Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Moi.

    Oire sellainen et kierrokset/kiva loppuu hiukan liian aikaisin. "Normaalit" käyttökierrokset pelaa mun mielestä todella hienosti,yli 9000rpm iskee (hyvin sähköisen tuntuisesti) asiaankuulumaton rajoitin vastaan. Harvoinhan noin tarvii vanhusta kierrättää,kiva tietty olis joskus vetää loppuun asti kun sattuu rampilta olemaan tilaa. Oire alkoi jo viime kesänä alakerran avauksen jälkeen,sitä ennen veti nätisti oikealle rajoittajalle asti. Jätin tapani mukaan vian odottamaan talvihuoltoa,nyt keväällä tehty vaikuttamatta ogelmaan.
    -Tulpat vaihdettu(normaalit ei iridium) ja säädetty kärkiväli alarajalle.
    -Tarkistettu silmämääräisesti tulpanjohdot.
    -Tarkistettu puolien&koneen maadoitusta+johtoliitoksia.
    -Vaihdettu kaasareihin neulaventtiilit.
    -Vaihdettu akku+tehty normi huolto.
    Nyt tarkoitus keräillä tarkista/vaihda listaa odottamaan seuraavaa tallivierailua.

    Omat mitä ajatellut vielä tsekata.

    -Sytkän anturi/sytkäpyörä. Anturi ollut irti rempassa joten jos se onnistuu esim asentumaan hieman vinoon. Sytkäpyörä jos olis saanu jonkun kolhun.
    -Säätelen venttiilit/varmistan jaon(olin kyl omasta mielestä niin huolellinen et jako 99.9% varmuudella oikein).
    -Vaihdan tulpanjohdot jos löydän jostain halvalla.
    -Jos saan jostain mittarin synkronoin kaasarit.

    Jos muita mahdollisia vikakohteita tulee mieleen kannattaa vinkata,oon hiukka laiska menemään tallille mut sinne päästyä tulee kyl puuhattua.

    Kiitokset jo etukäteen.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  2. #2
    Onko ilmansuodatinkotelo ehjä ja kaikki hormit kunnolla kiinni? Onko kaasuttimissa luistien kalvot ehjät ja paikallaan ja luistit nousevat kattoon saakka?
  3. #3
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Onko ilmansuodatinkotelo ehjä ja kaikki hormit kunnolla kiinni? Onko kaasuttimissa luistien kalvot ehjät ja paikallaan ja luistit nousevat kattoon saakka?
    Kiitos,just tämmösiä pohdintoja kaipailin. Luistit nousee,kokeilin kaasareiden ollessa irti. Pitää noi kalvot tarkistaa,en purkanu muuta kun kohokammiot kun vaihdoin neulaventtiilit ja tarkastin kohot.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  4. #4
    Kohokammiot käytit auki niin samalla tarkastit bensan pinnat?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  5. #5
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ongelma luultavasti bensa tai sitten sähköpuolelta.

    Etäkorjaus aika hankala. Käykö varmuudella kaikilla pytyillä?
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  6. #6
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Ongelma luultavasti bensa tai sitten sähköpuolelta.

    Etäkorjaus aika hankala. Käykö varmuudella kaikilla pytyillä?
    Käy kaikilla,hyvä tasainen käynti läpi alueen aina 9000 saakka. Tulpat hyvän ja tasaisen väriset,häiriö luultavasti vaan >9000rpm. Pitää bensatasot tarkistaa myös.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  7. #7
    Paljo tuon pitäis kiertää?

    EDIT löytyki, huipputeho 9500 kierroksella. Rajotin varmaan vähä yli tuon.

    Onko puola(t) vuotanu jotain ylimäärästä ulos kuorestaan?
    Viimeksi muokannut: mp71; 06.05.2017 klo 15:26.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  8. #8
    Lainaa ketju76 kirjoitti Katso viesti
    Oire sellainen et kierrokset/kiva loppuu hiukan liian aikaisin. "Normaalit" käyttökierrokset pelaa mun mielestä todella hienosti,yli 9000rpm iskee (hyvin sähköisen tuntuisesti) asiaankuulumaton rajoitin vastaan.
    Jos pidät kiekat tapissa hetken aikaa, niin paukkuuko putkessa, haiseeko bensa?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #9
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Paljo tuon pitäis kiertää?

    EDIT löytyki, huipputeho 9500 kierroksella. Rajotin varmaan vähä yli tuon.

    Onko puola(t) vuotanu jotain ylimäärästä ulos kuorestaan?
    10500 alkaa punanen ja muistaakseni 11000 rajoitin. Puolat näyttää päälisin puolin olevan ok mut tiedä niistä,ikää kuitenkin melkein 30v...
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  10. #10
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Jos pidät kiekat tapissa hetken aikaa, niin paukkuuko putkessa, haiseeko bensa?
    Aivan loistavaa,pitää huomenna käydä kokeilemassa miten parkuu paikallaan. Oon testannu vain vaihde päällä,tolla konstin saa parhaassa tapauksessa rajattua vian sähkö tai bensa puolelle.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  11. #11
    Kävin kiusaamassa vanhusta,varsinaiseen haettuun vikaan en saanut oikeestaan infoa. Ajelin pyörän kunnolla lämpöiseksi ja kokeilin paikallaan,kiljahti kyl rajoittimelle. Ykköselläkin veti rajottajalle,9000-> vaan pätkien. MUTTA. Kesken leikin sytty öljyvalo,sammutus ja öljyjen tarkistus=ok. Rauhallisesti himaanpäin,onneks en ollu pitkällä. Himaan kääntyessä taas öljyvalo. Kävin uuden putsarin motonetistä ja vaihdoin,rauhallisesti ajellen pelas hienosti noin 30km lenkin,himan lähellä pari tiukkaa kiihdytystä ja öljyvalo taas... Koneessa alle 1tkm ajetut http://www.motonet.fi/fi/tuote/59952...0-4T-miner-5-l tollaset mineraaliöljyt. Pitänee öljypumppu kaivaa irti ja vaihtaa,viileällä koneella sammuu valo heti mut lämpimillä öljyillä ei riitä paine. Onneks saa vaihdettua öljypohjan kautta.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  12. #12
    Kannattaa mitata ne öljynpaineet ennenkuin alkaa pumppua purkamaan.
  13. #13
    Paljos akun napajännite kone sammuksissa, tyhjäkäynnillä, kierroksilla?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #14
    Kannattaa tosiaan mitata jännitteet ennen kuin mittaa edes öljynpaineita. Näistä "joskus" menee lataussäätimiä ja sitä kautta myös latureita, kummankin rikkoutuessa tosin yleensä matka pysähtyy suht äkkiä, mutta ei ole ennenkuulumatonta, että Hondasta katoaa aivan kaikki viat lataussäätimen vaihdolla. Myös säätimen liitin voi olla huono / hapettunut.

    Seuraavan kerran kun ostat öljyjä, niin kannattaa ehkä jättää Motoxin öljyt hyllyyn, niistä ei ole hyviä kokemuksia takavuosilta. TOKI en tiedä ovatko parantaneet laatua, mutta ainakin autopuolella muutama vuosi takaperin Motoxin öljyt tuli koneesta ulos about kaikkialta ja vaihtovälille sai lisätä toisenkin täyden kannullisen, siis laitteeseen, joka ei esim. teboilin diamondia syönyt ollenkaan :P Mutten siis tiedä motoxin nykytilannetta.
  15. #15
    Toi jännitteen mittaus kanssa hyvä, pitää muistaa kun taas saan itseni ja mopon tallille. Nyt olis uus (vähemmän vanha/ajettu) öljypumppu ja Puuilosta öljynpainemittari. Vkl varmaan vasta ehdin puuhaamaan, eipä ilmakaan onneks houkuttele ajamaan.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  16. #16
    Pikku päivitystä ketjuun. Vaihdoin öljypumpun, nyt siltä osin kunnossa. Pikkasen sattumia öljypohjan pohjalla, taidan hetken ajella ja vaihtaa vielä öljyt ennenkö alan viimeisiä kierroksia metsästämään. Jännitteet ok tyhjäkäynnillä & kierroksilla lähes samana. Eli ilman valoja 14,3v ja valoilla 14,5v. Jarruvalot tai flekti pudottaa 13,9v, taitaa pelata kuten kuuluu. Pitää jatkaa tutkimista kun ensin saa varmistettua kuin pahasti otti nokkiinsa huonolla öljynkierrolla ajelusta.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  17. #17
    Mulle osu kerran sellanen tulppasarja, mikä pätki heti uutena. Vaihdoin suosista uudet vaan sit heti. Kärkiväli aina ollu se millä tulee kaupasta.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  18.  
  19. #18
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Mulle osu kerran sellanen tulppasarja, mikä pätki heti uutena. Vaihdoin suosista uudet vaan sit heti. Kärkiväli aina ollu se millä tulee kaupasta.
    Toi tietenkin mahdollinen,epätodennäköinen kun uusilla ja vanhoilla pelaa samalla lailla. Joskus aiemmin oon havainnut samaa,nyt yöllä töistä tullassa tuntui parkkipaikalla et antais pientä sähkönapsua sormille etujarrukahvasta. Pitänee tulpanjohdot mitata ja maadotuksia tarkistaa.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...