Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Kannattaako ruveta itse huoltamaan. Onko kuinka monimutkainen homma ja tarvitaanko kuinka paljon erikoistyökaluja ym. Hyvät ohjeet tietysti ja niiden lukeminen tarkasti auttaa, mut miten on?

    Säästäis jotain, eli yli satasen...verrattuna siihen, jos veis putket irrotettuna huoltoliikkeeseen.

    Kertokaapas, jos ootte kyseisen homman tehnyt



  2. #2
    Ei se nyt niin paha homma ole. Pohjaruuvi voi joskus olla melko tiukassa, eli kunnollinen kuusiokolohylsy käteen. Putki tulee vaimentimen sisästä pienoista väkivaltaa käyttäen. Likupalat (vai mitä lie viralliselta nimeltään) kannattaa vaihtaa samalla ja tietysti stevat. Sitten öljyn kans tarkkana, tärkeää että molemmissa pumpuissa on öljyä saman verran.
  3. #3
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    olen tehnyt molempii pyöriini itse - pistin hakien aiheeseen liittyvät jutut ja luin kaikki - suodattaen - ja hommiin. työkalut kannattaa katsoa valmiiksi ettei tarvii käydä joka päivä kaupassa :-) YZF600R:ssä homma on perin helppoa (ei tarvii erikoistyökaluja "paketin aukaisuun", mutta rykkösessä asiat ovat hieman hankalampia...varsinkin jos alapultti lipsuu ja jää pyörimään.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  4. #4
    Sehän nyt riippuu keulasta, kyllä niitä on vaikeitakin tapauksia joissa ammattihuollon hinta ei oo paha.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  5. #5
    Periaatteessa selviää maalaisjärjellä ja lukemalla huolellisesti esim. tämän sivuston (tai sadan muun saitin) hyviä neuvoja perusasioista.

    Puhtaus, järjestelmällisyys, väkivallan välttäminen ja tarkkuus ovat suureksi eduksi. Ja kun kerran tekee, oppii paljon keulasta mopon oleellisen tärkeänä alueena.

    Muista myös jousten mittaus, eri öljyjen visko-ominaisuudet sekä pulttien ja ruuvien momentit. Räjäytyskuvista voi olla paljon apua, jos ei kootessa enää muista osien järjestystä (mikä on just se perusmöhläys ).

    -hh-
  6. #6
    Huomasin että busassa alkoi toinen pumpun stefa vuotamaan. Näin ajokaudella ei riitä mielenkiinto ja aika alkaa itse huoltamaan niin kysyn mihin kannattaisi pk-seudulla viedä huollettavaksi?
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  7. #7
    Pjp huolto.. Heikinlaaksossa..
    Menossa mukana
    www.konetalovainikka.fi
    www.eläinlääkäripalvelu.fi
    www.pjp-motorsport.com
    www.mp-tuki.com
  8. #8
    Busan iskari on sellaista mallia jossa avaaminen vaatii erikoistyökalun jousen puristamiseksi ennen yläkorkin irrotusta. Jos sellaista ei ole ei onnistu oikein mitenkään.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  9. #9
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Huomasin että busassa alkoi toinen pumpun stefa vuotamaan. Näin ajokaudella ei riitä mielenkiinto ja aika alkaa itse huoltamaan niin kysyn mihin kannattaisi pk-seudulla viedä huollettavaksi?
    Motoville, Espoo.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  10.  
  11. #10
    Pirautin pjp:lle josta ei vastausta ja tämän jälkeen jv motorsportille josta samantien vastaus. Kaveri juuri varaosakeikalla ja kysäisi samantien merkin ja mallin. Sovittiin vienti tänään iltapäivästä ja huomenna olisi jo valmista. Sen verran nopea ja vaivaton puhelinsoitto, että ei muuta kuin iltapäivästä busa tuonne pukille ja ilmeisesti nopeasti takaisin ajoon. Juuri tällaista palvelua ajokaudella toivookin saavansa.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003