Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tervehdys.
    Mistä voisi näin kotikonstein etsiä syytä kovaan tyhjäkäyntiin (n.1800rpm)?
    Vuotoja en löytänyt starttispraylla, vaijerissa on löysää ja tyhjäkäyntimoottori ei jumittele...
    Kyllä on viimeinen pyörä jonka ostan näkemättä vain luottamalla myyjään
    EX:BMW K1200LT -04
    -V-max 1200 -96
    -Honda xl1000v -99
    -BMW K1200 RS
    -Yamaha FJ1200
    -Aprilia RSV 1000R Factory
    -Suzuki RF900,GSX750es
    -Kawasaki Z650SR
  2. #2
    Miten tiedät että tyhjäkäyntimoottori ei jumita?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3. #3
    Komppaan edellistä. Mistä/miten tiedät, että tyhjäkäynnin säätö(moottori) toimii? Käykö noin kovaa tyhjäkäyntiä heti startin jälkeen, koko ajan, muuttuuko lämmetessään? Onko TPS:n lukitus-maali vielä ehjä? Tiedätkö mitään pyörän huoltohistoriasta? Jos joku on (erehtynyt) kajoamaan ruiskurunkojen synkkaan voi edessä olla karu taival.
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Miten tiedät että tyhjäkäyntimoottori ei jumita?
    Laitoin prikat kiinnityskohtien väliin korokkeeksi ja tyhjäkäynti pysyi samana eli ei ainakaan tunnu työntävän kaasua. Huomasin myös sen, että painaessani kaasua synkkaruuvien kohdalta (pakottamalla)pienemmälle, tyhjäkäynti pieneni. Vanhoissa K100:sissa taitaa olla stoppariruuvi jota säätää, mutta näissä ei liene semmoista.
    Lukitusmaalit ehjiä.
    EX:BMW K1200LT -04
    -V-max 1200 -96
    -Honda xl1000v -99
    -BMW K1200 RS
    -Yamaha FJ1200
    -Aprilia RSV 1000R Factory
    -Suzuki RF900,GSX750es
    -Kawasaki Z650SR
  5. #5
    Lainaa raulo1 kirjoitti Katso viesti
    Laitoin prikat kiinnityskohtien väliin korokkeeksi ja tyhjäkäynti pysyi samana eli ei ainakaan tunnu työntävän kaasua. Huomasin myös sen, että painaessani kaasua synkkaruuvien kohdalta (pakottamalla)pienemmälle, tyhjäkäynti pieneni. Vanhoissa K100:sissa taitaa olla stoppariruuvi jota säätää, mutta näissä ei liene semmoista.
    Lukitusmaalit ehjiä.
    Ei ymmärrä sanaakaan... Prikat? Kiinnityskohdat? Liikeet/radat ovat pieniä. Jos painamalla saat tyhjäkäynnin pienemmälle, niin mistä tiedät, ettei ruuvi-moottori ole jumissa tai muuten ei laske kierroksia alas. Et vastannut kysymykseen tyhjäkäynnin (mahdollisesta) muuttumisesta lämpiämisen myötä.
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Jostainhan se saa liikaa ilmaa jos käy turhan kovaa. Imuvuotoa jostain tai niitä ruuveja veivattu niin auki ettei tyhjäkäyntisäätö riitä korjaamaan tilannetta.
    PS Synkkauksen voi tehdä vaikka sitä ei kirjassa neuvotakaan. Jos sotkee pahasti säädöt voi tosiaan olla karu tilanne. Huono synkka ei sinänsä pitäisi nostaa tyhjäkäyntiä. Minulla ei ole GS911 laitetta mutta sillä ehkä voi nähdä tyhjäkäyntimoottorin asennon (viisaammat ehkä tietää kuinka on).
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  7. #7
    Lainaa raulo1 kirjoitti Katso viesti
    Huomasin myös sen, että painaessani kaasua synkkaruuvien kohdalta (pakottamalla)pienemmälle, tyhjäkäynti pieneni. Vanhoissa K100:sissa taitaa olla stoppariruuvi jota säätää, mutta näissä ei liene semmoista.
    Lukitusmaalit ehjiä.
    Eikös tämä halua viitata siihen että kaasuvaijeri kantaa/jumittaa?
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  8. #8
    Kurkkaas huohotinletkuu kannenpäältä. Omissa on ollu, molemmissa halkeamia useissakohdissa.
    K1200rs '05 , Rsv 1000 Rr
  9. #9
    Ruiskuttelin käynnistysspraytä jokapuolelle imupuolen ympäristössä, ei vaikutusta.Moottorin lämpötilalla ei vaikutusta.
    Vaikka otin tyhjäkäyntimoottorin löysälle, tyhjäkäynti kova.Jatketaan tutkimista....
    EX:BMW K1200LT -04
    -V-max 1200 -96
    -Honda xl1000v -99
    -BMW K1200 RS
    -Yamaha FJ1200
    -Aprilia RSV 1000R Factory
    -Suzuki RF900,GSX750es
    -Kawasaki Z650SR
  10. #10
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Komppaan edellistä. Mistä/miten tiedät, että tyhjäkäynnin säätö(moottori) toimii? Käykö noin kovaa tyhjäkäyntiä heti startin jälkeen, koko ajan, muuttuuko lämmetessään? Onko TPS:n lukitus-maali vielä ehjä? Tiedätkö mitään pyörän huoltohistoriasta? Jos joku on (erehtynyt) kajoamaan ruiskurunkojen synkkaan voi edessä olla karu taival.
    On siellä jotain ropailtu. Esim. myynti-ilmoituksen "pikakaasu" oli kurkun klemmarin ruuvi estämässä kaasuvivun kääntymisen loppuun. Ei ollut kaukana, ettei vivusto olisi mennyt ruuvin yli ja hirttänyt kaasua kiinni.
    Huoltokirjassa leimoja liikkeistä 20000 välein.
    EX:BMW K1200LT -04
    -V-max 1200 -96
    -Honda xl1000v -99
    -BMW K1200 RS
    -Yamaha FJ1200
    -Aprilia RSV 1000R Factory
    -Suzuki RF900,GSX750es
    -Kawasaki Z650SR
  11. #11
    K-sta itselläni ei kokemusta /gessuista kylläkin) mutta mitä nyt maailman kommentteja tuosta katselin, ykkösinä on epäilyt ilmavuodoista tai TPS sensorien jumeista. GS911:tä peliin ja kokeilemaan TPSn kalibrointia, useamman kerran. Tuo prikkojen vaikuttamattomuus hiukan herättäisi myös epäilyjä siihen suuntaan.
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  12.  
  13. #12
    Joo kans sellanen mielipide että ennen kuin rupeat mekaanisia osia vaihtele ... ja säätelee
    tsekkaa kaikki sähköiset tunnistimet ja säätimet varastossa sattuneiden jumien ja kuolemien varalta...
    ei nekään ikuisia ole ... vaikka kuluma ei näykkään päälle päin ...miksi esim lämpö ei vaikuta käyntiin....