Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 195:sta
  1. #121
    Lainaa mikarinne70 kirjoitti Katso viesti
    pelkkä sähkö lähinnä ärsyttävää suhinaa ja kitinää..
    Eiköhän tollaseenkin jonkunlaisen räpättimen saa kiinni. Jos ei, niin pärisyttelee huulilla.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  2. #122
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    BRP mainostaa Linkedinissä, että jälleenmyyjä kokeilut on alkaneet. Taitaa myynti lähentyä oikeasti.

    https://www.linkedin.com/posts/brp_b...240935424-Mgfd
    https://www.youtube.com/live/hvZsPqQ...MLGhUO3xdwmXj6

    19.8.2024 on YouTube-live. Mainostuksen perusteella on rivien välistä luettavissa että viimein tulee tietoa koska myynti alkaa.

    Edit. Suomen aikaa 20.8.2024 klo. 4.30 alkaen.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  3. #123
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    https://www.youtube.com/live/hvZsPqQ...MLGhUO3xdwmXj6

    19.8.2024 on YouTube-live. Mainostuksen perusteella on rivien välistä luettavissa että viimein tulee tietoa koska myynti alkaa.

    Edit. Suomen aikaa 20.8.2024 klo. 4.30 alkaen.
    https://news.brp.com/news-releases/n...ric-motorcycle

    Ranget n. 150km molemmissa. Ei näillä letkoille lähdetä. Lataus kestää 20->80% 50 minuuttia.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  4. #124
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    https://news.brp.com/news-releases/n...ric-motorcycle

    Ranget n. 150km molemmissa. Ei näillä letkoille lähdetä. Lataus kestää 20->80% 50 minuuttia.
    Pieneksi jäi kyllä akku, letka-ajossa jäänee puoleen (75-80km) kaupunkiajon määrästä ja pitkä latausaika (50min). Käyttötarkoitus paremmin kaupunki/taajama pörräilyyn.


    Both the Can-Am Pulse and Origin come standard with a durable 8.9 kWh battery that has been battle-tested in scorching desert heat and cold winter temperatures. The system powers the Can-Am Pulse to an estimated city range of up to 160 km (100 miles), and the Can-Am Origin to an estimated city range of up to 145 km (90 miles).
    Hypermotard
  5. #125
    Jenkkilässä hinnat alkaa Pulsella 13,999 $ ja Originilla 14,499$.

    Vertailun vuoksi Can-Am Outlander 500 hinnat lähtee siellä 6,649$ (maksaa meillä alkaen 12 090€), joten taitaa hinnat alkaa meilläkin kakkosella.

    Ilmeisesti ennakkotilaukset käynnistyi myös Suomessakin nyt samoin tein muutaman muun maan lisäksi. Loppu maailma saa odottaa sitä vielä hetken.

    "Pre-orders for Can-Am Pulse and Can-Am Origin are now available at select BRP dealerships in France, Germany, Spain, UK, Italy, Belgium, the Netherlands, Norway, Sweden, Finland, Austria, the United States, and Canada. People can visit a Can-Am motorcycle dealership and order the model of their choice, with production starting in Q4 of 2024 and global deliveries starting in early 2025."
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  6. #126
    Onko tietoa minkälaisella piuhalla näitä ladataan?

    Kait joku standardin mukainen (Schuko/Type 2?) mitä autopuolellakin käytetään. Teholatauksia näissä pikkuakuissa tuskin voi käyttää.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  7. #127
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Onko tietoa minkälaisella piuhalla näitä ladataan?

    Kait joku standardin mukainen (Schuko/Type 2?) mitä autopuolellakin käytetään. Teholatauksia näissä pikkuakuissa tuskin voi käyttää.
    Heikosti on vielä tietoa. Jenkkilässä ainakin mainostavat ettei Teslan superchargereille ole asiaa.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  8. #128
    https://youtu.be/--lGOPT0kZM?si=KWNkcu3vAkHwLzVR


    Ensimmäinen koeajorapsa. Ei hirveästi hyvää sanottavaa.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  9. #129
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Onko tietoa minkälaisella piuhalla näitä ladataan?

    Kait joku standardin mukainen (Schuko/Type 2?) mitä autopuolellakin käytetään. Teholatauksia näissä pikkuakuissa tuskin voi käyttää.
    Jenkeissä näyttää olevan Type1 eli J1772 mutta niitä ei kai Euroopassa käytetä, joten todennäköisesti Type2.
  10. #130
    https://youtu.be/py9XuzgRFTQ?si=f9UsRvIPOPVQGp__

    Tässä on selitetty tarkemmin. Mode 2, mode 3, ja type 2:sta puhuu tässä.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  11. #131
    Type 2 näyttää tosiaan olevan. Tästä päästäänkin siihen, että reppuun pitää laittaa tilaa vievä ja painava latauskaapelikieppi mukaan, jos tuota meinaa tien päällä ladata. Tosin joku metrin pituinen kaapelinpätkä riittänee, kun pyörän oletettavasti saa latauspömpelin viereen.
    Viimeksi muokannut: itl; 22.08.2024 klo 09:59.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  12. #132
    Suht pieni akku tuossa Can-Amissa. Esimerkiksi LiveWire S2:ssa on 10,5 kWh akku.
  13. #133
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Type 2 näyttää tosiaan olevan. Tästä päästäänkin siihen, että reppuun pitää laittaa tilaa vievä ja painava latauskaapelikieppi mukaan, jos tuota meinaa tien päällä ladata. Tosin joku metrin pituinen kaapelinpätkä riittänee, kun pyörän oletettavasti saa latauspompelin viereen.
    Tuo onkin tosiaan hyvä huomioida, Type2 tolpassa ei kaapelia ole (CCS tolpassa on).

    Ja se Type2 kaapeli kieppi on ainakin autossa todella iso, ei mahdu aivan pieneen reppuun…pelkästään ne töpseli osat on jo isoja + jäykkä kaapeli vielä päälle….ellei jostain 1m kaapelia löydy, mutta iso on silti.
    Hypermotard
  14. #134
    Eikös sähkäri pysty kaapelin lyhentämään? Ainakin jos jompikumpi pistoke on ruuveilla avattava. Tein ite niin kun mulla on a....tossa niin pieni takakontti.
    <p>CRF 300L</p>
  15. #135
    115km range Adv pyörässä...sehän on hyvä niin adventure-reissusta ei pääse tulemaan extremeä.

    Ei tarvi vaimonkaan tulla kovin kaukaa kärryn kanssa hakemaan!
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  16. #136
  17. #137
    Ja sieltähän on tulossa myös pari isompaa Can-Am sähkömoottoripyörää, jotka on myös tiiserissä. Ne toivottavasti jo isommalla akulla ja CCS-DC pikalatauksella.

    Tuosta nuo kaksi ensimmäistä nyt julkaistu.

    https://youtu.be/a_9b8WBZIHE
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Hypermotard
  18. #138
    Noin 5.5kg/kWh lie yhä se paras pää kokonaisista akustoista tuotantopeleissä ja se 15kWh/100km jos jossain vajaata satasta ajellaan. Eli 5.5*15 on 82.5kg jokaista sataa kilometriä kohti. Siitä on hyvä lähteä haaveilemaan matka-ajokantamaa nykyisellä akkuteknologialla. Tuo 8.5kWh on aika ujo kadulle, minulla on Starkissa 6.5kWh, reipasta enskakyytiä kivikkopohjalla noin 40km ja valmis.
  19. #139
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    Tuo onkin tosiaan hyvä huomioida, Type2 tolpassa ei kaapelia ole (CCS tolpassa on).

    Ja se Type2 kaapeli kieppi on ainakin autossa todella iso, ei mahdu aivan pieneen reppuun…pelkästään ne töpseli osat on jo isoja + jäykkä kaapeli vielä päälle….ellei jostain 1m kaapelia löydy, mutta iso on silti.
    Tuo Type2 kaapelikaan ei ole ihan yksiselitteinen käsite. Liittimet ovat samat fyysiset möhkäleet kyllä, mutta muuten kaapeleita on erilaisia.

    Itsellä on plugari, jonka mukana tuli aito Mennekesin keltainen silikonikaspeli, joka tukee 1-vaiheista latausta max 20A virralla. Se on hyvin ohut ja notkea. Halpakaupan 16A schukolaturissa on liki tuplasti paksumpi ja jäykempi kumikaapeli.

    Joillain merkeillä on 7,2kW yksivaihelatureita, jotka tarvitsevat paksumman (oletettavasti 40A virtakestolle) mitoitetun kaapelin.

    Uudemmissa plugareissa ja täyssähkäreissä on sitten 2- ja 3-vaihelatureita, jolloin kaapeliin tulee sisäisesti yksi tai kaksi johdinta lisää, jolloin paino ja jäykkyys taas lisääntyy.

    Tuo mainosvideo yllä kertoi, että maksimilatausteho on 6,6kW, mutta ei kertonut onko lataus 1- vai 2-vaiheisella sähköllä. Tosin se jenkkien type1 plugi ei taida mahdollistaa kahta vaihetta, joten se puoltaisi 1-vaihelatausta. Siitä seuraa taas sellainen sivuvaikutus, että täysi latausteho vaatii suomalaisittain merkittynä 22kW latausaseman, joka ei ole kaikista yleisin.
  20. #140
    Itsellä on plugari, jonka mukana tuli aito Mennekesin keltainen silikonikaspeli, joka tukee 1-vaiheista latausta max 20A virralla. Se on hyvin ohut ja notkea. Halpakaupan 16A schukolaturissa on liki tuplasti paksumpi ja jäykempi kumikaapeli.

    Joillain merkeillä on 7,2kW yksivaihelatureita, jotka tarvitsevat paksumman (oletettavasti 40A virtakestolle) mitoitetun kaapelin.
    Noissa schukolaturin piuhoissahan on se älylaite/vikavirtapömpeli johdossa kiinni, joka on pahimmillaan liki kahden tiiliskiven kokoinen ja painava. Ainakin oman plugarin schukopiuhan johdin on n. sormenpaksuinen. Tuohon piuhan älylaitteeseen voi kytkeä myös kolmivaihepistorasiaan sopivan tökkelin (ns. voimavirtapistoke), jolloin se käsittääkseni tukee kaksivaihelatausta. Niin tai näin mutta em. syyn vuoksi näkisin Type 2 latauspiuhan huomattavasti kätevämpänä pienemmän fyysisen koon vuoksi mp-reissulatausta silmällä pitäen.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  21. #141
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Noissa schukolaturin piuhoissahan on se älylaite/vikavirtapömpeli johdossa kiinni, joka on pahimmillaan liki kahden tiiliskiven kokoinen ja painava. Ainakin oman plugarin schukopiuhan johdin on n. sormenpaksuinen. Tuohon piuhan älylaitteeseen voi kytkeä myös kolmivaihepistorasiaan sopivan tökkelin (ns. voimavirtapistoke), jolloin se käsittääkseni tukee kaksivaihelatausta. Niin tai näin mutta em. syyn vuoksi näkisin Type 2 latauspiuhan huomattavasti kätevämpänä pienemmän fyysisen koon vuoksi mp-reissulatausta silmällä pitäen.
    Schuko-latausjohtoja on myös aika pienikokoisella murikalla saatavana. Ja voi sen pistotulpaksi vaih(dat)taa punaisen 3-v pistokkeen, mutta ei se 2-vaihelataukseksi sitä muuta.
    <p>CRF 300L</p>
  22. #142
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Jenkkilässä hinnat alkaa Pulsella 13,999 $ ja Originilla 14,499$.

    Vertailun vuoksi Can-Am Outlander 500 hinnat lähtee siellä 6,649$ (maksaa meillä alkaen 12 090€), joten taitaa hinnat alkaa meilläkin kakkosella.

    Ilmeisesti ennakkotilaukset käynnistyi myös Suomessakin nyt samoin tein muutaman muun maan lisäksi. Loppu maailma saa odottaa sitä vielä hetken.

    "Pre-orders for Can-Am Pulse and Can-Am Origin are now available at select BRP dealerships in France, Germany, Spain, UK, Italy, Belgium, the Netherlands, Norway, Sweden, Finland, Austria, the United States, and Canada. People can visit a Can-Am motorcycle dealership and order the model of their choice, with production starting in Q4 of 2024 and global deliveries starting in early 2025."
    Loukon sivuille on ilmaantunut hinnat:

    https://www.loukko.com/moottoripyora...moottoripyorat

    Pulse alkaen 19820€ ja Origin 20 481€.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  23. #143
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Noissa schukolaturin piuhoissahan on se älylaite/vikavirtapömpeli johdossa kiinni, joka on pahimmillaan liki kahden tiiliskiven kokoinen ja painava. Ainakin oman plugarin schukopiuhan johdin on n. sormenpaksuinen. Tuohon piuhan älylaitteeseen voi kytkeä myös kolmivaihepistorasiaan sopivan tökkelin (ns. voimavirtapistoke), jolloin se käsittääkseni tukee kaksivaihelatausta. Niin tai näin mutta em. syyn vuoksi näkisin Type 2 latauspiuhan huomattavasti kätevämpänä pienemmän fyysisen koon vuoksi mp-reissulatausta silmällä pitäen.
    Yritin tuolla viestilläni tuoda esiin sitä, että on kaapelia ja on kaapelia. Siis että pelkkiä type 2-kaapeleitakin on ohuita ja paksuja riippuen kaapelissa tuetusta maksimivirrasta ja vaihemäärästä. Schukolaturit on viheliäisiä juurikin sen älyboksin takia, mutta on niidenkin kaapeleissa eroja, kun auton mukana tullut on 9,5mm ja halpakaupan 13mm.
  24. #144
    Schuko-latausjohtoja on myös aika pienikokoisella murikalla saatavana. Ja voi sen pistotulpaksi vaih(dat)taa punaisen 3-v pistokkeen, mutta ei se 2-vaihelataukseksi sitä muuta.
    Tämä ei pidä paikkaansa. Ainakin minun autossa latausteho kolmivaihepistorasian kautta tapahtuu kahdella vaiheella ja 7,4kW teholla. Toki siihen piuhassa olevaan älypömpeliin pitää liittää schukojohtimen tilalle se kolmivaihepistokkseen kytkettävä johdin. Kaikissa latausjohtimissa ei ehkä tätä ominaisuutta ilmeisestikään ole.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  25. #145
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tämä ei pidä paikkaansa. Ainakin minun autossa latausteho kolmivaihepistorasian kautta tapahtuu kahdella vaiheella ja 7,4kW teholla. Toki siihen piuhassa olevaan älypömpeliin pitää liittää schukojohtimen tilalle se kolmivaihepistokkseen kytkettävä johdin. Kaikissa latausjohtimissa ei ehkä tätä ominaisuutta ilmeisestikään ole.
    Kertoisitko missä SUKOlatausjohdossa on "älypömpelissä" valmiina 2-vaihelatausmahdollisuus kunhan vain MOLEMMAT kaapelit ja MOLEMMAT pistokkeet vaihtaa useampinapaisiin?
    <p>CRF 300L</p>
  26. #146
    Kertoisitko missä SUKOlatausjohdossa on "älypömpelissä" valmiina 2-vaihelatausmahdollisuus kunhan vain MOLEMMAT kaapelit ja MOLEMMAT pistokkeet vaihtaa useampinapaisiin?
    En oikein ymmärrä mitä tarkoitat mutta linkistä löytyy latauskaapeli, jossa voi käyttää joko schukopistoketta tai kolmivaihepistoketta.

    https://www.audi.fi/fi/web/fi/sahkoa...it/lataus.html
    -- Brake later and open the gas earlier --
  27. #147
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    En oikein ymmärrä mitä tarkoitat mutta linkistä löytyy latauskaapeli, jossa voi käyttää joko schukopistoketta tai kolmivaihepistoketta.

    https://www.audi.fi/fi/web/fi/sahkoa...it/lataus.html
    Tuo on 3-vaiheinen latausjohto, jolla voi ladata 1, 2 tai 3-vaiheisesti. Se palikka on tässä 3-vaiheinen, kun taas sukolatausjohdolla se on 1-vaiheinen.

    Sukolatausjohdon seinään tulevassa johdossa on siis sukopistoke. Ja auton päässä on pistokkeessa 2 tyhjää reikää
    <p>CRF 300L</p>
  28. #148
    Tuo on 3-vaiheinen latausjohto, jolla voi ladata 1, 2 tai 3-vaiheisesti. Se palikka on tässä 3-vaiheinen, kun taas sukolatausjohdolla se on 1-vaiheinen.
    No tätä olen tarkoittanut koko ajan. Ilmeinen väärin ymmärrys. Onhan se sanomattakin selvä, ettei useampaa vaihetta voi yhtä johdinta pitkin kuljettaa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  29. #149
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Type 2 näyttää tosiaan olevan. Tästä päästäänkin siihen, että reppuun pitää laittaa tilaa vievä ja painava latauskaapelikieppi mukaan, jos tuota meinaa tien päällä ladata. Tosin joku metrin pituinen kaapelinpätkä riittänee, kun pyörän oletettavasti saa latauspömpelin viereen.
    Muutaman vuoden kokemuksella voin sanoa että metri ei riitä. Käytän kaapelia mikä on 1,5metriä päät lukien ja sillä olen pienen kikkailun jälkeen saanut ladattua kaikkialla. Sen alle ei kannata yrittää. Niissä latausasemilla on aina ties minkälaista koroketta ja muuta.
  30.  
  31. #150
    Lainaa TJok kirjoitti Katso viesti
    Muutaman vuoden kokemuksella voin sanoa että metri ei riitä. Käytän kaapelia mikä on 1,5metriä päät lukien ja sillä olen pienen kikkailun jälkeen saanut ladattua kaikkialla. Sen alle ei kannata yrittää. Niissä latausasemilla on aina ties minkälaista koroketta ja muuta.
    Mielenkiinnosta mikä sähkö-mp ja miten/mihin saat mahtumaan Type2 kaapelin matkalle mukaan ?
    2,5m Type2 kaapeli painaa jo 2,14kg speksien mukaan.
    Hypermotard
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen