Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 38:een 38:sta
  1. #31
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Olen reilut 25 vuotta ostanut ja myynyt ammatikseni, joten ei jää koskaan mitään myymättä.....
    Tuollaiset etukäteen nettohintaa kysyvät ei yleensä ole potentiaalisia ostajia, vaan haavelijoita.....
    Heillä päätöksen teko kestää usein liian kauan tai sitten he eivät sitä osaa tehdä koskaan....
    Samassa ammatissa, tosin useita vuosia pidempään...itse olen nopea ostaja, tiedän mitä olen valmis maksamaan, joten jos myyjä ei osaa kertoa nettohintaa, jää nopeat kaupat myyjältä tekemättä. Kukin tyylillään. Usein ollaan sitten myöhemmin kyselty perään, josko yhä olisin valmis ostamaan. Yleensä se on jo myöhäistä.

    Itse topikin aiheeseen, multa jää ainakin tuoreehkot tavarat ostamatta, jos huoltokirjaa ei ole.
    Kotimekaanikkojen "huollot" tuppaa oleen mitä sattuu.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  2. #32
    Lainaa ltm kirjoitti Katso viesti
    Kuten jo aiemmin todettu, niin se itse huollettu on usein jopa parempi ostos.
    Ehkä niinkin - mutta mitä se "usein" sitten tarkoittaa..?
    Jos ja kun lukee täälläkin esitettyjä teknisiä kysymyksiä, niin usein ei voi kuin päätään pyöritellä.. Siis monesti hemmoilla ei ole pienintäkään hajua mistään tekniikkaan liittyvästä, mutta silti pyörä täytyy huoltaa ja korjata itse. Vikoja yritetään korjata täysin mutulla ja vaihtamalla täysin tarpeettomasti osaa osan perään. Väännetään kierteitä paskaksi ja viimeistellään homma ryssimällä palikat niin pilalle, ettei niitä korjaa enää erkkikään.
    Ja toiset yhtä kokeneet vastaavat neuvoin, jotka ovat usein täyttä puutaheinää..
    Tällaisten jäljiltä kun onnistuu saamaan sen "hyvin huolletun", niin voihan pyhä sylvi
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  3. #33
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Kotimekaanikkojen "huollot" tuppaa oleen mitä sattuu.
    Saattaapi moni kotimekaanikko löytyä sieltä "huollosta" töistä...


    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Vikoja yritetään korjata täysin mutulla ja vaihtamalla täysin tarpeettomasti osaa osan perään.
    Miten tämä eroaa huoltoliikkeistä
    Kawasaki ER-5 -97
  4. #34
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Itse topikin aiheeseen, multa jää ainakin tuoreehkot tavarat ostamatta, jos huoltokirjaa ei ole.
    Kotimekaanikkojen "huollot" tuppaa oleen mitä sattuu.
    Näin se menee.. Lähes aina on jotain mätää, jos huoltokirjaa ei löydy suht. uudesta kulkineesta - tai ainakin siitä ajatuksesta on lähdettävä.
    Vaikka tekisi itse huollot, niin huoltokirja on syytä täyttää. Omien kokemusten mukaan mopoja ja autoja vaihdettaessa ketään ei ole kiinnostanut missä huollot on tehty - kunhan ne on tehty. Pyörien kirjoissa on ollut niin omia, kuin liikkeidenkin kuittauksia. Autojen kirjoista on löytynyt oikeastaan vain yhden vakio-pikkukorjaamon leimoja.

    Näkemättä ostin ja maksoin tosin juuri yhden pyörän, eikä ole mitään papereita. Ikää sillä on kylläkin jo nelisenkymmentä vuotta. Pyöränhakureissulla parhaillaan.. Taisin hommata ensi talveksi hieman askartelemista
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #35
    Lainaa Zeppi kirjoitti Katso viesti
    Miten tämä eroaa huoltoliikkeistä
    No esim. näin... Tuossa em. vakio-pikkupajassa olen käyttänyt niin firman, kuin omiakin kotiloita viimeiset parikymmentä vuotta. Koskaan siellä ei ole vaihdettu ainoatakaan osaa turhaan, tai siis ainakaan niin, että hups - eikös se vika siinä ollutkaan.. Kaveri tietää mitä tekee ja viat ovat aina korjautuneet kerralla. Jos ei tiedä, eikä pysty korjaamaan, niin sanoo sen suoraan. Osoittaa mielestäni melkoisen suoraa selkärankaa.

    Sen verran otan takaisin, että se ensimmäinen ja viimeinen Viragon huolto tehtiin 1999 Tuusmotorissa. Voi helv, mitä pelleilyä. Toisesta myyjän aikaansaamasta syystä siellä ei sitten tullut tehtyä enää pyöräkauppojakaan. Vaan onhan siitä jo aikaa, eikös tuo lie vaihtanut omistajaakin..

    Bemujen huolloissa ei ole sattunut omalle kohdalle vielä koskaan moitteen sijaa.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 08.05.2017 klo 22:10.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #36
    Nykyään ainakin parilta ensimmäiseltä vuodelta olisi hyvä olla virallisia huoltoleimoja, koska kohtuu paljon tulee päivityksiä ja kampanjoita, jotka hoidetaan samalla kun pyörä käy merkkihuollossa, eikä omistajalle niistä välttämättä etukäteen kerrota. Tuntuisi erityisesti eurooppalaisissa merkeissä tätä esiintyvän. Ja varmaan lisääntyy jatkossa kun elektroniikan määrä kasvaa.
  7. #37
    Ja eipä nuo päivitykset ja kampanjat siihen kahteen vuoteen lopu. Oma kulkinen kohta 7 vuotias ja jotain sinne kampanjana taas tarkisteltiin.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  8.  
  9. #38
    Lainaa MattiRK kirjoitti Katso viesti
    Ja eipä nuo päivitykset ja kampanjat siihen kahteen vuoteen lopu. Oma kulkinen kohta 7 vuotias ja jotain sinne kampanjana taas tarkisteltiin.
    Jampulla tuntuu tulevan tieto kampanjoista kotiin vaikkei virallisessa huollossa ole oma käytettynä hankittu käynyt kun näissä kampanjoissa.

    Ainakin tps ja johtosarjan maadoituskisko vaihdettu
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12