Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Lisää virtaa BMW R1200GSA -> oma ratkaisu PDM60 Power distripution module 60 amp.

Pistin viime viikolla tilauksen sisään PDM60 power ”jakelijasta” nyt kun mopossa on tuo can-väylä systeemi, niin virran ottaminen/ryöstäminen eri härpäkkeille ei olekaan niin yksinkertaista tai no voisihan kaiken kytkeä suoraan vain akulle. Halusin kuitenkin vähän erilaisen ratkaisun, mihin olisi myös jatkossa helppo tehdä muutoksia ja lisätä tarpeen mukaan virtaa vaativia lisälaitteita.

Tuo BMW:n tehdas virranulosotto kyykkää heti, kun kuormaa lisää vähän enemmän, esim. sähköasusteet.

[IMG][/IMG]

Nyt pääsiäisen aikaan oli aikaa laittaa jo johdotus valmiiksi, postin pitäisi tuoda tiistaina itse boxi, niin ei tarvitse sitten enää johdotusten kanssa kikkailla. Tein tuollaisen valmiin johtonipun, mihin pujotin sisään kolme johtoa eli sähkötakille ja –sukille ja sitten triggerin johto, eli ryöstin herätevirran (älyn) edestä navin johdosta (vihreä) PDM60:lle joka tulee siis sijaitsemaan takana kyytiläisen penkin alla. Lisäksi toinen johtopari vielä akulle.

[IMG][/IMG]

Sivuposken otin irti, jotta sain johdon siististi vedettyä, koska eteen oli kuitenkin saatava pistoke sähkövaatteiden säätimille.

[IMG][/IMG]

PDM60:ssa on kuusi ulosottoa, joita voi sitten ohjelmoida (windows) eri tehoisille lisävarusteille. Mulla valkoinen johto on 10 sulake, eli laitan takalaukkuun toisen virran ulosoton, joka kestää vähän enemmän, kuin CAN-väylä ohjattu pistoke, muutin myös virran katkaisun niin, että on vielä 2 min päällä, kun pyörästä katkeaa virrat.
    Lilan johtoon ohjelmoin 8 amp sulakkeen, tähän tulee siis sähkötakin ja –sukkien säätö.

Muut jää vielä vapaaksi odottamaan käyttöä, lisäpitkät laitan ainakin jossain vaiheessa, ennen kuin syksyn pimeys taas kesän jälkeen koittaa.

[IMG][/IMG]
    Yamaha T700
    Itse laitoin tuon virranjakelijan suoraan akusta tuhdeilla johdoilla ja sulakkeilla. Minulla oli erimerkkinen, Eastern Beaver (joku jenkkikaveri Japanissa tekee niitä), mutta se oli hyvä. Ulosottoja oli kahta eri tyyppiä: suora ja sitten releen takaa joka sai herätevirran valoilta. Sulakekoon sai itse määritellä käyttämällä tavallisia minisulakkeita. Minulla oli vedot sitten jakelijan kautta lisävirtapistokkeelle, lämpötakille ja lisävaloille. Siinä oli vielä mahdollisuus muutamalle muullekin. Sitä pyörää minulla ei enää ole, mutta hyvä härpäke se oli. Akkuun ei tullut siten isoa määrää erilaisia johtoja, ja kaikki asennukset säilyivät siistinä ja turvallisina sulakkeiden kautta.
    -juha-
    Mulla oli edellisessä pyörässä Fuzeblock *klik*
    "Ohjelmointi" oli helppoa, sulakkeen siirrolla sai jatkuvan virran, taikka ohjatun.
  4.  
    on noi merkistä rippumati mahtava edistys kotikätevien ryöstäjä johto hässäköihin.. ja toiminta varmoja