Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 49:sta
    Jeps,hommasin joku vuosi sitte 2007vm bläkkärin ja se oli menny 17tkm.siihen laitettiin heti komentajat ja muut hulinat hyvin on pelannu ei valittamista mutta alko viime loppu kesällä kuluttaan enempi ja nyt tänä kesänä vielä enempi.oon ite ajanu sillä 20tkm.nyt maantie ajossa kun ajeleepi rauhassa eikä revittele ja kierrokset on noin 4000 soppaa menee noin 7litraa sataselle.aika paljon kun ei edes kaahaa.elikkä kun ite sille ei osaa mitään tehä niin säätöihin se kait pitäs viiä.vai oisko ite vahingossa painellu niitä komentajan nappuloita ku on rassaillu penkin alla,no jotain mätää siinä taitaa olla.kertokaapas mihin sen uskaltaa viiä kun täälä on kehuttu Samin pajaa espoossa ja sitte Meturaa. niin että pientä vinkkiä tarvis.kiitoksia etukäteen
    Mulla Yamaha MT-10 ja siihen ei ole kuin putkisto vaihdettu. Kulutus 8-9l/100km.
    Mulle on ihan ykslysti mitä kuluttaa, ainoa mikä siinä harmittaa on se että pitää olla tankkaamassa vähän väliä.

Hyvä että ruoka maistuu
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

Ray Of Darkness
    Lainaa karauttaja kirjoitti Katso viesti
    Jeps,hommasin joku vuosi sitte 2007vm bläkkärin ja se oli menny 17tkm.siihen laitettiin heti komentajat ja muut hulinat hyvin on pelannu ei valittamista mutta alko viime loppu kesällä kuluttaan enempi ja nyt tänä kesänä vielä enempi.oon ite ajanu sillä 20tkm.nyt maantie ajossa kun ajeleepi rauhassa eikä revittele ja kierrokset on noin 4000 soppaa menee noin 7litraa sataselle.aika paljon kun ei edes kaahaa.elikkä kun ite sille ei osaa mitään tehä niin säätöihin se kait pitäs viiä.vai oisko ite vahingossa painellu niitä komentajan nappuloita ku on rassaillu penkin alla,no jotain mätää siinä taitaa olla.kertokaapas mihin sen uskaltaa viiä kun täälä on kehuttu Samin pajaa espoossa ja sitte Meturaa. niin että pientä vinkkiä tarvis.kiitoksia etukäteen
    Omassa xxssä samaa vikaa -04 ajettu 17tkm Cobran 4-2-1 putki ja commander
    Ihmetyttää kun naapurin gen2 busa menee samaa matkaan 5.5litraa, versus omassa
    7.8litraa satkulle.
    Meinasin seuraavana vaihtaa bensanpaineen säätimen, jos auttais asiaan.
    Viime kesänä meni vain radalla yli 7l
    niin niin,sepä se kun täälä ukot juttelee että 5-5,5 sataselle mutta ku ei.elikkä joku mättää.joku jutteli että bensa pumpun kalvot saattapi olla hajalla,mutta mistäpä tuon tietää,johonki täytyy viiä se.
    Samansuuntainen on omankin laitteen kulutus, tämän tästä pitää tankata.
    Taitaa olla säädetty hieman turhan rikkaalle pakokaasun hajusta päätellen.

Mutta hyvä ruokahaluhan on terveen moottorin merkki
    Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
    Lienee ominaisuus kun commanderia ja putkea laitettu? Vaikkakin taitaa myös vakiona kelvata soppa..

Muistikuva omasta et tiukkaa teki et alle 6 pääsi matka-ajossa.. yleensä 6,5-6,7 matka-ajossa. Parhaimillaan lyhyessä työmatka-ajossa jopa 9 litraa

Toki mulla oli speedohealeri kokoajana paikallaan korjaamassa mittarivirhettä.. en tiedä miten se nyt vaikutti loppupelissä..

Tulpat oli kyl aina hyvän näköiset, joten niiden perusteella vaikuttanut erityisemmin rikkaalla käyvän. Vaihdon bensapaineen säätimenkin jossain vaiheessa jolla ei ollut mitään vaikutusta. Ilmansuodatin vaihtui joka kesä.

Nykyinen busa tosiaan vie vähemmän... kaupunkiajossa kuuden kieppeillä (joskus reilu) ja matka-ajossa alle kuuden. 6,7 taitaa olla maksimin viimeisen 16tkm aikana..
    Suzuki Hayabusa
    elikkäs jollu menee siihen viiteen litraan ja jokku ei.
    Tänään todettua. Noin 200 km kaks päällä maantie ajoa vauhti 80-140 , sivulaukut ja takalaukku, 11 litraa tankkaus, kulutus siis noin 5,5 litraa, Seka ajossa voi mennä reilu 8 litraakin. Mulle ihan sama mitä vie, harrastaminen maksaa mitä harrastaminen maksaa...
    FJR 1300 -13 6/2024-
    CBR 1100 xx -05 7/2016-6/2024
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
    Lainaa lakari kirjoitti Katso viesti
    Tänään todettua. Noin 200 km kaks päällä maantie ajoa vauhti 80-140 , sivulaukut ja takalaukku, 11 litraa tankkaus, kulutus siis noin 5,5 litraa, Seka ajossa voi mennä reilu 8 litraakin. Mulle ihan sama mitä vie, harrastaminen maksaa mitä harrastaminen maksaa...
    Vakio pyörä vai commander + jotain?
    Suzuki Hayabusa
    -05 Bläkkäri, kaks päällä ns täyspakkauksella 5 pv reipastahtista matkaa Baltian teillä: kulutus n. 6l sadalla
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Lienee ominaisuus kun commanderia ja putkea laitettu? Vaikkakin taitaa myös vakiona kelvata soppa..

