Jostain luin että uusiin kotareihin saisi kännyn näytön näkyviin mittaristossa. Jos tieto pitää kutinsa niin hieno juttu. Seuraava kysymys on sitten kännyn ohjaaminen, onnistuuko tangossa olevilla kytkimillä. Mut tämä suuntaus varmasti yleistyy ja hyvä niin.
Jospa joku toimittaja viilaisi karttasoftansa käytettäväksi tällä tavoin.
Intercom olisi parempi jos kypärässä olisi pelkkä bt-luuri ja mikki. Ei tarvitsisi kypäräpuhelinta sormeilla ajon aikana vaan toimintoja voisi ohjailla stongasta. Näyttö keroisi missä mennään.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Onhan noi motonavit oikeasti rahansa väärti. Itsellä zumo 660 elinikäisillä karttapäivityksillä. Tuolla navilla ohjaat puhelinta taskusta eli näet tulevat puhelut tai soitat suoraan kartalta esim. hotelliin varataksesi huoneen.
Ja autonaveissa ei kaiketi ole noita reittitoimintoja. Ja ei tarvi huolehtia mistään koteloista yms. sillä ainakin tämä yksilö on selvinnyt melkoisista monsuuneista ja kertaalleen moottoritienopeuksilla tapahtuneesta telineestä irtaantumisesta moitteetta.
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
Ja höpsis, käyttö toki tilanteiden ja maalaisjärjen mukaan. Huoltiksia ja monen monta ruoka & yöpaikkaa on vuosien varrella löytynyt Garminia vauhdissa näppäilemällä. Kännynavilla en edes yrittäisi ja toki mp-navikin pitää opetella sillain, ettei enää ajaessa tarvitse harjoitella. Reittimuutokset ovat asioita erikseen..
Viimeksi muokannut: J@ck; 04.06.2017 klo 02:06.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
ei mahda kännyn näyttö toimia ajohanskat kädessä ihan ok..?
ei tartte pysähtyä tien laitaan ja repiä sateessa hanskoja käsistä ja sitten survoa nihkeitä koparia takaisin hanskan sisään..?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
siis joutuuko mp-naveja näppäilemään eikö ne toimi puheohjauksella kuten autojen navit
Tosta parit testit keskusteluun mukaan.
http://www.connect.de/vergleich/moto...h-3196360.html http://www.motorradonline.de/motorra...ation.140.html http://www.motorrad-navigation.com/
Eihän nuo testit ketään paljoa auta, kun ei tiedä onko ne tehty mainospaikkojen myynnin ehdoilla. Mutta onhan ne kivaa luettavaa.
Mp-messuilla oli esillä TomTomilla erillinen ohjaustankoon kiinnitettävä näyttö, itse navigointisofta siis taskussa kännyssä. Sen koommin en ole näyttöä nähnyt enää, edes kotisivuillaan.
No löytyihän se, eli TomTom Vio.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Mä en kyllä tohon kypäränäyttöön oikein usko. Tuleehan se varmaan yleistymään mutta mahdollisimman laaja ja häiriötön näkökenttä on silti ainakin omassa arvoasteikossa aika korkealla.
Mä uskon että mp:ien mittaristo muuttuu pian semmoiseksi että kännykän tai navin näytön saa sinne näkyviin. Laitteen ohjaaminen esim. puhekomennoilla yleistyy myös.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
https://www.youtube.com/watch?v=_JYZHrgQ_Z0
Puheluihin voi vastata ja äänenvoimakkuutta voi säätää tangon kytkimillä.
Navigointi ja motorg:in selaaminen ei vielä taida onnistua.
DIAVELV4
Sinäpä sen sanoit
Itse ostin viime vuonna (silloin oli mopoilu tauolla) Tompan autonavin. Kännynavissa kyrsii se, että kun opastus katkeaa, kun puhelu tulee. Ja sehän yleensä tulee huonoimmassa tilanteessa, kun juuri tarvit opastusta. Itse ajan kyllä paljon (n.50-60tkm/a) ja usein tuntemattomiin osoitteisiin.
Moponavissakin mulla on äänet poissa, eikä yhdistettynä kuulokkeisiin. Kännykkään tosin on, kun saa sitä kautta liikennetiedotteet.
Musiikkia olen pari kertaa testannut, mutta sitä en kaipaa ollenkaan
Uudemmissa Bemareissa K1600GT/L ja R1200RT on "integroituna" Garminin navi.
2014-BMW-R1200RT-00004.jpg
HD:n uusimissa sohvamalleissa on integroitu navi https://www.youtube.com/watch?v=7Xmsep-TUB4
Senalla on malli jossa kypäräpuhelimen kontrollit on erillisessä tankoon kiinnitettävässä mokkulassa https://www.youtube.com/watch?v=Zhq7qqczBwI
itte luulen että kehitys menee niin että mopojen digimittaristojen koko kasvaa vielä. ja niissä eri moodit valinnasta riippuen eli touring-asetuksessa olis navigointi-kartta isolla. GPS-siru mopossa itsessään, tällähän saisi myös ajonestoa, varastetun mopon seurantaa jne. Ja ehkä niinkin että myös mopon oma 4g-siru tulee; mahdollistaa esim. vikakoodien lukemisen etänä.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Itsellä Tomtom rider, oliskohan vitonen, model 4GD00.
Aika harvoin on tullut käytettyä, pääasiassa virossa ja latviassa reissatessa.
Tuotahan mainostettiin aikoinaan mutkareittien haku ominaisuudella seka esim "vältä sorateitä" ominaisuudella joka on muuten ihan hanurista, jos suunnitellulle reitille osuu pienikin pätkä soratietä niin tulee ilmoitus "reittiä ei voi suunnitella" tai "reittiä ei löydy" tämä pätee myös toimintoon "kotiin" mulla on n. 200m soratietä kotipihaan ja sitäkään reittiä "ei voi suunnitella"![]()
Älä korjaa ehjää....
Nää toiveet täyttyy, kun käyttää puhelinta navina. Maastopuolelta löytyy hyvät ohjeet: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...p?f=19&t=37502
Itse käytin pojan vanhaa xperia e4:sta, jossa 5" näyttö, kotoa löytynyttä uutta 16 gigan korttia ja Bilteman telinettä. Kustannuksia tuli telineen verran, muistaakseni 12,90. Saa maastokartan ja katunavigointiin vaikka heren. Mopo oli vielä telakalla, joten en ole ehtinyt sillä vielä testaamaan, mutta heti seuraavalla testilenkillä...
DR 650 + XF 650
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Asiaa on tarkasteltu puolelta jos toiseltakin. Omaan käyttööni taitaisi soveltua mukavasti TomTom Rider 410. Kokemusta TomTomista on n. 10 vuoden takaa autossa. Oli niin helppokäyttöinen, että jopa vaimo oppi sen käytön heti.
Edullisin minkä itse löysin pikaisella googlettamisella...
https://www.xlmoto.fi/gps-tomtom-rid...des-edition#?p
Tuo lataustelakka kannattaa varmaan kytkeä releen taakse, eikä suoraan akkuun. Muutoinhan se taitaa kuluttaa jatkuvasti virtaa. Omassa pyörässä paikka löytyy hyvin läheltä ohjaustankoa, virtapistokkeesta![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Tutkin muutamia reittiehdotuksia Suomessa 200-500Km matkoilla ja reittivalinnat olivat pääsääntöisesti aivan karmeita. Softa vihaa varsinkin vitostietä. Kaupunkien sisällä voi toki toimia ja tehdä nopeitakin korjauksia, mutta tuon perusteella ei kehtaisi lähteä ajamaan maata läpi.
https://play.google.com/store/apps/d...imoto.calimoto
Toinen vastaava uutuus joka on vielä testaamatta.
Mitenhän kauan tällaisen käytön opettelu kestäisi..
https://www.youtube.com/watch?v=wCfjX-KEWmA
Itsellä mietinnässä kanssa tämä navigointihomma kesän euroopan reissulle. Mikä on sellainen älypuhelimen (android) navigointisovellus, jossa offline kartat ja saa etukäteen suunnitellut reitit vietyä naviin? Vai hommaisko ihan erillisen navin...
V4 Tuono
Vaikka Locus Maps https://play.google.com/store/apps/d...id.locus&hl=fi
Sygic:iä olen käyttänyt Androidissa Euroopan ja Suomen reissuilla. Tosi näppärä reitin suunnittelu. Visuaalisesti ei ehkä niin vakuuttava ainakaan zoomatessa tabletilla.
Täällä sama. Naksuttelen aina edellisenä iltana tai aamulla päivän reitit naviin valmiiksi. Leenan ohjeilla kaupunkinavigaatio on joskus hieman haastavaa, mutta aina oon perille päässyt.
Tarjouksessa tuo karttalisenssikin taisi olla vaan 19,90. Ehdottomasti hintansa väärti.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/