Minun Honda VTR 1000:ssä molemmat paluuvaimennuksen säätöruuvit ovat jämähtäneet jumiin. Kohtuullisella voimalla niitä saa väännettyä vain hieman. Eli mistä vikaa kannattaisi lähteä korjaamaan? Käsittääkseni samaa systeemiä on käytössä myös hyvin monissa muissakin Hondissa.
Jos unohdetaan brutaali väkivalta, niin tuskin on oikotietä onneen.
Joten keula päreiksi.
Pumput on huollettu viime talvena, joten sisuskalut lienee edelleen kohtuullisessa kunnossa. Ajattelin, että olisinkohan koonnut jotain väärin, kun en muista olenko edes koskenut paluuvaimennukseen huollon jälkeen. Tällä kertaa auttoi niinkin yksinkertainen asia kuin irroitusöljy säätöruuvien päälle![]()
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Jos tämän nyt joku lukee joskus myöhemmin, niin tuon ruuvin saa monessa modernissa keulassa jumiin niin että asentaa etuputken korkin cartridgeen kiinni väärälle korkeudelle.