennin kuppi" tyhjenee liian nopeasti. Ehkä öljykuppia voisi jotenkin modata.

    Anna käydä rauhassa tyhjäkäyntiä, niin rallatus loppuu.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  8. #8
    Tuo tuntuu rallattavan lämpimänäkin liekkö sitten surullisen kuuluisa laturin ketju.?
  9. #9
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Sekin on mahdollista. Irroita startti ja pyöritä ratasta sormella. Jos joustaa, niin kiristäjä hajonnut.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  10. #10
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Sekin on mahdollista. Irroita startti ja pyöritä ratasta sormella. Jos joustaa, niin kiristäjä hajonnut.
    Vihdoin viimein sain startin irti.. Mitenkäs tuo hajonnut kiristäjä todetaan.. Sormella pyörittämällä ei joustanut, ruuvimeisselillä väännättämällä pienemmästä hammasrattaasta liikkui pikkuisen taaksepäin. Kuuluuko tuossa vapaapyörässä olla yhtään klappia?
  11. #11
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Vapaapyörässä aina vähän klappia. Jos vapaapyörä liikutettavissa, niin silloin kiristäjän jousilukitus on pettänyt.
    Öljypohjan kun irroottaa, niin sieltä viimeistään löytyy rikkinäisen kiristäjän alumiini kappaleita. Muutenkin hyvä noinkin vanhasta pyörästä puhdistaa öljypohjassa oleva metallinen karkea öljysuodatin.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  12. #12
    Ketjurataspaketti Motonetistä 106e No 10% asiakasalennuksella, mutta kuitenkin.
    Niitä on jäljellä vielä suunnilleen kaikkialla muualla, paitsi Roihupellossa josta just vein viimeisen.
    Outlet-hinta ilman 10% uuden asiakkaan alennusta 118e.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  13. #13
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Ketjurataspaketti Motonetistä 106e No 10% asiakasalennuksella, mutta kuitenkin.
    Niitä on jäljellä vielä suunnilleen kaikkialla muualla, paitsi Roihupellossa josta just vein viimeisen.
    Outlet-hinta ilman 10% uuden asiakkaan alennusta 118e.
    Ei olis kannattanut käyttää tuota liittymisetua tuohon, koska nyt joulukuussa saa 5€ takasin yli 50€ ostoksesta ja 10€ yli 100€.

    Ja kun tuon -10% olis voinu säästää myöhemmälle.
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  14.  
  15. #14
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ei olis kannattanut käyttää tuota liittymisetua tuohon, koska nyt joulukuussa saa 5€ takasin yli 50€ ostoksesta ja 10€ yli 100€.
    Ja kun tuon -10% olis voinu säästää myöhemmälle.
    No perhana, ei mahda mitään. Voitin mä vitosen
    Misukan renkaankin tilasin Hyvinkäältä, että saan sitten noutaa Roihupellosta.
    77 egee Misukka eteen. Motonetissä on hyvä palvelu. Ne tilaa tavaran sulle vaikka Utsjoen Motonetistä että voit noutaa, jos sitä ei oo muualla.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F