Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 195:sta
  1. #151
    Joo ne on aika paksua letkua, puhumattakaan ccs-johdoista joita onneksi ei tarvitse itse roudata. Itsellä type 2 kulkee vain auton takakontissa kun aika isoja kompromisseja näissä sähkömopoissa.
  2. #152
    Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla miten sähkö-mp:llä ajavat on Type2 kaapelin mukana kuljettamisen ratkaisseet.

    Repussakin 2kg kaapeli saattaa tuntua painavalta tai onko hankittu sivulaukku tai tavaraboxi erikseen Type2 kaapelia varten.

    CCS ratkaisisi tuon ongelman, mutta CCS sähkö-mp malleja tällä hetkellä lähinnä vain pari kappaletta: Verge TS ja Livewire One.
    Hypermotard
  3. #153
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla miten sähkö-mp:llä ajavat on Type2 kaapelin mukana kuljettamisen ratkaisseet.

    Repussakin 2kg kaapeli saattaa tuntua painavalta tai onko hankittu sivulaukku tai tavaraboxi erikseen Type2 kaapelia varten.

    CCS ratkaisisi tuon ongelman, mutta CCS sähkö-mp malleja tällä hetkellä lähinnä vain pari kappaletta: Verge TS ja Livewire One.
    Olen nyt n.kuukauden puljannut autossa Type2-kaapelin kanssa ja ei tulis mieleenkään roudata sitä prätkällä. eiköhän tuota bensaa saa mun ajovuosien ajan....
  4. #154
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla miten sähkö-mp:llä ajavat on Type2 kaapelin mukana kuljettamisen ratkaisseet.

    Repussakin 2kg kaapeli saattaa tuntua painavalta tai onko hankittu sivulaukku tai tavaraboxi erikseen Type2 kaapelia varten.

    CCS ratkaisisi tuon ongelman, mutta CCS sähkö-mp malleja tällä hetkellä lähinnä vain pari kappaletta: Verge TS ja Livewire One.
    Nyt 2 vuotta kuljettanut type2 kaapelia ajossa mukana.

    Ostin 1,5 metrisen type2 kaapelin heti kun sähköpyörä oli tilauksessa. Säilytän kaapelia 2,5 litran minicrip pussissa ettei se sotke mitään repussa/laukussa tai tavara boksissa. On tosin niin lyhyt että ei ole koskaan osunut maahan.

    Joskus joutuu soveltaa pysäköintiä latauspisteen viereen, mutta erittäin harvoin. Kuva lapin reissulta pari päivää sitten. Ei ole koskaan vastaavaa maastopönttöä tullut vastaan.

    Kaapelia en ole koskaan punninnut, mutta kevyempi kuin litran maito. Enemmän painoa tekee sukolaturi mitä itse pidän mukana pidemmillä reissuilla. En ole tosin koskaan tarvinnut. Vakuutushan hinauttaa lähimmälle laturille jos jotain sattuu.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  5. #155
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiinnosta mikä sähkö-mp ja miten/mihin saat mahtumaan Type2 kaapelin matkalle mukaan ?
    2,5m Type2 kaapeli painaa jo 2,14kg speksien mukaan.
    Laitetaan vielä tähänkin:



    Ei kannata tuosta kaapelista murehtia. Mahtuu 2,5l minicrip pussiin.

    Pyörä on Zero SR F.

    Ostin kaapelin Oululaisesta liikkeestä. Maks 1,5 metriä ja sirot päät oli mitä tilasin ja sen sain.

    Tuossa nyt pitää sitten huomioida latausteho ja muuta. En kannata mitään 22 kilowatin kaapelia kantaa mukana. Siinä nousee paino ja jäykkyys. Varmaankin myös valmistajilla väliä.
  6. #156
    ˆ Nyt saatiin hyvää tietoa oikealta sähkö-mp käyttäjältä, kiitos!

    Type2 kaapeli kulkee hyvin tuon mukaan mukana vaikka repussa, kunhan on riittävän lyhyt ja kompakteilla kaapelinpäillä varustettuna. Foto oli hyvä
    Hypermotard
  7. #157
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    ˆ Nyt saatiin hyvää tietoa oikealta sähkö-mp käyttäjältä, kiitos!

    Type2 kaapeli kulkee hyvin tuon mukaan mukana vaikka repussa, kunhan on riittävän lyhyt ja kompakteilla kaapelinpäillä varustettuna. Foto oli hyvä


    Sähköpyörän oikeastaan ainoa ongelma on suuret nopeudet. Jos tykkää ajaa nopeita siirtymiä (105-130kmh) niin se syö akun todella nopeasti ja sitten on vietettävä aikaa latausasemilla.

    Nopeudet 85kmh ja sen alle niin sitten ei ole ongelmaa. Kulutus alkaa olla siinä 6-7kwh luokkaa.

    Tämä on se ehkä tärkein mitä kannattaa miettiä jos aikoo sähköpyörää hankkia.

    Esimerkkinä Helsinki vantaan lentokenttä ja siitä heinolaan moottoritietä. Akkua oli 5 prosenttia kun ajoin laturille. Ajelin vanhasta tottumuksesta aika haipakkaa.

    Nyt oppineena tiedän että surutta olisin voinut vielä jatkaa. Nollan prosentin kohdalla olisi alkanut hälyttelemään. Senkin jälkeen olisin voinut jatkaa matkaa noin miinus 5 prosentin kohdalle. Tosin en nykyisin aja enää moottoriteitä. Alkanut se vinkka rasittamaan.

    Nykyisin tuossa pyörässä on ylilataus mahdollisuus eli lähtö aamuna lataan akun 110 prosenttiin ja hyvin uskallan ajaa nollaan. Siinä mielessä tilanne on parantunut. Eli akkupaketti 15.6kwh on 17.2kwh.

    Itse ajelen bensa autolla ja ajelen vielä pitkään niin en tuputa sähkövehkeitä kenellekkään. Kunhan mielenkiinnosta ostin ja ostin sen takia kun zero näyttää moottoripyörältä eikä ole mikään tulevaisuuden vehje.

    Huollot joudun tekemään itse. Sähkölaitteisiin ei täällä pohjoisessa osata tehdä mitään. Pyörästä pitää ilmeisesti irroittaa akkupaketti ja moottori. Sen jälkeen pitää viedä pyörä liikkeeseen ja sanoa että moottori on koneistamolla. Sitten ehkä onnistuu jarrunesteen vaihdot. Se oli hämmästys kun kasuaalisti asiaa muutamista paikoista kysyin. Etelässä asia lienee toisin. Etelä Euroopassa ei ole mitään ongelmaa eikä niitä kiinnosta onko akku tavallinen vai 100kg järkäle. Vaihtavat nesteet ja se on siinä. Tuohan ei ole muuten ongelma kuin ehkä jossain tienpäällä kun tarvitsee huoltoa. Minulla on mukana aina varahihna, kompura, renkaanpaikkaus vehkeet. Hihnan vaihtaa 5 minuutissa. Seuraavalla p paikalla 10 minuuttia hienosäätöä ja matka jatkuu.

    Aikaisemmin ajoin vmaxilla missä range oli 130 km (bensa valo sytty) enkä nykyisin tykkää yli 90kmh vauhdeista niin siirtyminen sähköön oli helppo. Sain samalla uuttu potkua pyöräilyyn. Voi olla että vaihdan tuon jossain vaiheessa siihen seikkailupyörä malliin kun ajelen paljon hiekkateitä.
  8. #158
    Lainaa TJok kirjoitti Katso viesti
    Sähköpyörän oikeastaan ainoa ongelma on suuret nopeudet. Jos tykkää ajaa nopeita siirtymiä (105-130kmh) niin se syö akun todella nopeasti ja sitten on vietettävä aikaa latausasemilla.

    Nopeudet 85kmh ja sen alle niin sitten ei ole ongelmaa. Kulutus alkaa olla siinä 6-7kwh luokkaa.

    Tämä on se ehkä tärkein mitä kannattaa miettiä jos aikoo sähköpyörää hankkia.

    Esimerkkinä Helsinki vantaan lentokenttä ja siitä heinolaan moottoritietä. Akkua oli 5 prosenttia kun ajoin laturille. Ajelin vanhasta tottumuksesta aika haipakkaa.

    Nyt oppineena tiedän että surutta olisin voinut vielä jatkaa. Nollan prosentin kohdalla olisi alkanut hälyttelemään. Senkin jälkeen olisin voinut jatkaa matkaa noin miinus 5 prosentin kohdalle. Tosin en nykyisin aja enää moottoriteitä. Alkanut se vinkka rasittamaan.

    Nykyisin tuossa pyörässä on ylilataus mahdollisuus eli lähtö aamuna lataan akun 110 prosenttiin ja hyvin uskallan ajaa nollaan. Siinä mielessä tilanne on parantunut. Eli akkupaketti 15.6kwh on 17.2kwh.

    Itse ajelen bensa autolla ja ajelen vielä pitkään niin en tuputa sähkövehkeitä kenellekkään. Kunhan mielenkiinnosta ostin ja ostin sen takia kun zero näyttää moottoripyörältä eikä ole mikään tulevaisuuden vehje.

    Huollot joudun tekemään itse. Sähkölaitteisiin ei täällä pohjoisessa osata tehdä mitään. Pyörästä pitää ilmeisesti irroittaa akkupaketti ja moottori. Sen jälkeen pitää viedä pyörä liikkeeseen ja sanoa että moottori on koneistamolla. Sitten ehkä onnistuu jarrunesteen vaihdot. Se oli hämmästys kun kasuaalisti asiaa muutamista paikoista kysyin. Etelässä asia lienee toisin. Etelä Euroopassa ei ole mitään ongelmaa eikä niitä kiinnosta onko akku tavallinen vai 100kg järkäle. Vaihtavat nesteet ja se on siinä. Tuohan ei ole muuten ongelma kuin ehkä jossain tienpäällä kun tarvitsee huoltoa. Minulla on mukana aina varahihna, kompura, renkaanpaikkaus vehkeet. Hihnan vaihtaa 5 minuutissa. Seuraavalla p paikalla 10 minuuttia hienosäätöä ja matka jatkuu.

    Aikaisemmin ajoin vmaxilla missä range oli 130 km (bensa valo sytty) enkä nykyisin tykkää yli 90kmh vauhdeista niin siirtyminen sähköön oli helppo. Sain samalla uuttu potkua pyöräilyyn. Voi olla että vaihdan tuon jossain vaiheessa siihen seikkailupyörä malliin kun ajelen paljon hiekkateitä.
    Eikö Zerolla ole valtuutettua huoltoa täällä? Luulisi että jossain Can-Am liikkeessä noita tulevia kanadalais-meksikolaisia suostutaan huoltamaan.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  9. #159
    Harmi kun takuunalaiset motskarit pitää käyttää takuun takia merkkihuollossa.
  10. #160
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Eikö Zerolla ole valtuutettua huoltoa täällä? Luulisi että jossain Can-Am liikkeessä noita tulevia kanadalais-meksikolaisia suostutaan huoltamaan.
    https://www.zeromotorcycles.fi/jalleenmyynti-ja-huolto

    Zero Huolto BikeWorld Vantaa, Turku, Tampere.
    Hypermotard
  11. #161
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Harmi kun takuunalaiset motskarit pitää käyttää takuun takia merkkihuollossa.
    Ei tarvitse, mutta huolto-ohjelmaa on noudatettava.
    Superbike #7
  12. #162
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    https://www.zeromotorcycles.fi/jalleenmyynti-ja-huolto

    Zero Huolto BikeWorld Vantaa, Turku, Tampere.
    Näin vähän muistelinkin ettei tuosta pitäisi huoltamattomuus ainakaan jäädä kiinni. Tietty jos jonnekin Pärnäsen korjaamolle vie niin Perahan ei välttämättä tiedä muista kuin HD:sta yhtään mitään.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  13. #163
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei tarvitse, mutta huolto-ohjelmaa on noudatettava.
    Miten muistaisin tästä keskustellun tällä foorumilla ennenkin, ja todetun, että se takuun säilymiseen liittyvä eu-ryhmäpoikkeusasetus koskee vain autoja, ei moottoripyöriä.
  14. #164
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    https://www.zeromotorcycles.fi/jalleenmyynti-ja-huolto

    Zero Huolto BikeWorld Vantaa, Turku, Tampere.

    Tarkoitin ettei huoltoa ole täällä pohjoisessa. Asun Oulussa. Ostaessa toki tiesin että pyörä kärryyn ja nokka kohti tampereen bikeworldia niin homma lähtee ratkeamaan jos sellainen eteen tulisi tai sitten vantaalle mistä ostettukin.

    Huvitti vain kun pyysin täällä Oulussa huoltoa (ei määräaikaishuoltoa vaan huoltoa yksittäiseen juttuun) niin kaikkialla änkytettiin "mutta kun sähkö...". Kysyin kolmesta paikasta ja sitten annoin olla. Tein itse ja säästin. En loukkaantunut, mutta jäi mieleen kun en osannut arvata että noinkin voi käydä. Hyvä tiedostaa sellaisen joka hankkimassa sähköpyörää, vaikka luulen että kyseessä on joku oululainen vitsaus. Esimerkiksi euro motor center oli yksi firmoista.


    Huolto muuten käsittää 17 kohtaa josta 8 on "every ride". Loputkin on aika pitkälti tarkastuksia. Talvella tulee ajankuluksi katsottua läpi.

    Viralliseen huoltoon pyörää ei tarvitse viedä että takuu pysyy ja se takuu (2v) menikin umpeen elokuussa. Akulla, moottorilla niiden oheistuotteilla takuuta jäljellä (5v) ja takuu pysyy kunhan ei tee niille mitään. Aika näyttää kuinka käy.

    Tänään tuli 350km lenkki ja kotia tullessa oli varaus 3 prosenttia ja range 6km. Ei siis turhaa notkuilua latureilla. Kotisuoralla vielä kiihdytti ihan normaalisti, joten ei ollut lähelläkään. Kun tilanne on akuutti niin ei kiihdy normaalisti vaan leikkaa tavallaan tehoa.
  15. #165
    Lainaa TJok kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitin ettei huoltoa ole täällä pohjoisessa. Asun Oulussa. Ostaessa toki tiesin että pyörä kärryyn ja nokka kohti tampereen bikeworldia niin homma lähtee ratkeamaan jos sellainen eteen tulisi tai sitten vantaalle mistä ostettukin.

    Huvitti vain kun pyysin täällä Oulussa huoltoa (ei määräaikaishuoltoa vaan huoltoa yksittäiseen juttuun) niin kaikkialla änkytettiin "mutta kun sähkö...". Kysyin kolmesta paikasta ja sitten annoin olla. Tein itse ja säästin. En loukkaantunut, mutta jäi mieleen kun en osannut arvata että noinkin voi käydä. Hyvä tiedostaa sellaisen joka hankkimassa sähköpyörää, vaikka luulen että kyseessä on joku oululainen vitsaus. Esimerkiksi euro motor center oli yksi firmoista.


    Huolto muuten käsittää 17 kohtaa josta 8 on "every ride". Loputkin on aika pitkälti tarkastuksia. Talvella tulee ajankuluksi katsottua läpi.

    Viralliseen huoltoon pyörää ei tarvitse viedä että takuu pysyy ja se takuu (2v) menikin umpeen elokuussa. Akulla, moottorilla niiden oheistuotteilla takuuta jäljellä (5v) ja takuu pysyy kunhan ei tee niille mitään. Aika näyttää kuinka käy.

    Tänään tuli 350km lenkki ja kotia tullessa oli varaus 3 prosenttia ja range 6km. Ei siis turhaa notkuilua latureilla. Kotisuoralla vielä kiihdytti ihan normaalisti, joten ei ollut lähelläkään. Kun tilanne on akuutti niin ei kiihdy normaalisti vaan leikkaa tavallaan tehoa.
    Kokeilitko myös Oulun Konekauppa Oyta? Hussella ja GasGasilla on jotain sähkövempeleitä ja heillä on niihin edustus.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  16. #166
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Kokeilitko myös Oulun Konekauppa Oyta? Hussella ja GasGasilla on jotain sähkövempeleitä ja heillä on niihin edustus.
    En kokeillut tuon nimisestä paikasta. Ei käynyt mielessäkään etsiä jotain sähköpajaa. Asiahan olisi ratkennut jos akun ja moottorin olisi ottanut pois huollon ajaksi niin ei olisi häirinnyt mekaanikon työskentelyä.

    Asia vain hämmästytti ja hyvä sähköpyörää ostavan tuollainen merkillisyys tiedostaa. Minua ei haitannut enkä loukkaantunut. Nyt tässä kirjoitushetkellä mietin että talvisäilytys voi täällä pohjoisessa myös tulla ongelmaksi. Tosin pyörässä ei ole nesteitä niin voi laittaa vaikka taloyhtiön häkkivarastoon tai olohuoneeseen. Minulla ei kuitenkaan ole talvisäilytysongelmaa ja voin tarjota lämmintä tilaa korvausta vastaan myös muille.

    Valkkasin pyörän kyllä sen suhteen että voin sitä itse korjailla. Että ei ole mitään vannemoottoreita tai muita ihmeellisyyksiä. Tavallinen akku pyörittää normaaleja sähköjuttuja ja sen sellaista.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  17. #167
    Lainaa TJok kirjoitti Katso viesti
    En kokeillut tuon nimisestä paikasta. Ei käynyt mielessäkään etsiä jotain sähköpajaa. Asiahan olisi ratkennut jos akun ja moottorin olisi ottanut pois huollon ajaksi niin ei olisi häirinnyt mekaanikon työskentelyä.

    Asia vain hämmästytti ja hyvä sähköpyörää ostavan tuollainen merkillisyys tiedostaa. Minua ei haitannut enkä loukkaantunut. Nyt tässä kirjoitushetkellä mietin että talvisäilytys voi täällä pohjoisessa myös tulla ongelmaksi. Tosin pyörässä ei ole nesteitä niin voi laittaa vaikka taloyhtiön häkkivarastoon tai olohuoneeseen. Minulla ei kuitenkaan ole talvisäilytysongelmaa ja voin tarjota lämmintä tilaa korvausta vastaan myös muille.

    Valkkasin pyörän kyllä sen suhteen että voin sitä itse korjailla. Että ei ole mitään vannemoottoreita tai muita ihmeellisyyksiä. Tavallinen akku pyörittää normaaleja sähköjuttuja ja sen sellaista.
    Edustavat Mönkijäkuume brändillä ainakin Can-Amin mönkijöitä. Saattaa olla että nuo uudet sähkömoottoripyörätkin tulee rosteriin
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  18. #168
    Lainaa TJok kirjoitti Katso viesti
    Laitetaan vielä tähänkin:



    Ei kannata tuosta kaapelista murehtia. Mahtuu 2,5l minicrip pussiin.

    Pyörä on Zero SR F.

    Ostin kaapelin Oululaisesta liikkeestä. Maks 1,5 metriä ja sirot päät oli mitä tilasin ja sen sain.

    Tuossa nyt pitää sitten huomioida latausteho ja muuta. En kannata mitään 22 kilowatin kaapelia kantaa mukana. Siinä nousee paino ja jäykkyys. Varmaankin myös valmistajilla väliä.
    Kun tuolla aiemmin 2-vaihelatauksesta väännettiin ja yritin pyörän spekseistä tietoa turhaan etsiä niin onko ilmoitettu 6 kW lataus 2*16A vai 1*32A? Ihan vaan mielenkiinnosta, en ole pyörää ostamassa enkä motskarilausasemaa perustamassa, vaikka ehkä hyvä bismes olisikin.
    X-ADV 750 , CRF 300L
  19. #169
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Miten muistaisin tästä keskustellun tällä foorumilla ennenkin, ja todetun, että se takuun säilymiseen liittyvä eu-ryhmäpoikkeusasetus koskee vain autoja, ei moottoripyöriä.
    Tämmönen vääntely löytyi: http://www.moottoripyora.org/keskust...kuun-pysyminen

    Googlelta kyselin ja tämmöinen löytyi:
    Hei,

    Tiedustelitte, koskeeko viimeviikkoinen takuuehtotiedustelumme myös
    moottoripyörien takuita.

    Nuo uudistetut takuuehdot eivät koske moottoripyöriä, vaan pelkästään autoja.
    Myöskään tiedotteessa mainittu EY:n ryhmäpoikkeusasetus ei koske moottoripyöriä,
    vaan sekin pelkästään autoja.

    Kuitenkin autojen uudistetut takuuehdot perustuvat kuluttaja-asiamiehen
    yleisille takuuehdoille, jotka on suunniteltu kaikille kulutustavaroille
    sopiviksi. Vaikka nuo autojen takuuehdot eivät siis pyöriä koskekaan, ei ole
    mitään estettä vastaavien periaatteiden soveltamiselle myös moottoripyörien
    kohdalla. Esimerkiksi yleinen takuuta koskeva periaate, jonka mukaan
    takuunantajan on osoitettava kuluttajan puolella oleva syy tavarassa
    ilmenneeseen vikaan halutessaan vetäytyä takuuvastuustaan koskee kaikkia
    tavaroita jo suoraan lainsäädännön perusteella.

    Ystävällisin terveisin,
    Juha Eerikäinen


    Juha Eerikäinen
    Lakimies
    Kuluttajavirasto & asiamies
    Haapaniemenkatu 4, PL 5
    00530 HELSINKI
    p. +358 (0)9 7726 7818
    fax +358 (0)9 7726 7557
    juha.eerikainen@kuluttajavirasto.fi
    www.kuluttajavirasto.fi

    https://www.harrika.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=8008


    Miula on Yamahan perämoottori vm 2023.
    Takuu 2+2, joten vielä kolme kertaa se on käytettävä merkkiliikkeessä, vaikka luulen, että osaisin itse siihen huollon tehdä ja jopa laajemman kuin mitä merkkiliike tekee.
    Maksan siitä jonkun euron, että sähköisessä huoltokirjassa on takuuaikana riittävät leimat, jos tulee jotain vääntöä.

    Jos minulla olisi uusi auto, rätkä, mönkkari tms. niin käyttäisin sen merkkihuollossa ihan jo sen takia, että nykyään niitä eri softia päivitellään aika usein ja toiseksi onpahan GW paremmissa voimissa.


    Sen verran vielä tuosta huoltokirjan leimasta.
    3-6 vuotta vanha auto tulee vaihtoon merkkiliikkeeseen. Jos autossa ei ole kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä, niin auto heilahtaa helposti autokauppiaiden omaan huutokauppaan. Merkkiliikkeet tykkää pitää vaihdossa vain merkkihuollettuja autoja. Muualla huolletut myy Kamux ja kumppanit.
    Asia voi näkyä myös hyvityshinnassa, mutta näkyy ihan varmasti merkkiliikkeen pyyntihinnassa...
  20. #170
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Kun tuolla aiemmin 2-vaihelatauksesta väännettiin ja yritin pyörän spekseistä tietoa turhaan etsiä niin onko ilmoitettu 6 kW lataus 2*16A vai 1*32A? Ihan vaan mielenkiinnosta, en ole pyörää ostamassa enkä motskarilausasemaa perustamassa, vaikka ehkä hyvä bismes olisikin.
    2*16A.

    Tarkempana tietona muistelen että pyörässä olisi kaksi 3kw laturia ja molemmille menee oma vaihe. Nykyisin tästä 6kw puhutaan 7kw kun ilmainen softapäivitys nostaa lataustehon.

    Tästä on kyllä aikaa kun näitä asioita mietin että ihan ole nyt varma. Lisälaturi jos olisi niin vaatisi kolmannen vaiheen. Sitten 5x 2,5 kaapeli tosin antaisi 11kw ja zero mainostaa että 7kw+6kw olisi kokonaisteho. Rajoittaisiko kaapeli vai mitä sitten tapahtuisi. En tiedä. Pitäisikö kaapelin (tai sen yhden johtimen) olla paksumpi.
  21. #171
    Kiitokset vaan tiedoista. Jos kotilaturilla lataa niin 11
    kW laturi lataa sitä kolmatta kuitenkin vain 3.7 kW. 22kW laturilla pitäisi kai rajoittaa virta kaapelia vastaavaksi 20A…32A?
    X-ADV 750 , CRF 300L
  22. #172
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset vaan tiedoista. Jos kotilaturilla lataa niin 11
    kW laturi lataa sitä kolmatta kuitenkin vain 3.7 kW. 22kW laturilla pitäisi kai rajoittaa virta kaapelia vastaavaksi 20A…32A?

    jos ajatellaan että latausasema antaa minkä sähkövehje ottaa niin 5x 2,5mm kaapelilla (16A) ei periaatteessa pitäisi saada sitä lisälaturin luvattua 6kw. Tulisi vain 3,7kw lisää.

    pitäisi ottaa paksumpaa kaapelia eli 4mm (32A) ja tuota paksumpaa johdinta kaipaisi ainoastaan lisälaturi mikä teholtaan 6kw.

    en ole koskaan sähköautoa käyttänyt. ehkä joku tietäisi voiko jollain defan 11kw kaapelilla mennä ja latailla autoa 22kw? tavallaan kun ei ole mikään kiinteä vaan latausjohto. laskeskeleeko se latausasema jotenkin poikkipinta aloja.

    näistä ei ole mitään käsitystä enkä ole koskaan tien päällä hoksannut kysyä latailijoilta että mikä kaapeli ja paljonko tulee.
  23. #173
    en ole koskaan sähköautoa käyttänyt. ehkä joku tietäisi voiko jollain defan 11kw kaapelilla mennä ja latailla autoa 22kw? tavallaan kun ei ole mikään kiinteä vaan latausjohto. laskeskeleeko se latausasema jotenkin poikkipinta aloja.
    Latausasemassa on älyä ja sen täytyy rajoittaa lataustehoa sen mukaan minkä verran virtaa voi kaapelin läpi työntää. Ajoneuvon oma laturi (AC -> DC) myös vaikuttaa lataustehoon.
    Viimeksi muokannut: itl; 10.09.2024 klo 09:21.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  24. #174
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Tämmönen vääntely löytyi:
    Jos minulla olisi uusi auto, rätkä, mönkkari tms. niin käyttäisin sen merkkihuollossa ihan jo sen takia, että nykyään niitä eri softia päivitellään aika usein ja toiseksi onpahan GW paremmissa voimissa.
    Tuo on itse asiassa raivostuttava asia. Ikinä ei tiedä millä lailla toimiva auto tulee takaisin pelkästä määräaikaishuollosta. Joka kerralla on vaihteiston, moottorin ja ajohallinnan käyttäytyminen muuttunut. Milloin joku hiukan parempaan, milloin huonompaan suuntaan. Korjaamon työnjohtajat eivät osaa sanoa, muuta kuin että ohjelmisto on päivitetty. Tuntuu ettei heillä ole harmaintakaan hajua muutoksista, kunhan ovat töissä.

    PS ohjelmiston jatkuva päivittäminen merkkihuolloissa on mahdollisesti asia, jossa ei-merkkiliikkeessä huolletun auton mahdolliset takuukysymykset alkavat takkuamaan. En millään usko, että ns yleiskorjaamoilla olisi mitään pääsyä eri tehtaiden päivitystietokantoihin.
  25. #175
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Latausasemassa on älyä ja sen täytyy rajoittaa lataustehoa sen mukaan minkä verran virtaa voi kaapelin läpi työntää. Ajoneuvon oma laturi (AC -> DC) myös vaikuttaa lataustehoon.
    Type 2 AC johdossa on apupinnit jotka kertoo paljonko on potkua latausasemalla vaihtoehtoina 1x16A, 1x32A, 2x16A, 3x16A tai 3x32A ja auto käyttää isointa tehoa mikä irtoaa. Tietysti vanhemmat hybridit voi ottaa vain 1x16A vaikka olisi enemmän tarjolla. Taitaa olla myös niin että autot jotka pystyy käyttämään 3x32 A on aika harvassa. 3x16A (11 kW) nykyisin yleisin. Se tiedonsiirto Type2:ssa on ihan sellaisella vastuskoodauksella.
    FJR -17
  26. #176
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Tuo on itse asiassa raivostuttava asia. Ikinä ei tiedä millä lailla toimiva auto tulee takaisin pelkästä määräaikaishuollosta. Joka kerralla on vaihteiston, moottorin ja ajohallinnan käyttäytyminen muuttunut. Milloin joku hiukan parempaan, milloin huonompaan suuntaan. Korjaamon työnjohtajat eivät osaa sanoa, muuta kuin että ohjelmisto on päivitetty. Tuntuu ettei heillä ole harmaintakaan hajua muutoksista, kunhan ovat töissä.

    PS ohjelmiston jatkuva päivittäminen merkkihuolloissa on mahdollisesti asia, jossa ei-merkkiliikkeessä huolletun auton mahdolliset takuukysymykset alkavat takkuamaan. En millään usko, että ns yleiskorjaamoilla olisi mitään pääsyä eri tehtaiden päivitystietokantoihin.
    Sepä. Duksussa ei ole paperista huoltokirjaa ollenkaan vaan huollot kirjataan tehtaan järjestelmään. Testereitä tuskin on monessakaan paikassa Suomessa, sellainen ilmeisesti tarvitaan että yhteys syntyy. Ärsyttävää, vaikka ei tolla nyt niin suurta merkitystä ole kun huoltoväli on kuitenkin 15k. Olen tehnyt omatoimisesti "ylimääräisen" ölpänvaihdon siinä puolivälissä ja pitänyt omaa kirjanpitoa toimenpiteistä. Päivityksistä en ole huomannut haittaa (onneksi), jotakin hyötyä kylläkin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27. #177
    Kawassa on onneksi sekä paperinen, että sähköinen huoltokirja. Pyörän seuraavan omistajan kannalta tuo sähköinen on tietty luotettavampi. Tosin en tiedä miten ostajaehdokas pääsee näkemään sähköisen huoltokirjan? Ei kait tehdas sitä jaa ihan kaikille kyselijöille ja siksi tuo paperinen on mukavampi pyörän myyntitilanteessa. Ehkä merkkihuollossa pääsee näkemään sähköisen huoltokirjan runkonumeron/rekkarin perusteella jotain maksua vastaan?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  28. #178
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Kawassa on onneksi sekä paperinen, että sähköinen huoltokirja. Pyörän seuraavan omistajan kannalta tuo sähköinen on tietty luotettavampi. Tosin en tiedä miten ostajaehdokas pääsee näkemään sähköisen huoltokirjan? Ei kait tehdas sitä jaa ihan kaikille kyselijöille ja siksi tuo paperinen on mukavampi pyörän myyntitilanteessa. Ehkä merkkihuollossa pääsee näkemään sähköisen huoltokirjan runkonumeron/rekkarin perusteella jotain maksua vastaan?
    Oon ratkaissut tämän niin, että ottanut tulosteet huolloista mukaan ja arkistoinut ne. Mitään huolto-ohjelman ulkopuolista eli korjauksiahan näissä ei näy, mutta näkyypä että on huollettu.
    Lajin halpuus viehättää.
  29. #179
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Kawassa on onneksi sekä paperinen, että sähköinen huoltokirja. Pyörän seuraavan omistajan kannalta tuo sähköinen on tietty luotettavampi. Tosin en tiedä miten ostajaehdokas pääsee näkemään sähköisen huoltokirjan? Ei kait tehdas sitä jaa ihan kaikille kyselijöille ja siksi tuo paperinen on mukavampi pyörän myyntitilanteessa. Ehkä merkkihuollossa pääsee näkemään sähköisen huoltokirjan runkonumeron/rekkarin perusteella jotain maksua vastaan?
    En tiedä miten tuo sujuu pyörien kanssa, mutta ainakin joidenkin sähköinen huoltokirjan omaavien autojen kanssa on kieltäydytty EU:n tietosuojasyihin vedoten näyttämästä edellisten omistajien huoltohistoriaa.
  30.  
  31. #180
    Lainaa mrBarrelNut kirjoitti Katso viesti
    En tiedä miten tuo sujuu pyörien kanssa, mutta ainakin joidenkin sähköinen huoltokirjan omaavien autojen kanssa on kieltäydytty EU:n tietosuojasyihin vedoten näyttämästä edellisten omistajien huoltohistoriaa.
    Onko faktaa vai kuulopuhetta? Oma käsitykseni on se, että ajoneuvorekisteriin merkitylle haltijalle ja omistajalle huoltohistoria pitää pyynnöstä luovuttaa, muille toki kuuluukin myydä eioota. Poikkeuksena myös se, että mahdollisten takuukorjausten tietoja tyypillisesti pantataan.
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen