Liekö kytkin loppumaisillaan, kun koneen lämmettyä vaihteiden pykällys pienemmälle takertelee, vai onko vakavampaa vikaa odotettavissa?
Kannattaa aluksi kattoa että kytkinkahvan vapaaliike on sopiva. Ja jos on säädettävä kytkinkahva, ei säätö saa olla kovin lähellä, sillä muuten ei riitä liikevara avata kytkintä kunnolla. Tuossa kun alkaa kytkin ottamaan kiinni tosi nopeasti kahvaa nostettaessa, niin on tarkka sen kahvan säätöjen kanssa.
1835
Ihan vakiokahva paikallaan. Eihän tuossa tosiaankaan ole ihmeemmin vapaata liikettä, täytyy vaikka hieman kiriä vaijeria ja testailla.
Kytkin toimii, mutta vaihteet takertelee. Voiko öljyt vaikuttaa?
Ihan varmasti voi. Itse menin onneton öljyn tyyppiä vaihtamaan edelliseen omistamaani Kawaan. Vaihteet alkoivat takertelelemaan ja kytkin meni levyjen osalta uusiksi, kun kytkin ryhtyi luistamaan ihan pirusti. Levyjen ja uuden öljynvaihdon jälkeen alkoi toimimaan normaalisti. Se oli mun Delvac-kokeilu![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Toivottavasti ei heti mennyt jotain särki, tuntuu omituiselta miten 100km ajon jälkeen alkoi tuo takkuilu. Rivakammassa kiihdytyksessä vaihtuu ihan nätisti, taajamassa vähän tarkertelee, mutta alaspäin pykältäessä välillä tuntuu, ettei mene millään.
Justiin oli samat oireet rälläyspyörässä, vaihdevipu tahmas pahasti, korjaus=paskat pois eturataskopasta minkä läpi vipu meni ja kunnolla WD40:stä, toimii taas.
paskat1.jpg
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Kytkin vaati vähän säätöä ja putsailin vaihdevivuston jarrukliinerillä ja uudet rasvat sisään, ei vaikutusta. Kylmänä toimii ok, kun kone lämpiää niin takkuilu alkaa. Kytkintä luistattamalla vaihtuu paremmin.