Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Morienttes motoristit !

Tämmöinen juttu kävi tänään kun olin tutustumassa "uuteen" XX:ääni (vuosimalli 2006, 47000km) -oon siis hankkinut laitteen muutama viikko sitten ja kelien ja oman vapaa-ajan puitteissa käyny vähän harjoittelemassa sillä ajamista : Olin ajellut n. tunnin, moottoritietä, pienen pätkän hiekkatietä ja sen jälkeen pienempää asvalttitieta, pysähdyin markettiin hakemaan muutaman purkin saunaolutta ja kun pääsin marketista ulos, pakkasin bisset laukkuun, kamat päälle ja pyörä käyntiin...

Mutta eipä lähde käyntiin, startti pyörittää kyllä hyvinki pirteästi mutta ei hörähdä. Oliskos se sitten neljännellä tai viidennellä yrityksellä lähteny käyntiin ihan normaalisti. Liekö sitten järkytyksestä vai mistä johtuu mutta en nyt muista paloiko siinä se H-I-S-S - valo vai ei....aattelin että kyllähän Honda nyt käynnistyy vaikka mikä olis...=) Kävin viikko sitten teettämässä suutarilla siihen uuden avaimen ja käytin nyt sitä uutta... voiskohan se avaimen siruhässäkkä olla tässä nyt syypäänä vai joku oikku muuten vaan. Vähän keljuttaa ajatus että jonain päivänä ei kuulukaan hörähdystä.. ja kuukauden päästä pitäis pieni ulkomaanreissukin koittaa tehdä...
    Voi olla avaimen syytä, suutarit myyvät varmaankin ihan käypäsen siruavaimen mutta se täytyy opettaa pyörän ajonestosysteemiin. Siihen tarvitaan yksi toimiva avain ja tietynlainen jumpperikaapeli jotta se onnistuu, tämähän kyllä toimi jo.
    Googlettelin hieman asiaa ja löysin ohjeita koodaamiseen (kohta kuutisen vuotta siitä kun olen duunissa koodannut hondan avaimia)
    Muutamassa keskustelussa puhuttiin että Hondan siruavainta ei kannata pitää samassa taskussa matkapuhelimen kanssa, saattaa sekoittaa sirun toimintaa, tiedä sitten.

http://www.team-bhp.com/forum/superb...ogramming.html

http://honda-adventure-riders.com/index.php?topic=682.0
    Viimeksi muokannut: Maintenanceman; 29.04.2017 klo 21:08.
    Älä korjaa ehjää....
    Jos avainta ei ole koodattu järjestelmään et olisi päässyt kauppaan asti. Siis siinä ei ole syy. Varminta olisi hankkia alkuperäinen Honda -avain joita voit ostaa Honda liikkeistä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Juu kyllä se avain on toiminut monta starttia sen jälkeen kun sen teetin siellä suutarilla, jollain lukijasirulla se ilmeisesti tutki ensin sitä Hondan Hissiä jonka jälkeen se sama "jälki" tartutettiin siihen teetettävään avaimeen.
    Tää uus avain on siis toiminut useita startteja ennen tuota mainittua ongelmaa, ja toimi myös sen jälkeen... eikä kyllä ollut kovin lähellä matkapuhelinta.. ainakaan muistaakseni.. en kyllä kiinnittänyt huomiota.. Oisko sittenki tarvinnut turvautua Honda-liikkeeseen, ei se mikään halpa tuolla suutarillakaan ollut, tuskin yhtään merkkihuoltoo halvempi... Vai voisko olla että kyseessä ois joku muu kuin avaimen koodiin liittyvä häiriö, jotain vaikka polttoaineruiskutukseen tjms... littyvää ? Startti kyllä pyöri erittäin hyvin...
    Mutuna veikkaisin käynnistyksenestoa. Seuraile tilannetta, ja jos uusii niin tarkista se HISS valo. Hondan käynnistyksen esto on aika mystinen, mutta muistaakseni toimii juuri noin, startti pyörii mutta kone ei saa bensaa.

Ulkomaille kannattaa ottaa molemmat avaimet mukaan jokatapauksessa. Ja sen vara-avaimen paikka on sitten vaikka kaverin taskussa.

janne
    XX
    Mites Ormanto sammuttelet pyörän? Avaimella vai tappokytkimellä?

Muistelen, että jossakin kohtaa XX-ketjussa olisi olisi ollut tuosta juttua ja joku oli löytänyt hapettumaa / oikarin tappokytkimestä. Jollakin toisella oli jossakin muualla hapettumaa / huono kosketus maajohdossa... Jos vika toistuu, niin nuokin kannattaa katsoa.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
    Hondan HISS antenneja on kuulemma jouduttu joskus vaihtamaan. Jostain syystä kampiakselin asentoanturikin voi tehdä tuollaista riesaa.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    ^Kaksi HISS antennia olen aikoinaan vaihtanut.
    Älä korjaa ehjää....
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Mites Ormanto sammuttelet pyörän? Avaimella vai tappokytkimellä?

Muistelen, että jossakin kohtaa XX-ketjussa olisi olisi ollut tuosta juttua ja joku oli löytänyt hapettumaa / oikarin tappokytkimestä. Jollakin toisella oli jossakin muualla hapettumaa / huono kosketus maajohdossa... Jos vika toistuu, niin nuokin kannattaa katsoa.
    Morjes, sammuttelen aina avaimesta, tappokytkintä tulee napsuteltua sillointällöin että pysyy sekin toiminnassa. Ei ole pyörä sittemmin kyllä tuolla tavalla oireillut... liekö vaan joku häikkä ja kuljettajan turhan herkkä mielentila syypäänä siihen että tän kokee ongelmana =)
  10.  
    Mulla teki jossain kohtaa samaa. Parikin kertaa. Toisella kerralla diagnosoin syyksi sen, että olin säätänyt tyhjäkäyntiä ja se oli mennytkin turhankin alas. Pyörä käynnistyi kyllä kylmänä, kun ryyppy oli mukana, mutta lämpimänä ei, kun ryyppy jäi pois. Silloin pyörä käynnistyi sitten, kun antoi vähän kaasua samalla, kun käynnisti. Ja vika korjaantui, kun nostin tyhjäkäyntikierroksia. Toisella kerralla olin napsauttanut pikasäätöistä kytkinkahvaa pykälän lähemmäs, eikä pyörä lähtenytkään vaihde päällä käyntiin. Kun pisti vapaalle, se lähti. Ongelma poistui, kun napsautti kahvaa pykälän kauemmas.

Tuli vaan mieleen, että uuden pyörän kanssa helposti ropaa ja säätää kaikenlaista mieleisekseen, mutta ei heti osaa yhdistää asioita kuin ilmeisimpään. Olitko siis muuttanut jotain toisarvoisen tuntuista asiaa sen lenkin aikana?
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp