Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
    Kaaduin viime perjantaina Virossa ja solisluu murtui.
    Tein vahinkoilmoituksen IFiin eilen aaamupäivällä.
    Päätös tuli tunnissa, liikennevakuutuksesta korvataan kulut ja haittakorvaus tulee.
    Haittakorvaus tuli tänään tilille 700.- euroa.

Nyt voin ostaa kunnon suojat.
    Hyvä juttu.
    Tuollaista ajattelin.
    Onko muita hyviä esityksiä suojapaidaksi?

L5014101211.jpg
    Pekka
    Mitkä olivat kaatumiseen johtaneet syyt? Liikaa vastaohjausta?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Liikaa vastaohjausta?
    No, eipäs nyt aleta...
    Itse epäilisin ns, kasaumateoriaa.

Siinä on lähestytty vasen-oikea mutkayhdistelmää ( S-mutka).

Vasuri meni hienosti, mutta sitten oikea koitui kohtaloksi.

Juurisyyksi on vahva epäilys.... yhdistettynä
    väistämättömiin perustekijöihin.... kylmän kelin kankeuteen ja iän tuomaan hitauteen.

"Ratti" unohtunut väärään suuntaan, eli ulkomutkaan päin.
    Oikean tullessa silmille on sitten todettu:

WTF ??? VASTA OHJASIN

Paranemisia...
    Hieno homma ettei pahemmin käynyt.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    He, he.
    Ihan kiva, että syitäkin jo keksitään.

Kavereiden kanssa oltiin Etelän ruosteenpoistossa Viron metsissä kaahailemassa.
    Upottavan hiekkaesteen ylitys vauhdilla ei oikein onnistunut, kun hiekassa piilossa ollut iso juurakko heitti minut nurin ja olkapää edellä pöpelikköön.
    Pekka
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Upottavan hiekkaesteen ylitys vauhdilla
    Eli nyt ei ollut kyseessä vastaohjaus vaan vasta kiihdytys!
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
    Ehdin jo huolestua, että Delvac olisi ollut syyllinen.
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Ehdin jo huolestua, että Delvac olisi ollut syyllinen.
    ...tai tissit?
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Päätös tuli tunnissa, liikennevakuutuksesta korvataan kulut ja haittakorvaus tulee.

Hyvä juttu.
    Tuollaista ajattelin.

L5014101211.jpg
    Haitakorvaus maksetaan aikaisintaan vuoden päästä.
    Lainaa lp1234 kirjoitti Katso viesti
    Haitakorvaus maksetaan aikaisintaan vuoden päästä.
    Jaa, missähän yhtiössä noin toimitaan?
    Kyseessä on siis tilapäinen haitta, joka aiheuttaa pientä kipua, mutta ei juuri muuta.
    Leikkausta ei näillä näkymin tarvita, pelkkä Burana riittää.
    Kolmen viikon kuluttua uusintakuvaus Mehiläisessä.
    Rahat tuli tilille seuraavana päivänä vahinkoilmoituksen tekemisestä.
    700.- euroa.
    Pekka
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Itse epäilisin ns, kasaumateoriaa.

