20170420_181040.jpg 20170420_181010.jpg
Moro!
Elikkäs niinkuin kuvista näkyy, niin ovat ruvenneet kurkut halkeilemaan. Kysymys kuuluukin, että uskaltaako enää paljoa noilla ajella, vai kannattaisko suosiolla vaihtaa? Jos täällä on näistä asioista tietäviä, niinkuin varmasti onkin, niin toivoisin että voisitte vähän ohjeistaa.
Tullut about 2tkm noilla kurkuilla ajettua ja pysyneet aikalailla samalla mallilla. Onko vain ajan kysymys milloin halkeaa kokonaan?
Kiitti!
Komisario Palmun sanoin: valmiilta tuntuu. Germaaniasta kurkkusatsi suunnilleen satasella tai vähän yli. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw...ntake&_sacat=0. Mitä lienee hinta paikallisilla?
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Kone toimii normaalisti joo - en ainakaan mitään outoa ole huomannut.
Osat eivät siis ole pahan hintaiset, mutta mitenhän niiden vaihto? Kannattaako edes yrittää alkaa itse vaihtamaan, kun ei ole kovin paljoa kokemusta mpyörien värkkäämisestä?
Saattaisi kai se onnistuakkin, mutta lähinnä peljättää sitten taas se, että jos siinä vaihdon aikana rikon jotain muita osia. Vai onko ihan simppeli juttu?
Kandeeko noiden kanssa alkaa leikkiä kun kerta huonompaan päin ollaan kuitenkin menossa?
Ja eikös nua oo samat?
https://www.storm-motor.fi/osat/moot...kumikurkut-42/
Nämä varmaanki sopivat
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Minulla sama pyörä ja sama "ongelma" muutama vuosi sitten.
Näyttivät ihan samanlaisilta. Minun aikana (n 2v) en niitä vaihtanut. Mielenrauhan takia niitä voi vaihtaa mutta ongelma on se että uudet menee suhtkoht nopeasti samaan kuntoon.
Minulle kerrottiin että ei kannata vaihtaa ennen kun tulee ongelmia. Sekin on helppo tarkistaa - crc:llä tai starttikaasulla kun suihkuttaa kurkuille pyörän olleessaan käynnissä ja lämmin, nouseeko kierrokset niin kurkut "vuotavat" (siis imevät ilmaa) -> vaihtoon.
If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
Joo saattaahan nuo mennä vielä pitkäänkin ja tuurillahan ne laivatkin seilaaJos voit elää sen asian kanssa että matka saattaa katketa tai pahimmoilleen moottoririkko tapahtua noiden kurkkujen lopullisen rikkoontumisen takia niin siittä vaan.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Itse olen huomannut kurkkujen halkeavan vain pinnasta. Tubesta löytyy myös plasti dipillä korjausta (pinta näyttää uudelta ja tiiviltä käsittelyn jälkeen).
EX:BMW K1200LT -04
-V-max 1200 -96
-Honda xl1000v -99
-BMW K1200 RS
-Yamaha FJ1200
-Aprilia RSV 1000R Factory
-Suzuki RF900,GSX750es
-Kawasaki Z650SR
Kyllähän niitä voi korjata vulkanoivalla teipilläkin, suosittelen kuitenkin uusien kurkkujen vaihtoa.
Vanhaan fasuun tuli vaihdettua uudet aikoinaan ja samalla katosi huoli jos sattuu murtumaan läpi asti kumikurkut.
Vajaa satanen on pieni hinta kun toiseen kertaan ei tarvitse ihan heti vaihtaa.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Ne kumit joiden kanssa itse olen temunnut, ovat kuitenkin olleet sisältä umpimetallia. Siis kumin sisällä on ollut metalliputki, ja ainoastaan liitospinnat sylinterikanteen ja kaasareihin ovat olleet läpikumia.
Nyt jos halkeama on keskellä kumia, niin todennäköisimmin vuotoa ei em. syystä pääse syntymään.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Jossain oli ja linkitinkin jonnekin tänne, niin olivat vetäneet kumikurkkujen päälle jotain jykevähköä kutistesukkaa, näytti siistiltä ja toimivalta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
En nyt oikein ymmärrä kuinka tuo tepsisi itse ongelmaan eli murtuneisiin kaasarinkurkkuihin?
Toki näyttää siististä, mutta eikö se murtunut ts käpettynyt kaasarinkurkku ole yhä siellä?
Itse näkisin asian näin... moottoripyörän huolto perustuu ennakointiin ettei vehkeet leviäisi tonne tienvarteen.
Tietenkin on omaa valintaa ajella siihen saakka kun pyörä vain suinkin liikkuu tai vaihtaa vasta sitten päivänsä nähnyt osa uuteen tai korjata teipillä.
Jesarit ja nippusiteet on oiva ensiapu ja lääke motoristi-moodin vaihtumista patikka-moodia vastaan.
Mutta siinä vaiheessa kun aletaan korjailemaan viottunutta osaa kotipihassa....ollaan liki siirtymistä rottapyöräilyyn.
Mut joo..makuasioita...kerta menee, mutta kun aikansa hommaa harrastaa tulee eteen tilanne jossa koko pyörä pysyy kasassa jesarilla.
^ lopettaa ilmavuodon.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jesari tai liimasukka on ihan pätevä vaihtoehto, jos ollaan reissussa tai jos tuo uusi kumikurkkusarja maksaisi monta sataa, mutta jos alta satasen tai jopa muutamalla kympillä saa uudet, joilla menee taas kymmenen vuotta, niin sen verran halvalta huoltotoimenpiteeltä kuulostaa, että en minä miettisi hetkeäkään, jotta ei tarvitse alkaa tehdä huollon sijaan korjauksia. Liian laihalla ei ole kiva ajella, ellei ihan harrastusmielessä tykkää tehdä vaikkapa mäntäremppaa koneeseen.
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84