Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Jep, vaihtui pyörä ja nyt ajetaan sitten -13 mallisella FJR:rällä.

    Edellinen omistaja oli parissa tuhannessa saanut - ilmeisesti liian pienillä rengaspaineilla - ajettua Metzelerin eturenkaan aaltoiseksi - väristäväksi...
    Kauppias lähetti uuden Michelinin - asian älysin vasta kaupanteon jälkeen. (Jokiniemi Motors)

    Mitkä ovat oikeat rengaspaineet - niin eteen kuin taaksekin kun lähdetään kaksin laukut täynnä reissuun?

    Customissa ainakin ns. asiantuntevat tahot kehottivat nostamaan tehtaan suosituspaineista muutaman piirun.
  2. #2
    Oikeita ei ole olemassakaan, mutta laita kolmeen molemmat.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  3. #3
    Valmistaja ilmoitaa normikuormalla etu,2,5 taka 2,7 bar. Kovaan ajoon 2,5 molempiin. Itse käytän juuri tuo kulumisen vuoksi edessä 2,7 takana 3,0.
  4. #4
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Oikeita ei ole olemassakaan, mutta laita kolmeen molemmat.
    toi on se oikea totuuus ja kun rengaspaine valvonta huomioi myös lämpötilat ... jotka edesssä ja takana kehityy ajossa eri tahtia...... puhutaanko ajamattoman esim 18 asteisen lämmöistä.... vaiko ajon aikasesta..
    on helposti sellaista 0.5 heittoa.......kunnon kädellä ylikin..
    ..3 on hyvä alkaa se on kylmässä alle ja kuumana yli.....myös rengasmerkki vaikuttaa... gt4 käyttäytyy noin
  5. #5
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    toi on se oikea totuuus ja kun rengaspaine valvonta huomioi myös lämpötilat ... jotka edesssä ja takana kehityy ajossa eri tahtia...... puhutaanko ajamattoman esim 18 asteisen lämmöistä.... vaiko ajon aikasesta..
    on helposti sellaista 0.5 heittoa.......kunnon kädellä ylikin..
    ..3 on hyvä alkaa se on kylmässä alle ja kuumana yli.....myös rengasmerkki vaikuttaa... gt4 käyttäytyy noin
    Valmistajat ilmoittavat tieliikennekäyttöön tarkoitettujen ajoneuvojen rengaspaineiden ohjearvot mitattavan +20 asteen lämpötilassa.
  6. #6
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    toi on se oikea totuuus ja kun rengaspaine valvonta huomioi myös lämpötilat ... jotka edesssä ja takana kehityy ajossa eri tahtia...... puhutaanko ajamattoman esim 18 asteisen lämmöistä.... vaiko ajon aikasesta..
    on helposti sellaista 0.5 heittoa.......kunnon kädellä ylikin..
    ..3 on hyvä alkaa se on kylmässä alle ja kuumana yli.....myös rengasmerkki vaikuttaa... gt4 käyttäytyy noin
    Keskiverto juhannuskelillä paine näyttää nousevan 0.3 sekä edessä että takana renkaan lämmetessä, kun seuraa tilannetta mittariston rengaspainenäytöstä. Tämä siis suunnilleen rajoitusten mukaan ajettaessa, railakkaammassa ajossa voi toki nousta enemmänkin.
    DIAVELV4
  7. #7
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Valmistaja ilmoitaa normikuormalla etu,2,5 taka 2,7 bar. Kovaan ajoon 2,5 molempiin. Itse käytän juuri tuo kulumisen vuoksi edessä 2,7 takana 3,0.
    Joku vuosi sitten, lähdin Madridista kotia päin aika kuluneella takarenkaalla, ja paineina edessä 2.7 ja takana 3.0 keskinopeus 129 km/h Tukholmaan asti jotain 3000 km. eikä rengasta tarvinnut vaihtaa matkalla kotiin, FJR -02 pyöränä. 1 päällä mutta paljon matkatavaraa mukana sivulaukut ja takalaukku ( niin paljon painoa ettei yli 200 kmh pystynyt ajamaan) Enemmän painetta niin rengas näyttää kestävän enemmän kilometrejä kovaakin ajettaessa, oma ajo siis pelkkää suoraan ajoa motarilla ja valtateillä. Tuolla kyseisellä reissulla.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  8.  
  9. #8
    Jep.
    Siis 2.7 ja 3.0 kylmänä - näillä mennään, kiitos