Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 60:een 60:sta
    Lainaa cmug kirjoitti Katso viesti
    Minä haluaisin integroidun navin kaikkiin vehkeisiini, moto mukaanlukien. Mutta onko vielä yhdelläkään valmistajalla sellaista? Ehkä jossain goldwingissä?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jostain luin että uusiin kotareihin saisi kännyn näytön näkyviin mittaristossa. Jos tieto pitää kutinsa niin hieno juttu. Seuraava kysymys on sitten kännyn ohjaaminen, onnistuuko tangossa olevilla kytkimillä. Mut tämä suuntaus varmasti yleistyy ja hyvä niin.
    Jospa joku toimittaja viilaisi karttasoftansa käytettäväksi tällä tavoin.

Intercom olisi parempi jos kypärässä olisi pelkkä bt-luuri ja mikki. Ei tarvitsisi kypäräpuhelinta sormeilla ajon aikana vaan toimintoja voisi ohjailla stongasta. Näyttö keroisi missä mennään.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Onhan noi motonavit oikeasti rahansa väärti. Itsellä zumo 660 elinikäisillä karttapäivityksillä. Tuolla navilla ohjaat puhelinta taskusta eli näet tulevat puhelut tai soitat suoraan kartalta esim. hotelliin varataksesi huoneen.
    Ja autonaveissa ei kaiketi ole noita reittitoimintoja. Ja ei tarvi huolehtia mistään koteloista yms. sillä ainakin tämä yksilö on selvinnyt melkoisista monsuuneista ja kertaalleen moottoritienopeuksilla tapahtuneesta telineestä irtaantumisesta moitteetta.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    ONko kellään kokemusta halpisnaveista MP-käyttöön. Ebaysta löytyis:

http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-M...3D263014622727
    Kannattaa katsoa sellainen tapaus, mihin myyjä tarjoaa linkkiä tuoreelle karttapäivitykselle tai vakuuttaa karttojen olevan ajantasalla. Voi olla, että päivitys jää kertaluontoiseksi, mutta aavistuksen vanhoilla kartoillakin ajaa.
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Tuo navin käyttö ajaessa on kyllä kamikaze veto, joka on parempi, jos se ei onnistu ollenkaan.
    Ja höpsis, käyttö toki tilanteiden ja maalaisjärjen mukaan. Huoltiksia ja monen monta ruoka & yöpaikkaa on vuosien varrella löytynyt Garminia vauhdissa näppäilemällä. Kännynavilla en edes yrittäisi ja toki mp-navikin pitää opetella sillain, ettei enää ajaessa tarvitse harjoitella. Reittimuutokset ovat asioita erikseen..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 04.06.2017 klo 02:06.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    ei mahda kännyn näyttö toimia ajohanskat kädessä ihan ok..?
    ei tartte pysähtyä tien laitaan ja repiä sateessa hanskoja käsistä ja sitten survoa nihkeitä koparia takaisin hanskan sisään..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    siis joutuuko mp-naveja näppäilemään eikö ne toimi puheohjauksella kuten autojen navit
    Tosta parit testit keskusteluun mukaan.
    http://www.connect.de/vergleich/moto...h-3196360.html http://www.motorradonline.de/motorra...ation.140.html http://www.motorrad-navigation.com/

Eihän nuo testit ketään paljoa auta, kun ei tiedä onko ne tehty mainospaikkojen myynnin ehdoilla. Mutta onhan ne kivaa luettavaa.
    Mp-messuilla oli esillä TomTomilla erillinen ohjaustankoon kiinnitettävä näyttö, itse navigointisofta siis taskussa kännyssä. Sen koommin en ole näyttöä nähnyt enää, edes kotisivuillaan.

No löytyihän se, eli TomTom Vio.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
    Minä haluaisin integroidun navin kaikkiin vehkeisiini, moto mukaanlukien. Mutta onko vielä yhdelläkään valmistajalla sellaista? Ehkä jossain goldwingissä?

Odotan ja oletan, että kehitys prätkien navigoinnissa menee suuntaan puhelin + kypäränäyttö tai navi + kypäränäyttö. Kaikki pyöräspesifit jutut tuppaa rajaamaan käyttäjä- ja ostajakuntaa. Jäämme odottamaan.
    Mä en kyllä tohon kypäränäyttöön oikein usko. Tuleehan se varmaan yleistymään mutta mahdollisimman laaja ja häiriötön näkökenttä on silti ainakin omassa arvoasteikossa aika korkealla.
    Mä uskon että mp:ien mittaristo muuttuu pian semmoiseksi että kännykän tai navin näytön saa sinne näkyviin. Laitteen ohjaaminen esim. puhekomennoilla yleistyy myös.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Mp-messuilla oli esillä TomTomilla erillinen ohjaustankoon kiinnitettävä näyttö, itse navigointisofta siis taskussa kännyssä. Sen koommin en ole näyttöä nähnyt enää, edes kotisivuillaan.

No löytyihän se, eli TomTom Vio.
    TomTom Vio vaikuttaa hyvältä. Vaikkakin mainostavat skootterikäyttöön, mutta eiköhän tuo laiskan custominkin mukana kestä.

Netistä saa näköjään tilattua, mutta löytyisiköhän jostain myymälästä, että pääsisi kokeilemaan ennen ostamista.
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Jostain luin että uusiin kotareihin saisi kännyn näytön näkyviin mittaristossa. Jos tieto pitää kutinsa niin hieno juttu. Seuraava kysymys on sitten kännyn ohjaaminen, onnistuuko tangossa olevilla kytkimillä.
    https://www.youtube.com/watch?v=_JYZHrgQ_Z0

Puheluihin voi vastata ja äänenvoimakkuutta voi säätää tangon kytkimillä.
    Navigointi ja motorg:in selaaminen ei vielä taida onnistua.
    DIAVELV4
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    kuinka erilaisia voi mielipiteet ja käyttötavat ollakaan.

Itelle ei tuu mieleen miks vielä 2010-luvun lopulla joku ostais erillisnavin autokäyttöön. naputat luuriin osoitteen minne mennä, heität luurin apukuskin jakkaralle ja sieltä se huutelee ohjeet.

Myöskin mopokäytössä mulle on tärkeempi BT-yhteydellä ohjeet korvaan. Näytöstä lähinnä katotaan että miten bensa-asemia osuu reitin varrelle.

MP3-soititantaa ei välttämättä ole.
    Sinäpä sen sanoit

Itse ostin viime vuonna (silloin oli mopoilu tauolla) Tompan autonavin. Kännynavissa kyrsii se, että kun opastus katkeaa, kun puhelu tulee. Ja sehän yleensä tulee huonoimmassa tilanteessa, kun juuri tarvit opastusta. Itse ajan kyllä paljon (n.50-60tkm/a) ja usein tuntemattomiin osoitteisiin.

Moponavissakin mulla on äänet poissa, eikä yhdistettynä kuulokkeisiin. Kännykkään tosin on, kun saa sitä kautta liikennetiedotteet.

Musiikkia olen pari kertaa testannut, mutta sitä en kaipaa ollenkaan

Uudemmissa Bemareissa K1600GT/L ja R1200RT on "integroituna" Garminin navi.

2014-BMW-R1200RT-00004.jpg
    HD:n uusimissa sohvamalleissa on integroitu navi https://www.youtube.com/watch?v=7Xmsep-TUB4

Senalla on malli jossa kypäräpuhelimen kontrollit on erillisessä tankoon kiinnitettävässä mokkulassa https://www.youtube.com/watch?v=Zhq7qqczBwI

itte luulen että kehitys menee niin että mopojen digimittaristojen koko kasvaa vielä. ja niissä eri moodit valinnasta riippuen eli touring-asetuksessa olis navigointi-kartta isolla. GPS-siru mopossa itsessään, tällähän saisi myös ajonestoa, varastetun mopon seurantaa jne. Ja ehkä niinkin että myös mopon oma 4g-siru tulee; mahdollistaa esim. vikakoodien lukemisen etänä.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Itsellä Tomtom rider, oliskohan vitonen, model 4GD00.
    Aika harvoin on tullut käytettyä, pääasiassa virossa ja latviassa reissatessa.
    Tuotahan mainostettiin aikoinaan mutkareittien haku ominaisuudella seka esim "vältä sorateitä" ominaisuudella joka on muuten ihan hanurista, jos suunnitellulle reitille osuu pienikin pätkä soratietä niin tulee ilmoitus "reittiä ei voi suunnitella" tai "reittiä ei löydy" tämä pätee myös toimintoon "kotiin" mulla on n. 200m soratietä kotipihaan ja sitäkään reittiä "ei voi suunnitella"
    Älä korjaa ehjää....
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Omat toiveet naville olisivat:
    -Mahdollisimman edullinen hinta.
    -Pieni ja ohut.
    -Säänkestävyys.
    Nää toiveet täyttyy, kun käyttää puhelinta navina. Maastopuolelta löytyy hyvät ohjeet: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...p?f=19&t=37502
    Itse käytin pojan vanhaa xperia e4:sta, jossa 5" näyttö, kotoa löytynyttä uutta 16 gigan korttia ja Bilteman telinettä. Kustannuksia tuli telineen verran, muistaakseni 12,90. Saa maastokartan ja katunavigointiin vaikka heren. Mopo oli vielä telakalla, joten en ole ehtinyt sillä vielä testaamaan, mutta heti seuraavalla testilenkillä...
    DR 650 + XF 650
    Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Asiaa on tarkasteltu puolelta jos toiseltakin. Omaan käyttööni taitaisi soveltua mukavasti TomTom Rider 410. Kokemusta TomTomista on n. 10 vuoden takaa autossa. Oli niin helppokäyttöinen, että jopa vaimo oppi sen käytön heti.

Edullisin minkä itse löysin pikaisella googlettamisella...
    https://www.xlmoto.fi/gps-tomtom-rid...des-edition#?p

Tuo lataustelakka kannattaa varmaan kytkeä releen taakse, eikä suoraan akkuun. Muutoinhan se taitaa kuluttaa jatkuvasti virtaa. Omassa pyörässä paikka löytyy hyvin läheltä ohjaustankoa, virtapistokkeesta
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

Ray Of Darkness
    Lainaa jase10 kirjoitti Katso viesti
    Uudemmissa Bemareissa K1600GT/L ja R1200RT on "integroituna" Garminin navi.

2014-BMW-R1200RT-00004.jpg
    toimiiko tämä jo äänikomennoilla vaiko vaan niistä rullista sarvessa... ei kai itse navia koskea tarvitse..
    bt kypärään ja käskyllä löytää paikat ja alkaa töihinsä......
    Lainaa veemeri kirjoitti Katso viesti
    No, minä ostin Kiinasta suoraan tehtaalta,pyysin vielä että on ainoastaan käyttiksellä, https://wholesaler.alibaba.com/produ...548649286.html

Kiinnikeitä mukana todella riittävästi, minun mielestä samoja kuin Zumossa.

Laite on Android, vanha käyttis, mutta kartoissa ei väliä. (Nyt saa uudemmalla käyttiksellä.)
    Päivänvalossa näkee..jos aurinko ei ihan suoraan näe laitetta. Sama Garminissa!

Itse latasin minulle sopivat maastokartat, esim. karttaselain, ja olemassa olevan Sygic navin.

Nyt testikäytössä yhdessä Garmin Zumo 660(päivitetyt kartat) ja tämä kiinan kone.
    Kiinan kone jäi bemarin tankoon.

Tämä navijuttu on todella käyttäjäkohtainen.
    M.B
    Kauanko kesti Kiinan navin tulo? 2.7 lähetään Krakovaan...
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    toimiiko tämä jo äänikomennoilla vaiko vaan niistä rullista sarvessa... ei kai itse navia koskea tarvitse..
    bt kypärään ja käskyllä löytää paikat ja alkaa töihinsä......
    Mitä viimäsen tunnin videoita on katsonu ni ei toimi äänikomennoilla..
    Garmin julkaisi hetki sitten uuden Cruiser softan kännykkään. En ole vielä testannut ajossa mutta sormeton käyttö onnistuu äänikomentojen kautta joka on mulle ehdoton feature

https://cruiser.navigon.com/en/

Tutkin muutamia reittiehdotuksia Suomessa 200-500Km matkoilla ja reittivalinnat olivat pääsääntöisesti aivan karmeita. Softa vihaa varsinkin vitostietä. Kaupunkien sisällä voi toki toimia ja tehdä nopeitakin korjauksia, mutta tuon perusteella ei kehtaisi lähteä ajamaan maata läpi.

https://play.google.com/store/apps/d...imoto.calimoto
    Toinen vastaava uutuus joka on vielä testaamatta.
    Mitä viimäsen tunnin videoita on katsonu ni ei toimi äänikomennoilla..
    eli ainaki 10v autonaveja perässä jos ei tajua puhetta ja jos tarvii pysätä voi katsoa paperikarttaa....
    navi pitäs olla apulaite ...eikä erikseen toimenpiteitä vaatiiva ...toimii takana ja kun sanotaan osoite osaa sinne.

no meitä käyttäjiä on monenlaisia........
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Tutkin muutamia reittiehdotuksia Suomessa 200-500Km matkoilla ja reittivalinnat olivat pääsääntöisesti aivan karmeita. Softa vihaa varsinkin vitostietä. Kaupunkien sisällä voi toki toimia ja tehdä nopeitakin korjauksia, mutta tuon perusteella ei kehtaisi lähteä ajamaan maata läpi.
    Eikös tuon koko idea ole välttää tylsät pääväylät ja etsiä viihdyttävä reitti mutkateitä pitkin.
    Freude am Fahren.
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Jostain luin että uusiin kotareihin saisi kännyn näytön näkyviin mittaristossa. Jos tieto pitää kutinsa niin hieno juttu. Seuraava kysymys on sitten kännyn ohjaaminen, onnistuuko tangossa olevilla kytkimillä. Mut tämä suuntaus varmasti yleistyy ja hyvä niin.
    Jospa joku toimittaja viilaisi karttasoftansa käytettäväksi tällä tavoin.

Intercom olisi parempi jos kypärässä olisi pelkkä bt-luuri ja mikki. Ei tarvitsisi kypäräpuhelinta sormeilla ajon aikana vaan toimintoja voisi ohjailla stongasta. Näyttö keroisi missä mennään.

Mitenhän kauan tällaisen käytön opettelu kestäisi..

https://www.youtube.com/watch?v=wCfjX-KEWmA
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Ja höpsis, käyttö toki tilanteiden ja maalaisjärjen mukaan. Huoltiksia ja monen monta ruoka & yöpaikkaa on vuosien varrella löytynyt Garminia vauhdissa näppäilemällä. Kännynavilla en edes yrittäisi ja toki mp-navikin pitää opetella sillain, ettei enää ajaessa tarvitse harjoitella. Reittimuutokset ovat asioita erikseen..

Juu, miten vaan ei se minuun satu. Itse kyllä pysähdyn, koska se on mopolla helppoa ja takaisin normaali nopeuteen kiihdyttäminen on kivaa.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Itsellä mietinnässä kanssa tämä navigointihomma kesän euroopan reissulle. Mikä on sellainen älypuhelimen (android) navigointisovellus, jossa offline kartat ja saa etukäteen suunnitellut reitit vietyä naviin? Vai hommaisko ihan erillisen navin...
    V4 Tuono
    Sygic:iä olen käyttänyt Androidissa Euroopan ja Suomen reissuilla. Tosi näppärä reitin suunnittelu. Visuaalisesti ei ehkä niin vakuuttava ainakaan zoomatessa tabletilla.
  30.  
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Sygic:iä olen käyttänyt Androidissa Euroopan ja Suomen reissuilla. Tosi näppärä reitin suunnittelu. Visuaalisesti ei ehkä niin vakuuttava ainakaan zoomatessa tabletilla.
    Täällä sama. Naksuttelen aina edellisenä iltana tai aamulla päivän reitit naviin valmiiksi. Leenan ohjeilla kaupunkinavigaatio on joskus hieman haastavaa, mutta aina oon perille päässyt.

Tarjouksessa tuo karttalisenssikin taisi olla vaan 19,90. Ehdottomasti hintansa väärti.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
    Triumph Tiger XC -11

Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12