Kytkimeni menee vaihtoon.
Vasta 234.000 km ajettu. BMW R1100GS.
Mikään ei enää kestä mitään.
Kytkinlevyn olen kyllä vaihtanut aikaisemmin, mutta en älynnyt vaihtaa sitä levyjousta, joten se on kai nyt väsynyt, koska kytkin luistaa isoilla vaihteilla, kun kääntää kaasua vaikka moottoritiellä.
Ahvenistolla oli mahdoton ajaa BMW kerhon ajotapahtumassa 29.5.2017, koska kytkin ei kestä kovaa kiihdytystä yhtään
Nyt vaihdan koko kytkimen.
Teen homman HMPK kerholla Tapanilassa Helsingissä lähiaikoina kunhan saan sen kytkimen kaikkine osineen Motorworksiltä UK:sta.
Onko porukalla mielenkiintoa tulla vaihtohommaa katsomaan ja vaikka auttamaankin?
Päivä tarkentuu varmaan ensi viikolla ja kytkin pitää kyllä vaihtaa ennen Gessu Meetingiä 16.6.2017
Aloitus on aamulla ja homma on valmis illalla.
Toivottavasti.
Pekka
Kyllä kiinnostaa tulla mukaan katsomaan/auttamaan. Itsellä pyöreät 100 tonnia ajettu R1100S ja ei tiiä koska siihen on sama edessä
Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
R1100S:n kytkimen vaihto tuli tehtyä kevättalvella. Periaatteessa varsin simppeli juttu. Puretaan kaikki moottorin takana olevat tavarat. Tehtaan korjauskäsikirja opastaa järjestyksessä. Tähän kuntoon mopo tulisi saattaa: linkki, samisessa jutussa on muutenkin tarinaa kytkimen vaihdosta.
Mun rempassa kaikki meni ok paitsi pakoputken ja katin jouduin irroittamaan toistamiseen, koska takaswingin alareaktiotangon etummaista pulttia en saanut kiinni, jos kat oli paikoillaan.
Joo viime keväänä tuli tuo kytkinremppa tehtyä. Purkamistahan se paljolti vaatii mutta eipä siinä sinänsä mitään ihmeellistä jos nyt ruuvaminen on vähänkään tuttua. Korjausopas myös auttaa asiassa.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA