Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Soitinkin muuten tuossa yhtenä päivänä liikkeeseen, jossa pyörä huollettu ja kyllä sieltä löytyi huoltohistoria, rekisterinumeron perusteella löytyi huollot 2012 vuodesta eteenpäin ja viimeisin huolto oli tehty 2016 jolloin kilometrejä oli 23000.. Kilometrit siis ainakin pitää kutinsa

    Joka vuosi tuota oli huollettu.. Sitä vaan kun en älynny kysyä, että milloin lie nuo jarrunesteet viimeksi vaihdeltu..

    Voipihan olla että ovat tehneet kehnolaiset vaan perus öljynvaihtoa..

    Pitää nyt toivoa että korjaantuu vika tuolla nesteiden vaihdolla, jos ei korjaannu, pitää joko ajella ilman äbsää tai sitten hommata käytetty yksikkö jostain purkaamolta.. Noita on myös yamaha centerin kaverin mukaan aika paljon liikenteessä järkihintaan fasuun euroopan markkinoilla..
  2. #32
    Lainaa Sankari kirjoitti Katso viesti
    Soitinkin muuten tuossa yhtenä päivänä liikkeeseen, jossa pyörä huollettu ja kyllä sieltä löytyi huoltohistoria, rekisterinumeron perusteella löytyi huollot 2012 vuodesta eteenpäin ja viimeisin huolto oli tehty 2016 jolloin kilometrejä oli 23000.. Kilometrit siis ainakin pitää kutinsa

    Joka vuosi tuota oli huollettu.. Sitä vaan kun en älynny kysyä, että milloin lie nuo jarrunesteet viimeksi vaihdeltu..

    Voipihan olla että ovat tehneet kehnolaiset vaan perus öljynvaihtoa..
    Kovin monesti jarrunesteen vaihto on työ, jota ei huollossa tehdä ellei asiakas tilaa sitä erikseen lisätyönä. Näin voi olla vaikka vaihto lukee huolto-ohjelmassa, niin silti merkkiliikekin voi pitää sitä vain "suosituksena". Tai sitten asiakas huoltoa tilatessa toteaa, että "vaihdan ne itse" säästääkseen kustannuksia ja ei välttämättä tee asialle mitään.

    Toivotaan tosiaan, että se elpyy pumpun pakkokäytöllä ja nesteiden vaihdolla.
  3. #33
    monihan valitsee noin säästää parin vuoden välein 50 ja sit kun tulee se kolmaskerta niinä 6v ikäsenä
    korjaa 1000-2000 verran ja kiroaa että ompa ihme vika.... tietty jos ajelee vain pari vuotta ei tarvi edes öljyä vaihtaa.... vaikka ajais sen 50000 km siihen väliin...... yleensä sen toisen omistajan ongelmia
  4. #34
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Kovin monesti jarrunesteen vaihto on työ, jota ei huollossa tehdä ellei asiakas tilaa sitä erikseen lisätyönä. Näin voi olla vaikka vaihto lukee huolto-ohjelmassa, niin silti merkkiliikekin voi pitää sitä vain "suosituksena".
    Tai sitten jarrunesteen vaihto on pelkkä nestesäiliön tyhjennys ja täyttö. Pääsylinterissä, letkuissa ja satuloissa samat marmeladit kerrasta toiseen Autopuolella ehkä enemmän tuota tapahtunut kuitenkin...
  5. #35
    No niin nytpä on jamppu käytetty huollossa..

    Jarrunesteet vaihtamalla ja äbsää pakkokäyttämällä sai eturenkaan absin pelaamaan loistavasti, ei mene lukkoon ja ruksuttaa ihan pienissäkin vauhdeissa, mitä testailin.. Ei siis tarvitse yamahankaan abseille kovaa vauhtia, vaan voi testata ihan 20-30km/h vauhdissa, pelaa eikä kuski edes huomaa että kävisi lukossa..

    Takarenkaan puoli ei harmi kyllä kunnolla "auennut"... Jarrupolkimessa tuntuu kyllä selvä hyrinä, kun jarruttaa, selvemmin kuin ennen, mutta vieläkin menee lukkoon...

    Huollon kanssa sovittiin, että ajelen nyt muutaman viikon noilla ja jarruttelen takasta voimakkaasti ja koitetaan sitten vielä uudelleen pakkokäyttämällä äbsää jos aukeaisi..

    Eipä siinä mitään tyytyväinen pitää olla että eturenkaan absi pelaa, tuo on kuitenkin se oikea "henkivakuutus" hätätilanteessa.. Nyt eikun
  6. #36
    Sen verran vielä unohtui kirjoittaa, että on tuohon niitä jarrunesteitäkin vaihdeltu, ei olleet mitenkään törkyiset..

    Huollossa sanoivat, että monessa liikkeessä noita abseja ei testata piuhalla, vaikka jarrunesteet vaihdetaankin joka olisi suositeltavaa..

    Summa summarum, jos teillä jamppu jossa äbsät, testailkaa niitä määrä-ajoin varoitusvalot voi pelata vaikka itse jarrut ei ja vaihdelkaa jarrunesteet ajoissa liikkeessä josta löytyy laitteet, myös tuohon pakkokäyttöön..
  7. #37
    Hyvä että apuja löytyi. Eipä muuta kuin iloisia kilometrejä.
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Yamaha FZ1-S => Sininen
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => (linkki kuvaan) Liite 13078
  8. #38
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    monihan valitsee noin säästää parin vuoden välein 50 ja sit kun tulee se kolmaskerta niinä 6v ikäsenä
    korjaa 1000-2000 verran ja kiroaa että ompa ihme vika.... tietty jos ajelee vain pari vuotta ei tarvi edes öljyä vaihtaa.... vaikka ajais sen 50000 km siihen väliin...... yleensä sen toisen omistajan ongelmia
    Tämä!! muutaman kympin takia jätetään oleellisia asioita tekemättä.

    Itse olen vähän liiankin tarkka huoltamisen suhteen..Yamahaan vaihdoin heti oston jälkeen kaikki nesteet uusiin ja jarrunesteet vaihtui piakkoin uudelleen koska tuli vaihdettua jarruletkut teräspunosletkuihin.
    Suzuki GSF 650A 2007 => KTM 690 Duke 2013 => Yamaha FZ6-S 2005


    Fazerin sininen FZ6-S
  9. #39
    Lainaa poppeli kirjoitti Katso viesti
    Tämä!! muutaman kympin takia jätetään oleellisia asioita tekemättä.

    Itse olen vähän liiankin tarkka huoltamisen suhteen..Yamahaan vaihdoin heti oston jälkeen kaikki nesteet uusiin ja jarrunesteet vaihtui piakkoin uudelleen koska tuli vaihdettua jarruletkut teräspunosletkuihin.
    Eipä se ollut tuossa minun pyörässä edes, nesteiden vaihdosta kiinni ilmeisesti tuo absä vika..
    Niin ainakin huoltomies sanoi ettei nuo kovin vanhat nesteet ole, ilmeisesti vaan ei ole pyöritetty abs pumppua, kun vaihdettu nesteet edellisillä kerroilla.. Sitten ei ole absää käytetty muutenkaan jarrutuksissa niin on joku kalikka siellä pumpussa hapettunut kiinni..

    Sinällään hassun hauska juttu, kun tuota on huollettu tiuhempaan mitä esimerkiksi jampun ohjekirja vaatii ja vieläpä hyvämaineisessa liikkeessä...

    No kun etusen absä toimii, niin on jo parempi mieli, jospa takanenkin vielä lähtisi tulille ensi kerralla kun yrittää..
  10. #40
    Lainaa Sankari kirjoitti Katso viesti
    Eipä se ollut tuossa minun pyörässä edes, nesteiden vaihdosta kiinni ilmeisesti tuo absä vika..
    Niin ainakin huoltomies sanoi ettei nuo kovin vanhat nesteet ole, ilmeisesti vaan ei ole pyöritetty abs pumppua, kun vaihdettu nesteet edellisillä kerroilla.. Sitten ei ole absää käytetty muutenkaan jarrutuksissa niin on joku kalikka siellä pumpussa hapettunut kiinni..

    Sinällään hassun hauska juttu, kun tuota on huollettu tiuhempaan mitä esimerkiksi jampun ohjekirja vaatii ja vieläpä hyvämaineisessa liikkeessä...

    No kun etusen absä toimii, niin on jo parempi mieli, jospa takanenkin vielä lähtisi tulille ensi kerralla kun yrittää..
    jos huoltoa ei ole tehty oikein ... sitä ei ole tehty silloin laisinkaan...on parempi olla koskematta kuin tehdä väärin ja
    uskotella tehneensä.... ei itseään kannata huijata siitä jää kiinni....voihan sen kirjan leimata
  11.  
  12. #41
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    jos huoltoa ei ole tehty oikein ... sitä ei ole tehty silloin laisinkaan...on parempi olla koskematta kuin tehdä väärin ja
    uskotella tehneensä.... ei itseään kannata huijata siitä jää kiinni....voihan sen kirjan leimata
    Tahtoo vaan olla että jos huolto-ohjelmassa on jarrunesteiden vaihto, niin monella (ainakin pienemmällä) pajalla ne tosiaan vaan vaihdetaan.. Periaatteessa kaikki on tehty oikein ja huoltokirjan mukaisesti ja sen leiman saa kirjaan..

    Jos oikein tuota jampun huoltomiestä ymmärsin, niin periaatteessa tuo absin pakkopyöritys/testaus ei edes ole virallisesti missään merkattu.. Vaan kun niin saatoin kyllä ymmärtää taas aivan väärinkin..
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12