Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Etuvanteessa 17" on pientä heittoa pystysuunnassa. Jos tuota ryhtyy oikomaan paikoillaan niin pitääkö renkaasta päästää paineet pois vai onko paineilla mitään merkitystä?

    Ilmeisesti kun aletaan oikomaan niin ensin löysiä vastapuolelta ja sitten kiristystä korkeammalta puolelta? Montakohan pinnaa tuossa olisi syytä käydä läpi löysäten / kiristäen?
    Honda VT750C -06
    Kawasaki Zephyr 750 -91 (ex)
  2. #2
    Paineet kannattaa laskea ihan siltä varalta että vannenauha voi olla aika loppu ja pinnannipat raaputella sisukkaa kun pyörittelet.
    Jos kaikki on tasakireydessä niin ekana löysäät vastapuolelta ja sitten vedätät kiristämällä suoraan.
    Laita joku tussi/teipinpala/puutappi/yms etuhaarukkaan heitonosoittimeksi, katso sillä mikä alue vippaa, merkkaa se vanteeseen vaikka teipinpätkillä ja säädät sen alueen leveydeltä +yksi pinna.
    Jos on vanha pyörä, kannattaa liotella jollain CRC:llä tms niitä pinnan kierteitä auki ja varautua siihen että silti lähtee pinna kiertymään nipan mukana. Kunnon pihdeillä kiinnipito ja lämpö auttaa.
    Joku varttikierros kerrallaan lähdet säätämään.
    Itse laittaisin tuon akselista ruuvipenkkiin pyörimään ja ottaisin kumin pois. Paljon helpompi työasento ja helpompi sihtailla heittoa.
  3. #3
    Youtubesta ohjeita:
    https://www.youtube.com/results?sear...e+wheel+truing

    Ite kyllä löysäisin kaikki pinnat ja kiristelisin sen sitten suoraan. Tai vähintään heitto + 3 pinnaa molempiin suuntiin (ja vastaavat tietysti toiselta puolelta).
    DR 650 + XF 650
  4.  
  5. #4
    Juu, kiitos vastauksista. Tarkoitus olisi tosiaankin tehdä tuo talvella ajan kanssa jos ei mene mahdottomaksi. Maantienopeuksissa ei haittaa ole, hitaassa ajossa vähän pompottaa.

    Edellisessä mopossa ei nosturia tarvittu kun oli keskituki, mutta minkähänlainen nostin tällaiseen customiin pitäisi hankkia? Paras olisi tietty talja kattoon, mutta se ei oikein onnistu minun tallissa vaikka mieli tekis koittaa...
    Honda VT750C -06
    Kawasaki Zephyr 750 -91 (ex)