Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Lähtö parin viikon päästä..
    Laivat tuolla, pitääkö raahata omat liinat mukana? Vai onko noissa Saarille kulkevissa laivoissa ne valmiina. Vie paljon tilaa laukuista noi liinat.
    Sit lähinnä, Sardinia ja Korsika. Mitä ehdottomasti kannattaa mennä katsomaan tai mitä reittiä ajella?
    ZZR1400
  2. #2
    Sama suunta itellä Juhannuksen jälkeen. Tai tarkemmin sanottuna nimenomaan Korsika. Jonkun verran olen tässä talven aikana tutustunut saareen ja lisännyt noita ajokohteita motocaching.netiin eli sieltä kandee kattoa.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  3. #3
    Täällä sitä ollaan, Firenze, Rooma ja nyt Amalfissa. Aikamoinen mutkapätkä tuo Amalfin rantatie. Tästä matka jatkuu Tropean kautta Sisiliaan. Hauskaa aina tuo Suomen rekkari, herättää ihmetystä. Luulevat aina saksalaisiksi. Sitten kun selviää että ollanki suomesta niin ihmettelevät. Napoli oli kaamea paikka moottoripyörällä, en suosittele. Samoin tuo amalfin rannikkotie, en suosittele ihan aloittelijalle. Vaarallinen, mutta hieno.
    ZZR1400
  4. #4
    Vastaan tänne nyt itse itselleni ja tiedoksi jos joku suunnittelee menevänsä noilla laivoilla.
    Ei tarvii omia liinoja raahailla, vie turhaan tilaa. Italiassa moottoripyörät laitetaan laivan reunoille ja sitovat ne köydellä ulommasta jalkatapista seinille.

    PASKIN laivakokemus ikinä, Korsika Ferries. Bastia - Livorno.
    ÄLKÄÄ helvetissä menkö sinne ajoissa venailemaan. Laiva on myöhässä koko ajan. Myöhässä jo tullessaan. Olipa kiva odottaa ilman vettä 2 tuntia 33 asteen helteessä rekkojen ja autojen välissä. Moottoripyörä pakataan laivaan ihan viimeisenä ja uloskin pääset viimeisenä. Ruoka loppui, jotain jämämuonaa jäljellä kun päästiin vihdoin laivaan sisään syömään. Ihan perseestä, siitä laivalinjasta ei ole yhtään mitään hyvää sanottavana. Muut laivat oli ok. Palermossa joutuu kans odottelemaan kentällä mut voisentään mennä auringonsuojaan kävellen. Sardinian ja Korsikan välissä menevä lautta, satamasta löytyy kahvila jossa voi viilentyä ja odotella.
    ZZR1400
  5. #5
    Messinan salmen yli Telepass nimisellä lautalla jonka kansi oli maalattu jollain kumimaisella kitkamaalilla joka oli taivaallista suuresti kammoaman teräskannen sijaan. Kannessa ei kuitenkaan ollut minkäänlaisia kiinnityspisteitä ja ukkosmyrsky tunki päälle. Ei hyvä.
    Sisilia-Malta katamaraanissa oli laipioon saranoitu rivi alumiinilänkiä. Tällainen laskettin satulan päälle, väliin laitettiin vaahtomuovi pehmuste ja paketti kiristettiin räikkäremmillä. Vaati tarkan pysäköimisen, mutta vei vain pari minuuttia.
    NL, AL, AND, B, BIH, GB, BG, E, IRL, I, A, GR, R, LV, FL, LT, L, MK, MD, MC, MNE, N, P, PL, F, RO, S, G, RSM, SRB, SK, SLO, FIN, CH, DK, trs, CZ, UA, H, BY, EST, V, M, IND. lisäksi: DDR, D, YU, CZ
  6. #6
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    PASKIN laivakokemus ikinä, Korsika Ferries. Bastia - Livorno.
    ÄLKÄÄ helvetissä menkö sinne ajoissa venailemaan. Laiva on myöhässä koko ajan. Myöhässä jo tullessaan. Olipa kiva odottaa ilman vettä 2 tuntia 33 asteen helteessä rekkojen ja autojen välissä. Moottoripyörä pakataan laivaan ihan viimeisenä ja uloskin pääset viimeisenä. Ruoka loppui, jotain jämämuonaa jäljellä kun päästiin vihdoin laivaan sisään syömään. Ihan perseestä, siitä laivalinjasta ei ole yhtään mitään hyvää sanottavana. Muut laivat oli ok. Palermossa joutuu kans odottelemaan kentällä mut voisentään mennä auringonsuojaan kävellen. Sardinian ja Korsikan välissä menevä lautta, satamasta löytyy kahvila jossa voi viilentyä ja odotella.
    Mekin otettiin Livorno - Bastia, ei ollu myöhässä ja ruokaa riitti. Tosin meillä oli aamun eka laiva (ja Moby Line!).
    Takasin tultiin Corsica Ferriesin paatilla Bastiasta Savonaan. Ihan ok kokemus sekin... Laiva ei ollu lähellekään täynnä (Toi Livorno - Bastia väli on vamaan useiten melko täynnä!)
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  7. #7
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mekin otettiin Livorno - Bastia, ei ollu myöhässä ja ruokaa riitti. Tosin meillä oli aamun eka laiva.
    Mutta eikös meillä ollut tämä matka Moby Linen paatilla.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    broidilla ajossa mun Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  8. #8
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Mutta eikös meillä ollut tämä matka Moby Linen paatilla.
    Juu oli.

    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Täällä sitä ollaan, Firenze, Rooma ja nyt Amalfissa. Aikamoinen mutkapätkä tuo Amalfin rantatie, en suosittele ihan aloittelijalle. Vaarallinen, mutta hieno.
    Siis ei se nyt varmaan vaarallisempi ole kuin monet vuoristotiet Alpeilla tai Dolomiiteilla... Mutta liikennettä saattaa olla reilusti!?
    Ja sehän on siis tämä: West part & East Part.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  9. #9
    Hirveän ruuhkainen, ohittelu hankalaa, kulmien taakse ei näy ja tosi jyrkkiä kurveja. Tie menee merenrantaa mukaillen.
    ZZR1400
  10. #10
    Minä luulin ajaneeni tuota samaa tietä loppuviikosta.
    Missä lienen ollut, kun sain aika rauhassa ajella.
    OK, myönnetään viimeiset 200 km ajoin isoa tietä, kun se rantatie kulki aika tiukasti kaupunkien läpi ja toisaalta ristiin rastiin konetien kanssa. Maastopalo taisi estää pikkutien käytön jonkin matkaa, ainakin tuli oli molemmin puolin, eikä liikennettä näkynyt.
    Ajamani pikkutie oli käyttökiellossa parin kilometrin matkalta, vain omaiset saivat ajaa sitä pitkin. Syynä taisi olla vastuunkierto koska pätkä oli niin huonossa kunnossa.
    NL, AL, AND, B, BIH, GB, BG, E, IRL, I, A, GR, R, LV, FL, LT, L, MK, MD, MC, MNE, N, P, PL, F, RO, S, G, RSM, SRB, SK, SLO, FIN, CH, DK, trs, CZ, UA, H, BY, EST, V, M, IND. lisäksi: DDR, D, YU, CZ
  11. #11
    http://www.dangerousroads.org/index....ast-road-italy toi tie, hieno mut kauheen ruuhkainen oli, niin ei se vaarallinen ole sen enempää kun muutkaan vastaavat tiet, mutta ohittaminen sitten onkin eri juttu.. tai jos jaksaa körötellä 30km/h bussien perässä. Välillä tuli joku vielä munkin ohi ja vastaantulevia piti varoa pimeissä mutkissa.
    ZZR1400
  12. #12
    Sardiniassa st.galluran satamaan jos tulee etelästä sisämaan kautta on kanssa mukavan kurvikas tie. Siellä ei ollu ruuhkaa lainkaan, mut kuuma oli huh huh.
    ZZR1400
  13. #13
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Pompeista etelään oli ruuhkaa, mutta kyllä se helppasi.

    Tänään pujottelin upeissa maisemissa hiljaista kylätietä Sisiliassa. Oli vain loppupää aika huonossa kunnossa. Syykin selvisi. Tien katkaisi siltatyömaa kilsan ennen liittymää isompaan tiehen.
    Olin siis ajanut kyltin ohi.
    Tiukalla kartan selaamisella löytyi toinen reitti 10 km aiempaa, siis ei koko 45 km pätkää takaisin.
    Palattuani lähtöruutuun pysähdyin tutkiskelemaan itseäni ja ennen kaikkea liikennemerkkejä.
    Risteyksessä oli yksi tien lukuisista sortumista ja sen päällä pieni puomin pätkä, jossa kapenevan tien merkki, kuten täälläpäin on tapana.
    Puomin perkele seisoi maassa olevan liikennemerkin päällä. Nostin puomin ylös ja käänsin merkin kuvapuoli ylös päin. Ajoneuvolla ajokielletty. Jes.
    Onneksi on aikaa ja tiet ja keli upeaa.
    NL, AL, AND, B, BIH, GB, BG, E, IRL, I, A, GR, R, LV, FL, LT, L, MK, MD, MC, MNE, N, P, PL, F, RO, S, G, RSM, SRB, SK, SLO, FIN, CH, DK, trs, CZ, UA, H, BY, EST, V, M, IND. lisäksi: DDR, D, YU, CZ
  14.  
  15. #14
    Mekin käytiin Pompeissa, oli yllättävän iso alue. Napoli oli perseestä, kuuma sokkelo ja ihan ruma kaupunki. Pompeissa vitutti ajaa sitä tummaa kivihässäkkää pitkin kun ajoin ensin sinne keskelle kylää ja sit takaisin. Keula tärisi, huomasi että keulankin huolto olis aiheellinen kun pääsee kotiin.
    ZZR1400