Aihe, joka ei mielestäni ole saanut riittävää huomiota ainakaan täällä. Eli mistä ja mihin hintaan ja millä ehdoilla? Aika rapsakoita hintoja monessa paikassa. OP selkeästi paras diili tällä hetkellä, mutta sieltäkin tarjous yli 1000€/vuosi. Pyöränä tuo mainittu KTM 350 SX-F.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Karkeasti hatusta heitettynä tarjotut luvut ovat olleet seuraavanlaisia:
OP 1300 €/vuosi (en osaa sanoa millä painotuksilla tuo on eli onko kesäaika kalliimpaa vs. talvi)
POP Sanoi suoraan, että heillä jo reilusti kalliimpaa kuin yllämainittu
IF 3000+€
Aika ronskeja hintoja. Selvästi osa vakuutusyhtiöistä haluaa kokonaan eroon näistä harrastajista. POP taas tarjoaa katu-Ducatiin selvästi halvempaa pakettia kuin OP (300+ vs. 500+ €/vuosi liikennevakuutus + osakasko). POPilla sanoi vielä, että se on 400 euroa ja laaki, jos kikkailee vakuutuspäivien kanssa eli viikonlopuksi päälle ja sen jälkeen taas pois. IF:llä taisi myös olla joku penalty tuohon. OP:sta en ole varma.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Olikos se niin, että kilvettömän liikennevakuutukseen ei saanut bonareita?
http://www.xracing.fi/yleista-alalta...ailu-20160422/
Hinnat 20.4.2016:
Pohjola n. 1100€
Pohjantähti n. 1400€
LähiTapiola n. 1700€
Säästöpankki vakuutukset n. 2000€
Turva n. 2200€
Folksam n. 2400€
Pop n. 2500€
Fennia n. 3950€
Ei ihan tuorein vertailu, mutta mielestäni antaa hyvin suuntaa tämänkin hetken tilanteesta.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Voi olla hyvinkin näin POPin osalta. POPin tarjous crossiin tuli otettua puhelimitse ja se oli niin huono, että tyyppi ei edes kehdannut sanoa tarkkaa lukemaa, vaan kehotti muistaakseni lisäämään nollan perään tai kertomaan kolmella OP:n tarjouksen
OP:lle menee ja hyvä tietää tuo tasajako maksujen osalta, niin ei tarvitse siitä enää kysellä.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Sama pyörä OP:stä n.850€ + kasko. Siellä tosin muutkin vakuutukset ja pankkipalvelut. On myös mahdollista ottaa vaikka päivittäin vakuutus voimaan, minimiveloitus 16€.
Tämä oli paras tarjous, kun vakuutuksia kilpailutin.
Null
Jokin palaute esim. tuosta popin hinnoittelusta on hyvä antaa. Popista ei tule mitään vakuutusta mihinkään puulaakiin, jossa pääsen asiaan vaikuttamaan. Toimikaa samoin, tuo suoraan kymmenkertaistaminen nyt on pelkkää vittuilua.
---
Taannoin luin artikkelin jossa vertailtiin henkilövahinkojen korvaussummia auto- ja moottoripyöräonnettomuuksissa. Suhde oli aika murskaava, kun keskimääräinen korvaus per henkilö oli auto-onnettomuuksissa noin 3000 euroa niin moottoripyöräonnettomuuksissa se oli noin 19 000 euroa. Ymmärtääkseni tämä vertailu koski maantieliikenteessä sattuneita onnettomuuksia.
Crossissa on loukkaantumisriski tunnetusti korkea niin eiköhän tämä korreloi vakuutusmaksuihinkin. Aivan selvää on että hinnoittelulla pyritään ohjaamaan ihmisten käyttäytymistä, tässä tapauksessa siis estämään hakeutumista riskialttiin harrastuksen pariin.
Viimeksi muokannut: Patukka; 28.04.2017 klo 12:25.
No onhan se selvää.. sillä voi helposti perustella 30k€ vuosihinnan. Mulle sopis sellanen yhteiskunta, jossa kenenkään toisen lompakolta ei kompensoida mitään, vaan se kuka pärjää, saa pitää omansa. Muutama vuosi sitten opiskelijana olin asiasta eri mieltä ja eläkkeellä mieli voi taas muuttua.
Edelleen jaksan jutella POP:n myyjän kanssa mukavia vaikka tunnin pari, mutta lopussa on kiva heittää kysymys tosta ratapyörästä ilmoille. Jos ei talosta löydy kokonaisvaltaista palvelua asiakasta kohtaan, niin en siellä vakuuta mitään muutakaan. Oma lompakkoni on harmillisen pieni, eikä sillä ole käytännössä mitään äänivaltaa, mutta tarpeeksi monta samanlaista yhdistettynä se alkaa jo tuntua jossain.
---
Jep, tuohan on se ristiriita. Muissa asioissa on ok sponssata yhteistä hyvää muiden maksuilla, mutta jostain syystä kurapyörähommat ja kilvettömät yleensäkin saa näköjään olla omillaan.
Voiko crossin laittaa valkokilpiseksi ja siten kenties vaikuttaa vakuutusmaksuihin?
T7
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mielekkyyden kuitenkin saattaa asettaa kyseenalaiseksi tuhansien eurojen autoveron lisäksi se, että merkittävä osa pyörästä (tyyliin runko) pitää oikeasti olla muuta kuin tehdasvalmisteista.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Anyway, eikö uutta crossia saa rekisteröityä sellaisenaan vastaavan enskamallin lailla jos laittaa vilkut yms releet? Kiinnostaa vaan tietää.
T7
Ei, koska EU-tyyppihyväksyntä puuttuu.
Suomen ensimmäinen omavalmiste on käytetyistä komponenteista omavalmisterunkoon rakennettu pitkähköllä keulalla oleva pyörä. Jos en ihan väärin muista, siinä vero oli lähempänä kybätonnia kuin nollaa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Jos ostais enskan ja crossin, siirtäen kaikki hilut enduroon kiinni. Kilvelliseen vakuutus oli 120e vuosi, hinnasta noin 90% kesäajalta ja päiväkohtainen hinnoittelu.
Kilvetöntä harkitsin itsekin, mutta vakuutusten järjettömyys tappoi idean.
Melkoisen puhelinkuulustelu piti käydä lävitse ennen kun myönnettiin liikennevakuutus. Eivät myönnä jos ajat tien ulkopuolella. Yhtiönä pop
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
1500+ oli OP:n vuosihinta, kun vakuutuksen laitoin päälle taannoin. Pelkkä liikennevakuutus siis.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.