Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    eli ostin tossa kaadutun honda vtr 1000cc firestormin vm98, joka nyt pitäis rekisteröidä. kaikki laput löytyy vaurioista ja runkomittaus on tehty josta laput löytyy. kysymys onkin kun siinä ei ole alkuperäisiä vaimentimia niin meneekö katsastuksesta läpi? jos se on ongelma niin olisiko jollain lainata/myydä korvausta vastaan vakio vaimentimia katsastuksen ajaksi?
  2. #2
    Jos ne on hyväksytyt ja lailliset niin ei kai se ole ongelma. Jos on laittomat putket niin tiedät varmaan itsekin vastauksen.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  3. #3
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Jos ne on hyväksytyt ja lailliset niin ei kai se ole ongelma. Jos on laittomat putket niin tiedät varmaan itsekin vastauksen.
    Oliko niin että vasta -03 tuli tuo E-hyväksytty pönttö pakolliseksi ja tätä ennen putken piti alittaa tietty db-raja ?
    Jee Jee
  4. #4
    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0
    tuolta löytyy dataa, eikä ole ensimmäinen kerta kun tuohon viitattu.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  5.  
  6. #5
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Oliko niin että vasta -03 tuli tuo E-hyväksytty pönttö pakolliseksi ja tätä ennen putken piti alittaa tietty db-raja ?
    Euro1 17.6.1999
    E-hyväksytyillä pyörillä saa melu olla korkeintaan tyyppikilvessä mainittu +5dB (+3dB mittavirhetoleranssi tienvarsimittauksessa).

    E-tyyppihyväksymättömissä ennen 1992 käyttöönotetuissa meluraja 106dB (+3dB) ja 1992 jälkeen 103dB (+3dB)

    Melu mitataan 1/2m etäisyydeltä pakoaukosta 45 asteen kulmassa käyttäen korkeiden taajuuksien painotusta (A) ja nopeaa vastetta. Mittaus suoritetaan tasakaasulla 45% maksimikierrosluvusta päästäen kaasu pois. Eli jos poksahtelee ja paukkuu kierrosten pudotessa, niin saattaa helpostikin paukkua rajat. (Moottoriradoillahan mittaillaan pelkästään staattisilla kiekoilla ja eri kierrosluvulla kuin liikenteessä)
    E-hyväksytyissä käytetään mittauksessa tyyppikilven osoittamaa käyntinopeutta.


    Näköjään Trafin sivuilla sanotaan, että vasta Euro2-hyväksytyissä pitäisi olla kyseiseen ajoneuvoon hyväksytty vaimennin. Ja tämähän tarkoittaa 1.4.2004 tyyppihyväksyttyjä tai 1.7.2005 jälkeen rekisteröityjä moottoripyöriä.
    Eli E1-pyörään voi katsastaa minkä tahansa sopivan vaimentimen, mutta E2:ssa täytyy olla kyseiseen pyörään hyväksytty vaimennin.
    Viimeksi muokannut: Miikam; 19.05.2017 klo 16:11.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net