WTF ??? VASTA OHJASIN

Paranemisia...
    Hieno homma ettei pahemmin käynyt.
    Bonella on kyllä hyvät teoriat joka hommaan.
    Kiitos.
    Pekka
    Kyseessä on siis tilapäinen haitta, joka aiheuttaa pientä kipua, mutta ei juuri muuta.
    700.- euroa.
    Näin ne ajat muuttuu. Mulla tuli tapaturmainen amputaatio, haittakorvaukset ifistä voitiin silloin maksaa aikaisintaan vuoden päästä ja piti olla joku kirurgin E lausunto, et ihan perus arvauskeskuksen lääkärin lappu ei olis riittänyt. Silloin ei särkylääkkeillä selvitettävistä jonotuksesta olis ikinä maksettu .. Kysyin vakuutusyhtiöltä että miksi vuosi, meinaatteko et odottamalla kasvaa takaisin? Ei auttanu ku odottaa..
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
    Lainaa tuomaz-z1000 kirjoitti Katso viesti
    Näin ne ajat muuttuu. Mulla tuli tapaturmainen amputaatio, haittakorvaukset ifistä voitiin silloin maksaa aikaisintaan vuoden päästä ja piti olla joku kirurgin E lausunto, et ihan perus arvauskeskuksen lääkärin lappu ei olis riittänyt. Silloin ei särkylääkkeillä selvitettävistä jonotuksesta olis ikinä maksettu .. Kysyin vakuutusyhtiöltä että miksi vuosi, meinaatteko et odottamalla kasvaa takaisin? Ei auttanu ku odottaa..
    Tuo on eri juttu kuin minulla.
    Minulla on tilapäinen haitta.
    Sinulla taitaa olla pysyvä haitta.
    Pysyvän haitan korvauksiin tosiaan tarvitaan vuosi ja se E todistus.
    Pekka
    Mulla on tollanen Dainese Wave
    https://kauppa.mimoto.fi/product/102...aita-musta--50
    ...kun ajaa gesulla kaupungilla pelkästään tuo päällä saattaa saada tavallista enemmän respektiä tai ainakin katseita
    Ei mutta asiaan, nimen omaan tuo malli jossa rintapanssari on yhtenäinen vaikka varmaan se malli jossa on vetoketju olisi helpompi pukea ylle.
    Kurapyöräfoorumilta varmasti löytyy mielipiteitä...
    Ja pahoittelut vahingosta, mulla on kans ollu solisluu poikki. Kaaduin polkupyörällä lumipyryssä myös olkapää edellä. 2 vkon päästä olin ekalla juoksulenkillä ja 4 vkon päästä otin varovasti tangolla penkkiä. 6 vkon päästä loppu saikku...mutta olinki sillon 35v
    Viimeksi muokannut: Kipa; 18.05.2017 klo 23:31.
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
    Mielenkiintoista, itse en saanut LähiTapiolasta mitään haittakorvausta kolme vuotta sitten kun solari meni moottoripyörällä ajellessa, tai siis siinä vaiheessa kun se heitti minut pois kyydistä. Ainoastaan liikennevakuutus korvasi työnantajalle sairausloma-ajan palkan käsittääkseni joka edelleen sitten maksettiin minulle normaalisti.
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoista, itse en saanut LähiTapiolasta mitään haittakorvausta kolme vuotta sitten kun solari meni moottoripyörällä ajellessa, tai siis siinä vaiheessa kun se heitti minut pois kyydistä. Ainoastaan liikennevakuutus korvasi työnantajalle sairausloma-ajan palkan käsittääkseni joka edelleen sitten maksettiin minulle normaalisti.
    Kas kummaa.
    Onko vakuutusyhtiöillä tuossa jotain eroavaisuuksia.
    Nyt IF maksoi minulle tuon 700.- euron haittakorvauksen pienestä särystä ja maksaa myös kaikki röntgen, lääkäri- ja lääkekustannukset tuosta hommasta.

Tallinnan röntgensairaalasta saattaa tulla vielä joku lasku (röntgenkuvia ja lääkäri) ja ambulanssista kanssa (44 km)
    IF maksaa myös nuo.
    Siellä ambulanssissa oli oikein herttainen naishoitaja, joka laittoin suoraan suoneen kipulääkettä,

Taksimaksua eivät luvanneet maksaa, kun lähdin sairaalasta takaisin Neeme kylään pyörää hakemaan.
    No se oli vain 21.- euroa ja 44 km.
    Tuo olisi vaatinut Kaskon, mutta ei minulla sellaista ole pyörälle.
    Pekka
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Näyttää näitä kaatumisia tulevan. Talvella tuli lippa ja makasin viikkoja hiiren hiljaa ja kärsin. Vaimolta samaan aikaan käsi poikki ja tuli soitto, että heti kotiin, en pärjää, rintsikat pitää saada yöksi pois/päälle.

Omista tuskistani en valitellut, yritin vain siirtää kotiinpaluuta talviasunnostamme, kun oli tiedossa myöskin vaimon käden leikkaus, niin toivoin parasta.....

Huvittavaa on, että vaimo oli ottanut parikin vakuutusta, koskien luumurtumia. Hoitokustannusten päälle suoraan tilille 3t€. Toisesta vakuutuksesta ei ehtinyt edes ensimmäistä laskua tulla.

Nyt alkaa paikat jo toimia.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

Korvauksia tulee itse hakea.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Kyllä Ifiltä mulle maksettiin kyselemättä ja ihmettelin, että mistä ihmeestä nämä tuli.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
    700.- euroa.
    Haittakorvaus on aivan eri asia kuin tilapäinen haitta.
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Ihan hakematta oon saannu, 2 x Tapiolasta, pienist "vammoist" ollu kyse. Viikos/paris tullu korvaus tilille...

Kerran ollu vähän isommat vammat, silloin tuli muutaman kuukauden pääst mut ihan hakematta yllätyksenä tilille (v-yhtiöö en muista, ei ollu oma). Se korvaus ei tosin ollu paljon isompi, ku noist pienist kolhuist, jonku satasen isompi
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
    Täytyy ihan tsekata papereista illalla miten tämä on mennyt. Tai jos on vaikka maksettukin enkä vaan yhtään muista.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
    Pitkä lista exiä.
    Vakuutusyhtiö maksaa korvauksia ilman että on tehty mitään vahinkoilmoitusta?
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Vakuutusyhtiö maksaa korvauksia ilman että on tehty mitään vahinkoilmoitusta?
    No eipä ne siel kumminkaan taida olla mitään ajatustenlukijoita

Hoitoon jos hakeudet/joudut (suomessa), liikenne- työtapaturmast tmv lakisääteisest vahinkovakutust keissist, niin lääkäri/hoitohenkilökunta on yhteydes v-yhtiöön automatic
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
    Asiakirjoja kaiveltu ja mitä löytyi:
    * Sähköinen vahinkoilmoitus missä mainittu mm., että solisluu poikki ja tutkittu sairaalassa.
    * Päätöksiä korvauksista pyörän ja varusteiden vahinkojen suhteen, palkan suhteen työnantajalle.
    * Asiakasohje, josssa mainittu 15 asiaa joista voi hakea korvausta ja se tilapäinen haittakin on siellä.

Eli kyllä tämä nyt haiskahtaa siltä, että tämä korvaus jäänyt saamatta vaan sen takia ettei sitä ole erikseen hakenut
    Pitkä lista exiä.
    * Sähköinen vahinkoilmoitus missä mainittu mm., että solisluu poikki ja tutkittu sairaalassa.
    * Päätöksiä korvauksista pyörän ja varusteiden vahinkojen suhteen, palkan suhteen työnantajalle.
    * Asiakasohje, josssa mainittu 15 asiaa joista voi hakea korvausta ja se tilapäinen haittakin on siellä.

Eli kyllä tämä nyt haiskahtaa siltä, että tämä korvaus jäänyt saamatta vaan sen takia ettei sitä ole erikseen hakenut
    Ai hitsi.
    Näin on sitten varmaan käynyt.
    IF ei pyytänyt mitään eri hakemusta 15 asiasta, joista korvausta voi hakea, vaan maksoi tuon korvauksen tilapäisestä haitasta ihan pyytämättä heti vahinkoilmoituksen tehtyäni seuraavana päivänä tililleni.
    Enpä tiennyt moista korvausta edes saavani, kun tein sen vahinkoilmoituksen.
    Pekka
    Ai hitsi.
    Näin on sitten varmaan käynyt.
    IF ei pyytänyt mitään eri hakemusta 15 asiasta, joista korvausta voi hakea, vaan maksoi tuon korvauksen tilapäisestä haitasta ihan pyytämättä heti vahinkoilmoituksen tehtyäni seuraavana päivänä tililleni.
    Enpä tiennyt moista korvausta edes saavani, kun tein sen vahinkoilmoituksen.
    Trolli? Vahinkollmoituksella haet omaan vakuutusturvaasi tai syyllisen vastapuolen vakuutusturvaan perustuen nimenomaan korvausta.

PuhdistanLähiTapiolan maineen omalta osaltani. Selvitin asian LähiTapiolasta ja minulle on maksettu n. 1000 euroa tuolloin tilapäisestä haitasta. Se löytyi myös tilihistoriasta nyt kun tiesi mitä summaa etsiä. Jostain syystä minulla vain ei ole päätöspaperia tuosta vaikka kaikista muista on. Joko sitä ei ole ikinä tullut tai sitten olen laittanut sen parempaan talteen kuin kaskon korvauspäätökset.

Laitoin tästä jo Toukokuussa kysymyksen verkkopalvelun kautta. Siihen ei kuulunut mitään vastausta joten kävin nyt lopulta toimistossa. Sieltä soiteltiin eteenpäin ja minulle kerottiin, että verkkoviestin vastauksena minulle oli lähetetty postissa kopio korvauspäätöksestä. Tästä päästäänkin toiseen aiheseen, ei ole ensimmäinen kerta, oli ehkä toinen, viimeisen vuoden aikana kun joku kirje on jäänyt saapumatta (postin luotettavuus nykyään?). Tai sitten tämä ei ole lähtenyt LähiTapiolasta.
    Pitkä lista exiä.

Hyvä juttu.
    Tuollaista ajattelin.

L5014101211.jpg
    Tuo on varmaan hyvä. Jenkkilästä löytyy ainakin muutama kevyempikin/ilmavampikin vaihtoehto.Lisään osoitteen jos sen vielä löydän.
    Tosin en usko että tuokaan haarniska olisi estänyt solisluun napsahdusta kuvatuissa olosuhteissa...massaa ja vauhtia sen verran ???
    Fireball
  30.  
    No on ripeää touhua Iffillä, OP Pohjola hinkkaa päätöksiä aina yli kuukauden ja ovat muutenkin tosi nuivia motoristeja kohtaa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen