aikaisemmin ei V4 oikein houkutellut, mut ny vähä kaasukättä kutiaa...🤤
Viva la figa
^
Kylhän ton ymmärtää. Toi ärrä on ihan OTT. Perusvessakin kerännyt kehuja kokeneilta testaajilta.
Hintalappuhan noissa on, mutta se haittaa vain köyhiä.
Oiskohan nää Ducatin parhaita pyöriä sitten 916:n, 996:n ja 998:n?
Tietty, jos multa kysytään, niin onhan 1098 ihan saatanan hieno ja ässä kanssa, mutta siinä vaiheessa oli kelkasta jo hieman pudottu vs. muut valmistajat.
Monta vuotta toimittajat ovat todenneet, että pyörien suorituskyvyn ja tekniikan suhteen eletään poikkeuksellisen hienoa aikaa. Kylä näin on.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mulla oli kans 1098s, hieno pyörä kaikenkaikkiaan, ja viimeinen kunnon “ vääntö” moottori
Ps, mielenkiintoinen kommentti ducatin testikuskilta.. ei oo 998:n voittanutta
Above all, it has the precision of a blade and a stability that reminds me of a 998. Last but not least... what a beauty!”
Alessandro Valia, Official Ducati Tester
Viva la figa
Täytyy antaa propsit Ducatille jos saavat vielä tuollaisen 16000 kiertävän koneen pysymään nipussa.
Nyrkkisääntönä kait on että kun max kierrokset nousee 500 niin huoltoväli lyhenee puolella.
Minkä verran tuota pystyy sitten hyödyntämään sbk:ssa, kierrosrajat nelkuille taisi tänä vuonna pyöriä siinä 14 tuntumassa, valmistajasta riippuen.
Millanen tehontuotto tuossa on? Kiinnostava nähdä dynokäyrät, voi olla että on räväkkä käytettävä tehoalue. Sitten kun miettii, että SBK-kisa voitetaan usein kestävällä takarenkaalla niin on siinä elektroniikalla töitä.
Radalla kuulostaa varmasti hienolta viimeiset 1500rpm![]()
Motorradin insideri vihjailee että ei valmisteta kuin luokitukseen vaaditut 500kpl, jotka käytännössä on jo myyty. Voi tietysti olla vääräkin vihjaus. Rahaa pöytään, niin asia selviää?
500 kpl. Myyntihinta katumalleillekin näyttää olevan rajattu, tulee Ducati 60k € halvemmalla myyntiin.Apikan V4 kierrokset oli rajattu 14700 - mitä tossa ylempänä pohdittiin.
Tosta 2018 säännöt. Katso liite 1, kohta 1.2 esim.
https://www.google.fi/url?sa=t&sourc...nA-dRKuf7ZCSip
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
"Ducatin tekninen kehitysaskel on päivittää kaikkiin malliperheisiinsä mutka-ABS-jarrut. Hyödyllisellä keksinnöllä tarkoitetaan lukkiutumattomia jarruja, jotka aistivat pyörän kallistuskulman mukaisesti, milloin kuljettaja ajaa kurviin pyörää kallistaen.
Järjestelmä vähentää tällöin jarrupainetta kurvin sisäpuolen jarrulevyjen pinnoilta kulman jyrkkyyden mukaan, mikä vähentää pyörän pyrkimistä pystympään ajoasentoon."
Nice!
https://goo.gl/UbG5fV
Braaaaap
Jotenkin tulee mieleen että onkohan tuo käännös mennyt ihan putkeen. Olettaisin että molempien laikkojen painetta pitää rajoittaa samalla tavalla. Entäs jos edessä on vain yksi jarrulaikka? Takana levyjä onkin yleensä vain yksi, en ole koskaan nähnyt tuplalevyjä takapyörässä.
Sinänsä tuo kaarreabs on ihan hyvä. Mulla oli sellaiset 1190R:ssä, ja arvelen että se ottaisi kallistuksen huomioon myös vetoluistonestossa, ainakaan en saanut takista radalla irtoamaan lievästä yrityksestä huolimatta. Tosin taisi kyllä kuskin kantti rajoittaa eniten.
SF 1098S
MTS V4S Sport
https://www.wired.com/2015/06/new-du...ar-impossible/
Jos Englanti taipuu niin tässä 2015-vuoden artikkelissa myös sateella ja huonolla pidolla ei saatu pyörää kaatumaan kaarre-ABS ansiosta.
Ekaa kertaa tuosta vasta kuulin, joten ekspertti en ole. Ja eiköhän tuo ole vain etujarruille ja juurikin tuplalevyillä oleviin.
Molempia jarruja ei voi keventää, kun silloin jarrutusteho pienenee. Jos sitä sisäkurvin jarrua höllää, niin silloin hyrrävoimat pienenee. Sisäkurvin puoleista sen takia, että se on kauempana pystyasennosta ja kampeaa enemmän pystyyn.
Braaaaap
Tota noin. Eikös ne levyt oo aika kiinteesti vanteessa kiinni. Kumpikin. Ja vanne jäykällä akselilla myös. Eli ei se kyllä yhdellä satulalla lähde yhtään vähempää jarruttamaan. Vallankin jos jarruletkut on kuten bemarissa oli, jossa myös kaarre abs. Siinä letkut haarautui alakolmiolta molemmille satuloille.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Jep, tuossa ylläolevassa on varmaan käännökseen tullut joku käpy.
Kiinnostava nähdä mihin sbk laittaa panigalen kierrosrajan, en oikein usko että 16000:n kuin muilla se on siinä 14500 kahta puolta.
Tosin se laskentakaava on pikaisen monimutkainen, ja rajaa muutellan kauden mittaan kun nähdään paremmin pyörän suorituskyky.
Joskus markka-aikaan kun siirryttiin tonnisiin, pyörissä oli iskunpituudelle raja-arvo ja lyhytiskuisille pyörille olisi tulllut kierrosraja.
En tiedä otettiinko tätä koskaan käyttöön, ensimmäinen oikeasti lyhyiskuinen pyörä kun tuli kapinoihin vasta BMWn myötä ja silloin sääntöä ei mielestäni enää ollut
SF 1098S
MTS V4S Sport
Joo, eihän se kauppalehti osannut mitään suomentaa
Tässä faktat
Boshin vempele, joka ainakin KTM:ssä ollut ja eiköhän sama ollut bemarissakin(?).
Combined with wheel speed sensors, and engine parameters from the engine control unit (ECU), the cornering ABS computer can take all these data points and with a high degree of certainly know exactly what the motorcycle is doing in terms of motion, and what the rider is inputting into the controls.
From here, the nerds have built a complex program that ensures that even when the rider gives a full grip of brake lever with their right hand, the hydraulic pressure sent to the front brakes doesn’t exceed a threshold that would cause the front wheel to lose traction and tuck.
Linkin lopussa hieno video
https://www.asphaltandrubber.com/lif...plained-video/
Braaaaap
Joo. Eli, kun jarrua puristetaan pyörä ei mee lukkoon, vaikka pärrä ois kallellaankin.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Lähinnä että pyörä ei lipeä alta mutkassa jarrua painettaessa. Mutkassa sivuttaispito vie suuren osan renkaan kitkasta ja jarrutukselle ei jää paljoakaan jäljelle. Eli kun vedetään mutkassa etupyörän pidon rajoilla, teoriassa jarrusta ei pitäisi tapahtua enää juurikaan mitään.
Ei pitäisi kyllä liittyä millään tavalla siihen, onko jarrulevy mutkan sisä- vai ulkopuolella.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kun pyörä ei mee lukkoon sei lipeä. Sitä perinteinen ABS ei pysty estään, kun pärrä kallellaan tarpeeksi ja jarruttamaan tehokkaasti myös pystyasennossa.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Panigaleissa on ollut alusta saakka Boschin IMU. Joka (muistaakseni) 2015 eteenpäin on ollut tämä ns kehittyneempi 6-akselinen. Uutinen on enempi sitä että nyt se parempi IMU tuli myös hinnatalkaen malleihin.
Omaani (2015 mallin 1299s) sai ostettua päivityksen luistonestoon ja kaasusladilla ajamiseen. Se ainakin on tätä uudempaa genreä.
vuoristoatleetti
https://www.youtube.com/watch?v=HriDRPWfs64
Tuossa esimerkki 2011 BMW S1000RR jossa Boshin IMU joka kertoo DTC:lle mihin suuntaan mopo on menossa ja missä asennossa. Ja its as toi systeemi taitaa olla vuodelta 2009 jolloin tuo bimmeri alun perin tuli markkinoille.
Omat DTC kartat käytössä joilla olen pehmentänyt mopon käytöksen avauksissa. Ei luista liikaa, ei lipsu, ei keuli, ei ole levoton (nopeessa vasurissa vähän hakee, mutta erittäin pehmeästi). Eli noi mun säädöt ei sovi sellaselle kuskille joka haluaa pitää kaasun kanssa sladin hallinnassa ja keulii yms.
Parin vuoden rata-ajokokemuksella noilla omilla DTC kartoilla; luotan ihan täysin tuon systeemin toimintaan. Sillä kun kuitenkin on noin sata kertaa herkemmät, nopeammat, tarkemmat, virheettömämmät ja monipuolisemmat aistit ja toiminnot kuin ihmisellä. Ja dataloggerin datasta kun on katsellut, niin voi vaan todeta vähintään kerran ratapäivässä ett "Jaha, tossaki ois lähteny lapasesta..."
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Joko hinta suomes selvillä, tääl meilläpäin ( sveitsissä) apout 36.300€...
Viva la figa
https://www.facebook.com/MotorcycleN...3801286366591/
Nyt lehdistö on päässyt ärrän kimppuun. Siisti pärinä siinä on, erityisesti 2min kohdalla kun joku yrittää ottaa lähdön.
vuoristoatleetti
https://www.asphaltandrubber.com/bik...-r-dry-clutch/
V4R tulee vakiona kuivakytkimellä varustettuna. Kolina on palannut![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
A significant contribution to this result came from the success of the Panigale family, which accounted for the sale of 9,700 bikes (70% increase on 2017), making Ducati, for the very first time, the leader of the superbike segment with a market share of over 26%. In 2018 one superbike out of every four sold worldwide was a Ducati Panigale.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.