Ollaan lähdössä Venäjän kautta reissuun. Miten nuo Venäjän ja viron rajanylitys sujuu. Narvahan olisi lähin mutta kuullut ettei oikein suju? Sitten etelämpänä oleva mikälie toimiimo? Vai pitääkö jättää ja mennä entisiä reittejä. Viisumit kun on olemassa ja rajalla asutaan niin olisi vaan helppo luikahtaa ulkomaille. Kun toimisi etes samalla hitaudella kuin Suomen ja Venäjän tullit.
Viimeksi muokannut: pauli varis; 02.05.2017 klo 21:30.
elä kuin viimeistä päivää.
Oon ajellut Jögevatreff-kokoontumiseen Narvan sekä Petseri-Koidula ylityspaikkojen kautta useita kertoja,ei ongelmia,on ollut nopeaa,Narvassa Viron tulliin joskus joutunut jonottamaan autolla,mutta mopottimella jonoista ohi!
Solifer speed -64,AJS 500 -52,Kawa 650SR -79,Kawa 1000GTR -87,BMW K1200LT -02,BMW G650GS -12
Ei Narvassa rajanylityksessä Venäjältä päin mitään erityisiä ongelmia ole ollut, muutamia kertoja olen
sieltä mennyt, normisti vaan motukalla keulille. Voi olla sattumaa, mutta ei ole koskaan tolkuttomia jonoja
ollut, mopo tietenkin helpottaa tätä asiaa.
Virosta Venäjälle mentäessä on syytä huomioida ennakkovaraus rajaylitykseenhttps://www.estonianborder.eu/yphis/index.action , jokunen vuosi sitten tämän varausjärjestelmän
kanssa painin tietämättömyyttäni aika tavalla, mutta kyselemällä selvisi odotuspaikka 2-3 km:n päässä
rajalta. Selkeästi jäykempää on nimenomaan Virosta Venäjälle päin meno.
Mennyt Niiralasta,Svetosta ja Nuijamaalta yli,muutama vuosi sitten tuolla eteläisimmällä ylityspaikalla jonotettiin autolla 3,5 tuntia,mopolla ei ongelma,mukavin ja mielenkiintoisin reitti on Niirala-Käkisalmi-Krondstad patotie,tunneli-Luga-Pskov(Pihkova)-Petseri(luostari)-Koidula jos menee Eestiin,vaatii yhden yöpymisen esim.Pietarissa.Tiet ovat ovat hyviä,itse oon ajellut nuo reitit LT:llä.
Solifer speed -64,AJS 500 -52,Kawa 650SR -79,Kawa 1000GTR -87,BMW K1200LT -02,BMW G650GS -12
Onko tuo yleinen, hyväksytty tapa ohittaa jono MP:llä tulleissa? Ilmeisesti losseissa on; kerran jäin autojonon päähän ja "lossihenkilö" heti viittaili lähtevään lossiin (Hailuoto).
Kyllähän se on ainakin tuolla maailmalla. Täällä suomessa on muutenkin jäykkä liikennekulttuuri joten kaikki vetää "herneen" nenään jos ohittaa. Jos täällä tietyöjonossa ohittaa 30 asteen lämmössä aina joku keskaria näyttää. Tuolla euroopan teillä oikein näyttävät että antakaa mennä ja poikkeuksetta tietä annetaan.
elä kuin viimeistä päivää.