Muistikuva omasta et tiukkaa teki et alle 6 pääsi matka-ajossa.. yleensä 6,5-6,7 matka-ajossa. Parhaimillaan lyhyessä työmatka-ajossa jopa 9 litraa

Toki mulla oli speedohealeri kokoajana paikallaan korjaamassa mittarivirhettä.. en tiedä miten se nyt vaikutti loppupelissä..

Tulpat oli kyl aina hyvän näköiset, joten niiden perusteella vaikuttanut erityisemmin rikkaalla käyvän. Vaihdon bensapaineen säätimenkin jossain vaiheessa jolla ei ollut mitään vaikutusta. Ilmansuodatin vaihtui joka kesä.

Nykyinen busa tosiaan vie vähemmän... kaupunkiajossa kuuden kieppeillä (joskus reilu) ja matka-ajossa alle kuuden. 6,7 taitaa olla maksimin viimeisen 16tkm aikana..
    Miten prkl työ pääsette noi vähällä
    Mä en pääse bussilla alle 6 vaikka miten ajelee
    On speedohealer, Muzzy 4-2-1 ja pc3, bike doctorilla säädetty. 3 viimistä tankillsta 6,2 6,5 6,4
    Kaikki kaks päällä rauhallista ajelua

Ex bläkkäri meni samoihi. ku vaihto laihemma kartan xx:ään, pääs 5,5.. säädetyllä yli 6 matkassakin.
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Vakio pyörä vai commander + jotain?
    Kyllä siellä penkin alla joku commanderi on ja mökäpöntöt kyljessä. Säädöistä en tiedä mitää kun olivat tuos paikallaan kun ostin...
    FJR 1300 -13 6/2024-
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
    akran sliparit, penkki, säätö pc3:n kans ja kulutus nousi jonkin verran. moottorin käyntilämpötila matka-ajossa sen sijaan laski hieman.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Hei sällit, kun puhutte kulutuksista, niin minulla on 2009 mallin busa Devil racing putkilla ja Samilla säädetty
    2 täyttä tankkia armotonta revitystä ja kerran kokeilin ajaa rajotusten mukaan eli 80-100km/h tasan 4 litraa kulutus, ehkä hiukan alle jos saivarrellaan.
    BMW S1000RR
    Mä en oo koskaan mitannu moottoripyörän kulutusta, joskus tankates mielessäni arvioinut, en oo katsonut mittausta tarpeelliseksi se menee mitä menee. Nyt oli melki tasan 200 ajaettu ja meni 11 litraa siitä arvio 5,5 litraa
    FJR 1300 -13 6/2024-
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
    Samin säätämä Suzuki B-king. Keskikulutus minun ajossa on ollut n. 5-5,5l. Toki jos on jatkuvaa moottoritieajoa, niin nouseehan se kulutus tuosta.

Kaikkien Suzukien omistajille voisin suositella heittämään PC:llä kuikkaa ja sen jälkeeen ECU:n karttojen säätö asiantuntevalla kaverilla, vaikka Samilla. Kaikki muuttuu paremmaksi.
    no niin,kysymällä asiat selviää.soittaa kilautin yhteen putiikkiin jota on näillä sivuilla kehuttu ja huolto-ukko ei alkanu ees kuunteleen sitä minun kyselyä niistä bensapumpun kalvoista se sanoa pläjäytti että koitappa tämmöstä no tein niin ku käskettiin ja päräytin 300km testi ajon eka kertaa pääs sen 300 ilman että bensamittari alkaa punasta vilkuttaan,mitä ite sitte laskin niin imas 5,5 sataselle lauantain tankkaus oli 7,2 sataselle.että tällä lailla.jos on vikaa niin asille täytyy tehä jotaki.
    No valotappa muillekkin mikä auttoi....
    Älä korjaa ehjää....
    juu hyvät vinkit muille XXkuskeille aina tarpeen..
    Suzuki Hayabusa
    Tais siis ei se korjaantunu kun tuli paikannettua,komentaja kaipaa säätöä.otin sen liittimen ruiskutukista irti niin jo alko hyökkäämään.muuta kun jotkut sanoo ettei niitä tarvi säädellä ku kerran että piäs toimiasitä minä vähän niinku arvelin että oisko säädöt pielessä.no tilasin nyt ajan pajalle ja kattoa sitte.
    Tais siis ei se korjaantunu kun tuli paikannettua,komentaja kaipaa säätöä.otin sen liittimen ruiskutukista irti niin jo alko hyökkäämään.muuta kun jotkut sanoo ettei niitä tarvi säädellä ku kerran että piäs toimiasitä minä vähän niinku arvelin että oisko säädöt pielessä.no tilasin nyt ajan pajalle ja kattoa sitte.
    Seikka on saletti
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

Ray Of Darkness
    tokihan se pc3 pitää säätää kohdalleen, mitä sillä muuten tekee. mut eikös siinä ole muisti, jossa säädetyt arvot pysyy tallella..? niin mulle ainakin on kerrottu..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Vakion kulutuksesta ei ole omaa kokemusta... mutta jos koko ränni ja PC3 yms. niin vaikeuksia on päästä mihinkään 5,5 kulutuksiin, lähinnä 6,5 jos nätisti ajelee... Tosin kun noita PC:n karttoja katselee niin juurikin tuohon kohtaan 4000 rpm/kaasua vähän, antaa aika plussaa, liekö tuo joku alue jota vakiboksi vierastaa saasteen pelossa ja samalla meno tuntuu "nuhaselta".
    Mutta kunnon kartoilla ja reipasta kääntöä niin 7-8 on todellista... mutta eikös sitä saa lisää letkunpäästä?
    Jos mittarivirhe on korjattu pitää muistaa että kilometrejä tulee todellista vähemmän (siis mittariin) eli 8% pois bensan kulutuksesta niin täsmää matkamittari lukemaan.

PS. Bläkkärin moottori ei ole säästöpossu bensan suhteen.
    Harmaa pappaskooxxeri...
    niin niin,nyt oliki kyse siitä että onko kaikki kunnossa.ei ollu.
    xx ja kawa zzr 1100 kulutukseltaan kohtuullinen matka ajossa jos on säädöt kohdallaan alle tai yli 5 litraa
    Itellä nuo putkenvaihdot ja kaasarien tai ruiskun säädöt ovat pudottaneet kulutusta sekalaisessa ajossa ja matkassa. Ikinä ei ole kulutus noussut pikkuvirityksillä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    niin niin,nyt oliki kyse siitä että onko kaikki kunnossa.ei ollu.
    Jep, mutta mikä on saanut säädöt PC:stä pois kohdiltaan...? En usko että kartta on sekoillut ilman ulkopuolista vaikutusta, tosin en tiedä miten nuo ulkopuoliset nappulat vaikuttaa/toimii. Jos käsi käy namiskoilla ilman että pyörä on edes käynnissä tuskin saa mitään aikaiseksi.
    No, nyt kun käyt säädöissä ota kartta talteen(läppäri+usbjohto+pc:n ohjelma) ja voit aina palauttaa kartan siihen tilanteeseen jossa se oli säädön jälkeen.
    Harmaa pappaskooxxeri...
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Itellä nuo putkenvaihdot ja kaasarien tai ruiskun säädöt ovat pudottaneet kulutusta sekalaisessa ajossa ja matkassa. Ikinä ei ole kulutus noussut pikkuvirityksillä.
    Vastaavasti itse en ole ikinä saanut lisää tehoa ilman että kulutus nousee ja monasti se kulutus nousee jo pelkästään ajattavuuden parantamisesta...loppuu pikku nykinät, kaasuun vastattavuus paranee, jne.
    Kukin tyylillään...
    Harmaa pappaskooxxeri...
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jupu kirjoitti Katso viesti
    Jep, mutta mikä on saanut säädöt PC:stä pois kohdiltaan...?
    Suuttimet ollu tukossa säädön aikaan, tai nyt tukossa, bensapumppu valskaa, paineentasaaja jumittaa jne, huono akku, huono maa suuttimilla jne jne... onhan noita. Mekaanisia, esim venojen yms vaikutuksia en tunne. Tai sitten ite pc paskoo.

Jos ite isolla rahalla säädättäisin niin ihan minimissään löisin tankkiin hetkeksi injection cleaneria suuttimia varten ja vähintään bensansuodattimen pesu.
  30.  
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Suuttimet ollu tukossa säädön aikaan, tai nyt tukossa, bensapumppu valskaa, paineentasaaja jumittaa jne, huono akku, huono maa suuttimilla jne jne... onhan noita. Mekaanisia, esim venojen yms vaikutuksia en tunne. Tai sitten ite pc paskoo.

Jos ite isolla rahalla säädättäisin niin ihan minimissään löisin tankkiin hetkeksi injection cleaneria suuttimia varten ja vähintään bensansuodattimen pesu.
    Jep, kaikki nuo vaikuttaa lopputulokseen, eli kysymys onkin ketjun aloittajalle; onko vika PC:ssä vaiko jossain muussa... Itse en usko että PC:n kartat omia aikojaan muuttuu, mutta ns. rikki voi sekin mennä.
    Harmaa pappaskooxxeri...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen