Hoi.
Olisiko kenelläkään jäänyt nurkkaan kyseiseinen Vehkeen kaasutinta,Mielellään ehjää.
Taisi olla kaikki 4 erilaisia keskenään joten mikähän niistä on kyseessä ?
Elikäs Pyörä olikin -84 ja Valm.nro. PC12-2002571,malli merk. VF500F-PC12/498
Tuolla http://www.motomaster.fi/ on samal. -84
Moi. Mulla ei ole ehkä apuja ketjun aloittajalle, mutta samanlaisesta vehkeestä kyse. Tai no se on VF500F2, mutta eihän tuossa ole erona kuin katteet. Olen myös remppaamassa noita kaasareita. Melkoinen keksinö tuo kaasaripaketti tossa pyörässä.
Ongelmana on hieman kutistuneen oloiset luistin kalvot. Kalvot sinänsä ovat ihan ok kunnossa, mutta jotenkin kutistuneet. Kun koittaa saada kantta paikoilleen niin aina jostain välistä tuntuu luiskahtavan pois urastaan tuo kalvo. Pyörä on ollut ajamatta vuosikaudet, joten sillä on varmaan vaikutuksensa kaasarin kumiosiin. Saisiko noita kalvoja jotenkin elvytettyä? Esimerkiksi liottamalla bensassa. Joku tossa sanoi että nyky bensa turvottaa vanhojen pyörien kumiosia. Sinänsä varmaan ei toivottu ominaisuus, mutta tässä tapauksessa jopa toivottavaa.
Kawasaki Z1100ST -82
Honda VF500F2 -85
Aprilia RS125 -02
Ex.
Honda CBR1100XX -99
Kawasaki Z750 -04
Ongelmana on hieman kutistuneen oloiset luistin kalvot. Kalvot sinänsä ovat ihan ok kunnossa, mutta jotenkin kutistuneet. Kun koittaa saada kantta paikoilleen niin aina jostain välistä tuntuu luiskahtavan pois urastaan tuo kalvo. Pyörä on ollut ajamatta vuosikaudet, joten sillä on varmaan vaikutuksensa kaasarin kumiosiin. Saisiko noita kalvoja jotenkin elvytettyä? Esimerkiksi liottamalla bensassa. Joku tossa sanoi että nyky bensa turvottaa vanhojen pyörien kumiosia. Sinänsä varmaan ei toivottu ominaisuus, mutta tässä tapauksessa jopa toivottavaa.
[/QUOTE]
Katsele ne tarkkaan valoa vasten venytellen ettei ole murtumia. Aiheuttaa omituisia häiriöitä jos vähänkin falskaa tai ovat venähtäneet. Ennen 2002 valmistetut japanilaiset eivät siedä nykybensiiniä kovin hyvin. Ongelma lähinnä kumiosissa, hanoissa ja pumpuissa noiden kalvojen lisäksi. Nykyisin "suojalaatu" 98 sisältää yhtälailla etanolia eli ei ole juuri kummempaa kuin E10.
http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyor...ottoripyorissa
Männät, venttiilit ja muut "sisäiset" osat eivät ole vaarassa nykyliemien suhteen.
Itse tilasin vanhaan VT750 RC14 Hondaan kalvot tälläisestä paikasta http://jbmindustries.com/
Kalvot tulivat noin viikossa. Hintaa oli kahdelle kalvolle posteineen (dhl) 66 dollaria.
Sellainen omakohtainen vinkki. Jos avaat nuo kalvot, älä yritä samana päivänä laittaa takaisin, sillä bensa turvottaa ympärysmittaa tosi reilusti. Paperin päälle vaan kuivumaan ja seuraavana päivänä menee sovittelematta.