Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 60:sta
    Juu, tiedän että täällä on lukuisia vitjoja koskien naveja, mutta voisiko kokeneemmat käyttäjät jakaa kokemuksiaan ja suosituksiaan?

Taidan itsekin kallistua navigaattorin hankintaan syistä että, mp:n mittari näyttää ihan väärin ja miksei perille löytäminenkin olisi helpompaa ja onhan noissa kai muitakin toimintoja nykyään, mp3-soitin, tulevan puhelun tai tekstiviestin näyttö jne... Omat kokemukset erillisistä naveista on ajalta ennenkuin autoihin ryhtyivät asentelemaan ne jo tehtaalla. Kännykän navia on toki joskus tullut käytettyä ihan viimeaikoinakin, mutta se on mp:n kanssa vähän sellaista säätelyä ja johtojen virittelyä, josta en pidä.

Omat toiveet naville olisivat:
    -Mahdollisimman edullinen hinta.
    -Pieni ja ohut.
    -Säänkestävyys.
    -Luettavuus myös kirkkaassa auringonvalossa.
    -BT-yhteys korvanappeihin.
    -Jonkinlainen clickclack teline, johon vain napsautetaan laite kiinni ja teline itsessään toimii latauslaitteena.
    -Euroopan kartat riittää.

Kiitos jo näin etukäteen!

Niin joo, saa myös linkata mahdollisimman edullisen ostopaikan. Euroopan nettikaupat mukaanlukien...
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

Ray Of Darkness
    Gigantissa silloin tällöin TomTom Rider 249€, itsekin moisen hankin. Tekee asiat mitä toivoit.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
    Veden kestävä kännykkä tai sitten suoja tavalliseen ja tankoon Ram mountin X- grip esim. Clas Ohlssonilta. Jos ei tarvitse nähdä näyttöä, niin sitten känny taskuun ja napit korville esim. Sennheiserr CX-300. Kännyyn sitten Here, niin on ilmaiset ja päivittyvät koko maailman off line kartat. Toki Google maps ja Waze yms. käyvät.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Veden kestävä kännykkä tai sitten suoja tavalliseen ja tankoon Ram mountin X- grip esim. Clas Ohlssonilta. Jos ei tarvitse nähdä näyttöä, niin sitten känny taskuun ja napit korville esim. Sennheiserr CX-300. Kännyyn sitten Here, niin on ilmaiset ja päivittyvät koko maailman off line kartat. Toki Google maps ja Waze yms. käyvät.
    Kännyn navit ovat jo autossakin vähemmän mukavia käyttää - mielestäni pyörässä kutakuinkin käyttökelvottomia. Ainakin minulle näytön riittävä koko, kirkkaus ja selkeä näkymä on paljon olellisempaa kuin äänet. Myös se, että navin käyttö onnistuu helposti ajaessakin ja hanskat kädessä.
    Joskus reissussa jopa ärsyttää, kun navin höpötys ja turhat kameravaroitukset katkaisevat jutustelun takapenkkiläisen kanssa. Eipä ole tällä hetkellä pyörän navin äänet edes käytössä. Myöskään känny ei ole koskaan ollut yhdistettynä kypärän luureihin, eikä tule olemaan

Garmin ja Tomppa lienevät varmoja valintoja. Molempia ollut autoissa, pyörissä vain Garmineita. Makuasia, jotenkin tykkään enempi Garminista.

~350--700 €, jos ei satu joku specialtarjous kohdalle - tai hyvä käytetty, esim. tori.fi kannattaa tsekata. Mites tämä, näyttäis olevan lukittava telinekin mukana https://www.tori.fi/uusimaa/Navigaat...=18&w=3&last=1 Tuo on kyllä jo vanha malli ja mielestäni reippaasti ylihinnoiteltu.
    Oliskohan tämä tarjous vielä voimassa? https://www.facebook.com/Tourerparts...96388623850673
    Viimeksi muokannut: J@ck; 03.06.2017 klo 17:43.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Garmin julkaisi hetki sitten uuden Cruiser softan kännykkään. En ole vielä testannut ajossa mutta sormeton käyttö onnistuu äänikomentojen kautta joka on mulle ehdoton feature

https://cruiser.navigon.com/en/

[QUOTE=J@ck;6524227]Kännyn navit ovat jo autossakin vähemmän mukavia käyttää - mielestäni pyörässä kutakuinkin käyttökelvottomia. Ainakin minulle näytön riittävä koko, kirkkaus ja selkeä näkymä on paljon olellisempaa kuin äänet. Myös se, että navin käyttö onnistuu helposti ajaessakin ja hanskat kädessä.
    Joskus reissussa jopa ärsyttää, kun navin höpötys ja turhat kameravaroitukset katkaisevat jutustelun takapenkkiläisen kanssa. Eipä ole tällä hetkellä pyörän navin äänet edes käytössä. Myöskään känny ei ole koskaan ollut yhdistettynä kypärän luureihin, eikä tule olemaan

Nämä ovat tietysti makuasioita, mutta oma Moto g5:sen näyttö on tarpeeksi kirkas ja iso. Oma Tomppa jää yleensä laittamatta telineeseen, koska kännyssä on varmasti tuore kartta ja itsellä musa soi kypäräpuhelimeen, sekä ohjeet tulevat kätevästi musan sekaan. Höpötykset ja varoitukset saa asetuksista näppärästi poiskin. Autossa tulee myös käytettyä kännyä, joka on kojelaudan päällä X-gripissä.Tuo navin käyttö ajaessa on kyllä kamikaze veto, joka on parempi, jos se ei onnistu ollenkaan.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Kännyn navit ovat jo autossakin vähemmän mukavia käyttää - mielestäni pyörässä kutakuinkin käyttökelvottomia. Ainakin minulle näytön riittävä koko, kirkkaus ja selkeä näkymä on paljon olellisempaa kuin äänet. Myös se, että navin käyttö onnistuu helposti ajaessakin ja hanskat kädessä.
    Juurikin tuo näytön koko pitää minut pois prätkänaveista, 4,3" koko ja 480x272 resoluutio oli kova sana 10v. sitten, ei enää. Lisäksi luulísi prätkänavin kokoisessa möhkäleessä olevan tilaa isommalle akulle, 1-1½ h akunkesto on naurettava kun luurilla navigoi koko päivän ilman lisävirtaa. "Oikean" navin käyttö on toki kätevämpää hanskat kädessä, mutta onnistuu luurillakin reitin uudelleen laskenta lähimpään POI pisteeseen (esim. bensis) ilman että vaarantaa itsensä. Sitten jos koko reittiä pitää muokata niin pysähdyn mielummin ja hoidan sen tauolla.
    ite aikanaan sijoitin kerralla kunnon mp-naviin. enkä ole katunut. garmin 660 oli valintani, maksoi tuolloin 550e ulkomailta tullen.

periaatteessa siinä on kaksi navia, kun autoon sopiva teline, piuhat jne tuli samassa. suotta kahta laitetta hankkii, kun yhdellä hyvällä selviääpi.

kaveri osti vasta tompan, mut en muista oliko siinä autokamat kans mukana..

ja kyllä, oikea navi hakkaa kännykkäversion minustakin mennen tullen.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    ite aikanaan sijoitin kerralla kunnon mp-naviin. enkä ole katunut. garmin 660 oli valintani, maksoi tuolloin 550e ulkomailta tullen.

periaatteessa siinä on kaksi navia, kun autoon sopiva teline, piuhat jne tuli samassa. suotta kahta laitetta hankkii, kun yhdellä hyvällä selviääpi.

kaveri osti vasta tompan, mut en muista oliko siinä autokamat kans mukana..

ja kyllä, oikea navi hakkaa kännykkäversion minustakin mennen tullen.
    Mä en autonavia tarttis, kun sellainen on jo tehtaalla sinne laitettu. Eniten kiinnostaa sellainen siro jonka teline on asennettavissa mp:n sähköihin niin, että se on vain click niin se on paikallaan latauksessa ja clack, irti sujautettavissa taskuun.

Ray Of Darkness
    Tämä lähtee taas iloisesti sivuun aiheesta, kuten tavallista, mutta täytyisi kokeilla jollain epämääräisellä reissulla kymppituumaista täppäriä tankkilaukussa, jotta saisi näppärästi suuren yleiskuvan tiestöstä, jotta voi valita jonkin sopivan pätkän mutu-tekniikalla
    Tämä lähtee taas iloisesti sivuun aiheesta, kuten tavallista, mutta täytyisi kokeilla jollain epämääräisellä reissulla kymppituumaista täppäriä tankkilaukussa, jotta saisi näppärästi suuren yleiskuvan tiestöstä, jotta voi valita jonkin sopivan pätkän mutu-tekniikalla
    Tsiisus!

Ray Of Darkness
    kuinka erilaisia voi mielipiteet ja käyttötavat ollakaan.

Itelle ei tuu mieleen miks vielä 2010-luvun lopulla joku ostais erillisnavin autokäyttöön. naputat luuriin osoitteen minne mennä, heität luurin apukuskin jakkaralle ja sieltä se huutelee ohjeet. Okei, jos ostettavassa autossa on GPS integoituna paneeliin niin semmonen kait on ok.

Myöskin mopokäytössä mulle on tärkeempi BT-yhteydellä ohjeet korvaan. Näytöstä lähinnä katotaan että miten bensa-asemia osuu reitin varrelle. Reitin säätämistä lennossa en hirveesti harrasta.

Jos pääsee livenä hiplaamaan laitteita niin kannattaa tehdä harjoituksia. Miten näppärästi löydän lähistön hotellit. Entä miten näppärästi lopetat nyt ajossa olevan reitin ja otat vaan nopeimman tien satamaan (suunnitelmia kuiteskin joutuu joskus säätämään?)

MP-navit tuppaa olemaan hinnakkaita. Tarkista mitä tulee paketin mukana. ESim. palat joilla telineen saa lukittavaksi maksaa helposti lisää. MP3-soititantaa ei välttämättä ole. Mut sään ja tärinänkestosta noissa kait eniten maksetaan.

edit; ainakin tomotom rydah-sarjan laitteissa tulee ihan pätevä telllinki latausominaisuudella mukana mutta en kutsuisi sitä siroksi
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    En tiedä kuinka paljon muilla vaikuttaa mutta itse tykkään moponavien mutkaisista reittivalinnoista kun joskus tulee uusia pätkiä vastaan niiden myötä.
    Onko noissa kännyköissä vastaava toiminta?
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Eniten kiinnostaa sellainen siro jonka teline on asennettavissa mp:n sähköihin niin, että se on vain click niin se on paikallaan latauksessa ja clack, irti sujautettavissa taskuun.
    mp-navissa on juuri sellainen teline, eikä minusta edes iso. jämäkkä ainakin.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    MP naveja (Siis sellaisia navigaattoreita jotka on suunniteltu nimenomaan moottoripyöräkäyttöä varten) on käytännössä 2 merkkiä: Tomtom ja Garmin. Molemmilla on oma kannattajakuntansa. Garmin lienee hieman monipuolisempi mutta myös selvästi hinnakkaampi laite. Tomtomilla pärjää myös oikein hyvin.
    Tomtom alkaen n. 300€/ Garmin 345LM mallin saa myös alle 400€:lla.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Tsiisus!
    Ei teipillä vaan ihan laukun sisälle tai karttataskuun.
    Omat toiveet naville olisivat:
    -Mahdollisimman edullinen hinta.
    -Pieni ja ohut.
    -Säänkestävyys.
    -Luettavuus myös kirkkaassa auringonvalossa.
    -BT-yhteys korvanappeihin.
    -Jonkinlainen clickclack teline, johon vain napsautetaan laite kiinni ja teline itsessään toimii latauslaitteena.
    -Euroopan kartat riittää.
    Liikaa reunaehtoja....

Edullinen löytyy parhaiten käytettynä
    Pientä ja ohutta ei löydy jos säänkestävyys on kriteerinä
    Luettavuus no joo...
    BT korvanappeihin toteutuu vain moponaveissa

että TomTom tai Garmin jää jäljelle.

G on parempi ja kalliimpi, Tomi yhteisöllisempi.
    G jos tarkoitus on ajella poluilla, Tomi riittää assulla.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
    Itse olen toistaiseksi tyytynyt halparatkaisuun: Autonavi ja sille veden (sisällä) pitävä kotelo. Kovemmalla sateella huurtuu niin, että voi vaan arvailla, mitähän se näyttää. Hyvin hoitanut hommansa kahdella ulkomaan reissulla, kolmannelle lähetään kuukauden päästä.
    Pyörässä ois Garminin lataava teline, kun raskis ostaa siihen navin.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

Tuommoisella tekniikalla olen muutaman vuoden ajellut. Näytön kirkkaus niitä harvoja miinuspuolia.
    ONko kellään kokemusta halpisnaveista MP-käyttöön. Ebaysta löytyis:

http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-M...3D263014622727

Tuleeko noissa moponaveissa aina mukana tuo palikka millä sen saa tankoon kiinni?

Kiinnostaisi itseäkin ostaa, tuostakin syystä mitä tate66 sanoi että saisi hieman uutta reittiä "vakioiden" kaveriksi..

Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
    Lainaa tumb1 kirjoitti Katso viesti
    Tuleeko noissa moponaveissa aina mukana tuo palikka millä sen saa tankoon kiinni?

Kiinnostaisi itseäkin ostaa, tuostakin syystä mitä tate66 sanoi että saisi hieman uutta reittiä "vakioiden" kaveriksi..
    Kyllä niissä yleensä teline tulee mukana

Lainaa tumb1 kirjoitti Katso viesti
    Ainakin Tomtom ja Garmin naveissa tulee kaikissa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Kyllä niissä yleensä teline tulee mukana
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ainakin Tomtom ja Garmin naveissa tulee kaikissa.
    Ok, hyvä tietää, että ei tarvitse kyhätä itse mitään häkkyrää vaan siististi tankoon, kun ei pahemmin ole etukatetta minkä taakse sen saisi.

Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
    Kotomaassa naviksi riitänee vaikka kännykkä. Jos taasen haaveissa keskieuroopan reissut, ainoa oikea vaihtoehto on kunnollinen mp navi, täällä 2500km /3 pvä ajettuna, on pakko operoida ja varmistaa navinkin ohjeet mm. zoomaamalla ajossakin. Itsellä ollut Garmin 660 8 vuotta (560 vaihdettu takuuseen), aikoinaan maksoi 550€, mutta hintansa väärti.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Kiitos aloittajalle sekä kaikille vastaajille erinomaisesta ketjusta.

Minulla:
    8" Sony Z3 tabletti (sateenkestävä) Transalpin tangossa RAM Mounts kiinnikkeillä. Tajusin nyt laittaa pidemmän varren päähän niin luettavuus parantui. Glove mode toimii melko hyvin eli käsittely hanskoilla onnistuu (reitille osuneiden mielenkiintoisten nähtävyyksien googletus tms). Navigointiohjeet saa tietenkin kuulokkeisiin (piuha / BT). Ostin ja asensin muovikalvon heti uutena, se on nyt hyvin naarmuinen vaan parempi naarmuttaa sitä kuin näytön omaa pintaa kun sorapätkällä haluaa tutkia vaihtoehtoista reittiä. Ja pitää se kalvo nyt haljennutta lasia kasassa (tipahti parkkipaikalla asvalttiin..). Tabletin ja telineen välissä ohut pehmuste aina kun se pehmuste on tullut reissuun mukaan. Ja onhan sillä tabletilla kätevää tauolla tarkistaa lähialueen palvelut, sää, minkä ohi tulikaan ajettua,...

Akku kestää nyt kolmannella ajokaudella 4..8 h sen mukaan kuinka kirkas keli eli kuinka paljon taustavaloa tarvitaan. (Uutena akku kesti idlenä viisi vuorokautta helposti.) Powerbank takin taskuun ja piuha tablettiin niin sähköt ei lopu kesken. Kylmällä kelillä se powerbank takin sisäpuolelle ja piuha heti kiinni niin ei tilttaa kumpikaan kylmästä, -2 ollut kylmin keli jossa ajettu ja tuo yhdistelmä toimi.

Internet yhteys BT:llä kännystä: BT:n pitäisi kuluttaa sähköä vähemmän kuin WLAN.

Sorareitit valmiiksi piirretty Google Maps / My Maps :llä.
    - Reitin teko (piirto) ei oikeasti onnistu Androidilla, pitää tehdä PC:llä.
    - Google Maps näyttää pikkutiet vain kun zoomaat rajusti
    - Isolla resolla (kuten Sony Z3 Tablet) kaikki tekstit, pikkutiet ja muut merkinnät aivan liian pieniä ajossa luettavaksi
    - itse tehtyjä (piirrettyjä) reittejä Google ei navigoi vaan joudut itse navigoimaan eli seuraat piirrettyä reittiä, Maps näyttää sijaintisi keskellä näyttöä
    - Yksi kartta voi sisältää hyvin rajallisen määrän pirrettyjä reittejä: Espoo - Korppoo väli tarvitsee 4..6 karttaa, joudut vaihtamaan ne itse tietenkin.
    --- Tabletin jatkuva vilkuilu ei ole lainkaan se turvallisin tapa edetä vierailla teillä
    +++ Jos navigoit Goolge Maps :llä niin se ehdottaa vaihtoehtoisia reittejä, navigointi pitää vain aloittaa minun reiteillä vasta kun olen erittäin kaukana asvaltista.

Here paras silloin kuin pitää ajaa tiettyyn määränpäähän: Todella tylsää, eihän se määränpää vaan reitti.

OpenStreetMap ostettu vaan sen käyttö pitäisi oikeasti opetella.

My Maps, Here ja OpenStreetMap vinkkejä otetaan vastaa.

Toivomukset oikealle naville:
    * Säänkestävyys, näyttö toimii kaikissa oloissa, lataus telineessä jne. kaikki standarditoiminnot.
    * Reititys päällystämättömiä teitä kohteeseen.
    * Reitillä ja "Drive" moodissa näytää risteyksissä kaikki läpiajettavat tiet: "Hmm.. mielenkiintoinen tie lähtee tuosta, joskohan voisi koukata sen kautta..."
    * Omien merkintöjen helppo välitön lisäys: Puomi, Tie päättyy (oikeasti), Muu,...
    * Tallentaa ajetun reitin (eikä lavertele sitä kaikille)

Oikella navilla tarkoitan siis laitteen ja ohjelmiston ominaisuuksia, täältä olen ymmärtänyt että Garmin olisi oikea valinta minulle. Vaan miksi maksaisin satoja euroja mitä minulla (suunnilleen) on jo? Vai onko Garminissa nuo ed. kohdan kaikki ominaisuudet?

Tai mikä olisi oikea naviapp minulle?
    Ajelut toistaiseksi vain kotomaassa.
    Honda AT AS DCT 1100
    Honda Transalp XL700VA
    Honda CRF 300 Rally
    "Elämä on mutkikasta" onneksi!!
    Turku - Espoo TA:lla ~12 h & 450 km
    Lainaa Mrvexin kirjoitti Katso viesti
    Kotomaassa naviksi riitänee vaikka kännykkä. Jos taasen haaveissa keskieuroopan reissut, ainoa oikea vaihtoehto on kunnollinen mp navi, täällä 2500km /3 pvä ajettuna, on pakko operoida ja varmistaa navinkin ohjeet mm. zoomaamalla ajossakin. Itsellä ollut Garmin 660 8 vuotta (560 vaihdettu takuuseen), aikoinaan maksoi 550€, mutta hintansa väärti.
    Ja edelleenkin kartat, kuten nytkin tässä illalispöydässä, Sveitsi 729, on käytössä kun suunnitellaan ... on vaan monesti ketterin käyttää...
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    ONko kellään kokemusta halpisnaveista MP-käyttöön. Ebaysta löytyis:

http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-M...3D263014622727
    No, minä ostin Kiinasta suoraan tehtaalta,pyysin vielä että on ainoastaan käyttiksellä, https://wholesaler.alibaba.com/produ...548649286.html

Kiinnikeitä mukana todella riittävästi, minun mielestä samoja kuin Zumossa.

Laite on Android, vanha käyttis, mutta kartoissa ei väliä. (Nyt saa uudemmalla käyttiksellä.)
    Päivänvalossa näkee..jos aurinko ei ihan suoraan näe laitetta. Sama Garminissa!

Itse latasin minulle sopivat maastokartat, esim. karttaselain, ja olemassa olevan Sygic navin.

Nyt testikäytössä yhdessä Garmin Zumo 660(päivitetyt kartat) ja tämä kiinan kone.
    Kiinan kone jäi bemarin tankoon.

Tämä navijuttu on todella käyttäjäkohtainen.
    M.B
    Lainaa veemeri kirjoitti Katso viesti

Tämä navijuttu on todella käyttäjäkohtainen.
    M.B
    Jeps kuten monimuukin juttu mopoilussa ja muussakin. Tärkeää on kuitenkin mielipiteiden vaihto, tuo 660 on jo vanha kuin mikä, mutta kun toimii miksi vaihtaa.. oppinut olen sen kikatkin jo..
  30.  
    Minä haluaisin integroidun navin kaikkiin vehkeisiini, moto mukaanlukien. Mutta onko vielä yhdelläkään valmistajalla sellaista? Ehkä jossain goldwingissä?

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen